Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70175 keer)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #420 Gepost op: 18-02-2022, 21:44:36 »
Deze opmerking is misschien vloeken in de kerk, maar iemand die constant zo hoog in zijn emotie zit, is dat een geschikte mol? Of stoort niemand zich hieraan/ben ik de enige deze karaktereigenschap -niet gespeeld- niet echt leuk vind voor een mol?

Hoog in emotie zitten zou ik niet per se niet leuk vinden voor een mol, mits het wel binnen de perken blijft. Het blijft natuurlijk maar een spelletje.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #421 Gepost op: 18-02-2022, 22:55:35 »
Ik vind het ook niet echt bij een mol passen. Vooral als die hoge emotie (toen ik het eerder deze week afsnauwen noemde vond men dat zwaaar overdreven) geuit wordt tegenover een kandidaat. Als mol wil je de andere kandidaten toch te vriend houden, dus aardig tegen ze zijn? Als je zo goed kunt acteren dan lijkt me dat niet al te moeilijk.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #422 Gepost op: 19-02-2022, 14:13:31 »
Hij is wel een soapacteur natuurlijk, die spelen altijd dat ze hoog in emotie zitten  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hoi33

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #423 Gepost op: 19-02-2022, 21:45:21 »
Genoten van Mol Everon deze aflevering! En Kim maar graven!

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #424 Gepost op: 19-02-2022, 23:21:13 »
Genoten van Mol Everon deze aflevering! En Kim maar graven!
Erg genoten!
Lijkt me nu wel duidelijk wie de Mol is.

Offline WhereIsMollie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #425 Gepost op: 19-02-2022, 23:26:35 »
Als je het eenmaal door hebt en je gaat erop letten, zie je dat Everon een erg vermakelijke mol is. Kan niet wachten om al zijn molstreken te zien en zijn molbiechten te horen  ;D

En die -5000 euro te zien verdampen >:D

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #426 Gepost op: 19-02-2022, 23:29:31 »
Smaken verschillen, maar ik zou het een teleurstelling vinden. Simpelweg niet mijn type mol. (Maar ik ben wel vaker op die manier teleurgesteld.)
Als hij de mol is, dan vind ik hem veel te passief. En vooral als dan uiteindelijk alleen nog maar de nadruk op die 5000 gelegd wordt, en helemaal niet meer op de rest.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #427 Gepost op: 19-02-2022, 23:32:21 »
Als je het eenmaal door hebt en je gaat erop letten, zie je dat Everon een erg vermakelijke mol is. Kan niet wachten om al zijn molstreken te zien en zijn molbiechten te horen  ;D

Haha, ja die molbiechten doen het hem. Big smile iedere keer, ik geloof niet dat het kandidaats is.

Soms twijfel ik nog wel, vooral omdat iedereen hem nu verdenkt en dat ook geen geheim is. Zeker bij 8.1 hield o.a. Thomas hem precies in de gaten. Vaak is dat wat minder openlijk. Maar misschien heeft de montage daar bewust voor gekozen, omdat de meerderheid van de kijkers nog steeds Kim-Lian als hoofdverdachte heeft?

Ik ben benieuwd, Everon geeft bij de graafopdracht aan dat hij heel hard heeft gewerkt (waar tijdens de opdracht dan weer niks van te zien was  ::rofl:: ) maar als hij dan ook die attributen zelf heeft begraven (Rik zei dat de mol dat had gedaan? edit: zou kunnen dat ik dat stukje verkeerd heb verstaan  :-X), dan snap ik dat wel. En dan ook keurig Kim-Lian er telkens precies naast laten graven.  >:D Lijkt mij een heerlijke mollenactie!



Als hij de mol is, dan vind ik hem veel te passief. En vooral als dan uiteindelijk alleen nog maar de nadruk op die 5000 gelegd wordt, en helemaal niet meer op de rest.

Het praatje van Rik is daar in ieder geval 2x over gegaan, dat vind ik ook wat royaal. Everon heeft volgens mij wel meer gedaan dan alleen die 5000 eruit te halen, als hij de mol is. Wel denk ik dat de groep heel sterk is en dat hij daar niet altijd tegenop kon. Ik weet niet of hem dat een passieve mol maakt; je moet natuurlijk ook ervoor zorgen dat je onverdacht blijft. Ik denk dat het wel meevalt: afl. 10 heeft vast wel wat verrassingen in petto.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 01:12:34 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline WhereIsMollie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #428 Gepost op: 20-02-2022, 01:27:28 »
Smaken verschillen, maar ik zou het een teleurstelling vinden. Simpelweg niet mijn type mol. (Maar ik ben wel vaker op die manier teleurgesteld.)
Als hij de mol is, dan vind ik hem veel te passief. En vooral als dan uiteindelijk alleen nog maar de nadruk op die 5000 gelegd wordt, en helemaal niet meer op de rest.
We zullen zien. Het actief mollen hebben we natuurlijk niet allemaal in beeld gezien.

De mol wordt ook veel gecorrigeerd en dat is voor mijn gevoel wel veel gebeurd dit seizoen. Bijvoorbeeld bij de zandloper opdracht probeert hij af te ronden op hele minuten, maar daar gaan Thomas en Hilla niet in mee.

Everon lijkt zeker geen brutale mol wat wel een beetje jammer is. Tenzij hij de hele pot laat verdwijnen voor de finale test  ::rofl:: Hij is sneaky, is veel aan het acteren en ik ben het wel met je eens wel wat passief (zo lijkt het).

