Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70942 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #720 Gepost op: 6-03-2022, 08:58:24 »

Maar on-topic maar weer want er is nog genoeg na te genieten met deze Mol. Uiteindelijk hebben alleen Thomas, Kim en Fresia hem verdacht?

Sahil en Hila toch ook? (Als je alleen de laatste verdenkingen bedoelt, dan ja.)

Ik was half dronken gisteravond, maar las het ook net terug in een post van Lo. Hebben ze toch een beetje zitten rommelen met de verdenkingen. (Hila noemde hem wel in afl. 1, maar goed.)

MVP voor mij Talpavenator, die denk ik doorzag dat een biecht van Everon waarschijnlijk na het seizoen was opgenomen. Werd daar blijkbaar om uitgelachen. Maar ook heel veel goed speurwerk van anderen in deze tunnel, natuurlijk. Felicitaties aan iedereen.

Everon was eerst mijn vreesmol, maar na die filmpjes van Bing was ik al om. Ik keek vroeger alleen naar Amerikaanse soaps, maar heb echt wat gemist. Ik hou er wel van, van dat Nederlandse acteerwerk ;D

Het momentje met Thomas vond ik niet leuk om naar te kijken... was ook geen goede moltaktiek daar, denk ik. Tho was gewoon voor de vrijstelling gegaan als hij vertrouwen had gekregen. Maakte zich daar onnodig verdacht in de groep. Fresia ging op hem tunnelen, Thomas op hem spreiden.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 09:57:40 door Amethyst »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #721 Gepost op: 6-03-2022, 09:02:12 »

Everon was eerst mijn vreesmol, maar na die filmpjes van Bing was ik al om. Ik keek vroeger alleen naar Amerikaanse soaps, maar heb echt wat gemist. Ik hou er wel van, van dat Nederlandse acteerwerk ;D

Het momentje met Thomas vond ik niet leuk om naar te kijken... was ook geen goede moltaktiek daar, denk ik. Tho was gewoon voor de vrijstelling gegaan als hij vertrouwen had gekregen. Maakte zich daar onnodig verdacht in de groep. Fresia ging op hem tunnelen, Thomas op hem spreiden.
We weten niet of een aantal hem daarna juist definitief afgeschreven hebben als mol. Kim-Lian zat al op Everon, Fresia kent Everon van buiten Wie is de Mol en haar vielen waarschijnlijk daardoor eerder onlogische dingen op in zijn gedrag. Ik weet niet hoe goed ze hem kende, maar het scheelt altijd iets.

Het was een mooie nabeschouwing, wel een beetje druk maar goed dit was de eerste keer met Moltalk erna, ik vind wel dat ze het erin moeten houden. Wat is miste was wat de andere kandidaten was opgevallen over Everon en waar ze op hem afhaakten. Uiteindelijk is hij maar weinig verdacht. Dus meer een discussie wie wie verdacht en waarom, want daar hebben wij als kijker niet zo goed zicht op. Maar misschien gaan ze daar niet te veel op in omdat dan zou blijken dat van de verdenkingen die geuit worden in het programma, niet veel klopt.  :)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 09:11:34 door Run »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #722 Gepost op: 6-03-2022, 09:11:33 »
We weten niet of een aantal hem daarna juist definitief afgeschreven hebben als mol. Kim-Lian zat al op Everon, Fresia kent Everon van buiten Wie is de Mol en haar vielen waarschijnlijk daardoor eerder onlogische dingen op in zijn gedrag. Ik weet niet hoe goed ze hem kende, maar het scheelt altijd iets.

Ja, lijkt mij ook. Ze zei gisteren inderdaad dat ze na afl. 2 het gedrag van alle kandidaten opnieuw was gaan bekijken en dat Everon daarbij opviel.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #723 Gepost op: 6-03-2022, 10:19:57 »
Everon was een leuke en grappige mol en vooral een prima acteur.
Ook goede, soms gewaagde molacties al waren enkele gekopieerd van de vorige mollen zoals geld weghalen in de laseropdracht (Merel) en vlak langs de kandidaten varen (Jan). Hij had ook het geluk door Glenn verkozen te worden maar ja, de mol heeft meestal het geluk aan zijn kant.

