Poll

Wie is NIET de Mol?

Everon
44 (25.3%)
Fresia
62 (35.6%)
Kim-Lian
68 (39.1%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?  (gelezen 29733 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
[Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Gepost op: 29-08-2021, 14:27:18 »
Ik denk dat er ontzettend veel af te leiden was uit de speeches. We kunnen al fijn strepen!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 1-01-2022, 19:35:22 door Heinz »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #1 Gepost op: 29-08-2021, 14:28:20 »
Hoe bewerk je dat je meerdere aanvinkt?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 22] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #2 Gepost op: 29-08-2021, 14:29:06 »
Is geregeld.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #3 Gepost op: 29-08-2021, 14:35:51 »
Mooi Heinz! Ik heb meteen gestemd, en iedereen weggekrast behalve mijn blondine en Arno die ik als schot voor de boeg had! Argumentatie als ik de speeches nog eens voor de 2e keer heb gezien ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #4 Gepost op: 29-08-2021, 17:11:17 »
Arno en Suzanne!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #5 Gepost op: 29-08-2021, 18:17:32 »
Grappig dat je het op volgorde van speech hebt gedaan en niet alfabetisch. ;) :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #6 Gepost op: 29-08-2021, 19:23:09 »
Eigenlijk heel goed want meestal verschuilt de mol zich ergens in het midden  ;D
(niet voor niets want bij de eersten ben je heel gespitst terwijl je naarmate er meerderen komen ook nog bezig bent te verwerken wat je al gezien hebt. Aan het eind heb je vaak de eersten en de laatsten nog heel goed in je geheugen zitten, terwijl je bij wie ertussen zat vaak moet denken, wie was dat ook alweer en wat zei die.)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #7 Gepost op: 29-08-2021, 19:24:21 »
Ja maar de grap was dat het wel alfabetisch is. ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #8 Gepost op: 29-08-2021, 19:26:44 »
niet gemerkt  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #9 Gepost op: 30-08-2021, 17:58:00 »
Dat is dan weer een hint op zichzelf!!!!!!  ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #10 Gepost op: 30-08-2021, 20:06:30 »
Okkkkkk, ik heb de livestream nogmaals bekeken en herinner me de streepmomenten weer:

Arno - ik vond hem erg ontwijkend en leugenachtig overkomen, zo erg zelfs dat ik het er te dik bovenop vond liggen maar heb toch op hem gestemd omdat ik dacht dat iedereen dit wel zou doen..... en inderdaad, Arno werd 1e.
Evron - heeft mensen vertrouwd met informatie..... bondjes....... geen mol.
Fresia - neee echt fanatiek...... terecht vertrouwd.
Glen..... echte teamspeler, net als een teamsporter (zie vorig jaar Rocky) kan hij geen mol zijn.
Hila - ja duh, de penningmeester: geen mol dus.... werkt aan groepsgevoel en ziet heeeeeele fanatieke kandidaten.
Kim Lian - zoekt sympathie, een zielig vogeltje..... mol. Toont ook nog voorkennis, als enige doet zij een belofte over de kern van het spel, pure productieassistent hoewel ze zegt 'pas een uur vantevoren' van deze opdracht te hebben gehoord!
Laetitia - improviseert, net als de anderen, buiten de mol.
Sahil - komt als zichzelf over.
Suzanne - neeeeeee zeker niet de mol, 'te eerlijk en oprecht'..... juist..... mooi verhaal over de make up, ik geloof het.
Thomas - doet zwaar beroep op de kijkers want wil echt blijven.
Welmoed - zei nee op de mollicitatie, als enige.... ik geloof dat.
« Laatst bewerkt op: 30-08-2021, 20:09:47 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #11 Gepost op: 30-08-2021, 20:34:59 »
Over everon, als je bij mensen nu al bondjes maakt, oogt dat inderdaad niet echt mols,  maar als de mol een vrijstelling krijgt van de minstverdachte deelnemer gaat er uiteindelijk 5000 euro uit de pot.  We horen dat er in opdracht 1 1500 euro verdiend was en ook in opdracht twee is er 1500 euro verdiend.  ( tevens horen we dst er totaal maar 1500 in de pot zit, dus zijn er opdracht 1 jokers gekocht ).

