Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 78129 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #880 Gepost op: 3-03-2022, 13:42:59 »
Dat klopt, maar je moet het ook zien vanuit de montage van het programma zelf. Het zegt nu feitelijk: Welmoed, Sahil, Laetitia en Thomas zaten op Kim-Lian. Je kan het helemaal doorspitten om misschien ergens een kleine hint te vinden dat het niet klopt met de werkelijkheid, maar het gaat vooral om de algemene kijker die dat niet verder gaat doorzoeken. Die denkt gewoon A = A en als A eigenlijk B is dan kan dat misschien ergens verklaard worden, maar als je het drie of vier keer moet verklaren, dan wordt het wel heel gek en ongeloofwaardig. En nogmaals, het is nooit voorgevallen dat iemand de juiste Mol noemde zo vroeg in het spel en er toch uitvloog, zelfs al was het spreidend.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #881 Gepost op: 3-03-2022, 14:08:03 »
Dat klopt, maar je moet het ook zien vanuit de montage van het programma zelf. Het zegt nu feitelijk: Welmoed, Sahil, Laetitia en Thomas zaten op Kim-Lian. Je kan het helemaal doorspitten om misschien ergens een kleine hint te vinden dat het niet klopt met de werkelijkheid, maar het gaat vooral om de algemene kijker die dat niet verder gaat doorzoeken. Die denkt gewoon A = A en als A eigenlijk B is dan kan dat misschien ergens verklaard worden, maar als je het drie of vier keer moet verklaren, dan wordt het wel heel gek en ongeloofwaardig. En nogmaals, het is nooit voorgevallen dat iemand de juiste Mol noemde zo vroeg in het spel en er toch uitvloog, zelfs al was het spreidend.

Hier vergis je je toch in. In seizoen 15 en 16 is dat juist wel voorgekomen.
In seizoen 15 viel Evelien in de 2e aflevering af terwijl ze spreidde op Chris en Margriet.
In seizoen 16 was het nog sterker: Airen noemde in aflevering 1 en 2 Klaas. In aflevering i1 viel er niemand af maar in aflevering 2 moest Airen vertrekken.

Om mijn herinneringen nog maar even te controleren hieronder de feiten:

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #882 Gepost op: 3-03-2022, 14:21:08 »
Ik bedoel ook niet zo'n eerste afvaller fake verdenking, die zitten er ook vaker in. Evelien is inderdaad wel een rare factor in de hele geschiedenis van het programma. En laten we ook wel duidelijk hebben dat in dat seizoen bijna iedereen Margriet tot op zekere hoogte verdacht (behalve Ajouad) en de laatste twee in ieder geval wel. Als je Kim wil vergelijken met Margriet of Klaas klopt het nog steeds niet dat Fresia in de finale staat. Dus graag wel een vergelijking maken met een Mol die niet door beide finalisten verdacht werd.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #883 Gepost op: 3-03-2022, 14:34:28 »
Jij stelt: En nogmaals, het is nooit voorgevallen dat iemand de juiste Mol noemde zo vroeg in het spel en er toch uitvloog, zelfs al was het spreidend.

En daar reageerde ik op. Ik maak geen vergelijking met welke mol dan ook.
Je kunt gewoon geen conclusies trekken uit de testvragen.  De makers (Rik of Rick hebben eens gezegd dat het vaker voorkomt dat kandidaten maar een paar vragen goed hebben in de tests dan dat ze op de goede mol zitten.

Een mol die niet door beide finalisten verdacht wordt is bij mijn  weten nog niet voorgekomen dus daarmee een vergelijking maken is onmogelijk.

Dit seizoen hebben we bij de eerste 2 afvallers geen verdenking op Kim gehoord. de 3e afvaller heeft veel gespreid en daar zat ook Kim bij. De 4e afvaller heeft Kim niet genoemd. De vijfde afvaller heeft Kim alleen in afl. 1 genoemd en later niet meer. De volgende 3 afvallers hebben steeds gespreid ook op Kim en dat is vaker voorgekomen. Dat er in de finale een finalist staat die de mol niet verdacht heeft is ook geen unicum maar dat heb ik ook al eerder genoemd.

Ik heb inmiddels geleerd dat  wie verdenkt wie leuk is om te volgen maar concludeer er niets uit. Uiteindelijk blijkt het meestal wel te kloppen.

« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 14:41:59 door Moedermol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #884 Gepost op: 3-03-2022, 15:03:01 »
Hier vergis je je toch in. In seizoen 15 en 16 is dat juist wel voorgekomen.
In seizoen 15 viel Evelien in de 2e aflevering af terwijl ze spreidde op Chris en Margriet.
In seizoen 16 was het nog sterker: Airen noemde in aflevering 1 en 2 Klaas. In aflevering i1 viel er niemand af maar in aflevering 2 moest Airen vertrekken.


Airen noemde niemand in haar testbiecht van afl. 2. Dat heb ik pas nog terug gekeken (en nu weer).

Airen vulde wel een testvraag in op Tim ('de Mol at een club sandwich')

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #885 Gepost op: 3-03-2022, 15:27:05 »
Dat klopt, maar je moet het ook zien vanuit de montage van het programma zelf. Het zegt nu feitelijk: Welmoed, Sahil, Laetitia en Thomas zaten op Kim-Lian. Je kan het helemaal doorspitten om misschien ergens een kleine hint te vinden dat het niet klopt met de werkelijkheid, maar het gaat vooral om de algemene kijker die dat niet verder gaat doorzoeken. Die denkt gewoon A = A en als A eigenlijk B is dan kan dat misschien ergens verklaard worden, maar als je het drie of vier keer moet verklaren, dan wordt het wel heel gek en ongeloofwaardig. En nogmaals, het is nooit voorgevallen dat iemand de juiste Mol noemde zo vroeg in het spel en er toch uitvloog, zelfs al was het spreidend.

Het punt is net dat ik helemaal niet veel hoef uit te leggen of te verklaren, alles is logisch. Enkel Thomas kan je zien als twijfelgeval.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #886 Gepost op: 3-03-2022, 15:45:56 »
En dat is waar je blijkbaar wel tunnelvisie hebt, want ik vind Mol Kim-Lian vrij onlogisch, niet alleen in de verdenkingen, maar ook ook in haar acties.

Als ik bijvoorbeeld zal vragen naar de geldbakjes uit 6.1 waar Kim niks mee heeft gedaan, dan zal het neerkomen op dat ze het niet kon doen waarschijnlijk. En de vijf foto's uit 7.2 die absoluut niet hoefden, dan zal dat vergeleken worden met de antimolacties van Fresia en Everon. Ik zie dat echt als te veel excuses, want ik geloof dat ik zo nog wel zeker tien acties of momenten noemen die heel raar zijn als Mol. Kim-Lian is voor iedereen die haar niet verdenkt verre van logisch.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #887 Gepost op: 3-03-2022, 16:09:03 »
Als ik bijvoorbeeld zal vragen naar de geldbakjes uit 6.1 waar Kim niks mee heeft gedaan, dan zal het neerkomen op dat ze het niet kon doen waarschijnlijk.

Dit vind ik oprecht één van de beste molacties van Kim mocht ze het zijn. Door niks te doen met de bakjes heeft ze zoveel mensen, inclusief Thomas op het verkeerde been gezet. Een mol zou toch altijd de muntjes in het gras gooien? Toch? Maar wat als de mol het nou niet doet om verwarring te zaaien. Als een mol moet je ook het spel spelen en dat speelde ze hier. En dan ook nog die biecht van Thomas erover >:D.

Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #888 Gepost op: 3-03-2022, 16:16:07 »
Hier vergis je je toch in. In seizoen 15 en 16 is dat juist wel voorgekomen.
In seizoen 15 viel Evelien in de 2e aflevering af terwijl ze spreidde op Chris en Margriet.
In seizoen 16 was het nog sterker: Airen noemde in aflevering 1 en 2 Klaas. In aflevering i1 viel er niemand af maar in aflevering 2 moest Airen vertrekken.

Om mijn herinneringen nog maar even te controleren hieronder de feiten:

En dan zit ik me opeens af te vragen. Gaat het echt helemaal eerlijk? Er is geen notaris bij om te controleren. Een Evelien deed het op beeld misschien minder spannend dan Chris, waardoor Chris doorging, ondanks dat Evelien spreidde op de goede mol.
We zullen het natuurlijk nooit weten, maar sommige kandidaten mogen misschien door omdat het leuke tv oplevert?
Dan helpt de deductie niet zo om de mol te zoeken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #889 Gepost op: 3-03-2022, 16:20:18 »
Hè getsie.. doek t programma maar op dan als dat zo zit

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #890 Gepost op: 3-03-2022, 16:21:07 »
En dan zit ik me opeens af te vragen. Gaat het echt helemaal eerlijk? Er is geen notaris bij om te controleren. Een Evelien deed het op beeld misschien minder spannend dan Chris, waardoor Chris doorging, ondanks dat Evelien spreidde op de goede mol.
We zullen het natuurlijk nooit weten, maar sommige kandidaten mogen misschien door omdat het leuke tv oplevert?
Dan helpt de deductie niet zo om de mol te zoeken.

