Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 78103 keer)

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #900 Gepost op: 4-03-2022, 11:37:30 »
Na vooral Fresia verdacht te hebben stap ik definitief over op KL ::jaja:: Vind tussen alles wat ik hier aan goede argumenten lees voor mezelf de enveloppen met uitnodiging die worden gegeven aan t eind vd laatste aflevering n grote aanwijzing; bij KL zien we als enige niet de verzegeling door de mol in beeld, bij de andere twee wordt dit heel duidelijk in beeld gebracht.
De hints met t masker, goud, tarotkaarten, vooruitziende blik / kleding met de schapenopdracht ook veelzeggend!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #901 Gepost op: 4-03-2022, 14:21:04 »

Verder verwachten sommigen geloof ik een perfecte mol die elke opdracht slaagt in opperste sabotage, iets wat geen enkele mol lukt. En perfecte kandidaten die altijd voor geld gaan en eveneens slagen wat nog veel minder vaak het geval is. Sommige acties zijn ook discutabel zolang we aflevering 10 niet hebben gezien. Ik denk dat Welmoed lastig tegen te houden was. Kim Lian had dan voor 2 jokers moeten gaan om geld te voorkomen. Dat staat gelijk aan op je voorhoofd zetten dat je de mol bent in mijn ogen.


Daar heb je zeker gelijk in. Hoewel de acties van Rob wel voorspelbaar waren omdat ze vanuit het beste scenario bekeken waren. Bij Renee en Jeroen vind ik nog altijd dat ze niet optimaal gemold hebben door veel kansen te laten liggen.

Maar verdediging van Kim komt gewoon niet overeen met hetgeen we hebben gezien. In die boot-opdracht zou een montagetruc zitten, terwijl dat juist een cruciale opdracht is om Kim af te schrijven. De foto's die het programma laten zien, Moltalk en nu de exclusieve beelden bevestigen echt dat Everon daar de dief heeft gefotografeerd en dan kun je ook herleiden dat Kim vijf foto's heeft gemaakt. Zelfde met de munten, want daar kon ze niets doen. Ze molt in aflevering 2 al onder het oog van de kandidaten.

Ik besef me echt dat mensen hier nu te diep in een tunnel zitten om te kunnen switchen, maar ik wil ook begrijpen wat nou echt de harde bewijzen zijn naar Kim-Lian. Is het het masker en daarna bewijzen zoeken dat het zo is en alles dat het tegendeel laat zien wegwuiven of heb ik iets niet gezien?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #902 Gepost op: 4-03-2022, 14:30:21 »
Het masker van de mol staat op de tarotkaarten.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #903 Gepost op: 4-03-2022, 14:52:57 »
Daar heb je zeker gelijk in. Hoewel de acties van Rob wel voorspelbaar waren omdat ze vanuit het beste scenario bekeken waren. Bij Renee en Jeroen vind ik nog altijd dat ze niet optimaal gemold hebben door veel kansen te laten liggen.

Maar verdediging van Kim komt gewoon niet overeen met hetgeen we hebben gezien. In die boot-opdracht zou een montagetruc zitten, terwijl dat juist een cruciale opdracht is om Kim af te schrijven. De foto's die het programma laten zien, Moltalk en nu de exclusieve beelden bevestigen echt dat Everon daar de dief heeft gefotografeerd en dan kun je ook herleiden dat Kim vijf foto's heeft gemaakt. Zelfde met de munten, want daar kon ze niets doen. Ze molt in aflevering 2 al onder het oog van de kandidaten.

Ik besef me echt dat mensen hier nu te diep in een tunnel zitten om te kunnen switchen, maar ik wil ook begrijpen wat nou echt de harde bewijzen zijn naar Kim-Lian. Is het het masker en daarna bewijzen zoeken dat het zo is en alles dat het tegendeel laat zien wegwuiven of heb ik iets niet gezien?

Ik zie KL als de Mol die verwarring zaait door soms heel duidelijk te mollen en zich dan weer kandidaats gedraagt.. t is haar en de makers uiteindelijk dan toch goed gelukt om veel kandidaten en kijkers op t verkeerde been te zetten? T is duidelijk dat dit theatrale gedrag haar als actrice goed af gaat. Bovendien laten ze haar ook nog eens het verhaal vertellen van diegene met n vooruitziende blik/ stenen/ tarotkaarten en veel grappige beelden als t modderbad, kruipen op de vloer in t huis, graven met n kinderschepje; heel leuk voor t zaterdagavondpubliek! En inderdaad, niet alles past dan bij een “ perfecte mol” zoals wij die dan misschien zouden willen zien.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #904 Gepost op: 4-03-2022, 16:26:10 »
Ik heb bewijs gevonden dat er twee mollicitaties zijn opgenomen met Kim-Lian.

