Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 79553 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #320 Gepost op: 31-01-2022, 10:28:00 »
Misschien Heinz, mensen die niet oprecht zijn pik ik er in het degelijks leven direct uit. Hier is dat iets lastiger omdat meerdere kandidaten toch een soort rol pakken (tactiek, hoe overkomen op beeld). Is het dan mol, nepmols of is het gewoon iemand die niet oprecht is (die altijd een rol spelen, ook in het normale leven).
Ik weet niet of ik het vanuit mijn weerstand niet wil zien bij Kim (ondanks de overload aan aanwijzingen) of dat zij een nepmol speelt die door de regie graag in beeld gebracht wordt. Maarja, das nu net het spelletje he 😅

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #321 Gepost op: 31-01-2022, 11:06:06 »
Misschien ben je er te goed in geworden om spontane reacties van geacteerde te onderscheiden? Het is gewoon ook heel moeilijk om euforisch te spelen als je eigenlijk baalt terwijl de anderen wel spontaan kunnen reageren.
Ze kan toch ook wat ingetogener juichen, of klappen? Het ligt er nu veel te dik bovenop, een groot contrast met haar inzet tijdens de opdrachten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #322 Gepost op: 31-01-2022, 11:23:04 »
Als ze de Mol is, zou ze dit dan zeggen? Dan is het toch gewoon handig om mee te liften op de nep-mol?

Dit dus. Ik zie in Kim-Lian zelf een nep-mol, die dankbaar veelvuldig door de regie in beeld wordt gebracht om de echte Mol uit de wind te houden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #323 Gepost op: 31-01-2022, 16:10:58 »
Tsja, dan zit je weer met die balans als Mol: je kan maar zoveel mollen zonder dat het te duidelijk wordt. Wat cinner zegt vind ik ook: verwacht geen perfectie van een Mol, dat is onmogelijk.


Wie de mol ook is, die heeft bij deze groep 'a hell of a job'.


“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #324 Gepost op: 31-01-2022, 16:45:20 »
Het begon echt met een super Productieassistent moment. Dat ze begint te panikeren dat er kandidaten zoek zijn! Waarom niet rustig in de bus wachten? Everon kwam er nog doodgemoedereerd aan, Thomas/Laetitia moesten nog helemaal komen, dus het was niet zo duidelijk, behalve dan als je het al wist. Kim-Lian liet zich aardig in de kaarten kijken met haar voorkennis dat er mensen niet zouden aansluiten. Ik begrijp dat je de productie een beetje op gang wilt helpen maar dit was wel wat over de top.

Correct Lo, de nagel op de kop.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #325 Gepost op: 31-01-2022, 18:02:20 »
Het begon echt met een super Productieassistent moment. Dat ze begint te panikeren dat er kandidaten zoek zijn! Waarom niet rustig in de bus wachten? Everon kwam er nog doodgemoedereerd aan, Thomas/Laetitia moesten nog helemaal komen, dus het was niet zo duidelijk, behalve dan als je het al wist. Kim-Lian liet zich aardig in de kaarten kijken met haar voorkennis dat er mensen niet zouden aansluiten. Ik begrijp dat je de productie een beetje op gang wilt helpen maar dit was wel wat over de top.


En juist doordat het zo ontzettend over de top was dat de andere kandidaten dat wel in de gaten moeten hebben gehad, denk ik dat dit niet een gevalletje 'productie-assistentie' door de Mol was, maar door een kandidaat die zich wel erg makkelijk laat voeren door de productie. Dus een cameraman of iemand van de productie zegt buiten beeld tegen Kim-Lian "Hé, zijn ze er wel allemaal?" en Kim-Lian haakt er meteen op in en begint te paniekeren. Misschien zelfs wel wetende dat ze weer extra airtime krijgt. Laten we niet vergeten dat de kandidaten vandaag de dag allemaal meedoen om zichzelf te profileren. Dus dan is een beetje productie-assistentie alleen maar goed voor je visibility.

Na 22 seizoenen weten de mensen achter de schermen echt ook wel dat je voorzichtig met zulke dingen moet zijn en dat als je niet oppast je er de Mol mee verraadt, dus wellicht hebben ze 'de productie-assistent 2.0' uitgevonden: een goedgelovige kandidaat die graag meewerkt.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 18:53:38 door Heinz »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #326 Gepost op: 31-01-2022, 18:13:05 »
Waarom was de aanwijzing voor Kim weer rood ;D

Hila met de aanwijzing voor Kim-Lian: "Het geld ligt richting rood.En er staat een pijltje  met 6  meter."

Naast drinken uit fles met rode vloeistof en de rode limonade bij huis(ont)houden de derde hint naar de rode molmantel?


