Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70177 keer)

Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #580 Gepost op: 2-03-2022, 09:15:14 »
Dit is wie is de mol. Die is liegen en bedriegen, ook achter de schermen, een mol probeert  kandidaats over te komen om onder de radar te blijven. Daarbij had Everon geen woedeuitbarsting, hij speelde teleurgesteld dat hij met lege handen kwam te staan en speelde dat zo dat Thomas zich schuldig voelde. Thomas zelf voelde zich schuldig omdat hij ging voor jokers ten koste van. Maar hij speelde ook alleen maar een spel.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #581 Gepost op: 2-03-2022, 12:21:00 »
Het is duidelijk te zien dat Everon goed gebruik maakt van het programma om zijn merken te promoten. Hij draagt erg vaak IAMTORO spullen met de merknaam duidelijk in beeld. Hij heeft de laatste afleveringen vaak het woord ‘goud’ genoemd. Hij weet natuurlijk dondersgoed dat molloten op onderzoek uitgaan op Google en dan zijn sieradenmerk vinden.

Wat ik alleen niet geloof, is dat de makers van WIDM bewust hints in het programma stoppen die leiden naar dat sieradenmerk (goud) of dat ondergoed-merk (ballen). Volgens mij mag dat niet eens, dan zou er stiekem reclame in de programma’s zitten.

Het is hoe dan ook duidelijk dat Everon een slimme zakenman is. En dat is wat me ook steeds een beetje dwars blijft zitten. Ik zie hem er voor aan dat hij heeft weten af te dwingen dat hij de mol mocht zijn. Dit is 1 van de redenen dat ik toch over hem blijf twijfelen, ondanks dat ik Fresia op dit moment het meest verdenk.
Misschien is dat zijn beloning voor het spelen van de mol.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #582 Gepost op: 2-03-2022, 12:32:10 »
#Ballenhint sorry maar het idee dat ze dit straks moeten uitleggen aan de kijker geeft nu al hilariteit.

O, heerlijk dit.  ::rofl::

Het lijkt mij verder dat de mol wordt gekozen op capaciteiten en hoe hij/zij zich staande kan houden. Wel denk ik dat met BN'ers de kans groter is dat ze meedoen zodat ze zichzelf en/of een product kunnen promoten/influencen. Vooral met producten (wat Everon doet met zijn kleding maar wellicht ook Kim-Lian met haar tarot-kaarten) lijkt mij dat niet helemaal de bedoeling voor een publieke omroep. Die kans kun je dan weer verkleinen door niet-bekende Nederlanders te vragen, maar ja: dat gaat niet gebeuren. (sorry, beetje off-topic misschien, is misschien t.z.t. wel een puntje voor het feedback-topic)

Ik ben blij dat ik dit iemand zie zeggen. Ik heb namelijk best moeite met een speler (kandidaat of mol) die door een woedeuitbarsting een andere speler zo van slag doet zijn.

Eens met milliemollie: ik vermoed dat Everon die teleurstelling heeft gespeeld. Voor mij leek het niet op een uitbarsting. Zelf vind ik die biecht daarna ('ik ben er stuk van') zeer verdacht. Hij lijkt dit met een enorme grijns te zeggen en dat is op zijn minst bijzonder te noemen.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #583 Gepost op: 2-03-2022, 13:17:12 »

Eens met milliemollie: ik vermoed dat Everon die teleurstelling heeft gespeeld. Voor mij leek het niet op een uitbarsting. Zelf vind ik die biecht daarna ('ik ben er stuk van') zeer verdacht. Hij lijkt dit met een enorme grijns te zeggen en dat is op zijn minst bijzonder te noemen.  ::vergroot::
Wel zielig voor Thomas die al onzeker is van zichzelf en zich alles zo aantrekt. :-[ Ben benieuwd naar zijn reactie bij de evaluatie. En dan heeft ie ook nog met die vloerkleden lopen sjouwen die Everon bij hem inleverde, over iemand inpakken gesproken…   :-X
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 10:08:41 door Run »

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #584 Gepost op: 2-03-2022, 14:21:42 »
Jazeker, maar het is natuurlijk wel deel van widm. Ellie Lust kon ook niet geloven dat Jeroen de mol was, omdat ze er niet bij kon dat hij haar zou hebben verraden. Uiteindelijk is het gewoon een TV-spel waar 1 saboteur ervoor zorgt dat er minder geld wordt verdiend zonder zichzelf verdacht te maken door liegen, bedriegen en mind games. Dat kun je als mol zelf invullen op je eigen manier en ook kandidaten kunnen het spel listig spelen, maar je kunt het ze niet echt kwalijk nemen. Het hoort er toch een beetje bij. Thomas leek bij Niet de mol gelukkig weer goed in zijn vel te zitten en te hebben genoten van het avontuur!  ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #585 Gepost op: 2-03-2022, 14:35:24 »
Thomas is geen zwak vogeltje hoor  ::rofl::

