Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 80246 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #280 Gepost op: 28-01-2022, 21:41:00 »
Na de tv programma's hint: het moet wel Kim-Lian zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #281 Gepost op: 28-01-2022, 22:01:54 »
Nog meer hints? Het is wel een overkill zo langzamerhand...

- goud (goud in handen, ballonnen, sleutel, Au, Au)
- Susan (schot-voor-de-boeg mol afl 1)
- Kim (rozenkrans, 10, kruisje)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

In steno, want het is haast niet meer bij te houden. Het regent hints naar Kim. Ik vind het maar vreemd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #282 Gepost op: 28-01-2022, 22:10:44 »
Nog meer hints? Het is wel een overkill zo langzamerhand...

- goud (goud in handen, ballonnen, sleutel, Au, Au)
- Susan (schot-voor-de-boeg mol afl 1)
- Kim (rozenkrans, 10, kruisje)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

In steno, want het is haast niet meer bij te houden. Het regent hints naar Kim. Ik vind het maar vreemd.

In seizoen 21 zaten ook heel veel hints, dus het zou mij niet verbazen. Ik heb ze even getelt het waren er 17 in totaal.

- 11 : 22 / 50 : 50 referentie naar Kim-Lian haar programma
- 11 : 22 kun je ook lezen als K : (mol) 22
- Refrereert naar Michael Jackson tijdens de test. Ze heeft het programma beat it gepresenteerd
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 22:14:46 door Sanmol »

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #283 Gepost op: 29-01-2022, 11:18:19 »
Na aanleiding van de schilderijen wissel / kerstboom onthulling van opdracht 4.3 ben ik gaan zoeken naar de kandidaten in combinatie met kerst. Kim-Lian heeft afgelopen zomer het programma 5 days of christmas gepresenteerd, waar ze kerst viert met ex-mol Dennis Weening. Ik heb die aflevering versneld teruggekeken om te zien of er iets opvallende voorbij kwam.

Wat me is opgevallen zijn het thema zwart en goud, de gastenlijst van 11 personen en de rode kleding inclusief rode kap/muts van Kim-Lian tijdens het ontvangen van de gasten.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #284 Gepost op: 29-01-2022, 13:09:29 »
Ook een goede hint is dat ze bij de test bergkristal 23 op tafel legt (ze is de 23e mol).

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #285 Gepost op: 29-01-2022, 13:12:02 »
Ik mis hierbij de link van bergkristal naar nr 23? Dat lijkt mij een toevallig getal van een product-listing op een website. Er zal ongetwijfeld ook bergkristal nummer 22 en 24 op staan.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 14:58:25 door annebeestje »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #286 Gepost op: 29-01-2022, 14:30:43 »
Ook een goede hint is dat ze bij de test bergkristal 23 op tafel legt (ze is de 23e mol).

Kan iemand me vertellen hoe het nou precies zit met die bergkristal 23? Waarom 23? Er bestaat namelijk ook bergkristal cluster 22, 24 of 25 (en mogelijk nog wel meer). Wie zegt dat dat stuk steen van KL cluster 23 is? Kun je dat ergens aan zien of heeft ze dat gezegd of zo?

Offline Mollekind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik zie je
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #287 Gepost op: 29-01-2022, 15:05:47 »
In het molboekje laat KL weten zeker haar tarot kaarten mee te nemen. Ook in een intervieuw met Libelle verteld zij wel spiritueel ingesteld te zijn. Ze zegt ook een lijntje met het universum te hebben. In dat licht kun je het Bergkristal zien. Sommige mensen denken dat Bergkristal de straling weg neemt en leggen daarom een Bergkristal bij de computer. Dat is ook wat we zien bij KL, zij legt het naast de laptop. Ik zoek daar dus niets achter. ::joehoe::

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #288 Gepost op: 29-01-2022, 15:28:37 »
In het molboekje laat KL weten zeker haar tarot kaarten mee te nemen. Ook in een intervieuw met Libelle verteld zij wel spiritueel ingesteld te zijn. Ze zegt ook een lijntje met het universum te hebben. In dat licht kun je het Bergkristal zien. Sommige mensen denken dat Bergkristal de straling weg neemt en leggen daarom een Bergkristal bij de computer. Dat is ook wat we zien bij KL, zij legt het naast de laptop. Ik zoek daar dus niets achter. ::joehoe::

Dat ze om die reden bergkristal bij zich heeft is me wel duidelijk. Zelf zie ik daar ook geen hint in, wetende dat dit gewoon iets is dat bij haar pas.