Ik mag hopen dat dit niet waar is. En ik denk het ook niet. Het zou tenslotte ooit uitkomen en de geloofwaardigheid van het spel enorm aantasten!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #891 Gepost op: 3-03-2022, 16:25:31 »
Ja idd dat is niet te hopen. Het is ook allemaal top secret met boetes van een ton.
Maar het is wel tv en ze willen een spannend verhaal vertellen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #892 Gepost op: 3-03-2022, 16:37:09 »
Maar je kunt dit niet afdekken met boetes van een ton. Als kandidaten elkaar later immers ontmoeten en de een zat duidelijk fout maar ging wel door en de ander had de juiste Mol in het vizier en had aantoonbaar meer goede antwoorden dan degene die wel doorging, dan komt dat uit. Dus kan het haast niet waar zijn. Ik weiger te geloven dat er zelfs een boete van een ton staat op het überhaupt achteraf aan anderen vertellen hoe je je tests hebt ingevuld.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #893 Gepost op: 3-03-2022, 16:41:50 »
Dit vind ik oprecht één van de beste molacties van Kim mocht ze het zijn. Door niks te doen met de bakjes heeft ze zoveel mensen, inclusief Thomas op het verkeerde been gezet. Een mol zou toch altijd de muntjes in het gras gooien? Toch? Maar wat als de mol het nou niet doet om verwarring te zaaien. Als een mol moet je ook het spel spelen en dat speelde ze hier. En dan ook nog die biecht van Thomas erover >:D.

Twee dingen, een molactie houdt wel in dat de Mol een opdracht saboteert. Tweede ding is dat dit precies de omgekeerde wereld. Kim heeft keihard opzichtig (per ongeluk?) ge(nep)molt in aflevering 2 met een ballon van 150 euro en een verkeerde foto van 100 euro (?) en moet zich later in het spel gaan indekken met zulke grote bedragen. Daar klopt geen hout van. En bovendien heeft het totaal niet geholpen, want Thomas noemt naderhand nog altijd Kim-Lian.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #894 Gepost op: 3-03-2022, 17:30:11 »
Twee dingen, een molactie houdt wel in dat de Mol een opdracht saboteert. Tweede ding is dat dit precies de omgekeerde wereld. Kim heeft keihard opzichtig (per ongeluk?) ge(nep)molt in aflevering 2 met een ballon van 150 euro en een verkeerde foto van 100 euro (?) en moet zich later in het spel gaan indekken met zulke grote bedragen. Daar klopt geen hout van. En bovendien heeft het totaal niet geholpen, want Thomas noemt naderhand nog altijd Kim-Lian.

Je moet als mol ook mensen misleiden. Dat deed ze hier heel goed. Ze speelde een verward spel als de trol mol. Toen Jeroen de mol was heb ik o.a met jou nog geschreeuwd dat hij het niet kon zijn, want hij deed zoveel rare dingen die onmols leken. Ik trap niet nog eens in die val. Een mol hoeft niet altijd te mollen volgens het handboekje. Ze molde hier op een andere manier én dat is okay.

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #895 Gepost op: 3-03-2022, 18:29:43 »
Gaat het echt helemaal eerlijk?
Ik denk het dus wel. Want anders hadden ze Nikki er toch wel uitgekregen nadat ze de mol had gesnapt (want dat was mij een grote anticlimax). Het is gewoon de taak aan de makers om 10 leuke kandidaten te vinden en er iets leuks van te maken. Dan hoeft verder niemand er vroegtijdig uit. Veel logischer om te concluderen dat er geknipt is in de biechten van Airen.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #896 Gepost op: 4-03-2022, 00:12:43 »
Je moet als mol ook mensen misleiden. Dat deed ze hier heel goed. Ze speelde een verward spel als de trol mol. Toen Jeroen de mol was heb ik o.a met jou nog geschreeuwd dat hij het niet kon zijn, want hij deed zoveel rare dingen die onmols leken. Ik trap niet nog eens in die val. Een mol hoeft niet altijd te mollen volgens het handboekje. Ze molde hier op een andere manier én dat is okay.

Als het bij een keer was gebleven oke, maar wat zijn de excuses bij:
3.1 - Everon helpen
3.3 - Niks ondernemen en Welmoed gewoon het geld laten pakken.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
4.1 - Van alle kandidaten juist net wel het geld binnenhalen. Een bedrag als 150 euro is zo achterhaald.
4.2 - Hier zelfs tot twee keer toe geld binnenhalen en dan toch raar verdacht willen doen door geld achter te houden? Heel tegenstrijdig.
5.2 - Superhard trappen zodat ze toch op tijd binnenkwamen
6.1 - Nja besproken, maar hoort wel bij antimollenactie
6.2 - Deed ze ook erg goed in een drietal, immers heb ik Everon, Fresia en Sahil niet veel goeds zien doen.
7.2 - Hier is echt geen reden om 5 goede foto's te maken, daarmee het meeste geld op te halen uit het zicht van de kandidaten.
8.1 - Keihard de bewoners aanmoedigen om mee te helpen. Ga niet zeggen dat het eerste tapijt in de breedste straat leggen een molactie is, want er lopen nog drie andere kandidaten rond die dat kunnen verhelpen.
8.3 - Zij heeft heel waarschijnlijk geïnnitieerd het wiel van de andere step af te halen.
9.1 - Meeste geld, ook totaal onnodig.

Ze is het meest verdacht van de kandidaten en heeft het meeste geld verdiend. Dat is volgens mij juist niet wat de Mol wil. En als je kijkt naar haar molacties dan zijn die elke keer vol in beeld en is er niks geheims gedaan, net als het masker van de livestream trouwens. Ik zou heel graag willen weten wat deze tunnel drijvende houdt, want volgens mij is het naast het masker en aflevering 2 alleen maar tunnelvisie.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #897 Gepost op: 4-03-2022, 04:39:19 »
Denk bij Kim Lian een aantal zelfde soort molstreken te zien als Jeroen had. Niet zelf geld uit de pot houden maar anderen iets verkeerd laten doen zodat die geen geld binnen halen. Zoals in de laatste aflevering. In het huis met alarm zegt ze tegen Fresia dat ze terug kan maar dan langs alarmen moet of door kan naar buiten zonder alarm. Er hangt echter wel een alarm. Hetzelfde doet ze bij Everon maar die pakt het wat beter aan. In de supermarkt gaat ze als eerste. Ze zet zo de stijl, iets pakken en naar de kassa gaan. Laadt haar kar vol met zaken die niets opleveren, gaat af en draagt Everon op die kar te gaan halen. Kost tijd en levert bijna niets op. Schept verwarring door een waslijst aan producten te noemen. Weet zelf niet wat een weckpot zou zijn. In de spionage opdracht rekt ze tijd, doet vreemd, pakt een verkeerde foto en doet daarop een halve suggestie. Fresia maakt dat af en lijkt zo mols.

Verder verwachten sommigen geloof ik een perfecte mol die elke opdracht slaagt in opperste sabotage, iets wat geen enkele mol lukt. En perfecte kandidaten die altijd voor geld gaan en eveneens slagen wat nog veel minder vaak het geval is. Sommige acties zijn ook discutabel zolang we aflevering 10 niet hebben gezien. Ik denk dat Welmoed lastig tegen te houden was. Kim Lian had dan voor 2 jokers moeten gaan om geld te voorkomen. Dat staat gelijk aan op je voorhoofd zetten dat je de mol bent in mijn ogen.

We zullen het morgen zien. Dan weten we ook pas wie tunnelvisie of het bij het rechte eind had toch?  ::tandpastasmiley::


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #898 Gepost op: 4-03-2022, 08:52:26 »
Als het bij een keer was gebleven oke, maar wat zijn de excuses bij:
3.1 - Everon helpen

Maar Everon haalt het geld binnen. Zij deed maar wat.

Citaat
3.3 - Niks ondernemen en Welmoed gewoon het geld laten pakken.

Akkoord, blundertje.

Citaat
4.1 - Van alle kandidaten juist net wel het geld binnenhalen. Een bedrag als 150 euro is zo achterhaald.

