Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70193 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #380 Gepost op: 16-02-2022, 12:28:54 »
Als ik n meest verdacht persoon moet aanwijzen is dat in dit geval Thomas idd. (Alleen de min molpunten in andere opdrachten overrulen dat)

Volgens mij was t vooral Kim die meteen riep door te gaan. Ik kan me voorstellen dat Everon dit een link moment vond (als hij de mol is) om daar tegenin te gaan.
Dit was gewoon geen shiny day voor de mol

alle 3 hadden op dat moment onmolse dingen gezegd. Misschien dacht Everon als ik goed doet dan verdenkt Kim mij minder. 

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #381 Gepost op: 17-02-2022, 08:50:54 »
Op basis van het gedrag van Everon bij Vakmanscha(a)p schat ik Everon in op niet de mol. Weer die gespeelde zenuwachtigheid, geen goede omgang met de schapen, dat is volgens mij een kandidaat. Dit in schrille tegenstand tot een Fresia die hier allerlei molse zaken uithaalt en daar plezier in heeft.
Dus ja Everon speelt van alles, schakelt in zijn 'playmode' maar wel als kandidaat.
Net zoals met de porto op het water, een typische mollenstreek van een kandidaat.
Ik mis bij Everon vooral de 'ik heb er plezier in' factor.
Ook bij het beelden sjouwen kwam hij met het goede idee om sokkel en beeld van de basiliek naar het theater gedragen over een lange afstand. Ook hier weer molse zaken bij Fresia, 'iets van een kerk of zo' de discussie basiliek of doopvont waarin ze verwarring zaait en niet de juiste oplossing benoemd, Sahil gaf de goede voorzet, Fresia maakte er iets verwarrends van. Vallen terwijl je in je eentje een beeld draagt, dat kost tijd. En op het laatst de held spelen door via de porto mensen op te roepen.

Everon wordt vooral verdacht vanwege zijn emotionele gedrag tijdens de executies. Ik denk dat hij gewoon zo is, het siert hem. Maar zelfs een acteur kan niet alles bij elkaar spelen wat er aan geacteerd gedrag aan hem wordt toebedacht.

Ik zou zeggen geniet nog drie afleveringen van Fresia als mol, veel plezier.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #382 Gepost op: 17-02-2022, 09:03:15 »
Ik mis bij Everon vooral de 'ik heb er plezier in' factor.
Tja. Juist het feit dat Fresia zich zo ontspannen en frank en vrij door het spel beweegt, geeft mij het idee dat zij kandidaat is. Die mogelijk al zeker is van haar mol, maar hoe dan ook met volle teugen wil genieten! Als je haar vergelijkt met een andere fanatiekeling, Jan Versteegh bv., stond er bij Jan toch meer spanning op. Bij Rob idem. Als er iemand wat gespannen is tijdens de opdracht en niet het plezier uitstraalt wat anderen hebben, vind ik dat wel passen bij de rol als Mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #383 Gepost op: 17-02-2022, 09:13:24 »
Als hij de mol is is dit natuurlijk typisch iets wat n mol zou doen. Vaak om de 250 vragen .. vooral in de groep en Kim hiermee verdacht maken.


Maar ook 1 op 1...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #384 Gepost op: 17-02-2022, 09:26:14 »
Maar ook 1 op 1...

Ja met de camera erop. De kijker doet ook mee

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #385 Gepost op: 17-02-2022, 09:29:46 »
Rik: "Hooi kandidaten"   ;D

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #386 Gepost op: 17-02-2022, 09:42:06 »
Maar ook 1 op 1...

Juist 1 op 1, aangezien Kim-Lian de enige is die hem verdenkt.

Toch begin ik hem steeds meer af te strepen als mogelijke mol. Hoe hij zich gedroeg bij de schapenopdracht. Zou je je als mol zo uit je slof laten schieten zoals hij Latitia afsnauwde?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #387 Gepost op: 17-02-2022, 09:48:15 »
Nou ja zeg.. afsnauwde.. dat deed hij best netjes. Ze zal wel op zn lip hebben gezeten dan mag je daar wat van zeggen toch

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #388 Gepost op: 17-02-2022, 10:52:55 »
Juist 1 op 1, aangezien Kim-Lian de enige is die hem verdenkt.

