Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70158 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #320 Gepost op: 14-02-2022, 07:44:21 »
Het gaat erom dat van het eerste deel van Everons testbiecht van aflevering 7 de tekst die hij uitspreekt is vervangen. Je ziet hem achter zijn laptop zitten, dus het is geen aparte opname zoals in de gewone biecht.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #321 Gepost op: 14-02-2022, 09:38:19 »
Toch even benadrukken dat het Everon zijn idee de foute schapen alsnog weg te halen. Je kan klagen over Kim-Lian haar 300 euro omdat ze al dan niet per ongeluk de boef net heeft gemist, maar deze beslissing van Everon is naar alle waarschijnlijkheid duurder als mol.

Edit: nog eens teruggekeken. Dit is wel enorm onmols. Leg dit eens uit Everontunnelaars? Everon haalt net als Kim-Lian zijn bedragen binnen, het verschil is dat bij Kim het nog wel uit valt te leggen. Bij Everon niet. Denk maar aan die ballonnen etc.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 09:52:46 door Belgian Mol »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #322 Gepost op: 14-02-2022, 10:27:32 »
Waarom is het voor Kim-Lian nog wel uit te leggen?
Ik vind deze aflevering Everon (schapen), Kim-Lian en Thomas (foto’s) inderdaad zeer kandidaats, maar kom dan bij Fresia uit, niet bij Kim-Lian.

Overigens wordt het in beeld gebracht alsof het volledig Everons idee is, maar mogelijk herhaalt hij wat Thomas eerder heeft gezegd (denk ik overigens niet).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #323 Gepost op: 14-02-2022, 12:02:45 »
Toch even benadrukken dat het Everon zijn idee de foute schapen alsnog weg te halen. Je kan klagen over Kim-Lian haar 300 euro omdat ze al dan niet per ongeluk de boef net heeft gemist, maar deze beslissing van Everon is naar alle waarschijnlijkheid duurder als mol.

Edit: nog eens teruggekeken. Dit is wel enorm onmols. Leg dit eens uit Everontunnelaars? Everon haalt net als Kim-Lian zijn bedragen binnen, het verschil is dat bij Kim het nog wel uit valt te leggen. Bij Everon niet. Denk maar aan die ballonnen etc.

Ik zit half in de Everontunnel
Die schaapopdracht zou sowieso fout gaan dus slim voor n mol om aan zijn kant met goede suggesties te komen. Dit gaat toch wel mis (de opdracht sloeg nergens op met -50 per fout schaap)

De balonnen was ook voor de kandidaten maar wat in t wild prikken. En dit is typisch zo’n opdracht voor de mol om de hero te spelen voor n mini bedragje. Die gouden waren geen duizend euro waard ofzo

En dat via de klok werken in dat huis.. kast op 12 uur.. er waren 2 kasten en uiteindelijk hadden Hila en Thomas er maar 2 goed dus daar ging ook wat mis

Hij lijkt n fanatieke kandidaat maar ook zijn emoties lijken allemaal gespeeld

Ik weet t nog niet met die Everon. Hij is een goede 2e voor me

Edit: ook in het fort lijkt het alsof Fresia hem naar t midden stuurt maar volgens mij was hij degene die dat vlak daarvoor zelf al had aangegeven en dat dat niet in de edit zit is verdacht
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 12:04:59 door FS »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #324 Gepost op: 14-02-2022, 12:21:43 »
Toch even benadrukken dat het Everon zijn idee de foute schapen alsnog weg te halen. Je kan klagen over Kim-Lian haar 300 euro omdat ze al dan niet per ongeluk de boef net heeft gemist, maar deze beslissing van Everon is naar alle waarschijnlijkheid duurder als mol.

Edit: nog eens teruggekeken. Dit is wel enorm onmols. Leg dit eens uit Everontunnelaars? Everon haalt net als Kim-Lian zijn bedragen binnen, het verschil is dat bij Kim het nog wel uit valt te leggen. Bij Everon niet. Denk maar aan die ballonnen etc.
Het antwoord op je vraag is gepost door Rozz75 in het opdracht topic.

