Auteur Topic: [Kandidaat] Glen Faria  (gelezen 7563 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[Kandidaat] Glen Faria
« Gepost op: 31-08-2021, 14:33:10 »
Glen


Praat mee over het doen en laten van Glen Faria!
Lees hier de bio van Glen en een paar opvallende quotes van hem uit het programma.




« Laatst bewerkt op: 30-12-2021, 22:28:04 door Heinz »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2021, 20:34:38 »
Het pleidooi van Glen:

Citaat van: Glen
Mijn naam is Glen Faria. Artiest, liedjesschrijver, artiestenbegeleider. Als er dan iemand zou zijn die mij zou wantrouwen of zou denken dat ik de Mol was, zou het waarschijnlijk te maken kunnen hebben met dat ik al vanaf het begin bezig ben met sfeer in de groep te brengen, een grapje te maken tussen de spannende momenten. Zorgen dat we een team worden. En dat doe ik thuis, dat doe ik op mijn werk en dat doe ik eigenlijk al vanaf de basisschool. Ik snap ook wel dat als je sfeer aan het bewaren bent, dat je niet diep in die emoties van jezelf gaat zitten. En dat creëert af en toe een soort vorm van argwaan. En daar moet ik aan werken. Wat ik wel kan zeggen is dat de mensen, de medespelers die met mij in een opdracht hebben gezeten, hebben gezien dat ik een teamspeler ben, dat ik initiatief noom w- initiatief nam wanneer het nodig was, dat ik me altijd heb ingezet, dat ik een grote rol heb gespeeld bij het behalen van grote winst. Als er mensen zijn die mij wantrouwen dan zijn het waarschijnlijk medespelers die nog geen opdracht met mij hebben gedaan. Of die hebben gekozen om afstand van me te houden, met welke reden dan ook. Ik ben Glen. Ik hoop dat jullie me de kans geven om mijn persoonlijkheid te laten zien.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #2 Gepost op: 7-09-2021, 19:15:59 »
Hij straalde voor mij uit dat hij niet de mol kon zijn.
Ik zet hem daarom hoog in mijn verdachtenlijst.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #3 Gepost op: 8-09-2021, 13:03:34 »
... De argwaan dat zijn gedrag bij sommigen creëert, daar moet hij aan werken, gheghe..

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #4 Gepost op: 10-09-2021, 12:14:29 »
... De argwaan dat zijn gedrag bij sommigen creëert, daar moet hij aan werken, gheghe..

 ::rofl:: Ja, daarmee heb je een punt. Mocht hij de mol zijn, dan staat hij daarmee bij de kandidaten in ieder geval op achterstand. Misschien toch niet zo heel waarschijnlijk dan, maar je weet het maar nooit natuurlijk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #5 Gepost op: 15-09-2021, 13:42:56 »
Nou ja, als kandidaat geeft -ie z'n voorsprong en plein publique hiermee weg, als Mol heeft -ie inderdaad werk aan de winkel...

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #6 Gepost op: 11-10-2021, 11:58:58 »
Glen heeft eerder meegedaan aan The Big Escape. Ik herinner me hem als een sociale, strategische en manipulatieve kandidaat. Vooral buiten de opdrachten op zijn sterkst in het sluiten van bondjes. Molkwaliteiten dus.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #7 Gepost op: 13-10-2021, 16:18:00 »
Uiteraard meteen "The Big Escape 2020" gekeken. Hij speelde het spel goed, niet als beste, maar deed lekker mee.
Ik had de neiging hem te onderschatten, misschien mede door het groepje van Donny en QC waar hij inzat. Van dat groepje was Glen degene die de minste weerstand opriep bij de andere kandidaten. Een goede zet was zijn voorstel om de sleutels in aflevering 8 niet met elkaar te delen, want anders was hij bij voorbaat zo goed als kansloos geweest. En op eigen kracht had hij toen wel twee van de drie sleutels behaald, alleen het sleutelwoord niet.
Zijn sterkste kanten als mol zouden dan zijn: niet opvallen want goed in de groep, en de onderschatting.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #8 Gepost op: 2-01-2022, 12:32:21 »
De tijd zal het leren.

Everon zegt dat Glen zijn mol is, schot voor de boeg.
Glen geeft Everon de vrijstelling, toeval?
Wil Glen hiermee Everon om de tuin leiden om een andere mol te kiezen?
De tijd zal het leren.

Ook zegt Rik in beeld bij alle kandidaten in welke groep ze zitten, aftroeven of troeven.
Bij Glen horen we Glen zeggen aftroeven, vraagt Rick niet gewoon aan Glen in welke groep hij wil zitten. Want de mol mag het zelf bepalen.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #9 Gepost op: 2-01-2022, 14:10:59 »
Goed gezien, Klimduin. Glen toch weer op m'n radar na het terugkijken van troeven/aftroeven

hij stuurt m.i. subtiel bij het kiesmoment en de "ah, nee!!!" reactie lijkt toneelspel


Het zou ook een opzetje kunnen zijn dat de Mol op het laatst dan 5000 euro aan mingeld pakt. Doorgestoken kaart. Kunnen we toch niet controleren en kan de productie dan in de finale mee uitpakken. 