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #586 Gepost op: 2-03-2022, 14:40:21 »
Jazeker, maar het is natuurlijk wel deel van widm. Ellie Lust kon ook niet geloven dat Jeroen de mol was, omdat ze er niet bij kon dat hij haar zou hebben verraden. Uiteindelijk is het gewoon een TV-spel waar 1 saboteur ervoor zorgt dat er minder geld wordt verdiend zonder zichzelf verdacht te maken door liegen, bedriegen en mind games. Dat kun je als mol zelf invullen op je eigen manier en ook kandidaten kunnen het spel listig spelen, maar je kunt het ze niet echt kwalijk nemen. Het hoort er toch een beetje bij. Thomas leek bij Niet de mol gelukkig weer goed in zijn vel te zitten en te hebben genoten van het avontuur!  ::ok::

Persoonlijk vind ik dat er wel een verschil zit tussen liegen en iemand schuldig/slecht laten voelen. Ik denk dat een mol prima overweg kan met het liegen en dat tweede niet eens nodig heeft.

Maar goed, we gaan het zien. Ik weet niet of Everon de mol is en mocht hij het wel zijn, dan zien we vakbondje vast wel terug. Daar zal vast meer gesproken zijn onderling dan alleen de momenten die wij op tv zien.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #587 Gepost op: 2-03-2022, 14:55:27 »
Persoonlijk vind ik dat er wel een verschil zit tussen liegen en iemand schuldig/slecht laten voelen. Ik denk dat een mol prima overweg kan met het liegen en dat tweede niet eens nodig heeft.

Maar goed, we gaan het zien. Ik weet niet of Everon de mol is en mocht hij het wel zijn, dan zien we vakbondje vast wel terug. Daar zal vast meer gesproken zijn onderling dan alleen de momenten die wij op tv zien.

Ik wil toch een keer inhaken op wat Everon deed bij vakbondje. Als hij inderdaad de mol is, heeft hij dan geen groot risico genomen? Thomas had ook voor de 1500 kunnen gaan om te bewijzen dat hij niet de mol was.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #588 Gepost op: 2-03-2022, 15:00:13 »
Wel zielig voor Thomas die al onzeker is van zichzelf en zich alles zo aantrekt. :-[ Ben benieuwd naar zijn reactie bij de evaluatie. En dan heeft ie ook nog met die vloerkleden lopen sjouwen die Everon bij hem inleverde, over inpakken gesproken…   :-X

Mijn tactiek zou het ook niet zijn hoor. Het gaat nét wat verder dan de opdrachten saboteren, daar zou ik persoonlijk veel te soft voor zijn.  ::rofl:: Maar als deelnemende kandidaat moet je er wel rekening mee houden dat het kan gebeuren dat je door de mol wordt gemanipuleerd.

Maar we hebben het vaker gezien: bij bv Kees en Jeroen. Maar ook wel bij Milouska; waarvan de tactiek (nietsbegrijpende, onzekere kandidaat spelen)  juist wat tegen haar leek te keren. Als mol moet je dat natuurlijk wel vol kunnen houden.
Ik denk toch ook dat Thomas het kan hebben van Everon. Op het laatst begon hij Everon te verdenken, misschien wel juist door Vakbondje. Thomas is volgens mij sterker en slimmer dan hoe hij af en toe wordt neergezet in de montage.

Bij Ellie Lust vind ik het lastiger; vooral omdat ze ook vriendschappelijk contact had met Jeroen en hij heeft haar nogal voor de bus gegooid. Dat is nogal tricky voor een mol en die grens (hoever je gaat) is lastig te zien. Mijn inschatting is dat Thomas dit gedrag van Everon niet zo heeft ervaren; achteraf misschien (als het klopt dat Everon de mol is  ;D ) als een grote mollenstreek in een mooi avontuur. Bij Thomas lijkt het spelplezier toch te overheersen, dat vind ik mooi aan hem.  ::bravo::

@Nemi, Thomas zegt hier meteen (en terecht, vind ik, na: "Ik zit op jou, Thomas!"): "Zo bereik je dat ik voor mezelf ga." (in mijn eigen bewoording)
Door 1500 te pakken ga je eigenlijk voor de groep. Als kandidaat heb je daar eigenlijk weinig aan. Ik zou ook voor de jokers (of een eigen vrijstelling) kiezen als iemand aangeeft dat hij/zij mij niet vertrouwt. De keuze van Thomas vind ik eigenlijk heel logisch hier.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #589 Gepost op: 2-03-2022, 15:01:29 »
Ik wil toch een keer inhaken op wat Everon deed bij vakbondje. Als hij inderdaad de mol is, heeft hij dan geen groot risico genomen? Thomas had ook voor de 1500 kunnen gaan om te bewijzen dat hij niet de mol was.
Waarom zou je als kandidaat willen bewijzen dat je niet de mol bent???
Je wil juist t tegenovergestelde

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #590 Gepost op: 2-03-2022, 15:02:10 »
Ik wil toch een keer inhaken op wat Everon deed bij vakbondje. Als hij inderdaad de mol is, heeft hij dan geen groot risico genomen? Thomas had ook voor de 1500 kunnen gaan om te bewijzen dat hij niet de mol was.

