Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 79529 keer)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #340 Gepost op: 1-02-2022, 22:13:05 »
Zelf heb ik voorafgaand aan dit seizoen helemaal niks gevolgd. Ik ben pas in januari gaan kijken, en pas na een paar afleveringen ook weer hier op het forum topics gaan lezen.

Volledig on-gespoilerd was ik dus. Hét moment dat ik Kim-Lian ging verdenken was bij de foto-opdracht, met die opmerking over de bijbel. Ik vond haar opmerking zo ontzettend ongeloofwaardig klinken (op een foto waarop nonnen te zien zijn, dat zou toch echt onlogisch zijn als daar een bijbel op te zien is?!?). Ik zei toen hardop: als straks blijkt dat de bijbel een van de voorwerpen is die de mol per se wilde laten terugkomen, dan is het voor mij duidelijk.

(En daar sta ik nog steeds grotendeels achter, al kan ik niet echt verklaren waarom de regie haar zo ontzettend verdacht blijft maken.)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #341 Gepost op: 1-02-2022, 22:31:48 »
(En daar sta ik nog steeds grotendeels achter, al kan ik niet echt verklaren waarom de regie haar zo ontzettend verdacht blijft maken.)

Omdat wij haar moeten blijven verdenken, terwijl ze niet de mol is.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #342 Gepost op: 2-02-2022, 07:46:06 »

(En daar sta ik nog steeds grotendeels achter, al kan ik niet echt verklaren waarom de regie haar zo ontzettend verdacht blijft maken.)

Misschien omdat iedereen daar tegenwoordig zo op gefocust is dat men een keer breekt met de traditie dat de mol gezocht moet worden tussen de mensen die niet verdacht worden gemaakt.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #343 Gepost op: 2-02-2022, 20:16:48 »
Misschien omdat iedereen daar tegenwoordig zo op gefocust is dat men een keer breekt met de traditie dat de mol gezocht moet worden tussen de mensen die niet verdacht worden gemaakt.

Ik vind dat er bij de laatste seizoenen sowieso weinig verborgen hints meer zijn. Daarom kijk ik gewoon naar wat iedereen doet. Dat levert meer aanwijzingen op.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #344 Gepost op: 2-02-2022, 20:52:28 »
Kimolian, ja ze is het ::bravo::. Sympathieke, maar pientere vrouw. Deze madame gaat de boel op stelten zetten. Als ze achteraf de mol blijkt te zijn gaat iedereen "oh, maar dat wisten we al". Deze vrouw kan acteren als geen ander. Het ideale dekmantel voor de mol.

Called it.  ::blond:: Er is voor mijn geen ander alternatief meer. Het is Kim-Lian en Sahil & Everon zijn de finalisten. Ze gaan een Vlaamse mol ontknoping doen lijkt mij..

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #345 Gepost op: 2-02-2022, 22:01:11 »
Gewoon even een gedachte: stel dat Kim toch niet de mol - ik denk namelijk van niet - blijkt te zijn. Hoe reageren de Kim tunnelaars dan? Ik hoop echt sportiever dan de sommige Charlotte tunnelaars van vorig jaar (die zelfs na het rode scherm nog vol bleven houden dat ze de mol was). Mocht Kim niet de mol zijn, dan gewoon zeggen: wat heb ik me erin laten tuinen, zal ik andersom ook doen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 22:12:24 door Heinz »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #346 Gepost op: 2-02-2022, 22:31:45 »
Nou, mijn punt was dus eigenlijk dat ik helemaal niks afwist van die spoiler, en toch overtuigd raakte van KL als mol. Ik zou misschien nog eens dat bijbel-moment terug moeten kijken, maar meteen toen ik het zag, vond ik het zo ontzettend onlogisch om zoiets te zeggen. Echt als in: shit, ze gaan alsnog proberen een bijbel te vinden, *panic mode*, hoe kan ik dat nog vermijden?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #347 Gepost op: 2-02-2022, 22:34:31 »
Het lag er wel erg dik bovenop, daardoor voor mij ongeloofwaardig (en als het geacteerd was dan was het niet best, zij kan dat vast beter).