Everon laat de hele kudde Laetitia schapen uit het Laetitia hok. Die was nog niet gemengd met andere schapen, dus er stonden maar een paar foute tussen. Die kudde had dus zeker meer plus- dan mingeld opgeleverd! Molse actie. Maar in de montage is meer aandacht voor het onhandige gedoe van Kim en Fresia.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #325 Gepost op: 14-02-2022, 12:21:49 »
Ik plaats net onder topic vakmanschap dat het juist verdacht is van Everon om de schapen uit het hok te willen halen. Dit waren nm met name Laetitia schapen, die door fresia en Kim die kant op waren gebracht. Everon oppert tegen Thomas dat hij een fresia ziet, Thomas kan het allemaal niet goed checken en vervolgens stelt Everon voor om dan maar alle schapen eruit te laten (terwijl dit toch echt de Laetitia schapen waren, merendeels).

Alles nog eens langs gelopen maar Everon is altijd wat trager met reageren, haalt weinig binnen en wordt wat in de luwte gehouden.
Ik twijfel wederom enorm tussen fresia en Everon.. op basis van de testen zou je Everon denken..

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #326 Gepost op: 14-02-2022, 12:42:06 »
In de video van Max vd Broek laat hij zien dat de fragmenten identiek zijn. Hij vermoedt dat dit bewust is gedaan om een deel van Everons verdenkingen te maskeren, waardoor het lijkt dat hij alleen op Kim-Lian zit.

Zou Everon na de opdracht met de schapen Thomas weer zijn gaan verdenken en mochten wij dit niet zien?
Het is zo gemonteerd dat een deel van het geluidsspoor inderdaad identiek is. Vreemd is dat bij het identieke stuk de ondertiteling subtiel anders is. Hier de exacte tekst van de volledige biechten, waarbij het vette deel de identieke tekst is.

Aflevering 5
Ik ga denk ik hetzelfde doen als mijn vorige test. <knip?>
Kim. Ik kan haar gewoon niet peilen. Het ene moment is ze heel erg zweverig en aan het mediteren en het andere moment staat ze mega aan en gaat ze als een gek. Kim is voor mij echt een hoofdverdachte. <legt joker neer en klaar>

Aflevering 7
Kim. Een hele goede mol.
Ik kan haar gewoon niet peilen .... hoofdverdachte.  <op het eind>
Ik zit al heel lang op Kim. Daar ga ik ook gewoon op blijven. Want ik denk dat zij de Mol is. <vraag 20 op Kim-Lian> Ik weet het bijna zeker dat zij de Mol is. (soort van lachende geluiden)

Ondertiteling fouten bij identieke tekst:
In aflevering 5 kan JE haar niet peilen i.p.v. IK.
In aflevering 7 is Kim DE hoofdverdachte i.p.v. EEN hoofdverdachte.
Het lijkt er dus op dat in aflevering 7 de nadruk moet worden gelegd dat hij bijna volledig op Kim-Lian is gegaan.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #327 Gepost op: 14-02-2022, 12:46:42 »
Het is zo gemonteerd dat een deel van het geluidsspoor inderdaad identiek is. Vreemd is dat bij het identieke stuk de ondertiteling subtiel anders is. Hier de exacte tekst van de volledige biechten, waarbij het vette deel de identieke tekst is.

Aflevering 5
Ik ga denk ik hetzelfde doen als mijn vorige test. <knip?>
Kim. Ik kan haar gewoon niet peilen. Het ene moment is ze heel erg zweverig en aan het mediteren en het andere moment staat ze mega aan en gaat ze als een gek. Kim is voor mij echt een hoofdverdachte. <legt joker neer en klaar>

Aflevering 7
Kim. Een hele goede mol.
Ik kan haar gewoon niet peilen .... hoofdverdachte.  <op het eind>
Ik zit al heel lang op Kim. Daar ga ik ook gewoon op blijven. Want ik denk dat zij de Mol is. <vraag 20 op Kim-Lian> Ik weet het bijna zeker dat zij de Mol is. (soort van lachende geluiden)

Ondertiteling fouten bij identieke tekst:
In aflevering 5 kan JE haar niet peilen i.p.v. IK.
In aflevering 7 is Kim DE hoofdverdachte i.p.v. EEN hoofdverdachte.
Het lijkt er dus op dat in aflevering 7 de nadruk moet worden gelegd dat hij bijna volledig op Kim-Lian is gegaan.

