Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70963 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #360 Gepost op: 15-02-2022, 22:55:22 »
Ook bedankt Heinz!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #361 Gepost op: 15-02-2022, 23:33:16 »
Ik begrijp echt niet goed waarom mensen Everon afschrijven als mol, omdat hij af en toe onmolse acties heeft waarbij soms wat geld in de pot komt. De beste kerel heeft zijn belangrijkste molstreek al in afl 1 uitgehaald en kon de rest van het seizoen beetje 'cruisen'. Lekker geacteerd kandidatengedrag vertonen om zich minder verdacht te maken. Straks trekt hij 5000 uit de pot en is hij waarschijnlijk de mol die, met al zijn krokodillentranen, voor de laagste pot ooit heeft gezorgd.   >:D
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #362 Gepost op: 15-02-2022, 23:45:09 »
Ja, precies.

@Heinz, voor het overzicht handig misschien: Everon zegt zelf dat hij denkt dat hij de boef heeft gefotografeerd (aan het einde van de opdracht), maar dat hij dit niet aan de groep heeft verteld.  ::vergroot:: (dat gaat voor mij verder dan de suggestie dat hij een boef heeft gefotografeerd).
De foto die Everon heeft gemaakt en waarop de boef is te zien wordt getoond in een biecht na de opdracht. En aangezien die precies overkomt met het video fragment waar Everon deze boef in beeld heeft, kan het dus niet anders dan dat Everon die foto heeft gemaakt. In het overzicht zie ik nog steeds een beetje twijfel.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #363 Gepost op: 16-02-2022, 00:02:50 »
Ja, ze hebben dat boeven-verhaal wat vaag gehouden in de montage, denk ik. Scherp gezien van die foto!
En: waarom zou je als kandidaat-zijnde niet tegen de groep zeggen dat je misschien een boef op de foto hebt gezet? Dat zou toch perfect zijn om jezelf een beetje verdacht te maken?
Everon verbergt dat bewust en dat vind ik dus mega-mols van hem.

En die 100 euro van afl. 6 ontbreekt ook nog uit de pot?
En bij het tellen in deze afl. 7 valt het niemand op dat er geld weg is (zelfs niet die 250 van Kim-Lian)?
Met Everon als penningmeester vind ik dat ook verdacht.  ::vergroot::
Edit: wat Chardo ook al eerder heeft gezegd dus.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2022, 00:05:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #364 Gepost op: 16-02-2022, 00:16:09 »
En bij het tellen in deze afl. 7 valt het niemand op dat er geld weg is (zelfs niet die 250 van Kim-Lian)?
Die 250 euro van Kim-Lian was al niet meegeteld, dus leidt niet tot een verschil. Net als eerder met die 100 euro van Sahil. Maar deze 100 euro is wel officieel verdiend, dus een echt verschil.

Everon beheerde niet alleen de pot, maar ook een lijst met opbrengsten. Hij draait het papiertje gauw om, met: "Ja, dat moet wel kloppen". Als penningmeester zou hij moeten weten dat het niet klopt.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #365 Gepost op: 16-02-2022, 00:49:38 »
Natuurlijk moet hij dat weten, maar het lijkt hem niet meer te interesseren net zoals de verdwenen € 250 van Kim (waarvan hij weet dat zij die heeft). Waarom schrijven mensen hem hierdoor af? Hij zegt alleen: als je hem hebt, kan het tussen ons blijven. Dus hij zegt niet dat het geld de pot in moet. Kim verdenkt hem wel minder op dat moment. Missie geslaagd (totdat Sahil afviel natuurlijk).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #366 Gepost op: 16-02-2022, 11:21:28 »
Als hij de mol is is dit natuurlijk typisch iets wat n mol zou doen. Vaak om de 250 vragen .. vooral in de groep en Kim hiermee verdacht maken.

Who cares .. 5000 - 250 is nog steeds 4750 uit de pot.

Everon moet je zeker niet afschrijven door deze actie.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #367 Gepost op: 16-02-2022, 11:30:26 »
Volgens mij begint fresia steeds om Kim verdacht te maken. Everon sluit aan. Dus van beide verdacht.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #368 Gepost op: 16-02-2022, 11:50:49 »
Volgens mij begint fresia steeds om Kim verdacht te maken. Everon sluit aan. Dus van beide verdacht.