In aflevering 1 zit een superkort fragment (7.00 min in de aflevering, het lukt mij niet om een prinstscreen te maken). De vraag Wil je de mol zijn? beantwoordt Kim-Lian met een korte ja. Ze heeft haar handen in elkaar gevouwen op tafel liggen.

In het filmpje dat vandaag is gepubliceerd (vanaf 0.16 min), geeft Kim-Lian hetzelfde korte antwoord ja. Maar: ze heeft haar handen onder tafel liggen.



Dit houdt in dat Kim-Lian twee keer antwoord heeft gegeven op de vraag of ze de mol is. Heel gek dat er twee keer verschillende beelden worden gebruikt!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #905 Gepost op: 4-03-2022, 16:33:54 »
Ik heb bewijs gevonden dat er twee mollicitaties zijn opgenomen met Kim-Lian.

In aflevering 1 zit een superkort fragment (7.00 min in de aflevering, het lukt mij niet om een prinstscreen te maken). De vraag Wil je de mol zijn? beantwoordt Kim-Lian met een korte ja. Ze heeft haar handen in elkaar gevouwen op tafel liggen.

In het filmpje dat vandaag is gepubliceerd (vanaf 0.16 min), geeft Kim-Lian hetzelfde korte antwoord ja. Maar: ze heeft haar handen onder tafel liggen.



Dit houdt in dat Kim-Lian twee keer antwoord heeft gegeven op de vraag of ze de mol is. Heel gek dat er twee keer verschillende beelden worden gebruikt!

HUH wat raar zeg? De setting lijkt ook een beetje anders eruit te zien.


Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #906 Gepost op: 4-03-2022, 16:41:53 »
Het lijkt wel dezelfde dag te zijn, qua haar, kleding en attributen... Wellicht wilden ze het nog even dubbelchecken of ze het wel echt wilde? Ik heb wel eens gehoord dat de beslissing meestal telefonisch wordt doorgegeven en niet op dat moment, een nachtje slapen over zo'n beslissing lijkt me ook wel logisch. Dus niet zeker wat dit wil zeggen.

Is het alleen bij Kim Lian een ander filmpje? ::vergroot::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #907 Gepost op: 4-03-2022, 16:43:51 »
'Ja' staat gespiegeld in beeld, dus dit beeld is sowieso gemanipuleerd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #908 Gepost op: 4-03-2022, 16:44:05 »
Is het alleen bij Kim Lian een ander filmpje? ::vergroot::

Van Fresia en Everon zijn geen beelden te zien van hun mollicitatie. Everon hoor je alleen maar (dat hij de beste mol ooit wilde zijn); Fresia ontbreekt geheel.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #909 Gepost op: 4-03-2022, 16:45:25 »
'Ja' staat gespiegeld in beeld, dus dit beeld is sowieso gemanipuleerd.

Ja, duh dat heb ik gedaan Jut. Het filmpje in de auto is gespiegeld, want dat heeft met iets video technisch te maken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #910 Gepost op: 4-03-2022, 16:53:49 »
Dat is dan vreemd, Jul. Als ik een beeld ergens uithaal, wordt het nooit als vanzelf gespiegeld. Maar goed, het idee is duidelijk.
Overigens worden opnames wel vaker over gedaan, dus zo bijzonder is het nu ook weer niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #911 Gepost op: 4-03-2022, 16:58:20 »
Dat is dan vreemd, Jul. Als ik een beeld ergens uithaal, wordt het nooit als vanzelf gespiegeld. Maar goed, het idee is duidelijk.
Overigens worden opnames wel vaker over gedaan, dus zo bijzonder is het nu ook weer niet.

Ja, maar dé opnames van de mollicitatie? Dit zijn immers beelden die 'normaal' gesproken niet uitgezonden worden dus ook niet over worden gedaan (kandidaten benoemen ook dat ze dachten dat die gesprekken privé waren). De enige bij wie dit mijns inziens wordt gedaan is de mol.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #912 Gepost op: 4-03-2022, 17:01:00 »
Op het moment van de mollicitatie is de mol nog niet bekend hé, dus waarom zou je dan bij de mol die opnames wél opnieuw doen? Juist als je deze beelden laat zien, wil je de authentieke beelden van de mol laten zien lijkt me?

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #913 Gepost op: 4-03-2022, 17:26:51 »
In het fragment dat in aflevering 1 zit hoor je niet de vraag 'wil je de mol zijn' aan Kim-Lian. Eerst wordt deze vraag aan Arno gesteld, dan wordt de vraag aan Glen gesteld, en dan komt Kim-Lian in beeld en zegt alleen 'ja'. Zou het niet kunnen dat ze daar een random 'ja' van haar hebben gepakt? Dan nog is het misschien vreemd, want waarom zouden ze niet gewoon haar antwoord op de vraag zelf laten zien, maar misschien een mogelijke verklaring?

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #914 Gepost op: 4-03-2022, 17:32:46 »
Zit de verklaring niet gewoon in het feit dat de productie wist dat ze beelden nodig hadden voor in aflevering 1 en dus meerdere takes hebben genomen?

Dan kan er per abuis op YT een ander beeld zijn gepakt uit alle beelden die ze hebben dan degene die in aflevering 1 voorbij komt.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #915 Gepost op: 4-03-2022, 20:59:11 »
In het fragment dat in aflevering 1 zit hoor je niet de vraag 'wil je de mol zijn' aan Kim-Lian. Eerst wordt deze vraag aan Arno gesteld, dan wordt de vraag aan Glen gesteld, en dan komt Kim-Lian in beeld en zegt alleen 'ja'. Zou het niet kunnen dat ze daar een random 'ja' van haar hebben gepakt? Dan nog is het misschien vreemd, want waarom zouden ze niet gewoon haar antwoord op de vraag zelf laten zien, maar misschien een mogelijke verklaring?

Dit lijkt me de meest logische verklaring. Ze zal heus vaker ja gezegd hebben tijdens het gesprek.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #916 Gepost op: 4-03-2022, 21:31:20 »
Dit lijkt me de meest logische verklaring. Ze zal heus vaker ja gezegd hebben tijdens het gesprek.

Blijft de vraag waarom? Het is niet logisch om opeens andere beelden te gebruiken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #917 Gepost op: 4-03-2022, 21:49:53 »
Misschien deze vraag in de Chat met Rik stellen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #918 Gepost op: 5-03-2022, 02:23:21 »
Blijft de vraag waarom? Het is niet logisch om opeens andere beelden te gebruiken.

Waarom is dat niet logisch? Voor de aflevering hebben ze één klein stukje gebruikt waarin ze ja zegt en het stukje van vandaag bevat de vraag en het antwoord op de vraag of ze de mol wil zijn. Er hoeft niet achter alles iets gezocht te worden. De mollicitatie is de mollicitatie en op basis van die mollicitatie wordt daarna een mol gekozen. Zo simpel is het.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #919 Gepost op: 5-03-2022, 05:00:00 »
Daar heb je zeker gelijk in. Hoewel de acties van Rob wel voorspelbaar waren omdat ze vanuit het beste scenario bekeken waren. Bij Renee en Jeroen vind ik nog altijd dat ze niet optimaal gemold hebben door veel kansen te laten liggen.

Het verschil zit al in de kijker denk ik. Zelf vond ik Jeroen een geweldige mol bijvoorbeeld. Omdat hij invloed uit oefende op anderen die daardoor het geld niet binnen haalden. Dat denk ik ook te zien soms bij Kim Lian. Psychisch spelletje.

Citaat
Maar verdediging van Kim komt gewoon niet overeen met hetgeen we hebben gezien. In die boot-opdracht zou een montagetruc zitten, terwijl dat juist een cruciale opdracht is om Kim af te schrijven. De foto's die het programma laten zien, Moltalk en nu de exclusieve beelden bevestigen echt dat Everon daar de dief heeft gefotografeerd en dan kun je ook herleiden dat Kim vijf foto's heeft gemaakt. Zelfde met de munten, want daar kon ze niets doen. Ze molt in aflevering 2 al onder het oog van de kandidaten.

Heeft de mol verdediging nodig? Soms pakken ze bewust geld en soms mislukt een vooruit bedachte molactie faliekant. De foto opdracht zit mij ook dwars. Ik denk dat ze de boef wilde fotograferen maar dat niet gelukt is of de kandidaten elkaar beter konden zien dan wij uit de beelden kunnen halen (ze wisten veel van elkaar dus waren niet ver weg).

Zelf kijk ik graag naar acties die mogelijk molacties kunnen zijn en vergelijk met anderen. Dan denk ik meer molacties te zien van Kim Lian dan van Everon of Fresia.

Citaat
Ik besef me echt dat mensen hier nu te diep in een tunnel zitten om te kunnen switchen, maar ik wil ook begrijpen wat nou echt de harde bewijzen zijn naar Kim-Lian. Is het het masker en daarna bewijzen zoeken dat het zo is en alles dat het tegendeel laat zien wegwuiven of heb ik iets niet gezien?

Begrijp deze insteek eigenlijk niet. Voor geen van de drie finalisten is 'hard bewijs' wie de mol zal zijn. En je 'beschuldigd' ons zachtjes van tunnelvisie en vraagt wat je gemist hebt. Maar er staan zat acties en mogelijke verwijzingen gemeld in deze draad. Jij ziet er alleen niets in.

Ik denk dat Kim Lian de mol is en hoef anderen niet met alle geweld te overtuigen. Heb ik het mis, ook prima. Dan heb ik spoken gezien  ::rofl::