5000 euro uit de pot is dus hoger dan de opbrengst van de twee opdrachten samen, dus de mol heeft er veel aan om geliefd over te komen en de kans te vergroten om een vrijstelling te krijgen

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #12 Gepost op: 30-08-2021, 20:39:09 »
Grappig dat je het op volgorde van speech hebt gedaan en niet alfabetisch. ;) :P

 ::rofl::  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #13 Gepost op: 30-08-2021, 23:34:09 »
Okkkkkk, ik heb de livestream nogmaals bekeken en herinner me de streepmomenten weer:

Arno - ik vond hem erg ontwijkend en leugenachtig overkomen, zo erg zelfs dat ik het er te dik bovenop vond liggen maar heb toch op hem gestemd omdat ik dacht dat iedereen dit wel zou doen..... en inderdaad, Arno werd 1e.
Evron - heeft mensen vertrouwd met informatie..... bondjes....... geen mol.
Fresia - neee echt fanatiek...... terecht vertrouwd.
Glen..... echte teamspeler, net als een teamsporter (zie vorig jaar Rocky) kan hij geen mol zijn.
Hila - ja duh, de penningmeester: geen mol dus.... werkt aan groepsgevoel en ziet heeeeeele fanatieke kandidaten.
Kim Lian - zoekt sympathie, een zielig vogeltje..... mol. Toont ook nog voorkennis, als enige doet zij een belofte over de kern van het spel, pure productieassistent hoewel ze zegt 'pas een uur vantevoren' van deze opdracht te hebben gehoord!
Laetitia - improviseert, net als de anderen, buiten de mol.
Sahil - komt als zichzelf over.
Suzanne - neeeeeee zeker niet de mol, 'te eerlijk en oprecht'..... juist..... mooi verhaal over de make up, ik geloof het.
Thomas - doet zwaar beroep op de kijkers want wil echt blijven.
Welmoed - zei nee op de mollicitatie, als enige.... ik geloof dat.
Mooi, Lo. Nou ja, of niet :P

Toen ik live keek had ik hetzelfde bij 7 of 8 van de namen. Hila, Fresia & Welmoed meteen een potloodstreep erdoor. Nog een heel klein beetje twijfel bij Thomas. De andere 4 mannen ...nee, geen molvibes.

edit: Everon weer terug op m'n verdachtenlijstje. Acteert toch wel. Thomas eraf. Reageert heel kandidaats op een andere kandidaat (na momentje dat Thomas voor de 2e keer mag zeggen dat ie niet de mol is)


Gisteren bij het terugkijken ook Suzanne gepotloodstreept.


Met een livestream kun je veel meer omdat er niks kapot geëdit is zoals anders. Risicootje.

Toen Kim met dat verhaal kwam gingen bij mij ook alle alarmbellen af. Verwacht je niet meteen van een uitgewoonde kandidaat die nog maar een uurtje weet dat ze ook nog zo'n pitch moet houden. Maar twijfel omdat de uitvoering niet goed was als ze de mol is.
« Laatst bewerkt op: 31-08-2021, 08:52:37 door Amethyst »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #14 Gepost op: 30-08-2021, 23:57:50 »
Okkkkkk, ik heb de livestream nogmaals bekeken en herinner me de streepmomenten weer:

Arno - ik vond hem erg ontwijkend en leugenachtig overkomen, zo erg zelfs dat ik het er te dik bovenop vond liggen maar heb toch op hem gestemd omdat ik dacht dat iedereen dit wel zou doen..... en inderdaad, Arno werd 1e.
Evron - heeft mensen vertrouwd met informatie..... bondjes....... geen mol.
Fresia - neee echt fanatiek...... terecht vertrouwd.
Glen..... echte teamspeler, net als een teamsporter (zie vorig jaar Rocky) kan hij geen mol zijn.
Hila - ja duh, de penningmeester: geen mol dus.... werkt aan groepsgevoel en ziet heeeeeele fanatieke kandidaten.
Kim Lian - zoekt sympathie, een zielig vogeltje..... mol. Toont ook nog voorkennis, als enige doet zij een belofte over de kern van het spel, pure productieassistent hoewel ze zegt 'pas een uur vantevoren' van deze opdracht te hebben gehoord!
Laetitia - improviseert, net als de anderen, buiten de mol.
Sahil - komt als zichzelf over.
Suzanne - neeeeeee zeker niet de mol, 'te eerlijk en oprecht'..... juist..... mooi verhaal over de make up, ik geloof het.
Thomas - doet zwaar beroep op de kijkers want wil echt blijven.
Welmoed - zei nee op de mollicitatie, als enige.... ik geloof dat.

Grotendeels eens, al kan het natuurlijk altijd zijn dat sommige streepmomenten juist een goed uitgekiende dekmantel zijn. Fresia, Welmoed, Thomas moeten dan wel erg diep zijn gegaan, dus voorlopig onderaan. Arno, Glen, Laetitia zet ik daar net boven.

