Poll

Wie is NIET de Mol?

Everon
44 (25.3%)
Fresia
62 (35.6%)
Kim-Lian
68 (39.1%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?  (gelezen 30358 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #220 Gepost op: 27-02-2022, 22:33:00 »
Kim-Lian is het voor mij echt niet meer. Ondanks de talloze hints die naar haar verwijzen. Was toch in afl. 9 weer de grootverdiener van de groep.

Fresia mega-verdacht in afl. 9. Maar ik denk dat de kans heel klein is dat ze het is. Tenzij Kim-Lian toch nog haar in het vizier heeft gekregen. Als ze het toch is, lijkt me dat supertof en verdient ze een oscar.  ::rofl::

Kans lijkt me het grootst dat Everon de mol is en dat Kim en Fresia dat (als enigen) snel doorhadden.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #221 Gepost op: 27-02-2022, 23:12:37 »
Kim-Lian is het voor mij echt niet meer. (...) Was toch in afl. 9 weer de grootverdiener van de groep.
(...)
Kans lijkt me het grootst dat Everon de mol is (...)

Everon is toch ook de grootverdiener van aflevering 9?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #222 Gepost op: 27-02-2022, 23:43:42 »

Mijn theorie is dat Fresia en Kim Lian al sinds aflevering 1 zeker wisten dat Everon de mol was door het missende honderdje. KL heeft deze achter gehouden. Pientere Fresia was hier snel achter. Heeft KL hier buiten de camera's om mee geconfronteerd en toen hebben ze samen het molgeld goed bestudeerd nadat ze van Rik hadden gehoord dat ze 'goud in handen hadden'.

Fresia noemde Everon voor het eerst in aflevering 5 als verdachte (van afl 4 weten we het niet). Daarvoor zat ze voornamelijk op Sahil.

Edit: Wellicht heeft mol Fresia het bewuste briefje van 100 tijdens Aftroeven zelf achtergehouden en heel brutaal dit Kim na de laseropdracht in de schoenen geschoven.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 10:18:22 door Delightz »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #223 Gepost op: 28-02-2022, 10:12:54 »
De hoofdverdachte in de 'Wie is de moll'-poll hier ook aan de leiding... Uniek?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #224 Gepost op: 28-02-2022, 12:08:47 »
Everon is toch ook de grootverdiener van aflevering 9?

In opdracht 1 was het Kim-Lian die meer geld binnenhaalde dan Everon, maar misschien dat 'grootverdiener' wat overdreven is geformuleerd door mij.  ;) Het gaat niet om hele grote bedragen. Hier komen alledrie verdacht over.

Fresia noemde Everon voor het eerst in aflevering 5 als verdachte (van afl 4 weten we het niet). Daarvoor zat ze voornamelijk op Sahil.

Fresia noemde bij de slotbiecht 'vakbondje'; misschien dat ze vanaf afl. 3 Everon meenam en dat ze het misschien later 100% zeker wist? (tenzij ze zelf de mol is en maar wat roept natuurlijk, maar dat denk ik niet)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #225 Gepost op: 28-02-2022, 19:23:05 »
Ik denk dat er ontzettend veel af te leiden was uit de speeches. We kunnen al fijn strepen!  ::bravo::
Ik heb Everon en Fresia helemaal gestreept. Gekozen als meest onverdachte, puh. En Fresia dan met dat malle vraaggesprek met Rik. Nee junges, die twee waren en zijn de mol absoluut niet, daarom heb ik dit topic ook gemaakt ::hypocriet:: ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #226 Gepost op: 28-02-2022, 19:24:37 »
Glen was de meest onverdachte, niet Everon. Moet je nu alles terugkijken en op Everon letten? :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #227 Gepost op: 28-02-2022, 19:26:23 »
Oh ja ik zat met die 5000 euro. Ja, OK. Everon zal het dan toch wel zijn  :-[ :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #228 Gepost op: 28-02-2022, 19:27:05 »
 ::rofl::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #229 Gepost op: 1-03-2022, 20:42:51 »
Kim-Lian individuele onmolse acties
- Verdient 134 (afgerond 150) euro voor de pot in de silo terwijl verder niemand geld verdient.
- Geeft hint (bij kettingreactie) goed door waardoor Laetitia 250 euro vindt.
- Geeft een juiste correctie door via de porto terwijl ze alleen is met de porto bij de opdracht tijdsbeeld.
- Gooit geen geld in het water bij de kistjes en de badmeesters from hell terwijl ze alleen is met het geld.
- Legt geld in kistje waar Hila 250 euro mee verdient.
- Fotografeert geen boef maar wel veel goede mollies en millies.
- Verdient 565 euro bij het sluipen door het huis in de finale.

Everon individuele onmolse acties
- Prikt (minstens 1) gouden ballon.
- Vindt drie van de vier verschillen die zijn aangebracht in de kamer (Arno vindt er 1) en geeft veel goede verschillen door terwijl Arno met gasten bezig is.
- Vindt een sleutel in de grot
- Vindt stuur van de step
- Verdient geld bij het sluipen door het huis.

