Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70209 keer)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #240 Gepost op: 7-02-2022, 13:49:06 »
Wat hij daar deed bij Vakbondje is niet te verklaren als kandidaat. Je weet dat, als je tegenspeler de mol is, je de vrijstelling in je schoot geworpen krijgt. Wat haalt het uit dat de mol een vrijstelling krijgt? Als hij al zou denken dat Thomas de mol is, zou je daar toch het meest relaxed moeten staan?
Daarom moesten ze elkaar vertrouwen ook, gun je het een andere kandidaat ook om een vrijstelling te hebben of kies je voor jezelf en pak je jokers? Dat is dan ook wat Thomas deed, omdat hij vreesde dat Everon hem zou laten zitten met niets en voor jokers zou gaan, koos hij voor de veiligste optie, 3 jokers, bam, meteen laten vallen als je op het vakje komt.
Ook wel vreemd dat hij Thomas absoluut niet vertrouwt, maar dan toch van hem afstapt als mol en voor Kim en Sahil gaat, die hij ook wel al meenam in zijn spreiding.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #241 Gepost op: 7-02-2022, 14:33:30 »
Ik snap bovenstaande uitleg wel maar waarom overal zo'n scène van maken in dit geval vooraf, tijdens en na de opdracht. Bovendien Thomas met een knoop in zijn maag achterlatend. Voor een mol ook heel raar.

Wat ook een optie is dat hij Thomas als medekandidaat niet vertrouwt en niet zeker weet of ze tot een deal kunnen komen. Dat blijkt ook uit de opmerking die Everon volgens Fresia vooraf maakte tegen Thomas: " Jij en ik gaan niet zo lekker." Misschien liggen die twee elkaar niet zo.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2022, 14:35:15 door Moedermol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #242 Gepost op: 7-02-2022, 14:39:58 »
Ik snap bovenstaande uitleg wel maar waarom overal zo'n scène van maken in dit geval vooraf, tijdens en na de opdracht. Bovendien Thomas met een knoop in zijn maag achterlatend. Voor een mol ook heel raar.

Of toch niet als je hem bij zijn mollicitatie hoort praten. Everon: "Ik ga het niet doen als ik niet de beste Mol ben. Dus als daar ooit een akkoord op komt dan gaan we daar heel diep in. Because I need to be the best."

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #243 Gepost op: 7-02-2022, 14:50:09 »
@Moedermol, dat zou ook kunnen, dat hij als kandidaat Thomas niet vertrouwt, en Thomas doet dan net dat waar hij bang voor is, hem achterlaten met niets. Maar hij zegt ook: "Ik zit op jou", waarom de mol wantrouwen, of toch degene van wie je denkt dat het is.
Als kandidaat en als mol had hij het gewoon zo kunnen laten en met Thomas naar de vrijstelling gaan, geen geld, wel vrijstelling.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #244 Gepost op: 7-02-2022, 14:53:13 »
Klopt allemaal, maar misschien deed ie gewoon als kandidaat iets dat niet heel slim was. ;)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #245 Gepost op: 7-02-2022, 14:59:38 »
Of toch niet als je hem bij zijn mollicitatie hoort praten. Everon: "Ik ga het niet doen als ik niet de beste Mol ben. Dus als daar ooit een akkoord op komt dan gaan we daar heel diep in. Because I need to be the best."

Ja, die uitspraak spookt ook door mijn hoofd.
Everon schuift bij mij ook iedere keer in beeld maar als ik dan e.e.a. terugkijk ben ik niet overtuigd. Bij beste mol ooit  verwacht ik toch ook goede molacties en posities.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #246 Gepost op: 7-02-2022, 17:08:34 »
Voor mij is hij nu de hoofdverdachte.

Zoals FS zei in de topic over afl.1 Aftroeven was hij de enige die niet te horen kreeg waar hij door de mol was ingedeeld. Bij het besluit om de jokers af te kopen hield hij zich afzijdig, net als bij de opdracht Tijdsbeeld. In Kettingreactie is hij verdacht met het niet kunnen loskomen en in Zwanenmeer lijkt hij de portofoon te saboteren.

Ik zie in zijn houding naar Thomas in Vakbondje een van tevoren bedachte act om zich als kandidaat voor te doen. Het resultaat is dat Thomas voor drie jokers kiest waardoor er geen geld in de pot komt.

