Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70960 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #500 Gepost op: 24-02-2022, 15:14:31 »
Qua molacties en gedrag lijkt me Everon wel duidelijk. Maar ik mis wat doorslaggevende hints. Die geboortedag zou inderdaad nog wel kunnen. Hebben ze vroeger wel eens eerder in de eerste aflevering gedaan, maar het kan ook nog random zijn. Zijn er titelhints misschien?


Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #501 Gepost op: 24-02-2022, 16:13:36 »
Oja: Dordtenaren worden ook wel schapenkoppen genoemd.
Everon "komt" uit Dordrecht (geboren in Curacao)

Everon komt niet uit Dordrecht. Hij heeft hier tijdens zijn jeugd gewoond. Hij woont al jaren in Rotterdam. Dat maakt de link naar de schappen wel zwakker.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #502 Gepost op: 24-02-2022, 16:29:04 »
GTST geloof ik net zo min als de voetbal-hints naar Fresia of de Gouden-hint naar Kim-Lian. Dat is me ook te random. Ik mis daarin de vertaalslag dat het aan de Mol wordt gekoppeld en niet zomaar willekeurige beelden zijn,

Dit is het topic van Everon maar hier wil ik toch even op reageren. We zien in aflevering 1 de mol met een gouden masker en een rode mantel. Dat Kim uitgerekend in aflevering 1 met een gouden pen schrijft zowel bij haar pleidooi en in de bus kan de  vertaalslag naar de mol zijn. Plus de andere rode en gouden verwijzingen die in diverse afleveringen gekoppeld zijn aan Kim.

Je kan het natuurlijk ook  toeval vinden .....maar als je een vertaalslag zoekt naar de mol die we in aflevering 1 zagen tsja.....

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #503 Gepost op: 24-02-2022, 19:04:26 »
Ja, die hint naar Kim is heel sterk. Dat moet zelfs ik (en dan zit ik heel diep in deze tunnel  ;) ) toegeven.
Ik houd ook rekening dat dit een aanwijzing is richting Kim-Lian.

Qua mollen-acties en niet-kloppend gedrag van Everon blijf ik hier, dat dan weer wel.  ;D

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #504 Gepost op: 24-02-2022, 21:40:23 »
Dit is het topic van Everon maar hier wil ik toch even op reageren. We zien in aflevering 1 de mol met een gouden masker en een rode mantel. Dat Kim uitgerekend in aflevering 1 met een gouden pen schrijft zowel bij haar pleidooi en in de bus kan de  vertaalslag naar de mol zijn. Plus de andere rode en gouden verwijzingen die in diverse afleveringen gekoppeld zijn aan Kim.

Je kan het natuurlijk ook  toeval vinden .....maar als je een vertaalslag zoekt naar de mol die we in aflevering 1 zagen tsja.....

Ondanks die hint blijf ik erbij dat de mol meestal veel beter te ontmaskeren is door gedrag en juist dat gedrag van Kim is zo vaak onmols, terwijl ik bij Everon en (ook een beetje bij Fresia) juist wel mols gedrag zie. Inconsistent gedrag, rare biechten. Bij Kim nog geen enkel moment een molvibe gehad, bij Everon des te meer en soms ook bij Fresia.

Wat mij betreft is de hint van het niet ingedeeld worden door de mol (Everon wordt als enige niet ingedeeld) in de eerste aflevering en geen succes van Rik een veel sterkere hint die prima past bij het soort hints dat de makers gebruiken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #505 Gepost op: 24-02-2022, 22:33:36 »
Die gouden pen van Kim Lian in aflevering een wordt verkeerd uitgelegd.

"Jullie hadden goud in handen" zegt Rik over het geld van de groep aftroeven.
Hadden is niet hebben, het goud is weg.

Dan volgt de test.

Kim kiest Everon als mol.

Kim heeft goud in handen bij het pleidooi.

Zij koos de juiste mol. En dat is goud.

« Laatst bewerkt op: 25-02-2022, 08:46:13 door foxhunter »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #506 Gepost op: 25-02-2022, 12:09:02 »
Na het verdelen van de tenten in aflevering 1 trekt Everon een fles wijn open en roept "op 0 euro in de pot! " Even later aan tafel proost Arno op Fresia, waarna je Everon nog een keer hoort zeggen "op 0 euro!", dat de anderen herhalen, "op 0 euro in de pot!"

Na het eten zit Everon aan tafel met Sahil en Arno, als Sahil aan Everon vraagt of hij op iemand zit.
Everon, met zijn hand voor zijn mond: "Ja."
Sahil: "Op wie dan?"
Everon, lachend: "Denk dat ik dat niet ga zeggen."
Arno: "Is ie man of vrouw?"
Everon: "Man. Laten we het daarbij houden. Want ik merk dat ik altijd net iets teveel zeg." Lacht om zichzelf.

Edit: In zijn pleidooi een dag later zegt hij: "Ik heb intussen al wat mensen vertrouwd met informatie, wat misschien niet helemaal slim is, maar goed."

In de voorstelvideo zegt hij: "Ik denk dat je de mol eigenlijk ontmaskert buiten het spel om. Gewoon als we aan het eten zijn, vlak voordat we naar bed gaan. Gewoon tussen de opdrachten door."

