Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92547 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #780 Gepost op: 27-02-2022, 01:23:42 »
Wie was dit en hoe is dit dan naar buiten gekomen? Want dat lijkt me of een schreeuw van aandacht van die verliezend finalist of een ontzettende blammage.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #781 Gepost op: 27-02-2022, 01:29:20 »
Wie was dit en hoe is dit dan naar buiten gekomen? Want dat lijkt me of een schreeuw van aandacht van die verliezend finalist of een ontzettende blammage.

U vraagt, wij draaien. Het was in de prehistorie van het programma, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat deze anekdote niet zou kloppen: https://www.wieisdemol.com/Widm5-Julien-verslag8 (en dan even doorscrollen naar het kopje 'Chandrika').
Woosie down?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #782 Gepost op: 27-02-2022, 01:37:54 »
Nee inderdaad dat is vrij onredelijk... Maar goed dat was in de prehistorie waar ze er nog mee weg konden komen, als ze zo'n stunt nu zouden flikken en het kwam naar buiten zou het programma ten dode opgeschreven zijn. ::hypocriet::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #783 Gepost op: 27-02-2022, 01:44:41 »
Nee inderdaad dat is vrij onredelijk... Maar goed dat was in de prehistorie waar ze er nog mee weg konden komen, als ze zo'n stunt nu zouden flikken en het kwam naar buiten zou het programma ten dode opgeschreven zijn. ::hypocriet::

Ik denk dat ze zoiets met BN'ers, die sowieso een veel groter publiek bereik hebben en nog 15 jaar lang op gezette tijden worden opgetrommeld voor Moltalk en andere terugblikhupsefladder, minder snel zouden (kunnen) doen. Tegelijkertijd weten ze de beruchte molwissel uit 2005 ook al ruim 15 jaar uit de (officiële) publiciteit te houden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de precieze inhoud van die geheimhoudingscontracten die kandidaten naar verluidt moeten ondertekenen, en of dat wellicht een en ander zou verklaren.
Woosie down?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #784 Gepost op: 27-02-2022, 01:47:06 »
Nee inderdaad dat is vrij onredelijk... Maar goed dat was in de prehistorie waar ze er nog mee weg konden komen, als ze zo'n stunt nu zouden flikken en het kwam naar buiten zou het programma ten dode opgeschreven zijn. ::hypocriet::

Tijdens seizoen 19 werden de verdenkingen ook vet vaak verkeerd in beeld laten zien. Over het algemeen kun je die niet altijd vertrouwen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #785 Gepost op: 27-02-2022, 02:20:28 »
Ja dat klopt, maar dat ze het in de finaletest zouden doen...
Denk dat ze wel een groot deel van de waarheid verdraaien ja, maar er moet altijd wel een achterdeurtje blijven waardoor je het kan ontdekken, want anders is er voor mensen zoals mij, die heel slecht andere mensen kunnen lezen niet veel meer te puzzelen aan dit programma.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Demolition

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #786 Gepost op: 27-02-2022, 03:47:40 »
Stel, Fresia is de Mol. Gaat de productie Everon of Kim-Lian dan influisteren: 'Wij vinden dat de Mol altijd ontmaskerd moet worden, dus beter stem je op Fresia'.

Nee, maar ze hadden Fresia wel kunnen vragen zichzelf verdacht te maken buiten de opnames om. Bijvoorbeeld een zogenaamde verspreking te laten doen waar voorkennis uit blijkt, of ander gedrag waar een belletje door gaat rinkelen. Door de mand vallen als mol is geen moeilijke opgave natuurlijk.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom de regisseur een seizoen nou als mislukt beschouwde wanneer de mol niet ontdekt zou worden door de winnaar, want mij lijkt dat juist wel leuk. Maar daarom denk ik wel dat ze nog liever de mol opgedragen hadden zichzelf prijs te geven, dan het seizoen te laten "mislukken".




Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #787 Gepost op: 27-02-2022, 08:14:12 »
Al deze reacties lezende, kan ik niet wachten op al jullie reacties nadat bekend is gemaakt dat Fresia de mol is, nadat het grotendeel van dit forum is verblind door de masker hint. Maar het is nog niet te laat, er is nog ruimte in de Fresia tunnel

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #788 Gepost op: 27-02-2022, 09:30:02 »
Nee, maar ze hadden Fresia wel kunnen vragen zichzelf verdacht te maken buiten de opnames om. Bijvoorbeeld een zogenaamde verspreking te laten doen waar voorkennis uit blijkt
Ik vind dit allemaal onzin. Als Fresia ECHT de mol zou zijn dan heeft ze gewoon een buiten menselijk goede prestatie geleverd, en het is louter de taak van de mol om onbekend te blijven en te saboteren. Dit heeft ze dan ultiem goed gedaan.

Ik denk meer dat bedoeld wordt dat je er na 9 afleveringen wel achter moet zijn gekomen. Zo lang houdt een mol dat niet vol. Er zijn van de 10 kandidaten er altijd wel een paar die de mol verdenken. En de productie stopt er voor ons ook hints in om de mol te vinden. Dat is het denk ik.

Ik redeneer dus omgekeerd. Aangezien het geen van de 10 kandidaten gelukt is Fresia als mol te kunnen zien is zij de mol niet..... OF levert dus die ongekend goede prestatie, waardoor ze meteen topmol aller tijden zal zijn. Daar laat ik mijn tunnel graag voor instorten. En mijn tunnel heeft OOK heel veel kenmerken van bovenstaande want Kim-Lian heeft ook goed gemold en is onbekend gebleven bij toch nog heel veel kandidaten, meer dan ik zelf dacht  ::love:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #789 Gepost op: 27-02-2022, 09:49:35 »
Fresia moet het wel zijn nu, toch? Ik kan opdr. 9.1 aan niemand anders linken. De andere twee zooooo onmols daar. Fresia textbook mols.

Met nul paar ogen op je ga je de pot niet spekken met +500 of meer. Toen ze als eerste naar binnen ging dacht ik al van: o, toch maar opletten. En ja hoor, alles volgens het boekje.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #790 Gepost op: 27-02-2022, 09:51:10 »
Ik begrijp niet zo goed waarom Fresia uitgesloten zou zijn als Mol omdat volgens de productie de Mol altijd ontmaskerd moet worden. Stel, Fresia is de Mol. Gaat de productie Everon of Kim-Lian dan influisteren: 'Wij vinden dat de Mol altijd ontmaskerd moet worden, dus beter stem je op Fresia'. Lijkt me zeer sterk; het is de Mol die instructies krijgt op wie (zogenaamd) te stemmen, niet de kandidaten.

Productie deed er in voorgaande seizoenen waarin het moeilijk was alles aan om de ontmaskering wel te laten gebeuren (overigens nu ook de titel van het gebeuren ;). Bijvoorbeeld door nog een hint te geven in de finale (seizoen 6), mogelijkheid om de mol te zien (seizoen 18) etc.

Daarnaast hebben we deze aflevering bevestigd gekregen dat KL en Fresia inderdaad al zeker een aantal afleveringen op Everon zit. Dat zou betekenen dat Everon élke test meer overeenkomsten met Fresia zou moeten hebben dan de andere verdachte kandidaten (KL, Sahil, Thomas). De kans dat dit zoveel afleveringen klopt is zeer klein. Dus het zou uitzonderlijk zijn als twee volle Everon verdenkers het einde halen wanneer Fresia de mol is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #791 Gepost op: 27-02-2022, 09:51:17 »
Fresia komt in het rijtje van de allerbeste mollen. Misschien wel de GOAT.
Zo goed, dat ze het verdient om (uitzonderlijk) niet ontdekt te worden.
Klassieke molacties (FTM) maar zo goed verpakt achter het masker van de fanatieke kandidaat, dat ze vrij spel heeft.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #792 Gepost op: 27-02-2022, 09:54:17 »
Fresia moet het wel zijn nu, toch? Ik kan opdr. 9.1 aan niemand anders linken. De andere twee zooooo onmols daar. Fresia textbook mols.

Met nul paar ogen op je ga je de pot niet spekken met +500 of meer. Toen ze als eerste naar binnen ging dacht ik al van: o, toch maar opletten. En ja hoor, alles volgens het boekje.