Dat Thomas net zo goed voor de 1500 euro had kunnen gaan, klopt natuurlijk.
Als Thomas het (door Everon uitgelokte) conflict wil vermijden kiest hij voor het geld ipv 3 jokers.
En inderdaad, een mol die een kandidaat op eigen initiatief met een slecht gevoel opzadelt, dat is toch een zeer onwaarschijnlijk scenario. En ook totaal onnodig, Fresia (cfr de magische ervaring met Laetitia in die proef naar de 2 vrijstellingen toe) toont hoe het wel moet, en veel effectiever.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #591 Gepost op: 2-03-2022, 15:07:29 »
Als Fresia de mol is, het zou trouwens nog steeds kunnen, heeft ze deze opdracht inderdaad wat charmanter aangepakt. En daarbij ook nog even het wantrouwen van Laetitia weggespeeld.  ::ok::

Toch denk ik dat je als mol misschien ook wat feller/onhandiger kunt reageren. Je bent ook maar een mens natuurlijk. Dat is misschien ook wel gebeurd bij mol Everon die misschien ook liever voor een samen-vrijstelling was gegaan, maar onbedoeld hoog spel heeft gespeeld. De tijd zal het leren.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #592 Gepost op: 2-03-2022, 15:26:06 »
Ik wil toch een keer inhaken op wat Everon deed bij vakbondje. Als hij inderdaad de mol is, heeft hij dan geen groot risico genomen? Thomas had ook voor de 1500 kunnen gaan om te bewijzen dat hij niet de mol was.
Thomas deed niets anders dan zichzelf verdacht maken dus het risico kon wel genomen worden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #593 Gepost op: 2-03-2022, 19:37:23 »
Alle kandidaten hebben een quote op de officiele site

Everon heeft als enige “de mol” in zn quote.

Leuk toevalligheidje is als je achteraan de zin terugleest er mole staat .. mol E

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #594 Gepost op: 2-03-2022, 20:56:51 »
Alle kandidaten hebben een quote op de officiele site

Everon heeft als enige “de mol” in zn quote.

Leuk toevalligheidje is als je achteraan de zin terugleest er mole staat .. mol E

Mooie vondst!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #595 Gepost op: 2-03-2022, 21:06:32 »
Ja, dat kan een goede hint zijn!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #596 Gepost op: 2-03-2022, 21:32:11 »
Kan je misschien niet beter uit de Everon hoek van het forum blijven?  Kan me niet voorstellen dat er forummers zijn die zitten te wachten op zo'n bak negativiteit  :-X

Je dislike staat genoteerd hoor! ::ok:: Verder vind ik dit seizoen echt niet slecht. Dus hoe kom je erop? Kun je mijn negativiteit niet aan? Trek het je niet zo persoonlijk aan. Ik ken je namelijk niet. Ik vind Everon niet eens een slechte mol, ik weet het namelijk niet 100% zeker, ik twijfel nog. Het enige wat me aan hem opviel is zijn acteerkunst, en die al vrij snel in het spel. Maar als hij de mol niet blijkt te zijn dan heeft hij het heel goed gespeeld want volgens mij zitten veel kandidaten op hem. Het programma wordt er door hem niet minder vermakelijk op (al zeg ik het zelf). De negativiteit is zo negatief niet bedoeld als jij hem die voorstelt. Dat spreken voor anderen en woorden in mijn mond plaatsen is nergens voor nodig. Jij bent een individu. En ik heb gewoon kritiek geuit op een tv-spelletje. Ik heb verder mijn redenatie geprobeerd over te brengen, het trekken van conclusies heb ik verder weinig invloed over. Je oordeel vellen over vooral neutrale uitspraken. Hoe verdedig ik me daar verder tegen? Ik ben, zoals ik het zie, niet negatief geweest want ik heb plezier aan dit seizoen.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #597 Gepost op: 3-03-2022, 02:19:03 »
Alle kandidaten hebben een quote op de officiele site

Everon heeft als enige “de mol” in zn quote.

Leuk toevalligheidje is als je achteraan de zin terugleest er mole staat .. mol E

Geweldig gevonden!
Zit al op Everon sinds afl 1  ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #598 Gepost op: 3-03-2022, 09:36:25 »
Alle kandidaten hebben een quote op de officiele site

Everon heeft als enige “de mol” in zn quote.

Leuk toevalligheidje is als je achteraan de zin terugleest er mole staat .. mol E
Knap zeg! En wat dom dat we dat nu pas ontdekken.  :o
'De mol eigenlijk', het is ook eigenlijk een rare zin. Hij ontmaskert hier zichzelf al.   :D
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 10:11:17 door Run »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #599 Gepost op: 3-03-2022, 10:54:56 »
Ik zou bij Everon niet zo snel letten op zijn zinsopbouw, want die is vaak in zijn spraak niet helemaal correct Nederlands.