Poll

Wie is NIET de Mol?

Everon
44 (25.3%)
Fresia
62 (35.6%)
Kim-Lian
68 (39.1%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?  (gelezen 29726 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #20 Gepost op: 31-08-2021, 14:43:37 »

Glen wordt nogal over het hoofd gezien vind ik. Mr. Nice Guy die van gezelligheid en grapjes houdt, geduldig is en geen  geheimen kan bewaren maar in het spel ook initiatieven neemt en bijdraagt aan de winst. Hij benoemt  nog even dat zijn omgeving hem privé ook als zodanig kent. Je persoonlijkheid uitvergroten lijkt lijkt me een prima molstrategie dus zeker geen streep door Glen. Bij hem heb ik geen nerveus gedrag gezien tijdens de uitzending die ik overigens top vond.  Leuk initiatief.  ::bravo::
Net even teruggekeken en meteen ontpotloodstreept ::rofl:: Inderdaad een vlekkeloos optreden als mol tijdens de livestream. En niet zo duidelijk niet geacteerd als bijvoorbeeld Sahil, die m.i. echt helemaal zichzelf is (behalve over die vrijstelling misschien, maar daarover liegen is kandidaats) of Hila. Maar echt wel heel goed dan van Glen hé. Je ziet hem geen act opvoeren, maar uitsluiten kun je het ook niet.

Glen was het minst nerveus ja. Aandachtspuntje waar ik op ga letten zijn de executies. Van Rob DeKay zagen we pas een groen scherm in afl. 5 ...later bleek dat geloofwaardig reageren op een scherm niet z'n sterkste punt was. Vraag me af of Glen wel uit dat vaatje kan tappen als het moet.

Glen wordt al in de gaten gehouden door Kim-Lian & Thomas, zag ik. Zou zelfs de hoofdverdachte van Kim-Lian kunnen zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #21 Gepost op: 31-08-2021, 16:07:31 »
ontpotloodstreept
Zeg zeg, we moeten de mol wel deze week nog hebben he..... dus wel lekker doorgaan met strepen. Ik pak vast mijn markeerstift.

Ik ben het met je eens, er moet een dikke streep door Thomas. Ik had die nog altijd in een schemerzone.

Dat ruimt lekker op.

Wat betreft de 5000, ik denk dat daar alles om draait. Aangezien de mol weet dat zowel de + als de - 5000 zeer reeel is. Alles moet daarvoor wijken.

Ik zou Everon dan echt een tweede Jan vinden. Super sociaal de bondjes in. Ik wil hem best adopteren als wensmol. Maar de echte mol is toch echt Kim-Lian. De rest is al weggestreept zie ik.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #22 Gepost op: 31-08-2021, 17:16:45 »
Ik wil   nog niet strepen maar nu nog onbevangen de eerste aflevering bekijken wordt lastig denk ik.

Eigenlijk is het wat gecompliceerder dan alleen het pleidooi beoordelen. Kandidaten  starten het spel  met  een bepaalde strategie in gedachten. Ze hebben opdrachten gespeeld en elkaar  in  actie gezien. Er is al een test gemaakt dus ze hebben ook al  verdachte  medekandidaten in hun  hoofd. Ze hebben elkaars mollicitatie gezien  en moeten nu onvoorbereid een pleidooi houden waarin ze aangeven niet de mol te zijn. Het totaalplaatje moet wel kloppen om het voor elkaar geloofwaardig te houden.

Welke kandidaat doet het meest zijn/haar best om de anderen te overtuigen ipv voor de kijkers het minst verdacht te blijven?  ::vergroot::

De mol kan zich hier op voorbereiden

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #23 Gepost op: 31-08-2021, 20:08:48 »
Het is in elk geval zo dat de minst verdachte kandidaat de tweede vrijstelling niet aan een. molverdachte gaat geven, want dan wordt de kans dat er geld uit de pot gaat groter.
Dit alles hoeft natuurlijk niks te betekenen voor het effectieve resultaat op de pot, omdat je in je verdenking naar de mol na opdracht 1 en 2 nog behoorlijk vaak mis zit.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #24 Gepost op: 31-08-2021, 21:34:02 »
Het is natuurlijk een dilemma, tactisch is het vaak slimmer een vrijstelling aan je molverdachte te geven (=geen concurrent, als je verdenkingen juist zijn), maar nu er geld mee gemoeid is wordt het een ander verhaal.