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #724 Gepost op: 6-03-2022, 10:21:45 »
 ::bravo::

Ik vond het ook fijn in deze tunnel!  :) Ik kreeg begin februari corona en heb toen alles herkeken, -lezen en -luisterd en ben toen keihard de Everon-tunnel in gesjeesd. Toch leuk dat al die uren niet voor niets waren.

Al ben ik wel ook uren op zoek geweest naar een Everon-schaap en is die hele opdracht nergens meer aan bod gekomen  ::rofl::

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #725 Gepost op: 6-03-2022, 10:42:32 »
Felicitaties aan de Everon-verdenkers.

Ik had mr. 1122 toch beter in de gaten moeten houden.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #726 Gepost op: 6-03-2022, 10:51:49 »
Wat is miste was wat de andere kandidaten was opgevallen over Everon en waar ze op hem afhaakten. Uiteindelijk is hij maar weinig verdacht. Dus meer een discussie wie wie verdacht en waarom, want daar hebben wij als kijker niet zo goed zicht op. Maar misschien gaan ze daar niet te veel op in omdat dan zou blijken dat van de verdenkingen die geuit worden in het programma, niet veel klopt.  :)
Dat ben ik niet met je eens. Met de verdenkingen die we wel te zien kregen was het niet erg moeilijk om vast te stellen dat Kim en later Fresia op Everon zaten. Daaruit bleek ook dat alleen Everon de mol kon zijn.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #727 Gepost op: 6-03-2022, 11:04:15 »
Everons moltactiek om vooral te spelen met emoties is niet zoals ik het op goed Engels zeg 'my cup of tea'. Ik houd er gewoon niet van als kandidaten op zo'n manier worden bespeeld. Ja, hij heeft dat heel goed gedaan en daarmee succesvol de 5000 euro uit de pot weten te houden. Maar als molstrategie vind ik het geen prettige. Dat is natuurlijk ook deels persoonlijke voorkeur, maar ik vind het zachtst gezegd jammer dat het bespelen van Thomas en Glenn als hoogtepunten worden gepresenteerd van Everons molschap.

Wat ik wél leuk vind is het plezier dat Everon heeft gehad in zijn molschap. Hij is er vol voor gegaan, genoot zichtbaar van alles wat hij uithaalde en heeft veel durf getoond. Denk aan de laseropdracht: dat vind ik nu echt cool!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #728 Gepost op: 6-03-2022, 11:10:08 »
Everons moltactiek om vooral te spelen met emoties is niet zoals ik het op goed Engels zeg 'my cup of tea'. Ik houd er gewoon niet van als kandidaten op zo'n manier worden bespeeld. Ja, hij heeft dat heel goed gedaan en daarmee succesvol de 5000 euro uit de pot weten te houden. Maar als molstrategie vind ik het geen prettige. Dat is natuurlijk ook deels persoonlijke voorkeur, maar ik vind het zachtst gezegd jammer dat het bespelen van Thomas en Glenn als hoogtepunten worden gepresenteerd van Everons molschap.

Ik hou er wel van, weinig mollen hebben dit gedurfd en hij doet het toch maar. Het moet niet te soft worden allemaal. Wat wij niet zagen is dat ie het weer helemaal goedmaakte met Thomas: 'niemand mag huilend naar bed'.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 11:11:50 door Run »

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #729 Gepost op: 6-03-2022, 11:18:48 »
Everons moltactiek om vooral te spelen met emoties is niet zoals ik het op goed Engels zeg 'my cup of tea'. Ik houd er gewoon niet van als kandidaten op zo'n manier worden bespeeld. Ja, hij heeft dat heel goed gedaan en daarmee succesvol de 5000 euro uit de pot weten te houden. Maar als molstrategie vind ik het geen prettige. Dat is natuurlijk ook deels persoonlijke voorkeur, maar ik vind het zachtst gezegd jammer dat het bespelen van Thomas en Glenn als hoogtepunten worden gepresenteerd van Everons molschap.

