Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 79546 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #440 Gepost op: 6-02-2022, 00:34:09 »
Trol mol......
Dat zou kunnen, maar ze wordt hierdoor ook wel echt verdacht. Als trolmol zou ik het dan als Sahil aanpakken, die werd echt steeds minder serieus genomen als mol.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #441 Gepost op: 6-02-2022, 08:32:15 »
Ik heb Kim als Mol door de vele hints. In mijn ogen doet ze weinig mollen.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #442 Gepost op: 6-02-2022, 08:46:13 »
Weten we 100% zeker dat ieder kistje 350 was en er niets verdwenen is?

Wel vrijwel
10 pijlen = 3500 euro
7 pijlen = 2450 euro
4 kistjes = 1400 euro

Zou wel toevallig zijn als het dan niet 350 euro per kist/pijl is toch?

Ik ga hier denk ik niet meer reageren ; vind de sfeer erg slecht. Heb het gevoel dat je niet mag vragen hoe iets vanuit een tunnel beredeneerd wordt (dat geeft soms interessante nieuwe inzichten, wat je vanuit een niet tunnel soms niet ziet), want dan wordt dat als kritiek gezien. Zonde. Juist die nieuwe inzichten kom ik hier voor op het forum (vooral lezen).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #443 Gepost op: 6-02-2022, 08:54:39 »
Ik heb Kim als Mol door de vele hints. In mijn ogen doet ze weinig mollen.

Dat snap ik wel. Bij mij is het gedrag, dat de meeste kandidaten haar verdenken en natuurlijk een belangrijke mogelijke hint dat ik haar nog steeds als Mol zie. Voorkomen dat er geld verdiend wordt lijkt niet echt te lukken.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #444 Gepost op: 6-02-2022, 10:11:59 »
Dat snap ik wel. Bij mij is het gedrag, dat de meeste kandidaten haar verdenken en natuurlijk een belangrijke mogelijke hint dat ik haar nog steeds als Mol zie. Voorkomen dat er geld verdiend wordt lijkt niet echt te lukken.

Dat snap ik ergens wel, maar dat ze vanaf dag 1 bovenaan de verdenkingen in de app staat, is voor mij dan weer een dikke streep. Dat gebeurt eigenlijk nooit of de montage heeft flink gefaald dit jaar. Verder wordt ze verdacht in beeld gebracht, terwijl dat niet zo is. Denk maar aan het modderbad van vorige week. Dat tijdstip klopt niet, omdat ze ervoor al met modder op haar armen loopt en de slok rode limonade is ook zoiets.
Wat me ook opvalt dat nu zelfs gewone kandidaatcties betiteld worden als mooie molacties. De open blik lijkt echt definitief verdwenen voor tunnelredenatie. Waar vorig jaar de sfeer bij het Charlotte topic soms al minder prettig was, lijkt het dit jaar hier ook die kant op te gaan. Dat is jammer. Het moet in een kandidaat topic toch mogelijk zijn om iets te plaatsen wat de kandidaat niet als mol aanwijst.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #445 Gepost op: 6-02-2022, 10:34:44 »
Dat viel mij ook op. Je kon er haast bij denken: groen, ja natuurlijk krijg ik groen als mol. Oh wacht ik moet een kandidaat reactie tonen *insert absurde blijdschap
Beetje zoals haar reactie na het slepen met de beelden. Ook erg over the top.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #446 Gepost op: 6-02-2022, 10:37:59 »
Het moet in een kandidaat topic toch mogelijk zijn om iets te plaatsen wat de kandidaat niet als mol aanwijst.

Uiteraard, daar zijn deze topics bij uitstek voor bedoeld.

En soms ben je ook gewoon uitgepraat als je moet toegeven dat acties onmols zijn, maar dat je ondanks die onmolse acties toch denkt dat diegene de Mol is (om andere redenen). Ook dat is prima.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #447 Gepost op: 6-02-2022, 11:40:19 »
Gaat ze ons nou ook nog aanspreken?  ::oink:: Knipper twee keer met jouw ogen als jij het bent Kim-Lian. Dit is weer zo'n trolmol actie. Brutaal is ze wel!  ::bravo::


Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #448 Gepost op: 6-02-2022, 11:45:26 »
Gaat ze ons nou ook nog aanspreken?  ::oink:: Knipper twee keer met jouw ogen als jij het bent Kim-Lian. Dit is weer zo'n trolmol actie. Brutaal is ze wel!  ::bravo::



Hoe is dit een mol actie? Ik lees het juist als iemand die iets uitlegt over haar kristal.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #449 Gepost op: 6-02-2022, 11:52:22 »
Hoe is dit een mol actie? Ik lees het juist als iemand die iets uitlegt over haar kristal.

Er is een aantal keer voorbij gekomen dat het bergkristal een hint zou moeten zijn. Om ons daarop aan te spreken vind ik lef tonen. Ze had ook niks hoeven te zeggen, maar dat ze juist iets zegt dat ze iets heeft gelezen past weer heel erg in de "trolmol" tactiek die ze gebruikt. Dit doet ze wel eens vaker op social media. Toen ze in de modder had gelegen zei ze er ook iets over. Haar hele mol tactiek is om zo openlijk raar te gedragen dat je denkt dat ze het niet is, maar dan is ze het stiekem wel! Gewaagde mol keuze, maar ik vind het wel heel erg verfrissend om te zien. Niemand heeft ooit deze tactiek geprobeerd en ze doet het vrij goed moet ik zeggen. Ze gaat ons nog enorm verassen in aflevering 10 dat weet ik nu al.  :D.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #450 Gepost op: 6-02-2022, 11:59:38 »
Ik begrijp werkelijk niet hoe je op basis van de opdrachten Kim-Lian als mol kan zien. Ik denk niet dat ze dan door heeft dat je opdrachten moet laten mislukken.