Over de rest:
Evron - gelikt verhaal. Je voelt aan dat hij een goede acteur is en dat er dus een tweede laag achter verscholen kan zitten. Daarom zullen de kandidaten hem niet zomaar wegstrepen, maar hem ook niet zomaar kunnen betrappen. Door gebrek aan dekmantel niet echt waarschijnlijk als mol, maar ook wij kunnen hem niet wegstrepen.
Hila - vond ik wat vlak overkomen, ging het minst van allen de emotie in. Als mol is het niet handig om kil over te komen. Ook niet zo waarschijnlijk.
Kim Lian - probeert wel in de rol van groepsmens en emotiemens te kruipen (wat erg mols is want zoekt naar een dekmantel) maar komt er niet zo nee weg in de groep. Schiet zichzelf in de voet als ze andere kandidaten beschuldigt. Gaat dus niet zo lekker als ze de mol is.
Sahil - ik ben het wel eens dat een boefje de mol maken ‘vlek op vlek’ is en dat de mol zich daarmee te veel in de kijker zou spelen. (Tenzij ook dat nu weer juist een dekmantel is, dus hij komt ergens in de middenmoot voor mij.)
Suzanne - Het make up verhaal klinkt als een streep moment maar doordat ze het zelf zo nadrukkelijk benoemd maakt het een tikkeltje minder streep moment. Ik vond haar vrij afstandelijk overkomen, wat weer niet handig is voor een mol.

Offline Ingma

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Shoot!
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #15 Gepost op: 31-08-2021, 00:47:17 »
Ik vermoed dat er voor Kim-Lian een andere rol is weggelegd. Niet die van mol en ook niet die van kandidaat. Er zijn 11 starters. 1 kandidaat meer dan er nagenoeg altijd was (s3 uitz).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #16 Gepost op: 31-08-2021, 01:14:30 »
Ik geloof niet dat Everon bondjes maakt met het vooropgezette plan dan bij de KIJKERS een groen blaadje te halen. Dat staat echt helemaal los van de 5000 euro. Wel is het zo dat iedereen die nu zo zijn best deed in de opdrachten overkomt als mol. Als kandidaat weet je nog helemaal niet dat dit eraan komt en een slimme kandidaat zal graag hulpmolgedrag vertonen. Maar niet de mol, die wil echt de fanatieke kandidaat zijn.

Met een livestream kun je veel meer omdat er niks kapot geëdit is zoals anders. Risicootje.

Toen Kim met dat verhaal kwam gingen bij mij ook alle alarmbellen af. Verwacht je niet meteen van een uitgewoonde kandidaat die nog maar een uurtje weet dat ze ook nog zo'n pitch moet houden.
Ja inderdaad, we kunnen wel een half jaartje vooruit met deze livestream uitfileren.... we kunnen er heel veel uit halen! De meeste kandidaten waren ZO naturel. Dan ging er ook nog wat mis met het geluid bij Kim Lian, en na afsluiten ging het gesprek nog even door, Arno zei wat tegen Rik, heel even hoorden we wat extra. Het leek wel een oprechte verwondering van hem dat hij OF de mol OF rood was. Ik had die verwondering zelf ook trouwens, maar het gaat er mij dan om dat hij door zo van zijn stuk te worden gebracht dan de mol niet is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #17 Gepost op: 31-08-2021, 01:35:03 »
Tuurlijk kan de mol in opdracht 1 en 2 proberen de fanatieke kandidaat te zijn, maar als dat geld oplevert heeft die schijnbeweging alleen maar zin als de mol er op de een of andere manier in slaagt een vrijstelling te bemachtigen en 5 k uit de pot te spelen.

Dus moet de mol proberen
Of door de kijkers als minst verdachte over te komen ( dus een solid speech afgeven waarin hij/zij niet de mol is)
Of door goede  contacten te hebben met mede kandidaten om Zo eventueel de gun factor te hebben voor de tweede vrijstelling.

Dus mensen met een crappy speech en mensen die het spel te solistisch willen spelen, zijn voor mij net iets minder mollig bezig .

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #18 Gepost op: 31-08-2021, 11:52:42 »


Ja inderdaad, we kunnen wel een half jaartje vooruit met deze livestream uitfileren.... we kunnen er heel veel uit halen! De meeste kandidaten waren ZO naturel. Dan ging er ook nog wat mis met het geluid bij Kim Lian, en na afsluiten ging het gesprek nog even door, Arno zei wat tegen Rik, heel even hoorden we wat extra. Het leek wel een oprechte verwondering van hem dat hij OF de mol OF rood was. Ik had die verwondering zelf ook trouwens, maar het gaat er mij dan om dat hij door zo van zijn stuk te worden gebracht dan de mol niet is.
Ja, ik heb Arno blind gestreept toen. Dat praatje van Rik vond ik daarom niet sterk. Komt nog bij dat Arno een dag voor vertrek nog achter de desk van Boulevard stond te babbelen. Alsof de mol linea recta uit het Media Park wordt ingevlogen. Zo van: ik doe het er ff bij naast m'n andere werk ::kado::

