Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 71251 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #460 Gepost op: 20-02-2022, 21:40:30 »
Is toch logisch.. ik moest ook lachen

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #461 Gepost op: 21-02-2022, 00:32:08 »
Ja, ook waar. Misschien was het niks, het was wel een mooi moment!  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #462 Gepost op: 21-02-2022, 09:17:50 »
Het is ook in de richting van het strand, dus misschien is het niets bijzonders.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #463 Gepost op: 21-02-2022, 10:22:04 »
Dit moment? Tussen beeld 1 en 2 zit een knip, maar je zou hier kunnen bedenken dat ze misschien zicht had op de mol.
Beeld 2 is het 'I see you'-moment. Ik ben het wel met Molton eens dat dit wel een heel enthousiaste reactie is bij het zien van een molly (de zoveelste ook nog eens, in haar geval  ;D ). Misschien dan toch een reactie op het zien van de mol himself? Wat het voor mij ook versterkt, is dat de kapitein met haar mee grijnst. Dat versterkt de indruk (afgezien dat hij misschien snel lacht  ;) ) dat er iets bijzonders aan de hand was.


Dit past toch prima in de Fresia tunnel?
Fresia begint na afloop over die laatste knappe gast en Kim haakt daar meteen op in. Refereren ze hiermee aan het "I see you" moment?  Gesprek over die knapperd op verzoek van de regie? En dan in aflevering 8 de moltelefoon gaat en hup samen naar boven op flitsinitiatief van Fresia in de hijskraan. Vond Kim hier ook wat volgzaam boven in de kraan. Baas boven baas zeg maar.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #464 Gepost op: 21-02-2022, 11:27:15 »
Ja, ik houd nog een klein beetje rekening met dat ze Fresia zag.  ;D (of dat het gewoon een spontaan moment was met Molly, dat is prima mogelijk)
Al lijkt mij het heel verwonderlijk dat Fresia de mol is. Zo natuurlijk als ze reageert, zo onverdacht gebleven. Als ze het is, petje af.  ::ok::

Maar toch denk ik dat de kans het grootst is dat Everon degene is die saboteert. Hoewel de meningen daarover verdeeld zijn  ;D, vind ik Everon het minst oprecht overkomen in zijn gedragingen (biechten en over-acting bij de executie).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #465 Gepost op: 21-02-2022, 19:13:23 »
Als je gtst vergelijkt met widm, is opdracht-Everon vergelijkbaar aan zijn personage Bing, en de Everon in de gtst-bloopers (écht Everon dus) is net als Everon in de biechten.

(geacteerd vs oprecht dus. Of hij is gewoon echt snel gefrustreerd tijdens spellen)

Als je een beetje wil weten hoe Everon is is het een aanrader om de bloopers eens te bekijken. Al zit je op zo’n moment natuurlijk ook gauw in een melige bui
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 19:16:56 door mollien »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #466 Gepost op: 21-02-2022, 19:39:55 »
We hebben hem in ieder geval duidelijk een verkeerde container zien weghalen -zie topic 'heftig'.
Wat mij tegenstaat is juist de al dan niet geacteerde emoties, en elke keer boos worden. Zelfs bij de tapijten 'Moet ik boos worden?". Overacting als mol vind ik nooit leuk, ik denk dat dit in zijn aard ligt. Hij zou er goed aan doen eens aan angermanagement te doen denk ik elke keer als ik hem zie ontploffen... Ik bedoel, er zijn echt meerdere momenten geweest waarin zijn bozige gefrustreerde emoties de groepsdynamiek verziekten, of, iets neutraler verwoord, bepaalden. Ik denk ook echt dat Fresia vaak met hem een duo vormde omdat zij het idee had dat hij zich bij haar beter bleef voelen (nietszeggend) Nou ja zul je zien dat niemand zich daar druk om maakt en het daarmee de Mol kan zijn...

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #467 Gepost op: 21-02-2022, 19:46:10 »
Als dat boosheid (is mij nooit echt opgevallen dat hij echt boos werd eigenlijk) en die frustraties een act als mol zijn, wil hij denk ik overkomen als een fanatieke kandidaat die er niet tegen kan als de opdracht fout gaat.