Wat ik wél leuk vind is het plezier dat Everon heeft gehad in zijn molschap. Hij is er vol voor gegaan, genoot zichtbaar van alles wat hij uithaalde en heeft veel durf getoond. Denk aan de laseropdracht: dat vind ik nu echt cool!

Eens, met beide dingen.
Ma how, zeg!

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #730 Gepost op: 6-03-2022, 12:05:10 »
Bij die -5000 had hij geen keus. Hij moet dan zorgen dat of door de kijker of door de kandidaten die vrijstelling krijgt. Ik vind dat een stukje manipulatie die hoort bij het spel. Je wil ook als Mol dat je ondergaat in de groep om te kunnen mollen. Valse bondjes, liegen, spelen met emoties dat hoort daar wel bij. Ook bij andere opdrachten gebeurd dat. Hoe kom je anders op sleutelposities, krijg je de pot in handen etc.

Bij die jokers van Thomas mag hij ook best teleurstelling en boosheid gebruiken. Dat is een natuurlijke emotie als de ander wat krijgt en jij niet. Hij overdreef daar omdat hij blijkbaar moest improviseren. Thomas speelde zijn spel door Everon niets te gunnen en was Everon te snel af. Dat kun je ook vanuit Thomas hard en manipulatief zien om de reactie te testen.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #731 Gepost op: 6-03-2022, 13:25:35 »
Ik zat zowaar weer een goed vanaf het begin! Everon dus de mol, en wat voor een! ::bravo:: Met de mogelijkheden die hij heeft gehad om te mollen heeft hij er gewoon het beste uit weten te halen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #732 Gepost op: 6-03-2022, 14:46:43 »
Mijn eerste post hier maar sorry mensen. Everon kan de mol nooit zijn.

Beetje stellig Lo.

Zelf zat ik te twijfelen tussen Fresia en KL terwijl ik puur statistisch gezien beter Everon had kunnen meenemen nu de helft van de tijd de mol een acteur/actrice is geweest.

Dus gefeliciteerd aan de Everon aanhangers. ::ok:: Het 1 op 1 moment met Thomas vond ik gek. Waarom als kandidaat je uitspreken tegenover jouw mol? Ja tenzij je dat speelt omdat jijzelf de mol bent. Geld opeten, geld doorspoelen, sleutels verduisteren en weggooien vind ik de leukere moves van Everon. Of dus de bepalende foto van de spion bewust op de grond laten vallen, doe maar rustig aan zeggen bij de tapijtwinkeltjes.

Ja Everon heeft als mol leuke streken uitgehaald. Al gaat het ten koste van de verdenkingen. Zat opdrachten waarin Everon door de groep buiten spel is gezet omdat veel opdrachten wel slaagden. En KL/Fresia hadden hem dus al langer in de smiezen.

Gewaagd ook om onder de toeziend ogen van Fresia/KL die geldcontainer uit het veld halen terwijl Thomas naast je stond. En dan natuurlijk het Jan momentje op de boot. Lae had het kunnen zien en ook Fresia. Ik miste alleen de hints richting Everon, of ik vond de hints naar Fresia en KL gewoon overtuigender :P

Al bleek ik in de pool voor aflevering 1/2 wel te hebben ingezet op KL verliezer en Everon als mol. Ik had hem willekeurig als schot voor de boeg aangemerkt. Waarom? Geen idee. Voor aflevering 3 en verder was ik al over op twijfelen tussen Fresia en KL.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 14:54:02 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #733 Gepost op: 6-03-2022, 15:33:44 »
Fresia kent Everon van buiten Wie is de Mol en haar vielen waarschijnlijk daardoor eerder onlogische dingen op in zijn gedrag. Ik weet niet hoe goed ze hem kende, maar het scheelt altijd iets.



Dat doet me denken aan Marc Marie en mol Yvon.  Die kenden elkaar ook al en dan valt ander gexrag al snel op inderxaad. Dat leverde toen overigens geweldig grappige televisie op  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #734 Gepost op: 6-03-2022, 17:57:27 »
Sterker nog, zijn reactie: dit gebeurt me niet? Dit gebeurt me wel, er viel iets van me af. Ik ben Glen super dankbaar.