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #25 Gepost op: 2-09-2021, 22:22:33 »

Welke kandidaat doet het meest zijn/haar best om de anderen te overtuigen ipv voor de kijkers het minst verdacht te blijven?  ::vergroot::

Eerste zorg van de kandidaten zal toch geweest zijn om voor de kijkers het minst verdacht te blijven. De kijkers, en niet de mede-kandidaten, bepalen hier immers wie de vrijstellingen krijgt, en daarmee ook voor het grootste deel wat er gebeurt met die -5000 of +5000.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #26 Gepost op: 2-09-2021, 23:41:55 »
Het gaat een combi zijn. Je doet in de opdrachten super je best zodat je niet echt mols overkomt voor de kandidaten en het was maar Max 3000 euro.
Daarnaast leg je nog wat contacten met je medekandidaten.

En je doet je best om de kijkers te vertellen dat je niet de mol bent.
Lukt het je om de minst verdachte bij de kijkers te zijn, 5000 euro uit de pot
Lukt het helaas niet dan heb je nog altijd als vangnet het vertrouwen van je medespelers en de kans dat je de tweede vrijstelling krijgt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #27 Gepost op: 3-09-2021, 10:10:33 »
Eerste zorg van de kandidaten zal toch geweest zijn om voor de kijkers het minst verdacht te blijven. De kijkers, en niet de mede-kandidaten, bepalen hier immers wie de vrijstellingen krijgt, en daarmee ook voor het grootste deel wat er gebeurt met die -5000 of +5000.

In mijn post begin ik met te zeggen dat het wat gecompliceerder ligt en er meerdere aspecten een rol spelen. Door alleen de onderste zin uit mijn post te quoten haal je die wel uit zijn context.  ;)

Het zal inderdaad een combi zijn, kandidaten hebben in het spel al een beeld van zichzelf neergezet. Ik denk wel dat de pleidooien iets kunnen vertellen hierover.

Bijvoorbeeld. Hila die zegt enorm haar best te hebben gedaan dat haar team de jokers te pakken kreeg. Dat lijkt kandidaats maar omdat er  door het andere team jokers voor 200 euro ingewisseld konden worden ( en dat is blijkbaar ook gebeurd) is dat juist mols.
Ze valt hierdoor wel op bij haar medekandidaten en dat wil een mol ook niet......

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #28 Gepost op: 3-09-2021, 14:46:25 »
Impliciet speelt de gunfactor mee. Die 2e vrijstelling geef je aan een kandidaat. Ik denk dat Hila of Welmoed hem krijgt.

Ik bedoel dit wat gecompliceerder. Namelijk een Welmoed, die staat er ZO naturel en vrij in...... je gunt het haar direct. Geen dubbele lagen. En. Dat betekent dus ook: geen mol.

Dus van dat perspectief bekeken is iedereen die je het gunt meteen mol-af. Ik heb dat wel bij meer kandidaten, zoals Glen. Die gun ik die vrijstelling gewoon.

Aan de andere kant heb je waar het schuurt. Maar bij Fresia schuurt het dan ook intrinsiek. Dat is gewoon haar persoon. Bij anderen zit er een andere frustratie, die zie ik bij Arno en bij Kim-Lian bijvoorbeeld. De frustratie van "het gaat niet volgens het vooropgezette plan, shit!"
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #29 Gepost op: 3-09-2021, 16:44:02 »


Normaal zou ik, als deelnemer  , die vrijstelling misschien wel aan de mol willen geven, want dan gaat er mogelijk een tegenstander uit . Maar nu kan die schenking dus 5000 euro kosten, dat wordt ineens een iets ander spelletje .

Om iemand hier op een voorbereide speech molgevoelens toe te dichten vind ik persoonlijk lastig omdat de mol hier het zelfde doel heeft als een kandidaat, namelijk het vertrouwen winnen van kijkers ( en deelnemers) om Zo je kans op een vrijstelling te vergroten .



Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #30 Gepost op: 3-09-2021, 18:54:31 »
Maar zo goed kon die kandidaat zich niet voorbereiden. Daarom denk ik dat diegenen die het meest naturel overkwamen in de hele live uitzending de mol niet zijn. De mol heeft zich zeer goed (te goed) voorbereid en verder zullen er een aantal zijn die zich goed hebben PROBEREN voor te bereiden, dat kan ook verkrampt overkomen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #31 Gepost op: 10-09-2021, 12:27:22 »
Voorzichtig afgestreept: Suzanne, Arno en Thomas; kan best zijn dat ik daar in januari anders over denk.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #32 Gepost op: 11-09-2021, 23:41:39 »
kan best zijn dat ik daar in januari anders over denk.  ::rofl::

Je maakt je “Absoluut niet” zo wel heel “relatief”  ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #33 Gepost op: 12-09-2021, 18:52:43 »
En ik probeerde nog wel zo hard iedereen te laten tunnelen  ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #34 Gepost op: 13-09-2021, 16:53:18 »
Kim-Lian, Fresia en Glen Faria.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #35 Gepost op: 13-09-2021, 20:17:27 »
Je maakt je “Absoluut niet” zo wel heel “relatief”  ;D

Ja, dat is zo.  ::rofl::
Ik ben het nog wel steeds eens met mezelf. Dat is al heel wat. ;D Al kan het wel zo zijn dat Thomas weer op het verdachtenlijstje komt. Voor nu zeg ik niet-mol.

Lastig vind ik dat het nog alle kanten op kan gaan. De mol kan juist ervoor kiezen om zich nog even koest te houden (want -5000 als hij/zij de vrijstelling krijgt door onverdacht te blijven) of juist meteen losgaan. Voor beide tactieken is wel wat te zeggen. En het gebeurt wel vaker dat de eerst-weggestreepte persoon toch de mol blijkt. We gaan het zien!  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #36 Gepost op: 10-10-2021, 16:29:58 »
Kim-Lian.
Nu al veel te veel in de picture voor een Mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #37 Gepost op: 18-12-2021, 16:19:45 »
Ik voel me ook wel ontzettend lui dat ik Kim-Lian als mol heb  ::nieuwsgierig::

Maar net zoals met die Corona Persco die over een uur begint is de paniek los.

Ik wil maar zeggen:
Toch is "te makkelijk" want "niets is wat het lijkt" al vaak een onjuiste redenering gebleken.

Dus ik ben het niet eens dat zij de mol niet is.

Stine was ook echt een kapitale blunder van de productie. Zo'n gevoel heb ik hier ook.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #38 Gepost op: 1-01-2022, 18:01:03 »
Ik denk dat we Kim-Lian, Arno en Welmoed waarschijnlijk kunnen afstrepen als Mol.
  • Kim-Lian: De productie zou nooit
    Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
    hebben gebruikt als deze rechtstreeks naar haar verwijst.
  • Welmoed: Ik geloof niet de productie twee keer een presentator van hetzelfde programma als Mol zouden kiezen.
  • Arno: Ik ga ervan uit dat de Mol goed genoeg is voorbereid om niet verdacht uit de livestream te komen.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2022, 18:13:16 door Heinz »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #39 Gepost op: 1-01-2022, 18:06:19 »
Ik denk dat we Kim-Lian, Arno en Welmoed waarschijnlijk kunnen afstrepen als Mol.
  • Kim-Lian: De productie zou nooit
    Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
    hebben gebruikt als deze rechtstreeks naar haar verwijst.
  • Welmoed: Ik geloof niet de productie twee keer een presentator van hetzelfde programma als Mol zouden kiezen.
  • Arno: Ik ga ervan uit dat de Mol goed genoeg is voorbereid om niet verdacht uit de livestream te komen.
Eens met 1 en 3, en bij Arno nog dat hij de dag voor vertrek nog in Boulevard zat. Door die 2 heb ik een potloodstreep gezet. Voor de rest is alles nog mogelijk.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2022, 18:13:28 door Heinz »