Zou het kunnen dat hij niet Thomas maar Fresia meeneemt in de test.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #328 Gepost op: 14-02-2022, 12:51:30 »
Het antwoord op je vraag is gepost door Rozz75 in het opdracht topic.

Everon laat de hele kudde Laetitia schapen uit het Laetitia hok. Die was nog niet gemengd met andere schapen, dus er stonden maar een paar foute tussen. Die kudde had dus zeker meer plus- dan mingeld opgeleverd! Molse actie. Maar in de montage is meer aandacht voor het onhandige gedoe van Kim en Fresia.

Dat is een optimistische assumptie. 15 euro is meer dan drie keer kleiner dan 50 euro. Je zit snel aan mingeld hoor.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #329 Gepost op: 14-02-2022, 12:53:13 »
Zou het kunnen dat hij niet Thomas maar Fresia meeneemt in de test.

Dat zou ook kunnen. Maar hoe dan ook is duidelijk dat de montage zo is gedaan dat we allemaal moeten denken dat het Kim-Lian is. En nu dus duidelijk is geworden dat er sprake is van hergebruik van een biecht, kunnen we dus wel een dikke vette streep door Kim-Lian zetten. Niet dat ik nog geloof dat men in de zwaar overbevolkte Kim-Lian-tunnel nog wakker gaat worden voor de instorting, maar goed.
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #330 Gepost op: 14-02-2022, 13:02:07 »
Everon heeft inderdaad wel een paar anti-Molse acties op z’n naam staan, Belgian Mol. De ballonnenopdracht en zijn reactie op de Kinshasa-kwestie (Thomas wilde op het zwanenmeer naar dat kaartje gaan, terwijl hij de geldkaartjes zou ophalen, iets waar Everon gepikeerd op reageerde) schaar ik daaronder. Bij het schieten met pijl-en-boog had hij ook gerust wel een pijl kunnen laten mislukken. Alle opdrachten overziend, zijn er echter voor mij genoeg momenten waarop hij mogelijk gemold heeft.

By the way, het feit dat Everon in die Albanese woning een klokindeling aanhoudt, zorgt er ook voor dat hij nauwgezet alles langs kan gaan. Bijna de helft van de beschikbare tijd besteedt hij aan de helft van de kamer; op ‘6 uur’ zijn er nog maar iets van acht minuten over van het kwartier, terwijl Thomas en Hila ook nog aan de beurt moeten. Zijn Moltactiek zou hier dan zijn om te vertragen bij de beschrijvingen (en hij vertraagt ook door meermaals via de porto te checken of alles wel duidelijk is). Bovendien staat nog open hoe het met die zogenaamd rode bank zit.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #331 Gepost op: 14-02-2022, 13:21:08 »
In opdracht 1.2 zie je dat Everon voorzichtig lijkt te mollen bij de zandlopers. Verkeerde suggesties geeft. Thomas doet dat ook, maar hij verbetert Everon terecht. Eev zie je dat niet doen.

Een Mol kun je soms het best herkennen in afl. 1. Moeten ze nog in de flow komen. Jeroen is daar een mooi voorbeeld van. De ene red flag na de andere, qua gedrag.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 13:30:33 door Amethyst »

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #332 Gepost op: 14-02-2022, 14:25:30 »
Als Everon de mol is, vind ik persoonlijk de ballonnenopdracht heel goed uit te leggen. Hij heeft dan de vorige afl. €5000 uit de pot gehaald. En als de een van de “golden boys” krijgt hij de mogelijkheid om voor €300 alle verdenkingen van zich af te schuiven. De 8 kandidaten konden allemaal goed zien hoe kandidaats hij was. En ook heel Nederland schreef Everon hierdoor meteen af als mol. Natuurlijk hoort een mol geld uit de pot te houden, maar 1x €300 voor een legitieme reden na -€5000 vind ik juist wel goed te praten.