Dit zou je kunnen vertalen naar een mol die de druk voelde niet als meeste verdacht te worden (want +5.000), maar ook tegelijkertijd te proberen die 5.000 uit de pot te halen door de positie van Glen te krijgen. Dat lukte niet, maar doordat Glen hem de vrijstelling gaf, is het plan alsnog geslaagd
Deze reactie in de biecht na de opdracht met de pleidooien snap ik nu ineens ook een stuk beter  ::rofl:: (maar je doet er niks mee)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #735 Gepost op: 6-03-2022, 21:42:32 »
Groen Shirt 33 Larry Bird (1e aflevering)
11:22
-€5000
De Tijd zal het Leren
Goud
Bird Watcher
Goudkleurig shirt
Everon Jackson Hooi
Behind the Mask - Michael Jackson
Sanee - E.Sane -hooi
Ect ect...

Toeval?

Geen toeval dus...

Leuk WIDM seizoen.
Super leuke gast is Everon
En hij 'speelde' zijn rol als Mol met veel plezier, heel veel lef en op z'n tijd geweldig acteerwerk.
Na Merel, Rene en Jeroen eindelijk  weer eens een hele goede Mol.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [De Mol] Everon Jackson Hooi
« Reactie #736 Gepost op: 6-03-2022, 22:17:45 »
Had ik hem al gecomplimenteerd? Zo niet, dan als nog.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Everon Jackson Hooi
« Reactie #737 Gepost op: 7-03-2022, 09:12:26 »
Proficiat Everontunnelaars!!! Zeer gemiddelde mol, niet speciaal slecht, niet speciaal goed. Ik ben niet zo fan van het passieve type.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Everon Jackson Hooi
« Reactie #738 Gepost op: 7-03-2022, 14:10:36 »
Hieronder mijn (volkomen gekleurde en subjectieve) mening over Mol Everon. Conclusie: prima Mol vol humor, leuk om naar te kijken. Ik vind wel dat hij soms te passief was en af en toe te weinig uit zijn mogelijkheden haalde. Maar uiteindelijk een vermakelijk seizoen gezien. Ik kan uitstekend leven met Everon als Mol.

Groen = goede molactie
Oranje
= redelijke/matige molactie
Rood = zeer matige/slechte molactie

[DEEL 1]

1.1. Aftroeven
Niet gemold door Everon. Bij het eerste kistje rent hij zelfs terug om die te openen, omdat de anderen al doorrennen. Er mist nog steeds 100 euro, maar we weten niet of en door wie dat geld verduisterd is. De enige honderdjes die niet door Fresia werden gepakt, werden door Kim-Lian en Everon uit het kistje gehaald bij het touwendoolhof. Hier is echter geen beeld van.

1.2 Avondklok

Everon doet een poging om te mollen door een licht afwijkende tijdsduur aan een bepaalde zandloper toe te kennen. De controle is echter te groot om dit er doorheen te drukken. Moeilijke opdracht om te mollen. Hij had de klokken ’s nachts alsnog weer kunnen aanzetten, maar koos er bewust voor om dit niet te doen om het vertrouwen van de groep te winnen.

1.3 Ontmaskerd?
Leuk pleidooi, maar er zaten geen verborgen aanwijzingen in waaruit je had kunnen opmaken dat hij de Mol is. Door het manipuleren van de groep lukte het hem om 5000 euro uit de pot te spelen. Een knappe prestatie. Helaas valt dit voor de kijker niet te achterhalen.

2.1 Binnen en buiten bereik
Goed gemold, maar hiervan was tijdens de aflevering helaas niets terug te zien. De kijker kon hem hier niet in het vizier krijgen.