Als ze het is, komt ze in het lijstje met A-M te staan.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #451 Gepost op: 6-02-2022, 12:03:45 »
Er is een aantal keer voorbij gekomen dat het bergkristal een hint zou moeten zijn. Om ons daarop aan te spreken vind ik lef tonen. Ze had ook niks hoeven te zeggen, maar dat ze juist iets zegt dat ze iets heeft gelezen past weer heel erg in de "trolmol" tactiek die ze gebruikt. Dit doet ze wel eens vaker op social media. Toen ze in de modder had gelegen zei ze er ook iets over. Haar hele mol tactiek is om zo openlijk raar te gedragen dat je denkt dat ze het niet is, maar dan is ze het stiekem wel! Gewaagde mol keuze, maar ik vind het wel heel erg verfrissend om te zien. Niemand heeft ooit deze tactiek geprobeerd en ze doet het vrij goed moet ik zeggen. Ze gaat ons nog enorm verassen in aflevering 10 dat weet ik nu al.  :D.

Dankje voor de uitleg!

Ik ben wel benieuwd - mocht ze de mol zijn - in hoeverre ik verrast ga worden in aflevering 10. Naar mijn idee zijn al haar potentiële molacties al getoond.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #452 Gepost op: 6-02-2022, 12:04:21 »
Gaat ze ons nou ook nog aanspreken?  [... screenshot van iets ]

zou je een bronvermelding willen doen aub?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #453 Gepost op: 6-02-2022, 12:09:01 »
zou je een bronvermelding willen doen aub?

Haar Instagram staat gewoon open voor het publiek..

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #454 Gepost op: 6-02-2022, 12:14:14 »
Dus WIDM staat voor Wappie Is De Mol?  ::)
Woosie down?

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #455 Gepost op: 6-02-2022, 12:34:00 »
Dus WIDM staat voor Wappie Is De Mol?  ::)

Alleen omdat iemand van kristallen houdt en daar ook in geloofd? Gaat een beetje ver om iemand direct voor wappie uit te maken. Leef en laat leven

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #456 Gepost op: 6-02-2022, 12:37:58 »
En erg aardig is het ook niet. Regel 1 van dit forum is: wees respectvol naar elkaar toe én naar de kandidaten toe. Denk daar alsjeblieft wat meer aan. Anders moeten we als moderators berichten gaan verwijderen en dat doen we liever niet op een forum waar volwassen mensen een spelletje met elkaar bespreken.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #457 Gepost op: 6-02-2022, 12:58:58 »
Kan iemand uit deze tunnel even uitleggen hoe we KL als mol moeten zien op basis van de laatste 3 afleveringen?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #458 Gepost op: 6-02-2022, 13:03:22 »
En erg aardig is het ook niet. Regel 1 van dit forum is: wees respectvol naar elkaar toe én naar de kandidaten toe. Denk daar alsjeblieft wat meer aan. Anders moeten we als moderators berichten gaan verwijderen en dat doen we liever niet op een forum waar volwassen mensen een spelletje met elkaar bespreken.

Sorry Heinz, maar de 'helende' dan wel 'zuiverende' werking van kristallen en (half)edelstenen is bewezen kwakzalverij (ook al geloofde mijn bloedeigen grootmoeder er ook in). Dat 'Wappie' klonk misschien wat al te onaardig, maar ik kon zo gauw geen ander woord vinden met een W. ('Wetenschapsontkenner' is wellicht neutraler.)

Van mij mag Kim-Lian geloven wat ze wil. Maar ik behoud me het recht voor om iets te vinden van iemand die dit soort bewezen - en potentieel zelfs gevaarlijke - onzin aanhangt. Zeker als dat door iemand in de discussie wordt gebracht om 'aan te tonen' (quod non) hoe geweldig Kim-Lian als mol is.

Ik hoop gewoon dat we de zoektocht naar de mol vrij kunnen houden van esotherie en new age-gedoe. (En ik sta er versteld van dat ik die woorden moet opschrijven).
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 13:06:16 door Michmol »
Woosie down?

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #459 Gepost op: 6-02-2022, 13:08:26 »
Het noemen van 1100 euro richting Sahil, vind ik wel weer duidelijk een poging om 300 euro te verduisteren. Net als de 250 euro die ze (in mede-weten van Hila) achter heeft gehouden.

Als Rik het bedrag niet had genoemd, zou zij het bedrag genoemd hebben, maar dan wel 1100 euro. Weliswaar in mede-weten van Thomas, maar daar weet ze wel een soort 'geheimpje' van te maken (de nep-mol spelen), net als met Hila.

Het is een nieuw soort mol-actie: bij gebrek aan andere onopvallende mogelijkheden doet ze het op deze manier.

(maar dat is mijn kijk op de zaak, your mileage may vary)

Mzahk hr cd lnk !