Inderdaad, lijkt me ook heel duidelijk.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #793 Gepost op: 27-02-2022, 09:59:37 »
Al het geld wat verdiend werd bij opdracht 1 en 2 werd weer te niet gedaan door het mingeld bij opdracht 3. Dus wat mij betreft kun je daar niet perse conclusies uit trekken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #794 Gepost op: 27-02-2022, 10:01:54 »
Het is wel merkwaardig dat er sprake is van een enorme anti-Kim-Lian lobby (staat eerste in Wie is de Mol NIET) terwijl zij precies dezelfde prestatie zou leveren als Fresia in het onbekend blijven. Thomas ging er als allerlaatste nog uit dus zat op Everon.

Beide dames zouden het als mol dus heel goed gedaan hebben dus van een anti-stemming zou geen sprake moeten zijn. Het is dan puur een gevoel van "jammer dat we het dan al vantevoren wisten" met Kim-Lian als mol, maar dat gevoel mag na 9 afleveringen wel weg zijn vind ik.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #795 Gepost op: 27-02-2022, 10:03:01 »
Al deze reacties lezende, kan ik niet wachten op al jullie reacties nadat bekend is gemaakt dat Fresia de mol is, nadat het grotendeel van dit forum is verblind door de masker hint. Maar het is nog niet te laat, er is nog ruimte in de Fresia tunnel

Ik vind het knap dat er naast de eventuele maskerhint toch zoveel verdeeldheid is. Wat mij betreft getuigt dat van een geslaagd seizoen. Je hebt de keuze tussen een in-your-face mol of een subtiele mol. Het meenemen van verborgen hints in die keuze maakt je niet verblind; dat hoort juist bij het spel.

Mocht Kim de mol zijn, dan hoop ik niet op berichten als: "Ik wist wel dat Kim de mol was, maar ik wilde dat Ev./Fr. het was. Daarom heb ik niet op haar gestemd. Het is een slecht seizoen, want het was allemaal te duidelijk." Volgens mij wil een aantal molloten het 'beter weten/zien' dan molloten die meer waarde hechten aan voordehandliggende hints.

Maak een keuze die bij jouw beeld van een mol past, in-your-face of niet, met of zonder verborgen hints, en veroordeel andere keuzes niet. Uiteindelijk weten we het allemaal niet zeker tot de ontknoping en dat is de toffe mindfuck.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 10:09:19 door Q_TALPA_E »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #796 Gepost op: 27-02-2022, 10:05:40 »
Ja, precies. Er is geen vreesmol dit jaar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #797 Gepost op: 27-02-2022, 10:18:42 »
Bedenk ook dat het de woorden van Rick zijn dat een mol liefst altijd gevonden wordt. Misschien denkt Rik daar wel net ietsje anders over, en vond hij het seizoen juist hilarisch omdat ze niet ontmaskerd is.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #798 Gepost op: 27-02-2022, 11:13:21 »
Ze zijn in mijn ogen alle drie een goede mol. Vanaf aflevering 1 denk ik dat het Kim-Lian is, maar de maskerhint maakte me juist aan het twijfelen. Ik geloof dat ik maar in die tunnel blijf, al sta ik ook nog met één pootje in de Everon tunnel. Stiekem een paar puntjes op hem inzetten in mijn poule, want ik vind het altijd verschrikkelijk om met 0 punten te eindigen  ::rofl:: ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #799 Gepost op: 27-02-2022, 11:23:19 »
Rik daar wel net ietsje anders over, en vond hij het seizoen juist hilarisch omdat ze niet ontmaskerd is.
Ik zie het ook als een hilarisch seizoen. Stel je voor, er zijn troeven overal. Die worden niet ingezet. Mensen gaan naar huis met troeven op zak.

Dan is er 1 die steeds al de test als 1 na slechtste maakte die hem inzet op exact het juiste moment, en daarmee de finale inkomt zonder de mol ooit maar serieus verdacht te hebben.

Dan is er een zachte vrijstelling die precies gewonnen wordt door de juiste persoon die namelijk ook niet op de mol zit. Thomas kiest dan een molverdenker die net de test iets slechter maakte dan Everon. Laetitia exit, Thomas door, die vervolgens pech heeft als hij en Fresia vol op Everon gaan in de voorlaatste test.

Kansberekening op dit alles? In principe was dat vraagteken echt een heel klein dingetje, die kon zo gewonnen worden door een molverdenker,. En werd dan ook nog op de 1 na slechtste ingezet.

Het is allemaal echt hilarisch, al vanaf Hila's inzetten van de zwarte vrijstelling.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)