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #327 Gepost op: 31-01-2022, 18:19:10 »
En als enige rode handschoenen  ;D

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #328 Gepost op: 31-01-2022, 18:26:32 »
Dat rood was vorig seizoen ook al een hint, toch? Zou het niet best stom zijn als ze dat gelijk het jaar er op weer doen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #329 Gepost op: 31-01-2022, 18:29:56 »

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat is ook zo, maar ze heeft ook goede dingen gedaan. Stukken beter dan iemand die vorig jaar de mol was.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 18:54:14 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #330 Gepost op: 31-01-2022, 18:52:19 »
Renée deed het prima, maar daar hebben we het hier niet over. Álles over de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
mag in spoilertags en het liefst gewoon in het daarvoor bestemde topic zonder tags.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #331 Gepost op: 31-01-2022, 19:06:15 »
Het viel me op dat Rik bij zijn inleiding praatje voor ‘tijdsbeeld’ het woord ‘ander rijk’ met klemtoon uitspreekt. Anderrijk hoort bij de Efteling, en uiteraard heeft Kim L hier gespeeld.
Het regent nogal met hints, als dit er 1 is, dus misschien moet ik langzaam accepteren dat het toch Kim is. Maar ik verzet me nog even ;-)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 22:40:11 door Rozz75 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #332 Gepost op: 31-01-2022, 20:13:45 »


  • Kim-Lians kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 5 en vind je hier

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #333 Gepost op: 31-01-2022, 23:50:13 »
Het viel me op dat Rik bij zijn inleiding praatje voor ‘tijdsbeeld’ het woord ‘ander rijk’ met klemtoon uitspreekt. Anderrijk hoort bij de Efteling, en uiteraard heeft Kim L hier gespeeld.
Het regent nogal met hints, als dit er 1 is, dus misschien moet ik langzaam accepteren dat het toch Kim is. Maar ik verzet me nog even ;-)

Misschien een leuke aanvulling hierop : De Efteling heeft een sprookjesbos en één van de sprookjes van de gebroeders Grimm is : "De gouden sleutel". Dit is een zgn. plaagsprookje, waarbij het verhaal niet een echt einde heeft, maar stopt op het moment dat je denkt dat het geheim onthuld gaat worden. Het gaat simpel gezegd zo: omdat er een sleutel wordt gevonden, moet er ook wel een sleutelgat zijn waar hij op past. En inderdaad, er wordt een kistje gevonden en de sleutel past. En dan eindigt het zo: we moeten wachten tot het kistje helemaal ontsloten is en opengedaan, en dan zullen we horen, wat voor wonderlijke dingen er in het kistje lagen!

Lijkt wel een beetje op WIDM met alle hints die we vinden en die we passend proberen te krijgen. Maar pas aan het eind weten we het  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #334 Gepost op: 1-02-2022, 08:07:38 »
En zijn we teleurgesteld en kijken we uit naar volgend seizoen. :P

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #335 Gepost op: 1-02-2022, 09:04:37 »
Haha leuke aanvulling Tureluurs ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #336 Gepost op: 1-02-2022, 09:04:56 »
Ik zie dat we inmiddels alweer in die fase zijn beland waar een potentiele mol voor alles bekritiseerd moet worden. Ik vind dat je pas mag oordelen als je de finale hebt gezien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #337 Gepost op: 1-02-2022, 09:07:17 »
Helemaal mee eens. Bovendien zitten we nog maar net over de helft. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #338 Gepost op: 1-02-2022, 14:44:56 »
Ik zat nog te denken aan het zinnetje "de cirkel is rond" dat in de silo meermaals geroepen wordt.

Aan het begin van de serie zien we Kim-Lian als eerste naar Rik toelopen. Rik zegt dan dat het aan haar is om de Mol te ontmaskeren. Aan het eind van de serie doet de Mol zijn masker af. Als dit Kim-Lian is, is de cirkel rond.

Hier even op terugkomende..

De cirkel is rond.
Zij presenteerde natuurlijk de gouden televizierring. Met gouden enveloppen en n gouden jurk voor t gala/ball.
Laat het nou zo zijn dat dit het jaar was dat widm won. (Dit was al eerder genoemd)
Maar ook heeft zij toen aangegeven mee te willen doen met widm.
- goud
-cirkel is rond nu




Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #339 Gepost op: 1-02-2022, 15:21:52 »
Renée deed het prima, maar daar hebben we het hier niet over. Álles over de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
mag in spoilertags en het liefst gewoon in het daarvoor bestemde topic zonder tags.

Na deze 50 keer zonder spoilertag tegengekomen te zijn dacht ik dat het wel kon, maar je hebt gelijk.