Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70213 keer)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #540 Gepost op: 28-02-2022, 14:58:11 »
Groen Shirt 33 Larry Bird (1e aflevering)
11:22
-€5000
De Tijd zal het Leren
Goud
Bird Watcher
Goudkleurig shirt
Everon Jackson Hooi
Behind the Mask - Michael Jackson
Sanee - E.Sane -hooi
Ect ect...

Toeval?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #541 Gepost op: 28-02-2022, 15:02:07 »
Geen toeval.

Plus: nietszeggend
+250 en -250 in de eerste opdracht van afl. 3

Hard gewerkt bij de strandopdracht (terwijl we hem bij de opdracht niet/amper zien graven; dat had hij voor die tijd gedaan? )

Proost, op 0 euro.  ;D

Ik sluit trouwens ook niet uit dat hij na de laseropdracht en in afl. 9 (opdracht 1) geld heeft weggewerkt, maar dat is wat lastig te bewijzen.
En natuurlijk de verdwenen foto van de birdwatcher (waarvan Fresia verdacht werd).  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 15:03:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #542 Gepost op: 28-02-2022, 17:43:41 »
Everon heeft nu al twee keer hartelijk moeten lachen om Kim-Lian bij het mislukken van een opdracht. (De containers, de laatste -1000.) Ik zie hier puur een ontspannen kandidaat in die bevestiging ziet in zijn Mol (die acteert dat ie baalt). Ja, het kan ook een ontspannen Mol zijn die blij is dat de opdrachten mislukken, maar hebben we ooit al een Mol gezien die niet meer in zijn rol blijft?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #543 Gepost op: 28-02-2022, 17:47:00 »
Ik vraag me af wat Fresia ziet wat wij niet zien.. waarom verdenkt zij Kim niet? Als t allemaal zo duidelijk is..

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #544 Gepost op: 28-02-2022, 17:51:06 »
Everon heeft nu al twee keer hartelijk moeten lachen om Kim-Lian bij het mislukken van een opdracht. (De containers, de laatste -1000.) Ik zie hier puur een ontspannen kandidaat in die bevestiging ziet in zijn Mol (die acteert dat ie baalt). Ja, het kan ook een ontspannen Mol zijn die blij is dat de opdrachten mislukken, maar hebben we ooit al een Mol gezien die niet meer in zijn rol blijft?

Het is inderdaad net wat je ziet.
Bij de laatste -1000 zie ik een mol die Kim-Lian nog even voor de bus gooit.  ::rofl::
Everon weet dat Kim-Lian weet dat hij de mol is (andersom is natuurlijk ook een optie, maar zelf denk ik van niet). En Fresia verdenkt hem ook en al heel lang naar mijn idee. Dat gaat in afl. 9 ook niet veranderen, dus in die zin hoeft hij geen masker meer op te houden. Denk ik.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #545 Gepost op: 28-02-2022, 18:39:17 »
Is dit niet gewoon de hint naar Everon


Afl 4 stemmen verraden de mol
- ik ben de mol
- ik heb de vrijstelling
- de cirkel is rond
- de mol in het midden


Die gouden vrijstelling is de vrijstelling van Everon (gekregen van Glen)

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #546 Gepost op: 28-02-2022, 20:28:37 »
Weer een opdracht met mingeld

-€1500 bij Vakbondje
-€800 bij de schapen (wat een stuk meer had kunnen zijn)
Potentiële -€2000 bij het strand
-€1000 bij de spionage opdracht
En dan nog eens -€5000 als Everon de mol is, zit je al op -€8300 en dat nog zonder de opdracht op het strand. Everon is het niet.
Die laatste € 1000 moest er natuurlijk nog even uit om op de laagste pot ooit uit te komen (voor 't geval de verdwenen € 350/450 nog weer boven water / in de pot komt)...
Everon wilde tenslotte wel de beste mol zijn toch?
Ik zie die relatie tussen beste mol en laagste pot niet zo, maar schijnbaar wordt dat zo gemeten...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #547 Gepost op: 28-02-2022, 21:10:28 »
Zakkenroller  ::vergroot::

 ;D

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #548 Gepost op: 28-02-2022, 22:06:45 »
Zakkenroller  ::vergroot::

 ;D
::rofl:: Zo had ik hem niet gezien, maar dat is heel goed gevonden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #549 Gepost op: 28-02-2022, 22:21:33 »
Heel goed gevonden idd ::jaja::

Ik vond het al zo'n rare uitspraak, 'De Mol is een zakkenroller'. Snapte niet dat mensen het linkten aan het jatten van geld. Zakkenrollen is specifieker.