2.2 Prikactie
Zijn meest kandidaatse opdracht, waardoor er een potloodstreep door zijn naam ging. Passief. Laat zich door Arno onnodig op een onwenselijke positie zetten. Prikt ook nog eens onnodig twee gouden ballonnen lek, terwijl hij best ‘per ongeluk’ een rode (of desnoods groene, voor wat goodwill) had kunnen raken.

2.3 Ver gelijken

Redelijke molactie. Tijd gerekt door in zijn eentje niets te doen, maar daardoor had hij weinig invloed op de attributen die Laetitia en Kim-Lian ophaalden. Uiteindelijk slechts één fout element, de bijbel. Had wel pech dat zijn foto pas als laatste aan bod kwam. Eén van de lichtfoto’s was verkeerd geraden, waardoor ze slechts met twee juiste elementen geld konden verdienen in plaats van drie. Everon had hier meer uit kunnen halen, maar zijn invloed op de totale opdracht was tegelijkertijd beperkt.

3.1 Net of net niet
Geen/mislukte molactie, waar Everon niet echt veel aan kon doen. Zat op de enige positie waar hij invloed kon uitoefenen, maar door de natte ballen was dit een onmogelijke opdracht. Uiteindelijk verdient hij hier als enige geld voor de pot. Heeft geluk dat dit door Arno’s misser teniet wordt gedaan.

3.2 Waar rook is, is vuur
Gewaagde en geslaagde molactie. Ik ben geen fan van technische hulpmiddelen, maar lef kun je Everon hier niet ontzeggen. Achteraf vakkundig verontwaardiging en frustratie geacteerd tegenover de groep.

3.3 Vakbondje
Hier maakt Everon zichzelf onnodig verdacht, hetgeen tijdens de finaletest bevestigd wordt door Fresia. Hij had hetzelfde resultaat kunnen bereiken door met Thomas samen te werken. De kans dat een kandidaat hier voor geld kiest was een klein en aanvaardbaar risico. Prima acteerwerk, maar tactisch geen goede keuze van de Mol.

4.1 Luid Sprekers
Veel te platte opdracht, waar weinig van gebakken wordt. Daar kan Everon niets aan doen. Zolang hij geen getallen roept of onthoudt is het goed. De andere kandidaten deden het hier zo slecht dat er vrijwel niet gemold hoefde te worden.

4.2 Hoog spel spelen

Nietszeggende opdracht. Een Mol met voorkennis kon vooraf sturen op een bepaalde uitkomst (‘ik weet niet wat we moeten doen, maar laten we afspreken dat we sowieso X doen’). Met fanatieke Fresia als partner was het niet moeilijk om te voorspellen dat ze voor de meest uitdagende variant zou gaan. Everon had geen invloed op wat de andere duo’s zouden doen.

4.3 Huisonthouden

Probeert te vertragen door de huisraad zeer gedetailleerd te beschrijven. Geeft een verkeerde kleur bank door. Brengt met zijn partner relatief veel geld binnen door veel dingen goed te raden. Matige molactie.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2022, 16:28:35 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Everon Jackson Hooi
« Reactie #739 Gepost op: 7-03-2022, 14:11:41 »
[DEEL 2]

5.1 Uit de lucht gegrepen
Molt hier door zichzelf expres niet los te maken. Stuurt daarmee de hele keten in de war. Doet wat hij moet doen, goede molactie.

5.2 Zwanenmeer

Saboteert de porto, waardoor verwarring ontstaat en tijd verloren gaat. Ze verdienen 800 van de mogelijke 3000 euro. Prima resultaat, hoewel slechts voor een klein deel op conto van de Mol. Redelijke molactie.

5.3. Tijdsbeeld
Everon zegt achteraf dat hij niet verwacht had dat de opdracht haalbaar was als de groep voor de volle mep ging. Laat nog wel (expres, ga ik even vanuit) de vogel kapot vallen, maar dit mag niet baten. Kon naar eigen zeggen niet mollen zonder dat het opviel, maar voor mijn gevoel had hij hier meer kunnen verwarren of vertragen. Slechtste opdracht van het seizoen van de Mol, qua resultaat.