Fresia ook, toch?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #389 Gepost op: 17-02-2022, 10:55:51 »
Neem de laseropdracht. Thomas: ik wil met Fre. Fresia snel daarachter ..en Everon.  Fresia kiest met Everon.
Maar waarom gaat ze daarna als GI Jane tekeer in plaats van Everon in de gaten te houden?  Stuitert heen en weer en speelt 3 a 4 levens weg. Lijkt heel fanatiek in een zinloos gevecht met de schutters, kan heel goed geklooid hebben met de kistjes zoals we eerder van Hila dachten. Teleurstelling na afloop is heel snel weer over.
Van Everon en Kim zien we dat ze hun kistjes niet kunnen vinden of open krijgen, net zoals bij Hila en Welmoed. Met een rond stuiterende Fresia zie ik geen mogelijkheden voor Kim en Everon om te klooien. Ook de 3e run heeft verder geen last van een Everon die op het laatst alleen zou hebben rondgelopen.
Mogelijke molactie Everon: schiet op Fresia.
Mogelijke molactie Fresia: speelt levens weg en blokkeert twee slotjes, want E+K hebben ook geen geld.

Everon is nergens sturend aanwezig, in geen enkele opdracht. Thomas zet hem al buitenspel bij reddingsactie door te zeggen dat ze beide organisatorisch niet goed zijn. Dus luistert er niemand meer naar Everon.

Die 5000 zou dan van hem een zeer passieve mol maken, zo de buit is al binnen, ik hoef niks meer te doen. Daar geloof ik niet in. Bij de ballonnen de held spelen, zou kunnen, maar hij buit het niet actief uit. Arno is trots, dat had Everon ook kunnen doen.

Ik zie eigenlijk alleen een spel tussen Everon en Kim waarbij Everon verdacht wordt door Kim en hij dat prima vindt.

Ook bij Testafette, hard rennen en bijna onderuitgaan, net zoals Thomas. En op de tweede desk na Thomas terecht komen. Rare keuze voor een mol.

En het is ook niet dat er bij Fresia geen spanning op staat, dat staat los van een stukje plezier hebben in de streken die je uit haalt. Dat plezier helpt je ook om met die spanning om te gaan.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2022, 10:58:02 door foxhunter »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #390 Gepost op: 17-02-2022, 11:47:20 »
Ja, FS, ik begrijp wat je bedoelt bij Kim-Lian. Ik had precies hetzelfde.
Maar het is bij haar zo overduidelijk; alle verdachte acties van haar halen de montage. Terwijl er bij Everon juist heel veel 'knipjes' lijken te zijn en best wel veel nadruk ligt op zijn kandidaatschap.
Om die reden ben ik van Kim-Lian afgestapt, ondanks alles  ;D . Maar ik moet ook zeggen dat ik vaak kies voor mollen die meer onder de radar zijn (in dit geval Everon dus) en dat is soms ook een valkuil. Soms zijn er nou eenmaal mollen die duidelijk mollen.  ;)

Maar als ik alle acties logisch bekijk + de vage biechten van Everon + stiekem/individueel mollen (Kim-Lian lijkt dat alleen te doen als iemand anders erbij is) + anderen verdacht maken (Kim-Lian maakt voornamelijk zichzelf verdacht); dan klopt die optelsom voor mij het beste bij Everon. Daarnaast zou Fresia nog steeds kunnen, wat mij betreft, maar bij haar zie ik iets grotere tegen-puntjes dan bij Everon (vind ik dan).
« Laatst bewerkt op: 17-02-2022, 11:53:16 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #391 Gepost op: 17-02-2022, 12:06:51 »
Ja ik zou ook Everon op 1 hebben en Tho inmiddels op 2 als we niet die je weet wel situatie hadden

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #392 Gepost op: 17-02-2022, 12:39:03 »
Everon is nergens sturend aanwezig, in geen enkele opdracht. Thomas zet hem al buitenspel bij reddingsactie door te zeggen dat ze beide organisatorisch niet goed zijn. Dus luistert er niemand meer naar Everon.

Die passiviteit is voor mij ook de belangrijkste reden om bij Fresia als Mol te blijven en niet in de Everontunnel te stappen. Hij kwam absoluut wel mols over in aflevering 7, maar hij laat het allemaal teveel gebeuren. Hij is niet sturend genoeg. Kim-Lian en Fresia zijn hier veel beter in dan Everon, en we zien hen dit dan ook veel meer doen. Ik sluit hem zeker niet uit, maar hij neemt m.i. te weinig initiatief om de Mol te kunnen zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #393 Gepost op: 17-02-2022, 13:11:14 »
Dat sturende is precies de reden dat ik denk dat Fresia ook de mol zou kunnen zijn.  ;D Ik zou het trouwens fantastisch vinden als ze het is. De onverdachte fanatiekeling die dan goed onder de radar is gebleven.

Maar uiteindelijk zit Everon juist in de beste posities om te mollen, meer dan bij Fresia het geval is, denk ik.
Daarnaast vind ik Everon allesbehalve passief. Hij lijkt een meewerkende kandidaat, maar is dan toch degene die het initiatief neemt om de Laetitia-schapen uit hun hok te halen (volgens mij onterecht). Van de andere kandidaten vernemen we ook dat hij ook wel wat rustiger te werk had kunnen gaan; lijkt mij niet passief.
Bij de jetski's had hij wat mij betreft wel meer kunnen sturen; het leek er vooral op dat de anderen niks van hem aan trokken. En ik krijg soms ook wel het idee dat de groep hem op meer momenten overheerst. Is misschien een minpunt voor de mol, maar misschien toch ook: credits voor de rest? Blijkbaar is het ook een sterke groep.

Meest sturende is (als Everon de mol is) aflevering 1 natuurlijk; de groep ertoe te bewegen om voor hem te stemmen als 'onverdachte kandidaat'.
Voor mij geeft het de doorslag dat hij hele gekke keuzes maakt als hij buiten de groep is. En totaal geen pogingen lijkt te doen (in tegenstelling tot de anderen) om zichzelf verdacht te maken.

Edit: in het opdrachttopic werd bij Vakmanscha(a)p nog door JanneMol, die de schapen heeft geteld  ::ok::, geopperd dat de Everon-schapen mingeld opleverden. Dat zou wat mij betreft een aanwijzing kunnen zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat dit alles geen sterk verhaal is  ;D. Voor iedereen is wel een lijst te maken met verdachte en niet-molse punten. Mocht Everon het zijn (wat ik dan toch denk, ondanks de terechte min-punten), dan zijn er zeker wel wat losse eindjes. Maar ja, dat was vorig jaar ook wel zo bij WIDM.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2022, 13:19:45 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #394 Gepost op: 17-02-2022, 13:28:19 »
Daarnaast vind ik Everon allesbehalve passief. Hij lijkt een meewerkende kandidaat, maar is dan toch degene die het initiatief neemt om de Laetitia-schapen uit hun hok te halen (volgens mij onterecht).
Fresia heeft duidelijk de suggestie geplant dat ze bij twijfel die hele kudde er uit moesten gooien. Everon en Thomas voeren het alleen maar uit. Ja Everon zegt tegen Thomas dat ze er uit moeten maar pas nadat Fresia de groep had toegeroepen: bij twijfel gooi ze eruit. Waarom doet ze dat dan niet met de Fresia/Kim kudde, die was veel rampzaliger samengesteld. Je zult zien dat die Laetitia kudde wel degelijk geld had opgebracht ondanks enkele foute schapen. Je zou eigenlijk moeten turven wie hoeveel zinnen zegt, Fresia torent wat dat betreft boven de anderen uit.

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #395 Gepost op: 17-02-2022, 13:50:46 »
Het grote probleem bij de schapen opdracht is dat 75% van de schermtijd naar Fresia en Kim gaat terwijl het overgrote deel van de schapen aan de andere kant staat. Er is bijvoorbeeld een hele kudde schapen buiten beeld in een ander hok gezet (van hok Everon naar Thomas).

Dan kan je wel gaan turven wie in de edit aan het woord is, maar dat is niet meer dan dat: de edit.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #396 Gepost op: 17-02-2022, 14:46:22 »
Ja, eens Jannemol.

Alle focus lijkt vooral naar duo Kim-Lian/Fresia te gaan. Beide doen raar, maar bij duo Thomas/Everon is het volgens mij toch Everon die aan Thomas (vrij stellig trouwens) het voorstel doet om de Laetitia-schapen eruit te doen. (volgens mij stond daar het merendeel goed, maar nu levert het in ieder geval niks op)
Plus: Fresia en Everon zeggen beide 'schaap', maar de focus ligt vooral op Fresia die het zegt.
Ik denk ook dat de montage meespeelt dat Fresia hier extra verdacht overkomt. Terwijl Everon minstens net zo verdacht (misschien wel verdachter) is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #397 Gepost op: 17-02-2022, 14:57:31 »
Ja, eens Jannemol.

Alle focus lijkt vooral naar duo Kim-Lian/Fresia te gaan. Beide doen raar, maar bij duo Thomas/Everon is het volgens mij toch Everon die aan Thomas (vrij stellig trouwens) het voorstel doet om de Laetitia-schapen eruit te doen. (volgens mij stond daar het merendeel goed, maar nu levert het in ieder geval niks op)
Plus: Fresia en Everon zeggen beide 'schaap', maar de focus ligt vooral op Fresia die het zegt.
Ik denk ook dat de montage meespeelt dat Fresia hier extra verdacht overkomt. Terwijl Everon minstens net zo verdacht (misschien wel verdachter) is.

Everon zegt ook na afloop van de opdracht met een grote glimlach 'Ik heb echt geen schaapjes gezegd" 

Liar  ::tandpastasmiley::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #398 Gepost op: 17-02-2022, 15:44:40 »
Everon is nergens sturend aanwezig, in geen enkele opdracht. Thomas zet hem al buitenspel bij reddingsactie door te zeggen dat ze beide organisatorisch niet goed zijn. Dus luistert er niemand meer naar Everon.

Overweeg je ook dat bij die foto-opdracht Fresia op een plek werd gezet waar je als Mol volgens mij liever niet wil staan en zo wel dan heeft ze daar totaal niet gemold. En bij de katapulten wilde ze op het strand staan, maar dat mocht ze ook niet. Dus ik zou nou niet willen zeggen dat Fresia een hele sturende factor is geweest.

En wat betreft je 'plezier-theorie', dat is lijkt mij heel erg gegeneraliseerd op Jan en Dennis. Maar we weten dat andere oud-mollen echt niet steeds plezier hadden in hun rol. Inge zei dat ooit in een interview, Anne-Marie ook. Merel was in de uitzendingen heel krampachtig, Rob was ook maar neutraal.

Over neutraal gesproken, ik vind Everon van de overgebleven vier veruit het minst uitbundig biechten. Thomas beschrijft alles tot op de milimeter nauwkeurig, Kim-Lian is heel enthousiast, Fresia beschrijft haar gedachten en overwegingen en dilemma's. Everon is altijd zo to the point net als Rob. Hij komt nergens spontaan over. Een paar lachjes zijn makkelijk te acteren en ook dat huilen en geëmotioneerd reageren, dat komt allemaal ook toevallig heel praktisch uit. Ik kan me niet herinneren dat een kandidaat na zijn groene scherm heeft moeten huilen. Dat komt op mij echt gepland over, alsof hij de rol speelt van een lieve, vriendelijke en gevoelige kandidaat.

En tot slot vind ik het ook niet zo fraai om te zeggen dat Everon als Mol content is met de min 5k uit de pot en verder niks doet. Dat is zo niet waar.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #399 Gepost op: 17-02-2022, 15:52:52 »
En tot slot vind ik het ook niet zo fraai om te zeggen dat Everon als Mol content is met de min 5k uit de pot en verder niks doet. Dat is zo niet waar.
Dat is geen citaat. Een zeer passieve mol (porto) is niet zeggen "niks doet".

Het is niet zo fraai dat jij doet alsof je mij citeert en dan andere woorden gebruikt.