Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70843 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #600 Gepost op: 3-03-2022, 10:57:16 »
Alle kandidaten hebben een quote op de officiele site

Everon heeft als enige “de mol” in zn quote.

Leuk toevalligheidje is als je achteraan de zin terugleest er mole staat .. mol E

Heb gekeken op https://wieisdemol.avrotros.nl/, maar ik zie deze pagina er niet tussen staan.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #601 Gepost op: 3-03-2022, 11:28:04 »
Heb gekeken op https://wieisdemol.avrotros.nl/, maar ik zie deze pagina er niet tussen staan.

Deze quotes staan op de “profielen” van de kandidatwn

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #602 Gepost op: 3-03-2022, 13:50:50 »
Alle kandidaten hebben een quote op de officiele site

Everon heeft als enige “de mol” in zn quote.

Leuk toevalligheidje is als je achteraan de zin terugleest er mole staat .. mol E

Mol E Ontmaskert?   ::vergroot::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #603 Gepost op: 3-03-2022, 14:10:51 »
Mol E Ontmaskert?   ::vergroot::
‘ Buiten het spel om’, hier dus.
In zijn speech had ie ook zoiets: ‘ ik ben een acteur en een acteur kan liegen. Dat is waar, maar deze rol is aan mij voorbij gegaan’.  Een leugen nadat hij gezegd heeft dat hij kan liegen.  :D

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #604 Gepost op: 3-03-2022, 14:18:12 »
Zin begint eindigt met 'spel om.' Laatste drie letters zijn Mol achterstevoren.  ::)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #605 Gepost op: 3-03-2022, 15:10:49 »
Zin begint eindigt met 'spel om.' Laatste drie letters zijn Mol achterstevoren.  ::)
Bovendien weer ‘mol e’ . :D

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #606 Gepost op: 3-03-2022, 15:39:45 »
Bovendien weer ‘mol e’ . :D

