Poll

Wie is NIET de Mol?

Everon
44 (25.3%)
Fresia
62 (35.6%)
Kim-Lian
68 (39.1%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?  (gelezen 33587 keer)

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #140 Gepost op: 2-02-2022, 23:21:16 »
Dat is ook wat ik destijds heb beredeneerd.

Leatitia
- Zat niet in aftroeven
- Corregeert KL op de bijbel
- Haalt geld binnen bij het lasergamen
- Haalt geld binnen bij het moeras
- Lijkt gespot met een masker bij het gemaskerde bal

Fresia
- Zit meerdere keren op ongunstige molposities (o.a bij de foto's maken met Thomas en in de lucht bij de lagune opdracht)
- Haalt vaak geld binnen én lijkt gewoon heel fanatiek als kandidate

Sahil
- Nepmol

Thomas
- Heel veel zwanen binnen gehaald en lijkt gewoon enorm kandidaats
- Zat niet in aftroeven

Everon
- Gespot in het gemaskerd bal
Kim Lian
Haalt 1500euro op met Welmoed
Ligt alleen in een tentje en zet de laptops niet weer aan
Geeft de juiste info aan Laetitia terwijl die een verdubbellaar heeft
Haalt samen met Hila 2x 250 euro op, ze houdt 250euro achter in samenspraak met Hila om de rest te testen.

Er valt van iedereen wat te zeggen.

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 2-02-2022, 23:24:24 »
Die 1500 wil ik daar toch wel volledig wegstrepen. Dat was gewoon een heel vreemde actie van Welmoed. Iedere serieuze speler zou voor de vrijstelling gegaan zijn.
Ik zei hardop nadat de opdracht werd uitgelegd: dat worden gewoon vrijstellingen voor iedereen. Op zich een interessante opdracht, maar veel te vroeg on het seizoen. Iedereen gaat hier toch voor de vrijstelling in duo (dacht ik dus...).

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 2-02-2022, 23:29:23 »
Het duo op de kamer met de moltelefoon werd daarvoor aangewezen, ze kregen een bericht de avond ervoor.
De moltelefoon is door Welmoed aan Fresia gegeven (volgens Rik).
Okee, duidelijk. Maar gezien het feit dat wij het hier al niet echt eens kunnen worden over wat de ideale molpositie zou zijn, verwacht ik niet dat de mol dit in 2 stappen zou gaan uitvogelen: eerst zorgen dat jij zelf (of je kamergenoot) die telefoon krijgt, om daarna inderdaad in het vliegtuig te belanden.

Wat ik me wel heel goed voor kan stellen is dat met voorkennis van de opdracht dat je gewoon de ervaring in het vliegtuig niet wil missen!

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 2-02-2022, 23:35:08 »
Fresia
- Zit meerdere keren op ongunstige molposities (o.a bij de foto's maken met Thomas en in de lucht bij de lagune opdracht)
- Haalt vaak geld binnen én lijkt gewoon heel fanatiek als kandidate
Ik zie dat anders, ik denk namelijk dat juist de mol bij lichtfoto’s moest zitten (het was niet makkelijk en moest wel beetje goed gaan voor de rest van het spel)
En moest juist in het vliegtuigje zitten om de kettingreactie op gang te brengen. Goed gooien was erg moeilijk aldus sahil, dus de mol heeft geoefend vooraf ;-)
Mee eens, wat betreft die posities. Noodzakelijk om het spel überhaupt te kunnen spelen, dus een beetje oefening vooraf kan nodig zijn geweest. En alles goed deed ze daar ook weer bepaald niet. Ter aanvulling: 'Haalt vaak geld binnen' klopt natuurlijk niet. Ze staat onderaan in FTM.
Fanatiek is ze wel, als ze de Mol is is ze wat mij betreft de vrouwelijke Jan Versteegh :).
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 09:59:09 door Molest »