Everon staat er bij mij weer helemaal op na nog een keer kijken. Best wel een opvallend makkelijk verhaal van dat ie een beetje boos was dat ie de mol niet mocht zijn. Bleef er maar over doormeieren! Later ook nog bij een vraag die Rik aan m stelde. Je moet iets zeggen als je als mol precies binnen het profiel past. Rik kapte het snel af. Bij o.a. Suzanne & Kim deed ie dat niet.

Everon kreeg ook nog een makkelijke, veilige vraag. Over wie de kijker het minst verdacht zou vinden. Was het een opzetje... een vraag die niet van een kijker kwam maar van de productie? Of... bij een eerlijk spel ::hypocriet:: ...een kijkersvraag die de mol, Everon, goed uitkwam. Hopen dat Laetitia inderdaad het minst werd verdacht en dan jou kiest. Of... om dat extra dik aan te zetten in de finale (want dat inlikken was al gebeurd). Dat er door de mol zo makkelijk 5000 euro is uitgespeeld ::helderziend::

Bondjes, oké, is apart en sowieso niet voor de kijker bedoeld ben ik met je eens, maar geen reden om te potloodstrepen voor mij. Als penningmeester worden gekozen wel. Hila heeft het vertrouwen van de hele groep.

Thomas is weer van m'n lijstje af. Die reageerde heel kandidaats op een andere kandidaat, toen Rik vroeg of ie de mol was. Eventjes daarna. Keek haar recht aan - heel naturel, geen toneelspel. Niet de mol.

Heb ik alleen Kim, Everon & Laetitia nog over. Ik heb misschien een blinde vlek voor de laatste, want veel mensen denken te zien dat ze niet de mol is. Ze past ook niet binnen het presentator/acteur profiel. Is tot nu toe maar 1 keer voorgekomen: Rob Dekay. (Margriet ook een beetje, maar die presenteerde af en toe al dingen toen. Had genoeg ervaring volgens mij)

Kim is veel op af te dingen. Haar betoog vond ik veel te lang. Weet niet of de mol zo veel aandacht wil. Ze reageerde daarnaast heel primair bij het vragenrondje of acteerde dat heel goed. Inhoudelijk was het als mol niet goed, maar qua lichaamstaal was er niks op aan te merken. Heel kandidaats m.i. Ja, haar praatje leek erg productieassistenterig, maar ze zette niks in gang, toch?  ::nieuwsgierig::

Misschien is obvious mole Everon het gewoon. Ja, ondanks dat ie zich nu al bezig houdt met bondjes.
« Laatst bewerkt op: 31-08-2021, 12:45:14 door Amethyst »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #19 Gepost op: 31-08-2021, 14:07:30 »
Tuurlijk kan de mol in opdracht 1 en 2 proberen de fanatieke kandidaat te zijn, maar als dat geld oplevert heeft die schijnbeweging alleen maar zin als de mol er op de een of andere manier in slaagt een vrijstelling te bemachtigen en 5 k uit de pot te spelen.

Dus moet de mol proberen
Of door de kijkers als minst verdachte over te komen ( dus een solid speech afgeven waarin hij/zij niet de mol is)
Of door goede  contacten te hebben met mede kandidaten om Zo eventueel de gun factor te hebben voor de tweede vrijstelling.

Dus mensen met een crappy speech en mensen die het spel te solistisch willen spelen, zijn voor mij net iets minder mollig bezig .

Dit is ook mijn gedachte. Zowel kandidaat als mol hebben belang om  onverdacht over te komen. Kandidaten om een vrijstelling te  bemachtigen en de mol om iig geen 5000 euro in de pot  te spelen. Iedereen die veel aandacht naar zich toetrekt vind ik minder verdacht want zij  vallen op en blijven daardoor eerder hangen als "verdacht".

Glen wordt nogal over het hoofd gezien vind ik. Mr. Nice Guy die van gezelligheid en grapjes houdt, geduldig is en geen  geheimen kan bewaren maar in het spel ook initiatieven neemt en bijdraagt aan de winst. Hij benoemt  nog even dat zijn omgeving hem privé ook als zodanig kent. Je persoonlijkheid uitvergroten lijkt lijkt me een prima molstrategie dus zeker geen streep door Glen. Bij hem heb ik geen nerveus gedrag gezien tijdens de uitzending die ik overigens top vond.  Leuk initiatief.  ::bravo::