Ik vind het zelfs opvallend dat hij alleen goede resultaten boekt als er iemand is die meekijkt/helpt (2.2, 2.3 iemand anders raadt zijn foto, 3.1 KL helpt met katapult, 4.3 Arno let goed op, 6.1 Lea staat achter hem wanneer hij de sleutel vindt) of als er geen geld kan worden verdient (7.3). Wanneer hij niet wordt gecontroleerd verdient hij niets (3.2, 5.1, 7.2).

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #333 Gepost op: 14-02-2022, 14:55:34 »
Als Everon de mol is, vind ik persoonlijk de ballonnenopdracht heel goed uit te leggen. Hij heeft dan de vorige afl. €5000 uit de pot gehaald. En als de een van de “golden boys” krijgt hij de mogelijkheid om voor €300 alle verdenkingen van zich af te schuiven. De 8 kandidaten konden allemaal goed zien hoe kandidaats hij was. En ook heel Nederland schreef Everon hierdoor meteen af als mol. Natuurlijk hoort een mol geld uit de pot te houden, maar 1x €300 voor een legitieme reden na -€5000 vind ik juist wel goed te praten.


Helemaal mee eens. Bovendien geeft de titel Prikactie ook nog potentieel een hint dat dit het geval is. Dat zou niet alleen letterlijk op de opdracht kunnen slaan, maar is ook synoniem voor een "korte staking of werkonderbreking".

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #334 Gepost op: 14-02-2022, 15:51:33 »
Ik vind 'm maar een slechte acteur. Of ie nou de mol is of niet. Totaal niet geloofwaardig ::)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #335 Gepost op: 14-02-2022, 16:33:54 »
Everon laat de hele kudde Laetitia schapen uit het Laetitia hok. Die was nog niet gemengd met andere schapen, dus er stonden maar een paar foute tussen. Die kudde had dus zeker meer plus- dan mingeld opgeleverd! Molse actie. Maar in de montage is meer aandacht voor het onhandige gedoe van Kim en Fresia.

Dat zijn te veel aannames voor een geloofwaardig argument. We weten helemaal niet hoe de verdeling precies was, en wat we uit de beelden zien is dat schapen behoorlijk gemixt stonden, in ieder geval genoeg voor een min saldo per hok.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #336 Gepost op: 14-02-2022, 16:49:05 »
De clou zal wel zijn dat ze uit moesten zoeken welke kudde homogeen was en dat de rest van de kuddes naar buiten gebonjourd moesten worden, omdat die gemend van samenstelling waren en dus per saldo negatief zijn? De kandidaat is degene die wil uitzoeken hoe een kudde gemixt is. De mol wil verplaatsen, chaos drukte.
Alsof verplaatsen iets oplost als je de samenstelling niet weet.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #337 Gepost op: 14-02-2022, 17:03:50 »
Ik maak even een draft voor een overzicht, misschien plaats ik het en misschien ook niet.