Mind is blown!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #607 Gepost op: 3-03-2022, 18:30:02 »
Wauw, wat goed allemaal. Ook omdat het zo mooi klopt met de uitspraak 'buiten het spel'.  ::ok::
Als je 'Mol E' op zijn Engels uitspreekt, dan klinkt het voor mij als 'Mollie', maar misschien is dat wat vergezocht.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #608 Gepost op: 3-03-2022, 18:49:21 »
De opdracht ‘vakbondje’ blijft me fascineren. Wij gaan ervan uit dat Everon de mol is. Thomas maakte zich verdacht, voor de mol uitgelezen kans om te doen alsof Thomas ‘zijn mol’ is. Dan kan Thomas een paar dingen doen: gaan voor zichzelf, wat geen geld betekent, daarmee houdt hij ook mooi de verdenking op zichzelf. Of hij wil aan Everon laten zien dat hij te vertrouwen is, en wil gaan tot de twee jokers voor allebei, laatste stap. Stel hij kiest daarvoor, wat gaat de mol dan doen? Vlak daarvoor kiezen voor jokers waarschijnlijk, en dan roepen: ik vertrouwde je niet! Het is dus altijd win-win voor de mol. Misschien was Everon wel echt gefrustreerd omdat Thomas hem voor was.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #609 Gepost op: 3-03-2022, 19:28:58 »
De opdracht ‘vakbondje’ blijft me fascineren. Wij gaan ervan uit dat Everon de mol is. Thomas maakte zich verdacht, voor de mol uitgelezen kans om te doen alsof Thomas ‘zijn mol’ is. Dan kan Thomas een paar dingen doen: gaan voor zichzelf, wat geen geld betekent, daarmee houdt hij ook mooi de verdenking op zichzelf. Of hij wil aan Everon laten zien dat hij te vertrouwen is, en wil gaan tot de twee jokers voor allebei, laatste stap. Stel hij kiest daarvoor, wat gaat de mol dan doen? Vlak daarvoor kiezen voor jokers waarschijnlijk, en dan roepen: ik vertrouwde je niet! Het is dus altijd win-win voor de mol. Misschien was Everon wel echt gefrustreerd omdat Thomas hem voor was.
Thomas maakte zich niet verdacht. Hij stelde voor om voor 2 vrijstellingen te gaan, maar Everon gooide roet in het eten door te zeggen dat hij op Thomas zat. Mocht Everon de mol zijn, dan zou hij zich hiermee naar Thomas als kandidaat willen voordoen, daarmee juist de verdenking van zich willen afslaan. Volgens mij is dat gelukt, want Thomas noemde hem pas in aflevering 8 voor het eerst als potentiële mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #610 Gepost op: 3-03-2022, 20:08:44 »
Thomas maakte zich niet verdacht. Hij stelde voor om voor 2 vrijstellingen te gaan, maar Everon gooide roet in het eten door te zeggen dat hij op Thomas zat. Mocht Everon de mol zijn, dan zou hij zich hiermee naar Thomas als kandidaat willen voordoen, daarmee juist de verdenking van zich willen afslaan. Volgens mij is dat gelukt, want Thomas noemde hem pas in aflevering 8 voor het eerst als potentiële mol.
Ik bedoel dat Thomas zich vanaf aflevering 1 al verdacht maakt, dat is zijn tactiek als kandidaat.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #611 Gepost op: 3-03-2022, 21:44:35 »
Volgens mij maakte Thomas zich voornamelijk druk over hoelang hij in godsnaam met zijn chaos en adhd in het spel zou blijven en geen minuut met mols overkomen. Dat kreeg hij gratis en voor niets mee (wat hem voor mij de meest ideale wensmol maakte).
Everon volkomen in zijn rol als emotionele kandidaat blijft deze opdracht wel ultiem in zijn rol door de tactiek van dit spel niet in te willen zien en volkomen tegendraads -heel erg gtst-soap achtig- te zeggen "ik zit op jou, Thomas!" Totaal niet volgens het molboekje, maar wel totaal binnen de rol van Everon. Ik ben er echt niet uit of hij dit als mol doet. Maar als je als mol vanaf afl.1 de kaart 'ik zit er emotioneel helemaal doorheen want ik ben zo bang dat ik naar huis moet" al op tafel hebt gegooid, moet je als mol wel consequent blijven...
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 18:21:34 door Mollem »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #612 Gepost op: 3-03-2022, 22:59:12 »
Er zijn veel aanwijzingen naar Everon, maar ik mis toch een beetje de acties waardoor opdrachten mislukken. Een portofoon saboteren is niet echt iets, vertragen bij het sjouwen van de beelden werkt pas als daarmee 2000 euro uit de pot gaat, bij de jetski's onrust stoken goed gedaan maar het volledige bedrag komt binnen, lasergamen als enige overblijven maar de groep daarna haalt alle kistjes op, bij huisonthouden doet de groep waarmee hij communiceert het goed. Wat heeft Everon laten mislukken?
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #613 Gepost op: 3-03-2022, 23:22:42 »
Er zijn veel aanwijzingen naar Everon, maar ik mis toch een beetje de acties waardoor opdrachten mislukken.

Wie de mol is: het sjouwen met beelden is niet gelukt als molactie.
Bij de jetski's lijkt het erop dat de kandidaten buiten de mol om zijn gaan werken.  ::rofl::
En bij huisonthouden is het volgens mij vooral Arno die de verschillen onthoudt. Everon benoemt ze, maar het was Arno teveel opgevallen als Everon verkeerde dingen had gezegd. Denk ik.

Heel opvallend vind ik Everon bij Vakbondje; het was (als kandidaat) nergens voor nodig om Thomas zo uit de tent te lokken.
Bij de foto-opdracht lijkt vooral Everon de fout in te gaan, al is Kim-Lian hier ook enigszins verdacht.
Het afdalen op de kop (al is Fresia hier net zo verdacht) en vooral de jokers bij Fresia toebedelen bij op-de-kop ipv geld. Tuurlijk gaat fanatieke Fresia op de kop afdalen. Duo Kim-Lian en Hila hadden hier wel geld binnengehaald.
Is lang weg bij 'Waar rook is...', zegt dat hij alle kistjes heeft opengemaakt, maar niks gevonden en komt met niks terug.  ??? Hier was meer te halen voor de kandidaten, denk ik?
De ketting verbreken: Fresia gooide alles goed; bij Everon zie je het niet, maar hoezo gaat dat fout en wordt uitgerekend bij Everon de keten verbroken? En waarom kan Sahil Everon hier niet vinden?
De step: hij vindt alleen een stuur dacht ik? Laat Kim-Lian graven op verkeerde plekken.
Lijkt bij 9.1 niet al het geld mee te nemen en lijkt bij 9.3 de beslissende foto te verduisteren (-1000)