Fresia individuele onmolse acties
- Vlag van Zweden en andere lichttekeningen waren heel duidelijk (ondanks verwarringen van Thomas corrigeert ze die toch). Ongunstige positie voor de mol.
- Gooit veel goede zakjes vanuit vliegding bij kettingreactie.
- Herkent veel zwanen die bij haar horen (blijken achteraf ook de kloppen).
- Verdient meeste geld bij winkelopdracht (al komt dit niet duidelijk naar voren in de aflevering).

Opvallend: Kim-Lian wel veel onmolse acties.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #230 Gepost op: 1-03-2022, 20:50:28 »
Nog een onmolse actie van Kim-Lian en Everon is dat zij samen €250 verdienden in Net of Net Niet (met de katapult). Omdat Arno -€250 schoot werd er uiteindelijk niets verdiend. En het gooien van veel goede zakjes door Fresia kan ik geen anti-molactie noemen omdat ze één buiten het bereik van Everon gooide zodat hij zich niet kon bevrijden en geen info kon doorgeven.

Kim heeft inderdaad duidelijk de meeste onmolse acties, heeft ook het meeste geld in de pot gebracht. Fresia heeft duidelijk de minste onmolse acties en heeft ook verreweg het minste in de pot gebracht. Everon zit daar tussen in maar wel dichter bij Kim-Lian dan bij Fresia.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 20:57:22 door Luc »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #231 Gepost op: 1-03-2022, 20:51:45 »
Die 134 vond ik juist mega verdacht. Jezelf als kandidaat neerzetten voor n klein bedragje. Alle mollen doen dat. En apart ook dat zij als enige in de chaos nou net dat bedragje weet te produceren.

Voor de rest harkt ze gewoon teveel geld binnen idd. Maar ja .. Ze zal niet de eerste mol zijn die dat doet

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #232 Gepost op: 1-03-2022, 20:58:42 »
Die 134 vond ik juist mega verdacht. Jezelf als kandidaat neerzetten voor n klein bedragje. Alle mollen doen dat. En apart ook dat zij als enige in de chaos nou net dat bedragje weet te produceren.

Voor de rest harkt ze gewoon teveel geld binnen idd. Maar ja .. Ze zal niet de eerste mol zijn die dat doet
Dat is waar!

Nog een onmolse actie van Kim-Lian en Everon is dat zij samen €250 verdienden in Net of Net Niet (met de katapult. Omdat Arno -€250 schoot werd er uiteindelijk niets verdiend.

Kim heeft inderdaad duidelijk de meeste onmolse acties, heeft ook het meeste geld in de pot gebracht. Fresia heeft duidelijk de minste onmolse acties en heeft ook verreweg het minste in de pot gebracht. Everon zit daar tussen in maar wel dichter bij Kim-Lian dan bij Fresia.

De 250 euro vond ik lastig aan te duiden wie hiervoor verantwoordelijk was (dus geen individuele actie), Everon of Kim-Lian? Over Everon en Fresia: ze hebben allebei weinig onmolse acties. Everon is dan wat mij betreft verdachter, omdat Fresia nog onmolse acties heeft gedaan individueel waarbij het niet verdacht was geweest als ze die niet had gedaan. Everon doet het heel goed als hij in het centrum staat van de aandacht van de groep, maar anders eigenlijk niet.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #233 Gepost op: 1-03-2022, 21:14:33 »
Citaat
Gooit geen geld in het water bij de kistjes en de badmeesters from hell terwijl ze alleen is met het geld.
Ik denk niet dat de albanezen het op prijs hadden gesteld als er rekwisieten in het water waren achter gebleven.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #234 Gepost op: 1-03-2022, 21:17:20 »
Ik denk niet dat de albanezen het op prijs hadden gesteld als er rekwisieten in het water waren achter gebleven.

Ja oke en die badmeesters zagen er ook niet zo vriendelijk uit.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #235 Gepost op: 1-03-2022, 21:31:50 »
Overigens zijn die bedragen die bij het winkelen verdiend werden verwaarloosbaar, daar kan ik ook niemand onmols noemen (ze kochten alle 3 ook verkeerde producten).

Ik sluit overigens nu niemand uit als mol, ook Everon niet hoewel ik hem nooit echt heb verdacht.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 21:36:51 door Luc »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #236 Gepost op: 4-03-2022, 10:59:15 »
Everon is absoluut de mol niet.

Je hebt een finale met 2 kandidaten die jou allebei sinds lange tijd verdenken. Wat doe je dan als mol, neem je genoegen met 200 euro minder in de pot of zeg je "er komt geen cent meer bij door mij". Hij had 6 kistjes kunnen vinden, 3 alarmen kunnen forceren of zich laten betrappen door de bewaker, weg geld. Bij de tweede opdracht geen geld in de pot of hooguit de vuilniszakken laten rollen op de kassaband. Maar het verdiende bedrag van Everon is veel te hoog. Bij de laatste opdracht veel meer sturen naar de verkeerde persoon. Hij laat het hier gebeuren.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #237 Gepost op: 4-03-2022, 11:42:55 »
Goede opsomming hoor, maar bij een hoop acties zet ik toch kanttekeningen of ze echt onmols zijn (van alle 3 de kandidaten overigens). Ga ik even in een aparte post doen...