Wel als een van de laatste of zelfs de laatste. Ze wist al dat er geen geld werd binnengehaald.

Citaat
4.2 - Hier zelfs tot twee keer toe geld binnenhalen en dan toch raar verdacht willen doen door geld achter te houden? Heel tegenstrijdig.

Blijft mijn grootste twijfelpunt. Had de productie haar dan echt niet op de hoogte gesteld?

Citaat
5.2 - Superhard trappen zodat ze toch op tijd binnenkwamen

Niet overdrijven he... Het was nipt, en haar verdienste dat het bijna 0 euro was

Citaat
6.1 - Nja besproken, maar hoort wel bij antimollenactie

Opent uiteindelijk toch een kistje niet. Ook moeilijk te mollen met gelijke bedragen per kistje en Thomas die op je kijkt.

Citaat
6.2 - Deed ze ook erg goed in een drietal, immers heb ik Everon, Fresia en Sahil niet veel goeds zien doen.

Deze opdracht is zo gemonteerd dat je er niet veel conclusies uit kan trekken. Buiten dat Everon zichzelf op een invloedloze positie zet.

Citaat
7.2 - Hier is echt geen reden om 5 goede foto's te maken, daarmee het meeste geld op te halen uit het zicht van de kandidaten.

Niet te hard aan tillen, kan suggestieve montage zijn. Of een ongelukje.

Citaat
8.1 - Keihard de bewoners aanmoedigen om mee te helpen. Ga niet zeggen dat het eerste tapijt in de breedste straat leggen een molactie is, want er lopen nog drie andere kandidaten rond die dat kunnen verhelpen.

Dat is net wel een molactie, het enige wat de mol echt moest doen.

Citaat
8.3 - Zij heeft heel waarschijnlijk geïnnitieerd het wiel van de andere step af te halen.

Extreem suggestief. Ze vindt als enige op zichzelf geen onderdelen.

Citaat

9.1 - Meeste geld, ook totaal onnodig.

Akkoord.

Citaat
Ze is het meest verdacht van de kandidaten en heeft het meeste geld verdiend. Dat is volgens mij juist niet wat de Mol wil. En als je kijkt naar haar molacties dan zijn die elke keer vol in beeld en is er niks geheims gedaan, net als het masker van de livestream trouwens. Ik zou heel graag willen weten wat deze tunnel drijvende houdt, want volgens mij is het naast het masker en aflevering 2 alleen maar tunnelvisie.

Ze heeft wat de pech dat Sahil goed is afgevallen. En je hebt Fresia die in de finale altijd nog op Everon zit. En de kijker mag de mol toch ook vinden?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #899 Gepost op: 4-03-2022, 08:58:52 »
Denk bij Kim Lian een aantal zelfde soort molstreken te zien als Jeroen had. Niet zelf geld uit de pot houden maar anderen iets verkeerd laten doen zodat die geen geld binnen halen.

Precies, er zijn meerdere moltactieken. Follow the money werkt al jaren niet meer dat weten de makers ook. We zouden de mol dan al snel in de gaten hebben. Mollen kan ook door opdrachten zodanig te verstieren dat er minder of geen geld binnenkomt. Dat kan heel subtiel, hoeft niet altijd een grote molactie te zijn en kandidaten worden vervolgens verdacht.

6.1 - Nja besproken, maar hoort wel bij antimollenactie

9.1 - Meeste geld, ook totaal onnodig.

Dit zijn typische voorbeelden van anderen de fouten laten maken.
Bij alarmerend ging bij Fresia 3x het alarm af en bij Everon 1x. Bij Kim geen enkele keer. Hoe kan dit? Ik zag Kim verkeerde aanwijzingen geven zodat anderen door het alarm liepen. Als Fresia of Everon de mol zijn hoe kan het dan dat ze Kim zo goed begeleid hebben?

Op de duikbootbasis idem dito. Zelf met 2 kistjes naar buiten gaan en Thomas en Sahil bij de badmeesters from hell achterlaten. Dat heeft iig minder geld opgeleverd want Sahil zegt in Niet de mol dat hij 5 kistjes heeft opgevist. Thomas was aan het controleren omdat hij beide niet vertrouwde. Kim kon geen geld weggooien omdat Rik na afloop precies  vertelde wat de opbrengst van de geopende kistjes zou moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 09:19:47 door Moedermol »