Ook Everon heeft geld verdiend, o.a. met de twee gouden ballonnen, maar mocht hij de mol zijn dan is dat kleingeld als er op het eind 5000 uit de pot gaat.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #247 Gepost op: 7-02-2022, 17:27:44 »
Leuke hints ook naar Everon

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #248 Gepost op: 7-02-2022, 19:05:33 »
Ik vond zijn opmerking ‘Laat de energie stromen’ ook wel iets voor een mol om te zeggen, een ontspanningsoefening voor hem zelf.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #249 Gepost op: 8-02-2022, 00:43:10 »
Voor mij is het inmiddels de verzameling aan vreemde zaken waardoor ik op Everon zit.
Niet dat ze allemaal naar hem wijzen, maar het is elke keer hij die er betrokken bij is of kan zijn:

- hij is de enige kandidaat van wie we niet horen of hij door de mol bij troeven of aftroeven is ingedeeld
- de niet getoonde afgeschoten levens tijdens het lasergamen
- de verwisselde schilderijen bij huis(ont)houd die wel op de website te zien ws, maar niet in de aflevering
- de niet werkende porto bij het zwanenmeer
- het kortere haar van Everon tijdens de biecht bij opdracht 3 in aflevering 5, dat vervolgens begin aflevering 6 weer langer is (mag ik dat potje ook hebben  :P)
- stand van de pot is begin aflevering 6 € 100 lager dan aan het einde van aflevering 5
« Laatst bewerkt op: 8-02-2022, 07:49:49 door Talpavenator »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #250 Gepost op: 8-02-2022, 15:56:12 »
Sorry als dit al genoemd is maar ik heb het uit de Trust Nobody podcast: Er is nog nooit in beeld geweest wat Everon invult bij de test

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #251 Gepost op: 8-02-2022, 20:53:16 »
Dat zou nou wel eens een echte hint kunnen zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #252 Gepost op: 8-02-2022, 22:18:54 »
Voor mij is het inmiddels de verzameling aan vreemde zaken waardoor ik op Everon zit.
Niet dat ze allemaal naar hem wijzen, maar het is elke keer hij die er betrokken bij is of kan zijn:

- hij is de enige kandidaat van wie we niet horen of hij door de mol bij troeven of aftroeven is ingedeeld
- de niet getoonde afgeschoten levens tijdens het lasergamen
- de verwisselde schilderijen bij huis(ont)houd die wel op de website te zien ws, maar niet in de aflevering
- de niet werkende porto bij het zwanenmeer
- het kortere haar van Everon tijdens de biecht bij opdracht 3 in aflevering 5, dat vervolgens begin aflevering 6 weer langer is (mag ik dat potje ook hebben  :P)
- stand van de pot is begin aflevering 6 € 100 lager dan aan het einde van aflevering 5


Mooi lijstje!  ::ok:: Deze laatste twee punten waren mij niet opgevallen, maar vind ik ook verdacht. ::vergroot::


Sorry als dit al genoemd is maar ik heb het uit de Trust Nobody podcast: Er is nog nooit in beeld geweest wat Everon invult bij de test

Ook een goede!  ::ok::

Ja, die uitspraak spookt ook door mijn hoofd.
Everon schuift bij mij ook iedere keer in beeld maar als ik dan e.e.a. terugkijk ben ik niet overtuigd. Bij beste mol ooit  verwacht ik toch ook goede molacties en posities.

Bij 'beste mol ooit' legt Everon (als inderdaad blijkt dat hij de mol is natuurlijk, ik denk het wel) zichzelf wel heel veel druk op. Ik heb vooral wat vraagtekens bij afl. 2 (met name de ballonnen) en afl. 6 (coördinator-functie, zonder dat hij echt de leiding nam, het leek er vooral op dat de mensen op de jetski's hun eigen plan trokken; dat is niet handig als je de mol bent). 'Beste mol' weet ik niet, maar ik laat me graag verrassen in de laatste aflevering.  ;) Voor zover ik het zie, krijg ik een beetje de indruk dat hij heeft gekozen voor de Jeroen-aanpak. Vertrouwen winnen, niet vies van wat manipulatie en de goeie jongen uithangen (maar ondertussen...)

Bij Everon krijg ik vooral de indruk dat we heel veel niet zien. Er gebeuren rare dingen met Everon in de buurt, maar je ziet niet precies wát. Behalve dan dat hij als fanatiekeling en 'sterke beer' niet eens zo gek veel geld binnenbrengt (bijvoorbeeld niet in staat is om te katapulten in afl. 3, daar waar het bij Arno veel makkelijker lijkt te gaan).

Als je in een andere tunnel zit, leest dit misschien als een slecht pleidooi.  ;D Bij Fresia en Kim-Lian zie ik zeker molse dingen. Maar ook bij hen zie ik tegen-punten. Net als bij Everon het geval is. Ik rond alles maar een beetje af naar beneden en kom dan toch telkens bij hem uit als hoofdverdachte.


Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #253 Gepost op: 8-02-2022, 22:56:55 »
Dat zou nou wel eens een echte hint kunnen zijn.
Ik heb alle testen van Everon nagekeken en inderdaad is bij hem niet te zien dat hij iets aanvinkt, wel bij de andere kandidaten.

Zijn testbiecht van afl.6 is net als de vorige testbiechten wat bedacht, zo lijkt het.

"Ik ben er nu onzeker over. Ik zou dit keer wat meer risico moeten nemen. Ik heb geen jokers meer. Ik heb helemaal niets meer. Ik ga nog wel op Kim en ik ga op Sahil. Ik durf niet meer te spreiden, dus ik ga alleen op deze twee mensen zitten."

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #254 Gepost op: 8-02-2022, 23:23:45 »
Wat betreft het korte haar: in de vooruitblik naar aflevering 6 heeft Everon ook erg kort haar. Volgens mij heeft hij gewoon een tondeuze bij zich. ;)

Biechten lopen niet altijd synchroon met de aflevering.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #255 Gepost op: 9-02-2022, 00:19:47 »
Die biecht is duidelijk later opgenomen. Zijn haar is in de aankomende aflevering heel kort, terwijl zijn kleding wel matcht met aflevering 5. Zijn biecht gaat ook duidelijk over aflevering 5 en niets iets anders. Dus heel bewust later opgenomen om het erin te kunnen monteren. Dat heeft niets te maken met biechten die niet synchroon zoals we al eerder hebben gezien, waar bijvoorbeeld kleding niet klopte of er iets algemeens wat betreft verdenking werd gezegd.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 00:32:33 door Talpavenator »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #256 Gepost op: 9-02-2022, 01:18:14 »
- stand van de pot is begin aflevering 6 € 100 lager dan aan het einde van aflevering 5

Zeker een paar hele interessante punten!  ::vergroot::

Vanaf comment #51 ging het ook een paar pagina’s over €100, die misschien wel als confetti na het lasergamen was verdwenen. Ineens zat hij even later wel weer erbij in de pot op de website. Vreemd dat nu weer €100 minder in de pot zit..

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #257 Gepost op: 9-02-2022, 06:52:43 »
Voor mij is het inmiddels de verzameling aan vreemde zaken waardoor ik op Everon zit.
Niet dat ze allemaal naar hem wijzen, maar het is elke keer hij die er betrokken bij is of kan zijn:


- het kortere haar van Everon tijdens de biecht bij opdracht 3 in aflevering 5, dat vervolgens begin aflevering 6 weer langer is (mag ik dat potje ook hebben  :P)


Ik zie Everon hier begin opdracht 6 ook met het kortere haar
En daarvoor met Pet op.

Welk moment bedoel jij?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 06:54:37 door Haifischz »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #258 Gepost op: 9-02-2022, 09:10:39 »
Als je naar Everon kijkt in aflevering 5 bij de laatste opdracht zie je dat hij een blauw shirt aanheeft bij Tijdsbeeld. Als je naar hem kijkt in de biechtstukjes bij de opdracht ervoor, Zwanenmeer, zie je hem hetzelfde blauwe shirt aan hebben. Bij de biechtstukjes van Tijdsbeeld heeft hij hetzelfde blauwe shirt aan, maar is zijn haar korter dan bij de biecht de biechtstukjes van Zwanenmeer, terwijl hij wel echt over de opdracht praat.
Hij heeft ook niet tijdens de biecht de tondeuze erover gehaald want bij In het verschiet is zijn haar gewoon weer langer en wordt pas kort bij aflevering 7. De biecht die we zien bij Tijdsbeeld uit aflevering 5 is dus niet opgenomen tijdens aflevering 5, maar later. Als je in de vooruitblik kijkt zie je dat bij Everon al zijn haar eraf is. Dus de biecht van Tijdsbeeld moet na aflevering 7 zijn opgenomen.

Ik zal kijken of ik er anders wat screenshots bij kan maken.

Edit: ik heb 4 plaatjes bij elkaar gezocht in chronologische volgorde (en opdrachttitels eronder gezet). Dan zie je dat Tijdsbeeld niet klopt tussen Zwanenmeer en In het verschiet en ooknog niet in aflevering 7. Het beste te bekijken op een groot scherm denk ik.

« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 09:40:23 door Talpavenator »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #259 Gepost op: 9-02-2022, 11:42:05 »
Zijn mollentranen na executies zijn wel razend knap.