Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 80201 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #520 Gepost op: 7-02-2022, 19:02:36 »

Hmmmm nou ja..... Kim-Lian is gewoon de mol, dus we gaan lekker door. Belgian Mol heeft wel gelijk, ik kan net zo goed Charlotte als Everon kiezen als alternatief, want beiden zijn de mol toch niet  ;D Wel een kijktip: MOLTALK! Charlotte was er!

Nu ga ik langzaam toch denken..... misschien dan toch?!  :o

::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #521 Gepost op: 7-02-2022, 19:06:32 »
 ;D

je best om mij uit deze tunnel te jagen...
Ze zat gewoon tijd te rekken, daarom was Sahil als vooruitgeschoven pion ook te laat uiteindelijk met een koker.

Ik vind de opdrachten te snappen maar ik vind het wel vervelend dat ze zo prominent als mol naar voren geschoven wordt in de edit. Dat heb ik dan maar geaccepteerd als trolmol, en dat is toch wel erg leuk ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #522 Gepost op: 7-02-2022, 19:11:55 »
Ik ben zelf ook nog een beetje hier hoor ..  ::rofl::
Want tja.. die hint he

Ik heb precies hetzelfde. Ze is de mol door de hints maar niet tijdens de opdrachten. Soms krijg ik het gevoel dat er helemaal geen mol is

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #523 Gepost op: 7-02-2022, 21:02:21 »
Was wel tricky geweest omdat Rik al gezegd had dat er 3500 euro te verdienen was en ze wel konden nagaan dat er tien pijlen en kistjes waren met 350 euro per kistje. Toch had ik inderdaad graag gezien dat ze geld in de plomp gegooid had. Verdacht worden zit ze toch al niet mee.

Bij het terugkijken zag ik dat het voor Kim-Lian onmogelijk was om geld in de plomp te gooien.
Zojuist ook in het opdrachtentopic geplaatst.

Als Kim-Lian munten in het water had laten vallen was ze zelf gigantisch door de mand gevallen want na afloop zegt  Rik het volgende:

"Dankzij het voorbereidend werk van Laetitia, Fresia en Everon hadden jullie met deze opdracht
maximaal 2450 euro kunnen verdienen. Het is jullie gelukt om vijf kistjes uit de duikbootbasis te krijgen.Vier daarvan hebben jullie kunnen openen. Als het goed is, is dat 1400 euro voor de pot".

Als die 1400 euro niet in de kistjes zat had Kim-Lian heel wat uit te leggen.  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #524 Gepost op: 7-02-2022, 21:05:56 »
Ja, dat wist ik wel, ik had dan alleen óók graag gezien dat ze er niet zo makkelijk mee door de mand had kunnen vallen. Dus ik vind dat binnen de mogelijkheden die er zijn tot mollen ze het meestal prima lijkt te doen. (En dat is niks nieuws. Er werd ook behoorlijk gemopperd op Merel en Renée maar ook die hebben het binnen de mogelijkheden die ze hadden meestal prima gedaan.)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2022, 21:07:41 door Heinz »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #525 Gepost op: 7-02-2022, 21:18:01 »
Kim-Lian start  bij de ingang, ze is er al rap bij als ze binnenkomen en zegt 2/3 lampjes te zien en daar te willen beginnen. Op het moment dat ze haar eerste kistje ophaalt heeft ze in beide handen iets vast. Ze heeft met haar ene hand een kistje vast en gooit met haar andere hand iets geels in het water. Had ze voorkennis zaten er daar 2 kistjes aan elkaar vast? Heeft ze er één in het water gegooid?

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #526 Gepost op: 7-02-2022, 21:27:12 »
Als ik het langszaam bekijk haalt ze op dat moment maar 1 kistje omhoog. Ze gooit de lamp die aan het touw gebonden zit het water in.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #527 Gepost op: 7-02-2022, 21:45:53 »
Bij het terugkijken zag ik dat het voor Kim-Lian onmogelijk was om geld in de plomp te gooien.
Zojuist ook in het opdrachtentopic geplaatst.

Ze had toch een kistje niet (helemaal) mee naar buiten kunnen nemen. Oeps!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #528 Gepost op: 7-02-2022, 21:51:07 »
Wat betreft de opdrachten, heb ik hier en daar een ietwat andere mening:

2.3: MOLS, ontkennen dat er een bijbel nodig us  Voor mij was dit zelfs het allereerste moment om haar te gaan verdenken.

3.3: Neutraal in mijn ogen. Ik kreeg hier echt het idee dat haar reactie ee een was van: shit, dat was dus niet de bedoeling. Dit zou natuurlijk ook kandidaats kunnen zijn, als ze eigenlijk liever de vrijstelling had gehad. Daarom neutraal.

4.1: Ja, onmols, maar... Dit is dus echt een perfecte opdracht om als mol even een beetje geld binnen te halen, onder het nauwlettend oog van iedereen. Zoveel kansen krijg je niet waarbij het zó ontzettend duidelijk is dat jij degene bent die het geld binnenhaalt. Dus nog steeds wel onmols, met een kleine maar...

4.3: Kijk deze nog maar eens terug. Het enige wat Kim-Lian zegt is een FOUT antwoord (de rozenkrans geloof ik). Alle goede antwoorden worden gegeven door Laetitia. Misschien neutraal, maar ik neig zelfs naar mols.



Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #529 Gepost op: 8-02-2022, 00:26:39 »
Ik vond het best mols dat Kim-Lian in het busje zat met Sahil en Thomas en opmerkte zoals jullie nu zitten gaan we de opdracht doen. Waarom niet zoals wij nu zitten. Het leek net of ze erbuiten stond. Als ze de mol is, is dat ook zo natuurlijk ::).
Kim-Lian heeft het hier over wat Rik aan de telefoon heeft gezegd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #530 Gepost op: 8-02-2022, 09:09:49 »
Ze had toch een kistje niet (helemaal) mee naar buiten kunnen nemen. Oeps!

Ze heeft een derde kistje op de bodem gelaten.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #531 Gepost op: 8-02-2022, 09:57:00 »
Dat is enerzijds nog maar zeer de vraag. En dat kistje had qua tijd waarschijnlijk toch niet naar boven gehaald kunnen worden. 2 kistjes binnenhalen en vervolgens veel kistjes open maken is gewoon een zeer goede score. Ze had nog beter die derde kunnen proberen binnenhalen en daarmee tijd verdoen, zodat ze niet alle kistjes konden openmaken of tijdens het proberen om dit derde kistje te pakken te krijgen, een van de andere 2 in het water kunnen (laten) stoten. Ze heeft het hier gewoon enorm laten liggen om te mollen, daar komen we niet omheen. Of ze daarmee wel of niet de mol is, weten we pas aan het einde, maar ze heeft in deze opdracht echt niet goed gemold..

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #532 Gepost op: 8-02-2022, 11:10:18 »
Het waren wel 2 opdrachten in één, als je het verdiende geld  door 2 deelt is de opbrengst 700 euro per opdracht. ;D Beide teams hebben 1050 euro uit de pot gehouden dus dat is gelijk.

Beide teams zijn  verantwoordelijk voor het eindresultaat dus om nu alle verantwoordelijkheid voor de 1400 alleen op Kim-Lian te schuiven vind ik onterecht. We zien ook dat Thomas haar niet vertrouwt en in de gaten houdt, Thomas die ook nog eens erg zijn best doet en met 3 kistjes aankomt en helpt met het openen van de kistjes. Lastig mollen op die manier.  Helemaal omdat geld in het water gooien ook al geen optie was.



Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #533 Gepost op: 8-02-2022, 11:14:50 »
Het waren wel 2 opdrachten in één, als je het verdiende geld  door 2 deelt is de opbrengst 700 euro per opdracht. ;D Beide teams hebben 1050 euro uit de pot gehouden dus dat is gelijk.

Beide teams zijn  verantwoordelijk voor het eindresultaat dus om nu alle verantwoordelijkheid voor de 1400 alleen op Kim-Lian te schuiven vind ik onterecht. We zien ook dat Thomas haar niet vertrouwt en in de gaten houdt, Thomas die ook nog eens erg zijn best doet en met 3 kistjes aankomt en helpt met het openen van de kistjes. Lastig mollen op die manier.  Helemaal omdat geld in het water gooien ook al geen optie was.


Ze heeft als mol haar krediet verspeelt. Had ze geen rare dingen gedaan zoals 250 euro achter over drukken dan had ze makkelijk kunnen mollen in deze opdracht.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #534 Gepost op: 8-02-2022, 12:26:34 »
Als mol wil je zo min mogelijk verdacht worden. Kim-Lian is zo opvallend in haar gedrag dat je niet kunt zeggen dat ze niet verdacht wordt. Integendeel.  Het kan tactiek zijn omdat het zo over de top is dat mensen denken dat kan de mol niet zijn. Of is dit haar karakter en valt ze gewoon graag op en haalt graag gekke dingen uit? Net zoals Sahil die ook graag de aandacht trok. Met opzichtig gedrag gaan mensen juist meer op je letten, lijkt mij. En je eerder verdenken. Kim voert haar moltactiek wel consequent uit. Maar is deze tactiek wel zo handig? Of is het misschien de tactiek van een kandidaat?
Ze is in ieder geval niet saai. Ik zou het leuk vinden als ze het niet is,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 8-02-2022, 12:31:11 door Heinz »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #535 Gepost op: 8-02-2022, 13:13:28 »
Ja Lonneke, ik denk dat het de tactiek van een heel slimme kandidaat is en dat ze er de finale mee haalt en zelfs de winnares wordt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #536 Gepost op: 8-02-2022, 16:23:27 »
Kritische kijk op de tunnel waar ik inzit:
- Stopt Welmoed niet het mosterbedrag van 1500 euro te verdienen
- Verdient geld bij de schreeuwopdracht
- Bij het afdelen twee keer mee verantwoordelijk voor 250 euro. De mol had hier twee keer door de productie op de hoogte kunnen gebrach zjin. Gezien de vorige seizoenen zou het sterk zijn als dit zelfs niet een keer gebeurd is.
- In het park had zij geen verdubbelaar. Door Laetitia de goede info door te geven, is er een risico dat ze daarmee 1000 euro kon verdienen. Al kon de productie hier haar op de hoogte hebben gebracht.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #537 Gepost op: 8-02-2022, 16:26:28 »
Thomas en Sahil waarschuwen voor badmeesters en met tip komen om de kistjes te klemmen tussen je benen mogen bij dat lijstje

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #538 Gepost op: 8-02-2022, 17:46:12 »
behoorlijk gemopperd op Merel en Renée maar ook die hebben het binnen de mogelijkheden die ze hadden meestal prima gedaan
Jazeker, dit zijn wel twee favorieten van mij. Maar ik vrees voor ze dat ze het wel moeten afleggen tegen Kim-Lian. Die is ook een wensmol voor mij. Ze doet het echt op zijn Jans super  ::bravo:: ::love:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #539 Gepost op: 9-02-2022, 00:46:31 »
Zelfs Wout van de Thermolmeter heeft last van een instortende tunnel.
Kijk maar wat hij zegt in zijn filmpje op YouTube: https://youtu.be/C513OpFZB1o

Klein tipje van de sluier: hij zegt dat Kim-Lian niet de mol is.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.