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #238 Gepost op: 4-03-2022, 11:47:16 »
Ja oke en die badmeesters zagen er ook niet zo vriendelijk uit.
Nathan stond met een hele groep chinezen klaar om het winkelen onmogelijk te maken. Doet er opeens een Albanees het licht uit, chinezen zo bang dat ze de winkel niet meer in durven.

En dan die kassa juffrouw. Eng volkje die Albanezen  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 11:52:36 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #239 Gepost op: 4-03-2022, 11:59:08 »
Ik ga overal een score van 1 tot 3 punten voor geven. Hoop dat het niet te rommelig wordt, mijn tekst door de quote heen...

Kim-Lian individuele onmolse acties
- Verdient 134 (afgerond 150) euro voor de pot in de silo terwijl verder niemand geld verdient.
In mijn ogen een duidelijke "kijk mij kandidaat zijn"-actie. Voor het oog van alle anderen even scoren. Vooruit, 1 puntje.
- Geeft hint (bij kettingreactie) goed door waardoor Laetitia 250 euro vindt.
Klopt helemaal, 3 punten.
- Geeft een juiste correctie door via de porto terwijl ze alleen is met de porto bij de opdracht tijdsbeeld.
Moeilijk te zien wat er exact gebeurt, maar gecombineerd met het feit dat ze voor alles of niets wilde spelen (wat ik in eerste instantie direct mols vond), maar de opdracht uiteindelijk toch lukte, krijgt ze hier ook 3 niet-mol-punten van mij.
- Gooit geen geld in het water bij de kistjes en de badmeesters from hell terwijl ze alleen is met het geld.
Tenzij hier echt achteraf nog iets blijkt te zijn gebeurd, bijvoorbeeld dat ze van plan was om niks open te maken, maar dat Thomas kwam, en in haar bijzijn wel kistjes opende, dus dat ze vervolgens niks anders meer kon dan hierin meegaan. Ik hou het even op 2 punten.
- Legt geld in kistje waar Hila 250 euro mee verdient.
Het kan echt haar inschatting geweest zijn dat Hila niet zou durven. Deze vind ik moeilijk. Slechts 1 puntje hier.
- Fotografeert geen boef maar wel veel goede mollies en millies.
Alleen als we zeker weten dat de boef-foto van Everon was. Ik twijfel daarover, omdat het tijdens de opdracht leek alsof 3 personen de boef op de foto zetten. Maar alsnog 2 punten.
- Verdient 565 euro bij het sluipen door het huis in de finale.
Ja, dit was echt onnodig. 3punten dus.

Everon individuele onmolse acties
- Prikt (minstens 1) gouden ballon.
Onnodig inderdaad. 3 punten.
- Vindt drie van de vier verschillen die zijn aangebracht in de kamer (Arno vindt er 1) en geeft veel goede verschillen door terwijl Arno met gasten bezig is.
Plus de in mijn ogen goede aanpak qua beschrijven. Misschien probeerde hij daarmee tijd te rekken, maar dat lukte in ieder geval niet. Ook 3 punten.
- Vindt een sleutel in de grot
Ja, maar misschien heeft hij er ook wel 1 kwijt gemaakt, en zou 2 kwijt maken te verdacht zijn? 2 niet-mol-punten.
- Vindt stuur van de step
Het is ook wel "maar" 1 onderdeel. Daarom ook maar 1 punt.
- Verdient geld bij het sluipen door het huis.
Klopt, net als bij KL 3 punten.

Fresia individuele onmolse acties
- Vlag van Zweden en andere lichttekeningen waren heel duidelijk (ondanks verwarringen van Thomas corrigeert ze die toch). Ongunstige positie voor de mol.
Bij de anderen hoor ik vaak bij dit soort acties de term "productie-assistent" genoemd worden. Misschien heeft ze dit wel geoefend van tevoren? (Ik weet in ieder geval zeker dat als ik het had moeten doen, dat er dan geen touw aan vast te knopen zou zijn geweest). 2 punten.
- Gooit veel goede zakjes vanuit vliegding bij kettingreactie.
Wederom: productie-assistent? Wordt anders vrij slechte televisie als alles mis is. (Ervan uitgaande dat Sahil hier wel redelijk zijn best deed en nu even niet aan het nep-mollen was, was dit gewoon misschien best wel moeilijk.) Ik geef hier maar 1 puntje voor.
- Herkent veel zwanen die bij haar horen (blijken achteraf ook de kloppen).
Klopt. Dus hier wel 3 punten.
- Verdient meeste geld bij winkelopdracht (al komt dit niet duidelijk naar voren in de aflevering).
Heb ik niet volledig ip het netvlies. Ik geef er 2 punten voor.

Opvallend: Kim-Lian wel veel onmolse acties.