1.1 Stem voor aftroeven, eigenlijk het enige wat je kan doen als Mol.
1.2 Met de hoge slagingskans vind ik deze opdracht voor niemand spreken.
1.3 Zijn pleidooi lijkt het meest voorbereid. Kort en bondig, hij wilde de Mol zijn, zou een goede keuze zijn, maar hij is niet geselecteerd.
2.1 Ik geloof dat er met deze opdracht ook geen hard bewijs te vinden is.
2.2 Hierboven mooi beschreven. Everon is een collectieve goodguy en een individuele badguy. De perfecte opdracht om toch een keer te shinen. Psychologisch geloof ik er ook wel in, gezien de verwachtingen worden opgebouwd en grotendeels worden waargemaakt.
2.3 Doet niet goed zijn best met mensen ronselen en is eigenlijk net zo schuldig aan de fout van Kim-Lian, want de vorige teams mochten ook gewoon overleggen in de fotokeuze.
3.1 Bezet de beste katapult en schiet steeds mis. Waarom moeten nou net zijn gespierde armen hulp krijgen van Kim? En die ene keer dat hij raak schiet, is het wel via het water, dus het was niet goed gemikt.
3.2 Gaat wat wazig af zonder zijn kistje te vinden.
3.3 Ik vind deze heel verdacht. Zegt Thomas hem te verdenken, waarop Thomas zegt dat het hem motiveert Everon te naaien. Waarna Everon er niet meer op in gaat en zoals Thomas zei, kreeg hij het vertrouwen niet terug. Het beste resultaat voor de Mol en het is veel meer invloed dan een staredown.
4.1 Ez pz, geen getallen zeggen.
4.2 Zat in het duo dat helemaal geen geld verdiende.
4.3 Beige bank -> rode bank. En ondanks de extreemgedetailleerde beschrijvingen van Everon, zijn er toch twee onderdelen niet correct genoemd door Hila en Thomas.
5.1 Everon krijgt geen zakje. Goh wat toevallig. Mogen we ook zien of Everon überhaupt heeft geprobeerd om het zakje te pakken?
5.2 Porto op een verkeerd kanaal, noouuu zeg, hoe kan dat nou?
5.3 Gaat mee voor de volle winst en gaat mee naar een verkeerde locatie.
6.1 Vindt nou net de sleutel in de ruimte waar Laetitia ook al met de klok mee zocht.
6.2 Staat bij het overzicht, maar geeft geen overzicht. Hmm...
7.1 Hij zei schaap, maar niet zo opvallend als Fresia en Kim.
7.2 Helder, gewoon niks verdienen want 'oeps' en dan niks erover zeggen.
7.3 Het enige verdachte hier vind ik die klokkentoren.
Extra 100 euro mist uit de pot net wanneer Everon penningmeester is. Het is schamel, maar daardoor onzichtbaar genoeg want de groep heeft nog steeds niks door. En ik vind het ook een leuke hint en een bevestiging dat je niet zomaar iedereen met de pot mag vertrouwen.
Extra 2 Tijdens de pleidooien is niet voor niets de keuze gemaakt om de winnende kandidaat ook een andere kandidaat uit te laten kiezen, waar de 5k boete ook op van toepassing is. En die hele eerste aflevering is eigenlijk zo gemaakt dat het niet uitmaakt waar de Mol staat of wat de Mol doet. 1.1 zou hoe dan ook fout gaan en 1.2 hoe dan ook goed. Dus je gaat die keuze lekker manipuleren als Mol. En blijkbaar was Glen zijn keuze ook de algehele tendens, gevoelige knuffelbeer Everon die kan toch niet de Mol zijn?

De verdenkingen zeggen voldoende over Kim en Thomas, plus dat die twee ook veel te veel kandidatenacties hebben verricht. Fresia kan nog, maar die heeft dan de eerste afleveringen amper wat gedaan. Ik vind het heel leuk als de kandidaten nog steeds fout zitten, maar het wordt zo langzamerhand wel erg opportunistisch.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #338 Gepost op: 14-02-2022, 17:28:29 »
Extra 100 euro mist uit de pot net wanneer Everon penningmeester is. Het is schamel, maar daardoor onzichtbaar genoeg want de groep heeft nog steeds niks door. En ik vind het ook een leuke hint en een bevestiging dat je niet zomaar iedereen met de pot mag vertrouwen.

Gaat dat niet om de 100 euro die Sahil achterover heeft gedrukt? Dat was toch eerder? Of heb ik iets gemist?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #339 Gepost op: 14-02-2022, 17:57:20 »
Volgens meerdere bronnen is die 100 euro en de 250 euro van Kim nooit meegerekend in de pot. Dus dit is 100 extra euro uit de pot, dat voor zover ik weet alleen de verklaren is als de penningmeester er iets mee heeft gedaan.