Die laatste € 1000 moest er natuurlijk nog even uit om op de laagste pot ooit uit te komen (voor 't geval de verdwenen € 350/450 nog weer boven water / in de pot komt)...
Everon wilde tenslotte wel de beste mol zijn toch?
Ik zie die relatie tussen beste mol en laagste pot niet zo, maar schijnbaar wordt dat zo gemeten...

Ja, zelfs Sanne Wallis de Vries gelooft er helaas in. Hoe lager de pot hoe beter de Mol  :-X

Maar goed opgemerkt... is precies iets wat de productie zou doen.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #550 Gepost op: 28-02-2022, 23:39:17 »
Nu we het einde naderen moeten we toch zo'n beetje een definitieve mol gaan kiezen.
Een tijdje geleden werd ik erop aangesproken dat ik mijn huiswerk niet gedaan had om Everon als mol aan te kunnen wijzen. Natuurlijk had ik dat wel, maar de lijst was niet volledig. Nu we alle afleveringen hebben gezien, denk ik dat het wel tijd is om alle verdachte situaties en eventuele molacties van Everon te benoemen. Als Everon inderdaad de mol is, is het dus echt veel meer dan alleen die € 5000,- uit de eerste aflevering. Alleen meestal summier in beeld gebracht.

Aflevering 1:
- De tijd zal het leren: kan slaan op het feit dat we er pas bij de ontknoping achter komen of die € 5000 de pot uit gaat.
- Intro: hij is de enige kandidaat van wie we niet horen of hij door de mol bij troeven of aftroeven is ingedeeld
- (Af)troeven: hij lost snel de som op (om zijn geboortedatum te verbergen)?
- hij gedraagt zich als een voorbeeldige kandidaat, om kans te houden op -€ 5000,-… ik bedoel vrijstelling

Aflevering 2:
- Binnen en buiten bereik: ik heb hier niets kunnen zien, maar het zou me niet verbazen als de mol hier iets gedaan heeft in deze chaos. Waarschijnlijk iets van de items verduisterd waardoor een opdracht niet geslaagd is
- Ver gelijken: hij zaait verwarring door zwart erin te gooien (iets wat waarschijnlijk voor de foto niet nodig is)

Aflevering 3:
- Net of net niet: Hij kan zonder de hulp van Kim geen bal in het net krijgen
- Waar rook is is vuur: hier ontbreken nogal wat beelden van afgeschoten levens en hij loopt een kistje voorbij zonder te proberen om hem te openen
- Vakbondje: hij bewerkt Thomas (die hij niet verdenkt en die hem niet verdenkt) zo dat hij zeker weet dat Thomas niet voor geld kiest, maar voor troeven

Aflevering 4:
- Luid Sprekers: op het moment dat je hoort “de mol is in ons midden” staat Everon in het midden.
- Huis(ont)houden: de verwisselde schilderijen die we wel (tijdelijk) op de site zagen, maar niet in de aflevering,  de kamer die hij heel zorgvuldig beschrijft (zonder de verschillen te noemen) wat veel tijd kost en de rode bank die uit het niets kwam.

Aflevering 5:
- Kettingreactie: door het niet vinden van het zakje wordt de kettingreactie doorbroken
- Everon geeft in de auto het aanzetje naar de ontbrekende kandidaten
- Uit de lucht gegrepen: hij kan zijn zakje niet vinden dat toch binnen bereik blijkt en/of verstopt zich als de vliegtuigjes overvliegen en hij graaft als molletje naar geld
- Zwanenmeer: de opeens niet meer werkende porto
- Het verschil in haarlengte bij de biecht van Zwanenmeer (langer) en Tijdsbeeld (korter), wat duidt op een opname later dit seizoen, terwijl hij wel dezelfde kleding aan heeft om te verdoezelen dat dit gebeurd is.