De mol zat voor mij sowieso in het aftroef-groepje. Fresia is daar bijna te strepen. Sahil vind ik heel duidelijk kandidaats reageren in afl. 1 en livestream 28 augustus.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 09:33:39 door Amethyst »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #10 Gepost op: 2-01-2022, 14:20:29 »
Ik vind die 'Ah nee!' uitroep niet te vroeg of apart, het komt zodra Rik zegt dat het jammer is dat ze de biljetten ingeleverd hebben want... dan weet je al hoe laat het is.
Ik heb de indruk dat hij druk bezig is met observeren, als mol zou dat een beetje opvallen. Een mol is meestal zenuwachtig in het begin, is hij helemaal niet.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 14:22:00 door Run »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #11 Gepost op: 2-01-2022, 14:56:36 »
Ik denk ook dat je als mol eerder iets te lang wacht met reageren? Je weet immers dat er een twist komt en voorkennis verdacht is? Als kandidaat zou je bewust iets te vroeg kunnen reageren, zodra je een twist voelt aankomen. Dan lijk je wellicht verdacht voor je medekandidaten?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #12 Gepost op: 2-01-2022, 15:12:29 »

Ik heb de indruk dat hij druk bezig is met observeren, als mol zou dat een beetje opvallen. Een mol is meestal zenuwachtig in het begin, is hij helemaal niet.
Ja klopt, zou een uitzondering zijn.

Rob Dekay was ook nogal druk met observeren en viel daarnaast in het begin bij de rest al zo op met irritant kandidaten-gedrag dat er een Rob-vrije zone werd ingesteld ::rofl:: Toch werd Rob toen nauwelijks verdacht. Het kan dus wel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #13 Gepost op: 2-01-2022, 18:23:12 »
Glen zei in een biecht dat ie de vrijstelling aan iemand wilde geven die zeker niet de Mol is omdat er anders 5000 euro uit de pot zou gaan. Lijkt me niet dat dit het geval was toch? Lijkt me een oprechte vergissing van een kandidaat.

Edit: O wacht, Glen had misschien toch gewoon gelijk. Rik zegt als de Mol erin slaagt een van de vrijstellingen te verdienen er 5000 euro uit de pot gaat. Niet dat dit alleen gebeurt als de Mol de meest onverdachte van Nederland is. Het krijgen van een vrijstelling van een medekandidaat moet misschien ook als "verdienen" gezien worden.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 18:28:44 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #14 Gepost op: 2-01-2022, 18:28:10 »
oprechte vergissing van een kandidaat.
Bepaald geen productieassistent nee. Aan de andere kant leek Kim-Lian mij de opdrachten net even TE goed te begrijpen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #15 Gepost op: 2-01-2022, 18:29:12 »
Misschien had Glen toch gelijk, zie mijn aanpassing hierboven.

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #16 Gepost op: 3-01-2022, 08:41:02 »
Bij Glen horen we Glen zeggen aftroeven, vraagt Rick niet gewoon aan Glen in welke groep hij wil zitten. Want de mol mag het zelf bepalen.

De fluisterende toon waarop hij dit zegt doet inderdaad vermoeden dat Glen zichzelf indeelt in de groep aftroeven.

tijdslot: 13:44

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #17 Gepost op: 3-01-2022, 09:04:03 »
Glen roept 2x mensen (Arno en Fresia) tot de orde, als ze willen vragen wat de duur van de zandlopers is bij andere groepen. 'Dat is verwarrend' 'Niet vragen, want dan worden we helemaal gek'.
Terwijl dat een van de weinige manieren was waarop er gemold kon worden.

Suzanne heeft open en intensief met Glen gesproken over van alles binnen en buiten het spel, zegt ze in 'Niet de Mol'. Ik zie vooral genegenheid bij haar voor Glen. Toch moet ze na het gemaskerd bal nu weten wie de Mol is. Als ik haar zo over hem hoor praten, denk ik: niet Glen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #18 Gepost op: 3-01-2022, 11:38:29 »
Na de eerste keer afl 1 kijken vond ik Glen niet verdacht, maar nu ik de afl een tweede keer heb gekeken zijn me toch wel een aantal dingen opgevallen. Hij is van onverdacht naar hoofdverdachte gegaan. Dat komt door de volgende (onopvallende) dingen:

Biecht van Glen over dat de mollicitaties zijn gedeeld.
Hij vertelt dat zijn taktiek nu bekend is voor de groep en hij zich dus moet aanpassen. Aangezien het hier over de taktiek gaat als hij de mol zou zijn dit wel opvallend. Eigenlijk zegt hij dus dat zijn moltaktiek bekend is en hij dat dus moet aanpassen. Dat zou als kandidaat niet nodig zijn.

Eerste kennismaking Rik
Glen fluistert "aftroeven". Waarom doet hij dat? Is hij op dat moment de groep aan het verdelen als mol?

Reactie hint op molbiljetten
Zijn reactie bij de aftroevenconclusie kwam te vroeg. Hoezo wil je niet horen wat Rik te zeggen heeft? Het lijkt te ingestudeerd.

De verdwenen 100 euro
Niet veel kandidaten die hier de mogelijkheid toe hebben gehad. Fresia, Kim-Lian en Glen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #19 Gepost op: 3-01-2022, 12:33:28 »
Moeilijk te peilen deelnemer... Zeker een kanshebber om de mol te kunnen zijn.
Ich bin ein Bärliner!