Hoe hij Kim-Lian aan het lijntje houdt op  het strand met zijn metaaldetector.. geniaal haha  ;D

Paar acties:
  • Kanaal porto veranderen van Leatitia wanneer zij in het water springt tijdens de opdracht 'zwanenmeer'
  • Zich niet herkennen in uitspraken tijdens die opdracht
  • Tijdrekken bij zijn uitleg bij het zoeken van de verschillen in de huizen van locals
  • Lopen klooien bij de katapult (schiet wel als enige een bal raak wanneer Kim komt helpen +250 euro)
  • Zichzelf niet kunnen bevrijden tijdens de opdracht 'uit de lucht gegrepen' = kettingreactie
  • Haalt samen met Thomas alle schapen uit Leatitia hok
  • Fotografeert de boef bij Millie's en Mollie's opdracht = 0 euro

« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 01:30:27 door WhereIsMollie »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #429 Gepost op: 20-02-2022, 01:42:59 »
- Doet volgens mij ook heel lang over de laser-opdracht, verdwijnt ook een tijdje uit beeld
- Gooit na die laser-opdracht een briefje van 100 in de lucht (om te laten verdwijnen?) dat kan ook mijn gedachte-spinsel zijn.
- Zegt in afl.3 tegen Thomas (uit het niks  ::vergroot::, want nergens blijkt dat hij Thomas echt verdenkt) dat hij hem verdenkt, waardoor Thomas voor 3 jokers kiest om zichzelf veilig te stellen (ipv geld).

Een hele brutale mol lijkt Everon niet, al moeten we natuurlijk afl. 10 afwachten, maar hij zegt zelf dat de mol te ontmaskeren is buiten de opdrachten om. Ik denk dat dit zo werkt bij hem. Sneaky is hij wel, denk ik ook.  ::jaja::

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #430 Gepost op: 20-02-2022, 02:06:39 »
Vind hem heel leuk door de afleveringen heen. Zat ook weer Kim een beetje te plagen op het strand. Mol of winnaar hij heeft het goed gedaan in mijn ogen. Geen hint ::vergroot::.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #431 Gepost op: 20-02-2022, 02:32:23 »
Ja eens, Sanmol! Ik vind het ook heel leuk om die dynamiek tussen Everon en Kim-Lian te zien. Ze zijn erg aan elkaar gewaagd. Kim-Lian speelt het fantastisch.
En natuurlijk is de kans groot dat een van hen de mol is.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #432 Gepost op: 20-02-2022, 08:07:36 »
Zoals ik begrijp heeft de mol de onderdelen van de fietsen zelf verstopt. Wat me opviel was dat de metaaldetector van Everon vaak reageerde op plekken waar niets lag. Heeft hij zelf ook andere  ijzeren voorwerpjes in de grond gestopt ? reageert dat ding bijvoorbeeld ook op een spijker?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #433 Gepost op: 20-02-2022, 08:09:25 »
Ergens deze aflevering zei Everon in zijn biecht het woord goud.

Offline hoi33

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #434 Gepost op: 20-02-2022, 09:43:56 »
Ergens deze aflevering zei Everon in zijn biecht het woord goud.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #435 Gepost op: 20-02-2022, 10:10:43 »
Zoals ik begrijp heeft de mol de onderdelen van de fietsen zelf verstopt. Wat me opviel was dat de metaaldetector van Everon vaak reageerde op plekken waar niets lag. Heeft hij zelf ook andere  ijzeren voorwerpjes in de grond gestopt ? reageert dat ding bijvoorbeeld ook op een spijker?
Ik had het idee dat hij een metaaldetector had die hij naar believen kon laten afgaan.  :P
Natuurlijk héérlijk om een kandidaat die je zo op de hielen zit, eens goed te kunnen laten graven voor niets. Daarmee heeft ie veel frustratie van zich afgepiept. Het verbaasde me dat Kim-Lian er zo in meeging, dat ze na drie keer niet zei: je houdt me voor de gek, ga zelf maar graven. Dat zei ze wel maar pas nadat ze al helemaal kapot was.
En wat had ie er een plezier in toen die waardeloze container van Kim-Lian werd gekozen!
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 10:16:30 door Run »

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #436 Gepost op: 20-02-2022, 10:49:53 »
Smaken verschillen, maar ik zou het een teleurstelling vinden. Simpelweg niet mijn type mol. (Maar ik ben wel vaker op die manier teleurgesteld.)

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #437 Gepost op: 20-02-2022, 11:20:39 »
Ik realiseerde me net dat je van die titel (af)troeven ook op een andere manier een hint naar Everon kan maken. (Af)T betekent: haal de T ervan af. Haal de T van het woord TROEVEN dan krijg je ROEVEN. Dat is een anagram van EVERON.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #438 Gepost op: 20-02-2022, 11:30:11 »
Ik las ergens dat Everon 'bird' betekent!

Als hij het is - hou een kleine slag om de arm dat het toch Fresia is - dan petje af, vooral vanwege dat toneelstukje in 'vakbondje'.   ::ok:: Ik denk dat Thomas hem toen lange tijd afgeschreven heeft als mol, en pas op het eind weer heeft meegenomen in zijn test. 

« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 11:34:26 door Run »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #439 Gepost op: 20-02-2022, 11:41:29 »
Ik las ergens dat Everon 'bird' betekent!

Als hij het is - hou een kleine slag om de arm dat het toch Fresia is - dan petje af, vooral vanwege dat toneelstukje in 'vakbondje'.   ::ok:: Ik denk dat Thomas hem toen lange tijd afgeschreven heeft als mol, en pas op het eind weer heeft meegenomen in zijn test.

Van de naam Everon kun je niet echt een betekenis vinden. Maar de naam ‘Ephron’ betekent bird.

Als Everons actie bij vakbondje een molactie was, dan vind ik dat wel een risicovolle. Want Thomas had ook voor de 1500,- kunnen gaan.