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #348 Gepost op: 2-02-2022, 22:37:05 »
Maar als kandidaat had ze niet kunnen weten dat die bijbel een van de gezochte voorwerpen was. En als ze dat wel wist, waarom ging ze daar dan niet eerder naar op zoek?
Ik kan gewoon haar reactie daar niet verklaren, als kandidaat.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #349 Gepost op: 2-02-2022, 22:54:15 »
Verdacht willen worden? Als ze wel de mol is en dit bewust zei, dan kan ze niet best liegen. Was totaal ongeloofwaardig, en laten ze dat dan zien zodat iedereen gelijk weet dat ze de mol is? En vervolgens hint na hint geven? Ik geloof er niet in, maar zal sorry komen zeggen als ze het wel is ;-).


Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #350 Gepost op: 2-02-2022, 22:56:03 »
Hadden ze in die opdracht niet afgesproken wie welke delen van de foto zou onthouden? Weet iemand wie wat zou onthouden in dat groepje?
Ik ben vooral ook wel benieuwd naar wie de mensen zou onthouden. Want is het echt zo moeilijk te onthouden dat die zwart gekleed waren? En dan kies je precies wit geklede mensen uit.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #351 Gepost op: 2-02-2022, 22:57:51 »
Inderdaad interessant om even terug te kijken of KL niet zelf de bijbel moest onthouden ;-)
En of ze zwart of wit gekleed waren maakte niet uit voor het resultaat. Had de mol mooi kunnen gebruiken om niet tijdig klaar te zijn trouwens.
Maar de mol zat bij het licht ;-)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #352 Gepost op: 2-02-2022, 23:01:11 »
Och echt.. ik dacht dat die zwart gekleden mensen wel 1 van de dingen wasdie moesten kloppen. Ik word een beetje moe van mezelf dat ik elke keer weer nieuwe dingen bedenk die ik wil terugkijken  ::rofl::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #353 Gepost op: 2-02-2022, 23:03:08 »
Och echt.. ik dacht dat die zwart gekleden mensen wel 1 van de dingen wasdie moesten kloppen. Ik word een beetje moe van mezelf dat ik elke keer weer nieuwe dingen bedenk die ik wil terugkijken  ::rofl::

Haha ik ken het gevoel  ::bravo::

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #354 Gepost op: 2-02-2022, 23:08:25 »
Och echt.. ik dacht dat die zwart gekleden mensen wel 1 van de dingen wasdie moesten kloppen. Ik word een beetje moe van mezelf dat ik elke keer weer nieuwe dingen bedenk die ik wil terugkijken  ::rofl::
De bijbel moest kloppen en de ene met de witte kap, Laetitia, was ook iets wat moest kloppen. De 3de weten we niet omdat Kim haar foto niet wist te raden. Het zou dus verdachter zijn mocht Kim voor iedereen zwarte kappen hebben voorzien.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #355 Gepost op: 2-02-2022, 23:40:09 »
Heb teruggekeken.

Kim-Lian leek heel erg de leiding te hebben toen ze bespraken wie wat ging onthouden.
Ze zei: oke, dus jij doet de mensen. Tegen Everon.
Kim-Lian zei dat zij de tafel en de boeken en zo zou doen.
Wat Laetitia zou onthouden was niet te horen.

Zowel Kim-Lian als Everon noemden die zwart gekleden mensen in hun biecht.

De bijbel/boek moest kloppen en de witte kap. Het derde element kregen we niet te horen. Maar Mocemole was me net voor zie ik net. :)

Dat Kim Lian “haar” Zweedse vlag niet herkende vond ik wel verdacht. Maar ik realiseerde me nu dat ze wel de eerste was die riep dat ze Everon herkende.