Heeft Everon zich hier als mol al indirect prijsgegeven?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2022, 13:09:57 door Delightz »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #507 Gepost op: 25-02-2022, 14:34:05 »
Die gouden pen van Kim Lian in aflevering een wordt verkeerd uitgelegd.

"Jullie hadden goud in handen" zegt Rik over het geld van de groep aftroeven.
Hadden is niet hebben, het goud is weg.

Dan volgt de test.

Kim kiest Everon als mol.

Kim heeft goud in handen bij het pleidooi.

Zij koos de juiste mol. En dat is goud.

Eerder een hint naar Kim...

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #508 Gepost op: 25-02-2022, 16:40:53 »
Nee, die Gouden-hint is me te inconsistent en toevallig. Gouden pen is discutabel, de ballonnen waren gewoon geel en verder is de spreektaal wat het is, spreektaal. Ik kan ook zoeken naar kale objecten of objecten van 1.60 (of hoe lang Fresia ook is) en dan vallen heel wat dingen op. Het is maar net waar je je op gaat focussen.

Dus ja, de hints vind ik nog niet zo sterk. Als er al iets is, dan inderdaad de niet ingedeeld hint die Talpavenator zei. Waarom zou de Mol dat immers gaan indelen? En ik vind ook dat de acties en het gedrag boven de mogelijke hints moeten staan. Dat vat deze video wel goed samen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Meeste molacties, de juiste verdenkingen, raar gedrag en een paar hintjes. Het is misschien niet een erg denderende Mol, maar na Renee zou ik het als productie ook even op safe spelen.


Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #509 Gepost op: 26-02-2022, 21:52:39 »
Had Everon tijdens de finaletest een gouden polo aan, of is het voor anderen in deze tunnel wel echt geel?  :-X
« Laatst bewerkt op: 26-02-2022, 22:24:11 door Elliebellie »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #510 Gepost op: 26-02-2022, 22:04:59 »
Weer een opdracht met mingeld

-€1500 bij Vakbondje
-€800 bij de schapen (wat een stuk meer had kunnen zijn)
Potentiële -€2000 bij het strand
-€1000 bij de spionage opdracht
En dan nog eens -€5000 als Everon de mol is, zit je al op -€8300 en dat nog zonder de opdracht op het strand. Everon is het niet.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #511 Gepost op: 26-02-2022, 22:05:45 »
Toch begin ik er steeds meer rekening mee te houden. Ik zou het nog steeds grandioos vinden.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #512 Gepost op: 26-02-2022, 22:31:22 »
Ik nestel mij definitoef in deze tunnel. Maar als het een van de anderen is zou ik er ook niet van opkijken. Als hij het is heeft hij het goed gespeeld inderdaad. Ben ik met je eens Heinz

Offline misschieneenhint

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #513 Gepost op: 26-02-2022, 22:37:28 »
Everon draagt als enige van de elf kandidaten met capes hetzelfde masker als de mol (effen goud).
« Laatst bewerkt op: 26-02-2022, 23:05:13 door misschieneenhint »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #514 Gepost op: 26-02-2022, 23:29:38 »
Het lijkt me duidelijk. Molacties, verdenkingen en de 1122 past het beste bij hem. Het enige wat we niet hebben is een of ander mal masker, maar volgens mij ziet het masker van de Mol in het rood gekleed er heel anders uit dan het masker van Kim-Lian. Eigenlijk zou je volgens die beredenering kunnen zeggen dat Kim sowieso NIET de Mol is, want iedereen heeft gewoon een ander masker, simpel.


Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #515 Gepost op: 27-02-2022, 00:07:30 »
Had Everon tijdens de finaletest een gouden polo aan, of is het voor anderen in deze tunnel wel echt geel?  :-X

Hij was echt geel. Volgens mij de polo uit de winkel.

Enne.. zakkenroller? Die vuilniszakken wierp hij als een soort bowlingbal over de kassaband.  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #516 Gepost op: 27-02-2022, 00:15:04 »
Ik denk dat ik nu toch maar naar binnen ga.
Everon is de enige die mijn Pool nog kan redden, ergo hou ik mij aan hem vast. ::vergroot::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #517 Gepost op: 27-02-2022, 00:51:15 »
Ik denk dat ik nu toch maar naar binnen ga.
Everon is de enige die mijn Pool nog kan redden, ergo hou ik mij aan hem vast. ::vergroot::

Ik heb hem ook maar weer ingevuld, weer wisselen kost alleen maar punten.

Ik zou bij alle drie niet verbaasd zijn, ik weet het echt niet meer. Wat een geweldig seizoen eigenlijk! De seizoenen waarbij niemand het meer kan zijn was ik teleurgesteld.  Nu zouden ze gewoon alle drie geweldig zijn

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #518 Gepost op: 27-02-2022, 09:30:31 »
Sorry als dit al gezegd is

Er is een MEGAHINT naar Everon in de vanmorgen geplaatste video van Siem.
Ik heb weer hoop.
Ik acht de makers slimmer dan de fout te maken met deze maskerhint dus denk ik dat het een bewust dwaalspoor voor de malloten is

Maar misschien zit ik mis :)

Video Siem: https://www.youtube.com/watch?v=3RoEprSPYS0 vanaf 10:00 minuten
Dat dan weer wel

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #519 Gepost op: 27-02-2022, 09:33:25 »
Maar Siem was toch van de onomstotelijke Fresia-hint? ;D