En verder is er nog meer; zie ook het overzicht van o.a. Talpavenator (denk op de vorige pagina of daarvoor?) Edit: pagina 28 van dit topic. Heinz heeft ook een mooi overzicht gemaakt van de finalisten, vind ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #614 Gepost op: 3-03-2022, 23:41:01 »
Het toeval wil dat er eigenlijk best veel diverse, verdachte, verscholen of onverklaarbare acties naar Everon doorheen het seizoen zitten. Ik geef wel toe dat het pas vanaf aflevering 3 echt gaat opvallen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik vind dit toch iets beter dan Fresia die bij drie molacties moet gaan zeggen dat ze zichzelf liet afschieten en een keer een sleutel niet had gevonden. Of Kim die vol in beeld een fles bloed drinkt, een ballon onder het oog van alle kandidaten lek prikt en een modderbad neemt omdat dat een goed verdekte molactie is ofzo?

En vergeet ook niet dat er nog steeds onverklaarbaar 100 euro uit de pot is verdwenen tussen 5.3 en 6.1. Wie werd er in die tussentijd penningmeester? En wie heeft het in zijn berekening een aflevering later nog steeds niet door? Waardoor het ook geen andere kandidaat (Mol) meer kan zijn.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 23:45:42 door Chardo »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #615 Gepost op: 4-03-2022, 00:21:05 »
Inderdaad Chardo.  ::ok::
En vooral 7.2 vind ik raar. Everon fotografeert een boef, maar besluit daar niks over te zeggen. Als kandidaat zou dat toch handig zijn hier; jezelf een beetje verdacht maken? Everon doet dat niet; hier heel mols (en dat is voor mij niet het enige moment dat hij mols is, maar hier dus heel erg, vind ik  ;D )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #616 Gepost op: 4-03-2022, 06:45:54 »
Het is volgens mij te vaak zo dat als Everon in zijn eentje is hij niks verdient, en als hij samen is wel (om onder de radar te blijven). Hij moest wel de sleutel vinden met Laetitia in zijn nek hijgend. Of toen Kim hem ging helpen met afvuren in het net.
In het zwanenmeer herkende hij (bijna?) geen uitspraken, in tegenstelling tot de anderen.

Maar we gaan het zien morgen. Ik zit vaak op de winnaar  :D

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #617 Gepost op: 4-03-2022, 09:04:11 »
Ik zet hem hier ook nog maar even neer, ik denk namelijk dat we het moment van de wissel van het portokanaal gewoon hebben kunnen zien. Hoe kon je mollen bij het zwanenmeer als je niet degene van het geld was? Informatie delen was essentieel en op deze manier konden ze een periode geen informatie ontvangen én verzenden. Voeg daar nog het niet herkennen van je eigen uitspraken aan toe en je hebt je werk als mol gedaan.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #618 Gepost op: 4-03-2022, 09:26:05 »
2.3 - Everon is eigenlijk net zo schuldig daar als Kim-Lian en toont van de drie de minste inzet in het maken van de foto.

Eerder heel passief, als je dat een leuke moltactiek vindt, dan kan dat...

Citaat
3.1 - Niet gelijk denken 250 in de pot die de rest niet heeft. Bijna iedereen had niet eens kans om geld te verdienen. Everon stond op de beste locatie vanwege zijn zogenaamde water angst. Hij had zelfs de hulp van Kim nodig omdat zijn ballen niet ver genoeg zouden gaan. Dat betekent dat hij daar de hele tijd niks goeds heeft gedaan.

Eerste keer dat hij vroeg in het seizoen veel geld verdient.

Citaat
!3.2 en 3.3 - Al goed genoeg verteld door Fresia. Het is gewoon heel raar dat Everon weer niks lukt.

Zijn tactiek bij 3.3 is heel gevaarlijk als mol. Zoals andere molloten al elders hebben uitgelegd geeft dit net even goed meer risico dat Thomas voor het geld kiest.

Citaat
4.2 - Gaat ondersteboven, is volledig enthousiast erover tegenover Fresia, die gaat naar boven, hij geeft haar twee jokers in plaats van geld.

Fresia is actie, dus die gaart ondersteboven en dat is dan ook logisch dat hij zijn bondgenoot jokers gunt.

Citaat
4.4 - Overdosis aan informatie zenden, te lang bezig zijn en toch blijkbaar niet volledig duidelijk zijn, want niet alles was goed aan de overkant. Een beige bank van Hila veranderd in een rode bank. En hij kan wel heel lief alle goede woorden noemen, maar het was dan ook Arno zijn taak om alles op te schrijven.