Als hij echt zo is kan hij idd een angermanagement lesje nemen of wij zien te weinig van waarom hij zo reageert  ::rofl:: ik zou misschien zelf ook snel gefrustreerd raken

Vind het wel gek dat hij dan bij de executie-opdracht van vorige week niet gefrustreerd raakte. Ik zou na 1 gemist flesje al gefrustreerd  worden denk ik


Edit: misschien valt bij mij zijn gedrag minder op omdat ik dit gewend ben van zijn personage in gtst, dan zou het dus zomaar een act kunnen zijn (is het al duidelijk in welke tunnel ik zit)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 19:52:16 door mollien »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #468 Gepost op: 21-02-2022, 20:32:19 »
Ik herhaal mezelf maar even.  ;)
Everon is inderdaad heel vaak gefrustreerd en hij heeft het telkens megazwaar. Maar - en dat deed hij niet alleen in afl. 3 - hij vertelt hierover met een grote lach op zijn gezicht. Bij het bericht hieronder heb ik ook een screenshot geplaatst. Zijn ogen twinkelen, terwijl vertelt 'dat hij er stuk van is'.
Zoveel wisselingen in emoties en toch koelbloedig genoeg om de finale te halen; ik blijf dat dus verdacht vinden.  ::jaja::


Edit 22 januari nav opdracht 3 (Vakbondje):
Bij het tweede beeld zegt hij: "Ik ben er wel stuk van ja." Nadat Thomas voor zichzelf is gegaan en drie jokers heeft genomen. Kan nog steeds een lachje zijn van een zenuwachtige kandidaat. Wat ik vooral opvallend vind, is dat deze blik totaal niet overeen lijkt te komen met dat van iemand die 'stuk zit'.  ???  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #469 Gepost op: 21-02-2022, 20:38:10 »
Ik zie dat ook en ik kan beide scenario's onderkennen. Ik vind het daardoor geen leuke mol mocht hij het zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #470 Gepost op: 21-02-2022, 20:47:35 »
Dat begrijp ik wel.
Ikzelf zie bij hem de frustratie niet zo; meer dat hij steeds zegt dat hij gefrustreerd is. Maar goed, andere kandidaten hebben het er wel over. Er zijn vaker mollen geweest die op gemoed inspelen; ik denk wel (als het Everon is) dat hij daar ook onder valt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #471 Gepost op: 22-02-2022, 09:04:28 »
Ik vind hem een leuke mol en ik had hem vrij laat door, ik trapte totaal in het toneelstukje met Vakbondje en pas door de argumenten van molloten hier, ging bij mij ook het lichtje branden.
Het enige wat ik jammer vind, is dat hij zo vaak anderen probeert verdacht te maken. Menig mol deed hetzelfde en het is een van de manieren om de mol te ontmaskeren in de laatste afleveringen. Kandidaten proberen nog even de verdenking op zichzelf te leggen en de mol probeert wanhopig de verdenking op anderen te leggen.
De gefrustreerde mol spelen vind ik een goeie tactiek, elke mol heeft een tactiek als houvast om het toneelstukje aan op te hangen.
Maar altijd goed om nog enige twijfel open te houden en dan ga ik voor Fresia, 0,0001 kans dat zij het is.  :)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 09:12:55 door Run »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #472 Gepost op: 22-02-2022, 09:57:51 »
Als Everon de mol is hebben ze de laagste pot ooit. Wel apart als hij de mol is dat paar opdrachten zijn waar min geld verdiend konden worden.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #473 Gepost op: 22-02-2022, 10:06:45 »
Als er helemaal geen opdrachten waren waarbij er geld te verliezen was zou het al vrij snel duidelijk zijn dat dit is omdat er nog 5000 uit gaat, denk ik

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #474 Gepost op: 23-02-2022, 00:53:07 »
11 + 22 is hoeveel?

Ik denk dat dit ook een hele sterke hint is richting Everon.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #475 Gepost op: 23-02-2022, 08:52:09 »
Everon Jackson Hooi

Behind the Mask

https://m.youtube.com/watch?v=5bOkWTprifg

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #476 Gepost op: 23-02-2022, 14:08:33 »
Heeft er eigenlijk ooit een directe hint in de naam (of tweede/derde/achternaam) gezeten? Ik kan het me niet herinneren.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #477 Gepost op: 23-02-2022, 14:19:26 »
Bloemen bij Margriet, Vissen/vissers bij Susan Visser, 'tweelingen' (zoals weerspiegelingen) bij Thomas. En misschien nog wel meer.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #478 Gepost op: 23-02-2022, 14:57:39 »
Vogels bij Merel, dacht ik ook.
Maar het zijn misschien toevalstreffers.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #479 Gepost op: 23-02-2022, 16:33:54 »
Bloemen bij de molpost en vissers waren beiden officiele hints

Vogels bij Merel niet