Waar het me om gaat is die 23. Waaruit concluderen mensen dat het bergkristal (cluster) 23 is? Wat men vervolgens linkt aan de 23e mol.
Want er bestaat ook bergkristal cluster 22, 24 of 25. En misschien wel meer.
Of is dit een gevalletje tunnelviesie gecombineerd met de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt? Dus dat men ‘bergkristal’ opzoekt op Google. Een hit vindt waar ‘Bergristal 23’ staat (waarschijnlijk te koop in een online winkel) en gelijk denkt: ja, zie je wel, de 23e mol! En dan die bergkristal cluster 22, 24 of 25 even over het hoofd ziet.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 15:30:54 door Nemi »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #289 Gepost op: 29-01-2022, 22:38:22 »
Kim-Lian gaf weer volop molvibes af in aflevering 5, in alle drie de opdrachten. (Gehannes in de modder en geen geld, risico nemen met laatste zwaantjes en zo bijna te laat komen, risico willen nemen met de zware beelden en zelf eigenlijk maar weinig tillen.) En dan gaat ook nog eens haar maatje Hila eruit.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #290 Gepost op: 29-01-2022, 22:46:52 »
Puur op gedrag zit ik al diep in de tunnel. Daar zijn de hints niet meer bij nodig.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #291 Gepost op: 29-01-2022, 22:48:11 »
Ik onthoud vooral dat Kim er voor zorgt dat de groep kiest voor alles of niets en dat er zo 1000 euro extra wordt verdiend.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #292 Gepost op: 29-01-2022, 22:50:17 »
Uiteindelijk wel, op 1 seconde na (wat ik niet geloof trouwens), maar dat weet de Mol van tevoren ook niet natuurlijk.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #293 Gepost op: 29-01-2022, 23:01:55 »
Ik onthoud vooral dat Kim er voor zorgt dat de groep kiest voor alles of niets en dat er zo 1000 euro extra wordt verdiend.

Dit was van tevoren niet een heel dom idee van een mol: de enige weg naar €0 was via dit risico. Eigenlijk hetzelfde dilemma maar dan omgekeerd: speel je op safe (niet al het geld wordt verdiend) of ga je all in (kans op alles verliezen)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #294 Gepost op: 29-01-2022, 23:02:27 »
KL brengt 2 keer op het nippertje veel geld binnen en een te verdachte actie met modder, weer wat onmolse strepen achter haar naam. Ze is bij mij nu gezakt naar plek 3 en ingehaald door Laetitia.

Als Mol zorg je natuurlijk dat je 1 seconde later binnenkomt bij de zwanen want ze worden constant op de hoogte gebracht van de tijd. 1 trap minder en je bent er.

En dan vervolgens nadat iedereen voor 200 per beeld wil voor alles of niets kiezen. Kan supermols zijn, maar dan zorg je wel dat er een foutje gemaakt wordt of wederom 1 seconde later bent.

Een mol die zo in your face durft te mollen zou echt wel een seconde geloofwaardig tijd kunnen rekken en dat doet ze nu 2 keer niet. Kandidaat wat mij betreft.

Tel daar nog bij op dat meer dan een kwart van de kijkers haar verdenkt.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #295 Gepost op: 29-01-2022, 23:10:03 »
Dit was van tevoren niet een heel dom idee van een mol: de enige weg naar €0 was via dit risico. Eigenlijk hetzelfde dilemma maar dan omgekeerd: speel je op safe (niet al het geld wordt verdiend) of ga je all in (kans op alles verliezen)

Oké, maar dan moet je als mol wel een plan hebben om het niet te doen lukken. Dat heb ik niet gezien.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #296 Gepost op: 29-01-2022, 23:57:09 »
Mja, Kim-Lian kan de mol wat mij betreft nog steeds zijn (al stap ik zelf daar steeds meer vanaf), ik durf haar eigenlijk niet weg te strepen als mol. Toch valt het mij vooral op dat werkelijk iedere verdachte actie/opmerking van haar in beeld komt.

Òf ze is een mol die er juist voor kiest om openlijk te mollen (maar inderdaad: waarom dan 1000 extra verdienen bij opdracht 3? ) òf ze is de Nadja Hüpscher van de groep. Ik denk eigenlijk steeds meer dat het laatste het geval is.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #297 Gepost op: 30-01-2022, 02:21:21 »
Het begon echt met een super Productieassistent moment. Dat ze begint te panikeren dat er kandidaten zoek zijn! Waarom niet rustig in de bus wachten? Everon kwam er nog doodgemoedereerd aan, Thomas/Laetitia moesten nog helemaal komen, dus het was niet zo duidelijk, behalve dan als je het al wist. Kim-Lian liet zich aardig in de kaarten kijken met haar voorkennis dat er mensen niet zouden aansluiten. Ik begrijp dat je de productie een beetje op gang wilt helpen maar dit was wel wat over de top.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 02:47:28 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #298 Gepost op: 30-01-2022, 06:00:36 »
Zat al vol op Kim en dat blijft zo. Verwachten mensen perfectie van de mol? In het water gaan liggen, even uitgebreid bespreken of een kaartje wel echt bij Sahil hoort, beetje in het rond roepen. In your face om drie zwanen af gaan met enorm risico te laat te komen is een prima actie. Maar met 7 paar ogen op je gericht kan je echt niet met goed fatsoen uit je neus gaan zitten peuteren op die surf fiets. Goede poging, pech voor de ml.

Hetzelfde bij de beelden en sokkels. Ze haalt de groep met gemak over voor alles of niets te gaan. Bijna krijgt ze het voor elkaar dat mensen een beeld naar het theater gaan slepen terwijl zowel sokkel als beeld elders moeten staan. Pech voor mol Kim Lian, iemand (Thomas dacht ik) steekt er een stokje voor. Dan maar flink ontmoedigen dat een beeld verkeerd staat en een stuk terug moet, beetje grappig doen maar opnieuw pech, de groep haalt het mooi nipt. Ze biecht dat het bloed, zweet en tranen gekost heeft. Dat is wel zo, maar niet voor haar.

En dan nog wat we zien in Niet de Mol. Ze haalt Hila over geld achter te houden door het te verkopen als mogelijk voordeel omdat Hila - door Kim Lian! - geen jokers heeft. Hila stapt er helaas met open ogen in.

Bij de bus voor de kettingreactie opdracht lijkt ze zich even te vergissen. Dacht ze dat zij tweeën in een vliegtuigje zouden zitten misschien? Of wil ze Hila erin houden door een hint van voorkennis te geven, na het vermollen van jokers voor Hila? Hoe dan ook, ze staat op een eiland en geniet van de modder, in your face haalt ze niets binnen.

Ja hoor, we zijn er uit.  ::jaja::


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #299 Gepost op: 30-01-2022, 06:13:41 »
Als mol ga je proberen te voorkomen dat er geld in de pot komt, behalve als dat je heel erg verdacht maakt. Dat is een afweging. Het ging hier om heel veel geld, 1500 euro. Het voorkomen ervan (kiezen voor jokers) had haar niet verdacht gemaakt (zie actie Thomas). Totaal onlogische actie dus voor een mol. Helemaal als diegene ietsje later een compleet andere afweging maakt. Slechts 250 euro uit de pot spelen maar wel zeer verdacht worden door op te biechten dat ze deze achterhoudt. Dat matcht totaal niet.

Niet net als Thomas. De drie jokers en de enkele vrijstelling komen ná de 1500 euro. Kim Lian had dus voor de 2 jokers moeten gaan om te voorkomen dat er geld in de pot zou komen. Dat valt stukken meer op dat Thomas die direct na het geld op de drie jokers niet weet hoe snel hij die zak moet laten vallen. We weten daarbij helemaal niet of ze afgesproken hadden voor het geld te gaan. Sterker, daar lijkt het in mijn ogen niet op, getuige de reactie van Kim Lian als Welmoed de zak laat vallen. Verder blijft de schade beperkt, er is immers vrij zeker al 1500 euro uit gehaald.

Citaat
En over het niet in iemand anders zien? Fresia speelt veel minder geld in de pot en is wel consequent in haar acties. Laetitia en Hila worden erg in de luwte gehouden en zouden net als Jeroen als een duveltje uit een doosje kunnen komen door de regie. Sahil of Thomas zouden een in your face mol kunnen zijn.

Fresia doet veel te veel goed en is vooral consequent in haar persoonlijkheid. Ontzettend fanatiek, leve de lol, stik brutaal en lekker de boel opschudden. Laetitia doet ook veel te veel goed. Hila is het niet weten we nu maar gaf ook geen enkele molvibe af. Sahil doet vooral aan nepmollen en geniet van kwajongen op schoolreisje zijn. Thomas heeft vandaag weer zijn uiterste best gedaan. Ik denk dat we dit jaar een in your face vrouw hebben. Niet in jouw lijn der verwachting van vrouw als mol ;)

Ow, en we vergeten Everon. Omdat hij de mol ook niet is natuurlijk.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 06:15:13 door cinner »