Dit kunnen we als kleine molactie zien, want iedereen was hier mols dan.

Citaat
!5.1 - Hij is net degene die zijn etui niet krijgt. En we zien niet waar dat ding nou echt land en of Everon het zelfs heeft geprobeerd te pakken.

Of pech dat hij er inderdaad niet bij kon, of inderdaad een goede molactie.

Citaat
!5.2 - Porto op een ander kanaal zetten is dus echt extreem verdacht. We zien het niet gebeuren, maar het feit dat het gebeurd is, zegt al voldoende. Immers met schreeuwen kom je er echt niet.

Suggestief, kan ook per ongeluk zijn of door Laetitia gebeurd zijn, of samen afgesproken om hun allebei verdacht te maken.

Citaat
6.2 - Hij had echt wel meer kunnen doen op die locatie op de boot.

Invloedloze positie waar hij zichzelf inwerkt.

Citaat
7.1 - Everon is hier per saldo echt niet het meest verdacht, maar het feit dat hij schaap op een veel subtielere manier heeft gezegd past veel beter bij een Mol.

Gewoon een onverdachte opdracht van Everon, meer moeten we er niet van maken. Hij redt samen met Thomas net veel geld, in tegenstelling tot Kim die zorgt voor al het mingeld.

Citaat
!7.2 - De dief fotograferen is al de beste molactie die je kan maken, maar dan dat ook niet melden is extra verdacht. De meest perfecte actie voor een Mol want hij wordt door niemand gezien en kan lekker tegen de kijkers liegen over zijn 'oeps foutje'.

Suggestieve montage, we zijn niet zeker of hij de dief heeft gefotografeerd. Zoja, een goed uitgevoerde molactie uit het boekje.

Citaat
8.1 - Pakt tapijten van een man die helemaal geen toestemmen geeft, waardoor hij het terugpakt. Verder zie je niet echt veel, maar dat is wel opvallend.

Vooral vrij passief weer, zoals wel vaker. Waarschijnlijk toch wat moeite met random mensen aan te spreken en dingen af te trommelen. Geen toeval dat hij bij de twee locals opdrachten net zo passief is.

Citaat
8.2 - Everon zit op de locatie waar je niet aldoor in de gaten gehouden kan worden, dus de beste locatie voor de Mol. Nota bene veel meer vat op het resultaat, want het enige wat hij hoeft te doen is de juiste container wegslepen en anders vertragen en de kansen worden erg klein.

Akkoord, hier zit mogelijk een goede molactie.

Citaat
8.3 - Geeft zeker twee keer verkeerde signalen door met zijn metaaldetector en dat kost tijd.


En vindt een onderdeel cruciaal om een step te bouwen.

Citaat
9.1 - Ja, hij komt binnen met geld, maar wel met drie keer een beduidend lager bedrag dan Fresia en Kim hadden gevonden. Ook als je de rekensom maakt dan is er nog 580 euro over verdeeld over 2 locaties, wat 290 euro gemiddeld moet zijn en dat is veel hoger dan de bedragen die ze gevonden hebben. Dus het is goed mogelijk dat degene met een stuk minder geld, wat van zijn eigen stapeltje heeft afgesnoept. Fresia sowieso niet, want van haar weten we precies hoe ze gelopen heeft en Kim komt met veel meer geld terug dan Everon.

Maar goed, toch nog veel geld voor een mol.

Citaat
!9.3 - Het was Everon die net de cruciale foto had gepakt en hij heeft het dus ook kwijtgemaakt, waardoor de opdracht fout liep.

Vooral bijna de opdracht laat goed lopen door bird te suggereren.



Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #619 Gepost op: 4-03-2022, 09:41:41 »
Ik zet hem hier ook nog maar even neer, ik denk namelijk dat we het moment van de wissel van het portokanaal gewoon hebben kunnen zien. Hoe kon je mollen bij het zwanenmeer als je niet degene van het geld was? Informatie delen was essentieel en op deze manier konden ze een periode geen informatie ontvangen én verzenden. Voeg daar nog het niet herkennen van je eigen uitspraken aan toe en je hebt je werk als mol gedaan.

Maar waarom zou een mol dat in het bijzijn van iedereen ( en Laetitia in het bijzonder) doen. Hij valt alleen maar op. Iedereen weet nu dat er bij dit duo iets misging met de porto en zijn verhaal over natte kleren van Laetitia wordt heel ongeloofwaardig toen bleek dat de porto op een verkeerd kanaal stond.