Aflevering 6:
- De stand van de pot is € 100 lager dan bij het einde van aflevering 5
- Everon die Kim naar de ontbrekende € 250 vraagt lijkt kandidaats, maar als hij de mol is weet hij dat Kim op hem zit. Wat is er beter dan jezelf onverdacht proberen te maken (wat ook redelijk lukt). Daarnaast zegt hij niet het geld in de pot te stoppen, maar dat het onder hun twee zal blijven.

Aflevering 7:
- Coulissen: de mol vaart achter de kandidaten langs
- Vakmanscha(a)p: Everon die net als Kim-Lian en Fresia schaap zegt, maar wat veel minder duidelijk in de montage zit
- De boot missen?: Everon die een foute foto maakt en voor de zekerheid ook nog eens de boef op de foto zet.
- Testafette: hij komt snel bij het flesjes schieten aan, maar vertrekt daar als laatste om daarna heel snel de blokkenpuzzel op te lossen. Had hij die geoefend?

Aflevering 8:
- Heftig: ervoor zorgen dat de container met geld verwijderd wordt, waardoor de opdracht sowieso mislukt.

Aflevering 9:
- Bedriegen: Everon zegt driemaal “ik heb geld”, “ik ben er overheen gegaan” en wederom “ik heb geld”.
- Alarmerend: we zien niet hoeveel geld Everon pakt, we horen alleen hoeveel hij zegt te pakken.
- Binnenskamers: de foto van de Birdwatcher die op de grond ligt is door Everon (en niet Fresia) van de lijn gehaald en ligt op de grond in de blacklightkamer (niet in de ontwikkelkamer waar ze van de lijn gehaald zijn). Hij verlaat de blacklightkamer als laatste en bij terugkomst is ook de eerste die de kamer binnenloopt, even de hoek van de tafel omloopt, naar beneden kijkt, iets lijkt te doen (controleren?) en dan weer terugkeert. Deze plek lijkt erg op de plek waar de foto lag. Het lijkt erop dat Everon ervoor gezorgd heeft dat een stukje essentiële informatie niet meer in het spel was. Daarnaast is het maar de vraag of bird watcher waarop Everon aanstuurde wel het juiste antwoord was. In Moltalk worden we wel die kant opgestuurd.

Verder vind ik (dus echt mijn eigen mening) zijn biechten niet oprecht en soms heb ik zelfs het idee dat we delen van een molbiecht te horen krijgen die op het juiste moment geknipt worden.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #551 Gepost op: 28-02-2022, 23:56:03 »
 ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #552 Gepost op: 1-03-2022, 00:28:52 »
Mooi om het zo op een rij te hebben @Talpavenator!  ::ok:: Dat zijn de sterkste punten, denk ik. Het is vooral, wat jij ook aangeeft, zijn gedrag dat mij opvalt. Met name zijn wisselingen in emoties. Ik heb verder nog wat aanvullingen/ideeën.

Bij binnen/buiten bereik liep Everon te smeren met de honing (en zat alles onder uiteindelijk) en weigerde hij van de taart te eten waar anderen in hadden gehapt (al kan ik mij voorstellen dat je als kandidaat ook wat voorzichtiger bent met dat laatste).

Ook houd ik rekening met de mogelijkheid dat Everon na 'waar rook is..' geld achterover heeft gedrukt. (is misschien niet waar, maar wel mijn stokpaardje, haha) In ieder geval gooide hij een briefje in de lucht en hij dook daarna naar de grond, dus op zijn minst verdacht.

Ook opvallend (minder goed te bewijzen als mollenactie): de stenen vogel zet hij onhandig op de grond waardoor de vleugel breekt.

Bij afl. 8 vond ik het ook heel verdacht dat hij zei dat hij zo hard had gewerkt op het strand, terwijl we daar niks van zagen. Misschien doordat hij van tevoren de stepjes had begraven?  ::vergroot::

Bij 9.1 leek het erop dat er twee bundeltjes geld in de lade lagen (links en rechts). Everon lijkt alleen de rechterkant mee te pakken (en dus een bundel geld laten liggen?), maar dat is niet goed te zien.