Nu ik het terugkeek viel het me op dat je Kim-Lian en Laetitia mega hard zag rennen om van alles te vinden. Dan gaat Laetitia Everon zoeken voor de mensen op de foto. En Everon heeft nog helemaal niets! Wat heeft hij al die tijd gedaan? Maar dit hoort natuurlijk niet in het Kim-Lian topic thuis haha.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 00:09:37 door Nemi »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #356 Gepost op: 3-02-2022, 01:04:23 »
Citaat van: Sanmol op 28-12-2021, 20:30:43
Called it.  ::blond:: Er is voor mijn geen ander alternatief meer. Het is Kim-Lian
Beginner  ;D ::rofl::

Called it.  ::blond::

Hmmmmmm 2 blondines. Ik denk dat het iets met 2 is. 2022. 2 ogen. WIDM 22. Dan ga ik eens voor Kim-Lian, de blondine met 2 namen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #357 Gepost op: 3-02-2022, 09:26:12 »
Gewoon even een gedachte: stel dat Kim toch niet de mol - ik denk namelijk van niet - blijkt te zijn. Hoe reageren de Kim tunnelaars dan? Ik hoop echt sportiever dan de sommige Charlotte tunnelaars van vorig jaar (die zelfs na het rode scherm nog vol bleven houden dat ze de mol was). Mocht Kim niet de mol zijn, dan gewoon zeggen: wat heb ik me erin laten tuinen, zal ik andersom ook doen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De Charlottetunnel was eerder omdat hij leuk was en we echt voor de geest van het programma niet wilde dat Renée de mol was.

Met Kim zou niet heel veel mis zijn als ze het is. Niemand op het forum slaagt ook te overtuigen met een andere tunnel, dus voorlopig zit ik hier wel goed, maar nee, ik ga mij niet tot het Kim-Lianisme bekeren.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #358 Gepost op: 3-02-2022, 10:11:50 »
Heb teruggekeken.

Kim-Lian leek heel erg de leiding te hebben toen ze bespraken wie wat ging onthouden.
Ze zei: oke, dus jij doet de mensen. Tegen Everon.
Kim-Lian zei dat zij de tafel en de boeken en zo zou doen.
Wat Laetitia zou onthouden was niet te horen.

Zowel Kim-Lian als Everon noemden die zwart gekleden mensen in hun biecht.

De bijbel/boek moest kloppen en de witte kap. Het derde element kregen we niet te horen. Maar Mocemole was me net voor zie ik net. :)

Dat Kim Lian “haar” Zweedse vlag niet herkende vond ik wel verdacht. Maar ik realiseerde me nu dat ze wel de eerste was die riep dat ze Everon herkende.

Nu ik het terugkeek viel het me op dat je Kim-Lian en Laetitia mega hard zag rennen om van alles te vinden. Dan gaat Laetitia Everon zoeken voor de mensen op de foto. En Everon heeft nog helemaal niets! Wat heeft hij al die tijd gedaan? Maar dit hoort natuurlijk niet in het Kim-Lian topic thuis haha.

Ik heb toevallig deze opdracht gisteravond ook teruggekeken omdat ik me herinnerde dat we Everon niet veel hebben zien doen totdat Laetitia hem kwam helpen. Everon maakt kort voordat de tijd om is ( als er niets meer te  veranderen valt) de opmerking over de mensen in het zwart.

Maar Kim-Lian zou de tafel, doeken en kleden doen ( geen boeken maar doeken) Kim had voor de zwarte doeken moeten zorgen.....

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #359 Gepost op: 3-02-2022, 10:40:47 »
Maar Kim-Lian zou de tafel, doeken en kleden doen ( geen boeken maar doeken) Kim had voor de zwarte doeken moeten zorgen.....
Maar de verschillen waren uiteindelijk:
- de bijbel
- de witte kap
- ?

Het kan zijn dat de zwarte doeken het derde verschil waren, maar dan had Kim-Lian net zo goed wèl haar foto kunnen herkennen. Immers dat derde element was dan fout geweest. Nu is dit dubbelop mollen voor hetzelfde element, en dan maakt ze zichzelf meer verdacht dan nodig.

Kim kon trouwens niet voorzien dat Laetitia ook een witte doek meenam, dus ze zorgde sowieso zelf al voor tenminste één goed element. De witte kap. Ik betwijfel of de zwarte doeken dan ook nog een element waren, dat lijkt wel veel op elkaar. Dan vermoed ik eerder de rozenkrans, die wel goed hing op de foto, en óók van Kim kwam. Dan zouden al twee elementen goed zijn dankzij haar. Maar goed, dit is niet zeker.

Hoe dan ook: als Kim die zwarte doeken wel had gepakt had ze hetzelfde resultaat gescoord, maar was ze een stuk onverdachter gebleven.