Ze verdenkt Everon dan is het logisch dat Fresia Kim verdacht wil maken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #369 Gepost op: 16-02-2022, 11:55:46 »
En Everon verdenkt Kim

Onlogisch dus om haar verdacht te maken. Daar zit t verschil idd

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #370 Gepost op: 16-02-2022, 12:02:16 »
Volgens mij was het Thomas die Everon vroeg om de pot na te tellen? En aan het einde van de afl. zei Thomas dat hij Kim-Lian en Everon het meest verdacht vond? Ik vraag me af: wilde hij met het natel-moment Everon testen en heeft hij toen geconcludeerd dat Everon de mol moest zijn of heeft hij Everon stiekem al langer in de gaten (misschien na afvallen van Sahil) en heeft dat niet de montage gehaald?  ::vergroot::

Verder verdenkt iedereen Everon nu? Fresia, Kim-Lian en Thomas (mogelijk ook nog een beetje Kim-Lian).
Dan is - als Everon de mol is - Laetitia er wel terecht uit gegaan door de test als slechtste te maken.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #371 Gepost op: 16-02-2022, 12:07:02 »
Één van de leukste kandidaten dit seizoen ::bravo::.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #372 Gepost op: 16-02-2022, 12:08:25 »
Ik zie er ook wel een leuke mol in!  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #373 Gepost op: 16-02-2022, 12:09:03 »
Volgens mij was het Thomas die Everon vroeg om de pot na te tellen?

Ik had t over de vele momenten waarop hij in de groep over de 250 begint.. bij t ontbijt etc waarop Kim zelfs riep: nu moet je echt ophouden erover (lachend)

Everon maakt haar dus verdacht in de groep.
Doet hij dit omdat hij de mol is of omdat hij iemand anders verdenkt en de montage met ons solt?

Ik begin m in ieder geval steeds meer te verdenken maar ben niet in staat de je weet wel hint los te laten van Kim.

Ik blijf denk zwevende kiezer

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #374 Gepost op: 16-02-2022, 12:13:29 »
Als Everon de mol is zou het logisch zijn als Thomas afvalt. Fresia en Kim verdenken hem al vanaf begin en weten meer dan Thomas. Thomas kan ook nog all in gaan op Kim. 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #375 Gepost op: 16-02-2022, 12:15:58 »
Mijn enige twijfelpunt is de +2000 die hij binnensleepte. Is te veel geld om je door een dominante Kim zo makkelijk te laten overrulen.

Kan er bijna niet bij dat een Mol zich zo laat wegzetten. Maar sluit het niet uit. Een assertiviteitstraining te weinig ...zou kunnen. Pijnpuntje wel.

Toen Thomas ermee wilde stoppen, was dat het moment geweest om te zeggen dat hij ook niet meer kon. Het helemaal had gehad.

Temper tantrum erachteraan en vragen of iemand anders het over wilde nemen (niemand die dat verder kon natuurlijk) ...en klaar.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #376 Gepost op: 16-02-2022, 12:18:04 »
Die + 2000 is toe te schrijven aan wie de mol ook is.

Wie t ook is .. dit ging niet zo best voor de mol.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #377 Gepost op: 16-02-2022, 12:21:44 »
Die + 2000 is toe te schrijven aan wie de mol ook is.

Wie t ook is .. dit ging niet zo best voor de mol.

Thomas wou stoppen en Everon had erop kunnen spellen dat hij last van zijn rug kreeg.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #378 Gepost op: 16-02-2022, 12:24:59 »
of heeft hij Everon stiekem al langer in de gaten (misschien na afvallen van Sahil) en heeft dat niet de montage gehaald?  ::vergroot::
Thomas leek oprecht geschokt in de bus dat Sahil was afgevallen, tot dat moment zat hij volgens mij alleen op Sahil en Kim. Ik vermoed dat hij Everon daarna is gaan meenemen in zijn verdenkingen, omdat hij het te riskant vindt om vol op Kim te gaan.
Hij heeft na Sahils afvallen precies één opdracht samen met Everon gedaan, de schapenopdracht. Daarin deed Everon een paar opvallende dingen (druk gedrag, schapen weer loslaten), waarschijnlijk genoeg om hem weer mee te nemen.
Verder verdenkt iedereen Everon nu? Fresia, Kim-Lian en Thomas (mogelijk ook nog een beetje Kim-Lian).
Dan is - als Everon de mol is - Laetitia er wel terecht uit gegaan door de test als slechtste te maken.
Ja dat denk ik ook. Terwijl de verdenkingen die bij de test worden gemonteerd allemaal richting Kim gaan. Die situatie is niet helemaal hetzelfde als bij Leonie ter Braak, maar doet er wel aan denken.
 :-\\ ;D
« Laatst bewerkt op: 16-02-2022, 12:53:03 door Molest »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #379 Gepost op: 16-02-2022, 12:26:08 »
Thomas wou stoppen en Everon had erop kunnen spellen dat hij last van zijn rug kreeg.

Als ik n meest verdacht persoon moet aanwijzen is dat in dit geval Thomas idd. (Alleen de min molpunten in andere opdrachten overrulen dat)

Volgens mij was t vooral Kim die meteen riep door te gaan. Ik kan me voorstellen dat Everon dit een link moment vond (als hij de mol is) om daar tegenin te gaan.
Dit was gewoon geen shiny day voor de mol