Zijn big smile na de allerlaatste opdracht als hij Kim-Lian de envelop met -1000 laat openmaken. Geen enkele frustratie omdat er geld uit de pot ging; de zoveelste rode vlag.  ::jaja::

En het groene shirt van Everon (33) dat nog even terugkwam op het laatst... ::vergroot::

Ondanks de enorme hints naar Kim-Lian en fanatieke Fresia die niet zoveel geld inbrengt, lijkt het mij toch dat Everon de mol is.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 00:37:24 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #553 Gepost op: 1-03-2022, 00:46:38 »
Mooi om het zo op een rij te hebben @Talpavenator!  ::ok:: Dat zijn de sterkste punten, denk ik. Het is vooral, wat jij ook aangeeft, zijn gedrag dat mij opvalt. Met name zijn wisselingen in emoties. Ik heb verder nog wat aanvullingen/ideeën.

Ik zal de punten die jij benoemt nog eens nakijken en dan kan ik de lijst aanvullen/aanpassen waar nodig.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #554 Gepost op: 1-03-2022, 01:07:15 »
Prima hoor, kijk maar wat handig is.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #555 Gepost op: 1-03-2022, 01:43:03 »
Hele goede punten! Ik zelf vind dat Everon met deze mogelijke mol acties (en de onopgemerkte) een hele leuke mol zou zijn. Zeker niet eentje die na -€5000 achterover is gaan leunen.

Nog wat extra punten als toevoeging voor jullie lijstje:

• Brengt geen spullen in die punten opleveren bij de foto van ver gelijken en herkent ook niet zichzelf in de lichtfoto.
• Laseropdracht: Stoppen met zoeken naar zijn geldkistje en zichzelf zonder geld laten afschieten. Geeft als reden dat anderen na hem zo meer tijd in het spel hebben en hij daar zonder besef van tijd was. Hij kon ook via de porto overleggen. Uiteindelijk is de hele opdracht klaar met nog 17:05 minuten over op de klok terwijl ze in totaal 45 minuten hadden (en konden Sahil en Arno een hele action film naspelen ::rofl::).
• En over het mogelijk afschieten van de levens van Fresia en KL: KL zegt zelfs dat ze niet weet hoe, of door wie ze is afgeschoten.
• Zand erover: De metaaldetector boven zichtbare metalen stukken ingedrukt laten houden.
• Alarmerend: Zijn bedragen zijn heel veel lager dan de anderen, waardoor de 2 geldbedragen die niet worden gevonden ver boven het gemiddelde bedrag van de opdracht zouden moeten liggen.

Overall opvallend is het wegschuiven van de schuld op anderen. En de dekmantel als arme teddybeer/dramaqueen, waardoor niemand hem verdenkt. En als laatste, het onverdacht maken van verdachte acties in de montage, waar de andere 2 juist verdacht worden gemaakt. Een voorbeeld hiervan is ook het FTM-lijstje in Moltalk met alleen maar “individuele opdrachten”, maar de bedragen van Everon (tot afl 9) zijn die van groepsopdrachten en €250 in het net met KL.

De tijd zal het leren wie de mol is. Overigens zou ik alle drie hele leuke mollen vinden en heb ik super erg genoten van het hele seizoen. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 02:08:51 door Elliebellie »

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #556 Gepost op: 1-03-2022, 05:12:15 »
Mooi lijstje @talpavenator! Sluit ik me helemaal bij aan.

Vraagje: Zijn er eigenlijk eerdere kandidaten geweest waarvan wij weten dat ze op Everon zaten? Of zijn Fresia en Kim de enige? (van wie wij het horen)
Ik weet dat zo niet meer.

Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #557 Gepost op: 1-03-2022, 06:55:27 »
Thomas zat op het laatst deels op Everon, deels op Kim.
Hij is volgens mij maar door twee van de tien kandidaten doorzien en verder goed onder de radar gebleven. Vooral op Kim, Thomas en Sahil zijn er veel kandidaten uitgegaan.
Ik verheug me al enorm op de terugblik!

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #558 Gepost op: 1-03-2022, 07:30:31 »
Thanks!
Ik ben ook heel benieuwd. Dit seizoen hoort hoe dan ook al bij mn favorieten!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #559 Gepost op: 1-03-2022, 08:26:09 »
Ik vond 'birdwatcher' ook nog wel een mooie verwijzing naar het 'Bird'-shirt van Everon! Molwatcher?