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 2-02-2022, 23:36:51 »
Die 1500 wil ik daar toch wel volledig wegstrepen. Dat was gewoon een heel vreemde actie van Welmoed. Iedere serieuze speler zou voor de vrijstelling gegaan zijn.
Ik zei hardop nadat de opdracht werd uitgelegd: dat worden gewoon vrijstellingen voor iedereen. Op zich een interessante opdracht, maar veel te vroeg on het seizoen. Iedereen gaat hier toch voor de vrijstelling in duo (dacht ik dus...).
Dat Welmoed hier op eigen initiatief heeft gekozen voor het geld? Kan zijn, maar als mol zou je daar toch gemakkelijk tegen in kunnen gaan. Je gaat toch overleggen en als blijkt dat Welmoed wel voor het geld wil gaan, doe je net wat Thomas deed, voor jezelf kiezen. Sorry Welmoed, maar ik wil echt wel een voordeel, iedereen gaat dat doen.

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 3-02-2022, 00:11:55 »
Ze wisten natuurlijk wel van die kans op de zwarte vrijstelling. Misschien dachten ze of dacht Welmoed niet na over de mogelijkheid de verkregen vrijstelling niet gelijk in te zetten.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #146 Gepost op: 4-02-2022, 19:57:33 »
Fresia, Sahil en Thomas absoluut niet. Everon en Laetitia waarschijnlijk ook niet.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #147 Gepost op: 5-02-2022, 20:11:49 »
De resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 6:

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 5-02-2022, 22:02:23 »
Everon: waarom als mol proberen de 250 terug te vinden? Had als mol meer kunnen saboteren op de overzichtsboot

Laetitia: vind de helft van de sleutels

Thomas: Brengt 2 kistjes binnen en is goed bezig met boeien verplaatsen

Kim Lian: Brengt 2 kistjes binnen, doet t goed met de slotjes waar ze alleen stond, neemt de verdenking op zich van de moltelefoon, blijft liegen over 250 euro en doet dat ongeloofwaardig.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #149 Gepost op: 6-02-2022, 03:52:26 »
Vorige week Sahil, Thomas en Kim ingevuld en nu dus Thomas en Kim.
Thomas al afgestreept na aflevering één; een mol zou daar nooit iets raars hebben gedaan of de mollende kandidaat hebben willen uithangen (dat is immers gegarandeerd geen € 5000 uit de pot).
Kim afgestreept, omdat ze best veel geld binnen haalt, waar het niet hoeft en wordt te verdacht in beeld gebracht (o.a slok limonade, modderbad verkeerd plaatsen).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 6-02-2022, 11:55:59 »
Kim-Lian!

De andere 4 zijn in principe qua geld verdienen nog mogelijk. Al is Thomas ook erg onwaarschijnlijk

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 6-02-2022, 13:23:29 »
Kim Lian, Fresia en Everon.

Vanuit het oogpunt dat de mol in de allereerste proef van het seizoen heel wellicht liever niet in het groepje zit met diegene die de dag ervoor in de lift uitschreeuwde dat hij of zij de mol is. Ook al omdat het voor de mol zaak is, zo onschuldig mogelijk doorheen de eerste aflevering te komen, om zo kans te maken op de tweede vrijstelling. Dan kan je een stoorzender als Sahil best wel even op afstand houden dunkt me.

« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 13:26:26 door Molekule »

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #152 Gepost op: 6-02-2022, 13:27:26 »
Everon. Al was hij gisteren noch in het fort, noch op de boot erg bruikbaar bezig - ik geloof het bij hem gewoon niet.
Woosie down?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #153 Gepost op: 7-02-2022, 13:11:25 »
Kim-Lian, Thomas en Fresia zijn het niet!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 9-02-2022, 11:54:54 »
Het lijkt alsof Kim in aflevering 6 onmols bezig is geweest, maar ze heeft van de 5 kistjes er maar 4 opengemaakt. Ze had tijd zat volgens mij. Of heeft Kim van 1 kistje de code veranderd zodat een kistje niet geopend kon worden, in combinatie met 1 kistje niet opvissen, dan heeft ze 2 kistjes gesaboteerd. Een andere niet Kim-is de-mol optie is dat er 10 kistjes waren 5 van de 10 zijn opgevist, 4 codes stonden op de pijlen. Ook dit kan statistisch prima.

Maar het afvallen van Sahil terwijl die vol op Kim of Thomas heeft ingezet is een duidelijke aanwijzing dat Kim of Thomas niet de mol is. Fresia blijft met Everon als mol wel in het spel terwijl Sahil met of de kandidaat die steeds bij de mol was afvalt.

Glen               Sahil   Thomas   
Welmoed   Spreid      Hila   Kim   Sahil   Thomas   
Arno      Weten we niet   Sahil   Kim   ??
Hila               Sahil   Kim   
Sahil      100%      Kim of Thomas         

De afvallers noemen steeds Everon, Laetitia en Fresia niet. Toeval???
Van Kim en Fresia horen we steeds Everon als verdachte, maar die blijven er in.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #155 Gepost op: 9-02-2022, 11:59:09 »
Ik dacht dat Hila ook all in was gegaan op iemand (door wat ze zei in Niet de Mol), alleen op wie is niet bekend, maar dat zou best Sahil kunnen zijn.

Ik blijf erbij dat Thomas en Kim de mol niet zijn en Laetitia denk ik ook niet (al heb ik die nog net niet helemaal afgeschreven; er is nog een heel dun zijden draadje).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Q_TALPA_E

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 9-02-2022, 12:10:15 »
Ik maak elk jaar een lijstje voor mezelf van verdiend geld dat voldoet aan de volgende voorwaarde: De actie, waardoor het geld wordt binnengehaald, is een bewuste keuze van één kandidaat. (Voorbeeld dat niet aan deze voorwaarde voldoet: In de opdracht Hoog spel spelen maken kandidaten weliswaar een bewuste keuze, maar ze zijn van elkaar afhankelijk om geld te verdienen.) Dit zijn in mijn ogen de best aantoonbare kandidatenacties. Op basis van de overgebleven kandidaten kom ik nu uit op het volgende lijstje:

• 2.2 Prikactie. Everon verdient €150. De mol zou in deze sleutelpositie niet mikken op een gouden ballon. (Kanttekening: Door de hoge snelheid van de wagen heb je weinig controle over welke ballon je prikt.)
  • 3.2 Waar rook is, is vuur. Thomas verdient €210, Laetitia verdient €220. (Kanttekening: Mocht de mol de sloten van anderen gesaboteerd hebben, dan kan hij zich met het verdiende geld onverdacht maken. Denk aan de laseropdracht in seizoen 2019.)
  • 4.1 Luid sprekers. Kim-Lian verdient €150. (Kanttekening: Je kunt je afvragen of dit bedrag benoemenswaardig is binnen deze opdracht.)
  • 5.1 Uit de lucht gegrepen. Thomas verdient €500, Laetitia verdient €250.
Objectief gezien heeft Fresia dan geen kandidatenactie laten zien waarmee ze direct geld verdient. Is ze dan de mol? (Ik blijf zelf vasthouden aan de maskerhint.) Toch vind ik haar bijvoorbeeld in de opdracht Ver gelijken ontzettend fanatiek met light painting, wat indirect voor geld in de pot zorgt.

Conclusie op basis van deze theorie: Thomas en Laetitia zijn niet de mol, omdat ze te veel geld verdienen dat een mol op hun positie had laten liggen.

Offline MitchK

• Forumlid
  • Winnaar Big Brother US 2022!
« Reactie #157 Gepost op: 9-02-2022, 12:26:01 »
Thomas en Kim-Lian zijn niet de mol

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 9-02-2022, 12:56:27 »
Ik maak elk jaar een lijstje voor mezelf van verdiend geld dat voldoet aan de volgende voorwaarde: De actie, waardoor het geld wordt binnengehaald, is een bewuste keuze van één kandidaat. (Voorbeeld dat niet aan deze voorwaarde voldoet: In de opdracht Hoog spel spelen maken kandidaten weliswaar een bewuste keuze, maar ze zijn van elkaar afhankelijk om geld te verdienen.) Dit zijn in mijn ogen de best aantoonbare kandidatenacties. Op basis van de overgebleven kandidaten kom ik nu uit op het volgende lijstje:

• 2.2 Prikactie. Everon verdient €150. De mol zou in deze sleutelpositie niet mikken op een gouden ballon. (Kanttekening: Door de hoge snelheid van de wagen heb je weinig controle over welke ballon je prikt.)
  • 3.2 Waar rook is, is vuur. Thomas verdient €210, Laetitia verdient €220. (Kanttekening: Mocht de mol de sloten van anderen gesaboteerd hebben, dan kan hij zich met het verdiende geld onverdacht maken. Denk aan de laseropdracht in seizoen 2019.)
  • 4.1 Luid sprekers. Kim-Lian verdient €150. (Kanttekening: Je kunt je afvragen of dit bedrag benoemenswaardig is binnen deze opdracht.)
  • 5.1 Uit de lucht gegrepen. Thomas verdient €500, Laetitia verdient €250.
Objectief gezien heeft Fresia dan geen kandidatenactie laten zien waarmee ze direct geld verdient. Is ze dan de mol? (Ik blijf zelf vasthouden aan de maskerhint.) Toch vind ik haar bijvoorbeeld in de opdracht Ver gelijken ontzettend fanatiek met light painting, wat indirect voor geld in de pot zorgt.

Conclusie op basis van deze theorie: Thomas en Laetitia zijn niet de mol, omdat ze te veel geld verdienen dat een mol op hun positie had laten liggen.

Dank voor het delen! Al vanaf het begin zit ik op Laetitia, maar sinds de afgelopen aflevering ben ik ook een beetje op deze manier naar de kandidaten aan het kijken. Daarbij stel ik mezelf ook de vraag of het voor die kandidaat nou echt nodig was om dat geld te verdienen. Bijvoorbeeld het balonnen prikken van Everon. Dat was in het bijzijn van iedereen. Als mol kun je daarvoor kiezen om het vertrouwen van je mede-kandidaten te winnen. Maar als ik dan kijk naar Laetitia die in de laatste aflevering 2 sleutels vond, dan denk ik: ze was helemaal alleen. Ze had ook net kunnen doen alsof ze niets kon vinden, want er was niemand die haar zag. Hierdoor begin ik steeds meer te geloven dat ze niet de mol is. En dat vind ik wel lastig, want ik heb echt een hele waslijst aan aanwijzingen waardoor ik denk: het kan toch niet anders dan dat zij de mol is?

Maar kijkend naar wat ze daadwerkelijk helemaal zelf doen om bij te dragen aan dat geld, dan valt Fresia inderdaad heel erg op. In de opdracht met de jetski’s lijkt ze gewoon helemaal uit beeld. Net of ze gewoon een rondje is gaan racen in plaats van mee te helpen. Maar ja, dat kan ook aan de montage liggen. Het valt in elk geval op dat haar daden (of eigenlijk wat ze niet doet) steeds duidelijker in beeld gebracht worden naar gelang dit seizoen vordert.

Everon wil ik ook nog niet helemaal uitsluiten. Die balonnen prikte hij door terwijl iedereen het zag. Goede zet om zichzelf onverdacht te maken. En als hij de mol is kan hij zichzelf net wat meer veroorloven, want hij heeft die 5000 natuurlijk nog.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 13:00:35 door Nemi »

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 9-02-2022, 16:01:56 »
Everon: waarom als mol proberen de 250 terug te vinden? Had als mol meer kunnen saboteren op de overzichtsboot

Laetitia: vind de helft van de sleutels

Thomas: Brengt 2 kistjes binnen en is goed bezig met boeien verplaatsen

Kim Lian: Brengt 2 kistjes binnen, doet t goed met de slotjes waar ze alleen stond, neemt de verdenking op zich van de moltelefoon, blijft liegen over 250 euro en doet dat ongeloofwaardig.
Probeert Everon hier €250 te verdienen of de continu mollende Kim hier onder druk te zetten? Er vind geen gesprek plaats (in ieder geval niet voor de TV) met Sahil die toch ook geld achterover heeft gedrukt, dat kunnen ook alle kandidaten beredeneren. Het komt op mij over als de mol die een nep-mol tot de orde roept, zonder hierbij Everon als mol aan te willen wijzen overigens.
Ik boycot Rusland & Russische producten!