6.1 In het verschiet

Opnieuw zeer matig gemold door Everon. De Mol vindt één van de vier sleutels, Laetitia vindt er twee en Fresia nul. Waarschijnlijk vindt hij dat hij in elk geval één sleutel moet vinden om kandidaats over te komen. Je kunt je afvragen of dat nodig is als Fresia er ook al nul vindt. Dat hij er ook een weggooit is leuk voor de beelden achteraf, maar dit had hij harder mogen spelen. Opent met zijn sleutel ook nog eens een doos met drie- in plaats van twee pijlen. Een pijl minder had de schade meer beperkt. Hier zat meer in voor de Mol.

6.2 Reddingsactie
Goede molpositie, maar communiceerde zo slecht dat de kandidaten buiten hem om gingen werken. Dat kan dan ook weer niet de bedoeling zijn. Goede molpoging, maar niet geslaagd. Wederom veel geld in de pot.

7.1 Vakmanscha(a)p

Chaotische opdracht waar moeilijk wat uit viel te halen. Uiteindelijk lijkt Everon hier gemold te hebben door [1] erg druk en wild met de schapen om te gaan en [2] met Thomas een kudde vrij te laten waarvan de meeste schapen goed stonden. Dit is niet met zekerheid vast te stellen, maar de Mol krijgt hier het voordeel van de twijfel.

7.2 De boot missen

Platte opdracht waarin hij optimaal molde door de boef te fotograferen. Dit verzweeg hij ook nog eens voor zijn medekandidaten. Vooral dat laatste is zeer mols, voor de kijker een reden om hem meer te gaan verdenken. De beelden waarin hij achterlangs voer waren te vaag om Everon te kunnen herkennen.

7.3 Testafette
Onnodige opdracht waarin voor de mol niets op het spel stond. Leuk en gewaagd dat hij buiten beeld een bierflesje kapotsloeg, maar niet relevant voor het spel.

8.1 Carpet diem
Weinig verdiend, maar behalve wat vertragen hoefde de Mol hier niet veel te doen.

8.2. Heftig
Goede en gewaagde molactie van Everon. Ja, hij stond op een goede molpositie en wist in welke container het geld zat. In dat opzicht een makkelijk molbare opdracht. Maar de container snel weghalen terwijl de rest met elkaar in gesprek is getuigt wel van lef. Dit had vanaf de kraan gezien kunnen worden door Kim-Lian of Fresia. Prima gedaan door Everon.

8.3 Zand erover

De Mol had hier vooraf wel erg veel invloed op het resultaat. Leuk idee om de Mol de onderdelen te laten begraven, maar dit gaf Everon wel een heel groot voordeel. Had liever gezien dat hij zelf ook de locaties van de onderdelen niet kende en dat hij op een andere manier moest mollen. Wél goed dat hij Kim-Lian op allerlei flutplekken laat graven. Die sturing had hij meer mogen laten zien. Redelijke molactie.

9.1 Alarmerend

Dat Everon geld weghaalt valt niet te achterhalen. En hij wist dat hij door Fresia en Kim-Lian toch al zwaar verdacht werd, dus dat hij hier ruim 400 euro binnenbrengt is echt onnodig. Temeer daar Fresia vóór hem al drie keer een alarm activeerde en met nul euro naar buiten kwam. Hij had daardoor een goed excuus om hetzelfde te doen (‘Fresia had gelijk, het was écht heel lastig!’), maar liet dat na. Zeer matige molactie.

9.2 Afrekenen
Prima gemold. Lekker niks doen in een hoekje van de winkel en weinig binnenbrengen. Wel vreemd dat er blijkbaar was afgesproken dat de vakkenvuller de Mol niet af zou schieten?

9.3 Binnenskamers
Gewaagd gemold en goed geïmproviseerd, door de belangrijkste foto weg te gooien op het moment dat Fresia besloot om alle foto’s van de lijn te halen. Niet makkelijk als de andere finalisten je continue in de gaten houden.



Totalen
13
Goede molacties
4 Redelijke/matige molacties
8 Zeer matige/slechte molacties
« Laatst bewerkt op: 7-03-2022, 17:38:07 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison