Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 80207 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #600 Gepost op: 12-02-2022, 22:58:40 »
Geen idee, Heinz. Laat ik vooropstellen dat ik haar wel een leuke Mol zou vinden. Haar tactiek (of gebrek daaraan) heeft dan helaas niet geholpen om haar onverdacht te maken. Maar het lijkt me erg grappig om haar daar achteraf haar schouders over te zien ophalen, omdat ze wel vreselijk veel lol heeft gehad.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #601 Gepost op: 12-02-2022, 23:00:38 »
Ik heb al aangegeven dat ik het op zich niet erg zou vinden, want dan is het nou eenmaal de manier waarop Kim de mol speelde en daar heeft de productie dan maar mee te dealen.

Ik vind het dan gewoon jammer voor de laatste aflevering, een ontmaskering en dan alles wat we al hadden kunnen zien in de uitzending extra belichten met wat biechten. Niet veel nieuws onder de zon, tenzij ze echt nog wat dingen heeft lopen verstieren (schaap mag niet. ;) ) waar we niks van weten.

Maar het lijkt me erg grappig om haar daar achteraf haar schouders over te zien ophalen, omdat ze wel vreselijk veel lol heeft gehad.

En uiteindelijk draait het daar allemaal om, zag je bij Renée vorig jaar ook. (Kon het eigenlijk weinig schelen dat ze laagste pot had.  :P)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #602 Gepost op: 12-02-2022, 23:11:44 »
Dit is niet per se een reactie op de post hierboven, maar in het algemeen ben ik benieuwd hoe degenen die nu zeggen dat Kim niet de Mol is omdat het te duidelijk is gaan reageren mocht ze straks wel de Mol blijken.

Ik heb al eens eerder gezegd dat ik mezelf dan uitlach omdat ik het dan hardnekkig ben blijven ontkennen terwijl het schijnbaar op een presenteerblaadje aangereikt werd. Maar het seizoen zou dan wel als een nachtkaars uitgaan, ze hoeven dan feitelijk geen molacties meer te laten zien. Dus tja...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #603 Gepost op: 12-02-2022, 23:19:35 »
Zou voor mij ook een teleurstelling zijn. Het programma is juist leuk als er wat te speuren valt en het er niet meteen zo dik bovenop ligt. Super als we weer met z’n allen juist verrast kunnen worden toch? En klopt t dat Rick had aangegeven dat dit 1 vd beste seizoenen voor hem zou zijn? Dan kan ik me nog steeds niet voorstellen dat de mol vanaf t begin al zo verdacht wordt .. lijkt me juist dat Rick blij zou zijn met n enorme wending in t hele verhaal!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #604 Gepost op: 12-02-2022, 23:29:37 »
klopt t dat Rick had aangegeven dat dit 1 vd beste seizoenen voor hem zou zijn? Dan kan ik me nog steeds niet voorstellen dat de mol vanaf t begin al zo verdacht wordt .. lijkt me juist dat Rick blij zou zijn met n enorme wending in t hele verhaal!

Rik v/d Westelaken ja. Ik citeer uit het molboekje:
"Ik heb het gevoel dat dit misschien wel het beste seizoen wordt van de afgelopen vijf jaar - maar dat oordeel laar ik graag aan jullie over."

Om het dan toch weer on-topic te houden zegt hij aan het einde:
"Geniet ervan en weet dat wij dat ook hebben gedaan, met volle teugen!"
Net als Kim-Lian een teug neemt van de fles. ;D
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #605 Gepost op: 12-02-2022, 23:34:42 »
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik mezelf dan uitlach omdat ik het dan hardnekkig ben blijven ontkennen terwijl het schijnbaar op een presenteerblaadje aangereikt werd. Maar het seizoen zou dan wel als een nachtkaars uitgaan, ze hoeven dan feitelijk geen molacties meer te laten zien. Dus tja...
Mee eens. Wat mij betreft blijft een MOL zo lang mogelijk onder de grond. Als KL het toch blijkt te zijn, is het een slap aftreksel (voor mij sterk uitgedrukt) van wat een MOL zou moeten zijn.
Sedert de maskerhint heb ik KL af geschreven als MOl.
Jullie mogen mij allemaal uitlachen als ze het toch is.
Zo langzamerhand begint Thomas op te vallen als mogelijke MOL en misschien Fresia.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #606 Gepost op: 12-02-2022, 23:35:33 »
Bij de tweede opdracht kan je goed mollen. Jammer dat ze goed deed. Bij de eerste opdracht heeft ze als mol wel goed gedaan.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #607 Gepost op: 12-02-2022, 23:41:26 »
Mee eens. Wat mij betreft blijft een MOL zo lang mogelijk onder de grond. Als KL het toch blijkt te zijn, is het een slap aftreksel (voor mij sterk uitgedrukt) van wat een MOL zou moeten zijn.
Sedert de maskerhint heb ik KL af geschreven als MOl.
Jullie mogen mij allemaal uitlachen als ze het toch is.
Zo langzamerhand begint Thomas op te vallen als mogelijke MOL en misschien Fresia.

Thomas is interessant als je kijkt naar de executie. Als iedereen verkeerd zit op Kim, dan kan het zijn dat Kim toevallig op Thomas stemt omdat ze Everon verdenkt (vragen als: is de mol een man, in welk groepje zat de mol bij opdracht 1 etc). Dan zou ze ongemerkt deels op Thomas hebben ingezet en daarom door zijn. En de rest omdat ze allemaal verkeerd zitten, en Laetitia de traagste was.
Maar hoop nog altijd op fresia natuurlijk!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #608 Gepost op: 12-02-2022, 23:56:19 »
Citaat
Thomas is interessant als je kijkt naar de executie. Als iedereen verkeerd zit op Kim, dan kan het zijn dat Kim toevallig op Thomas stemt omdat ze Everon verdenkt (vragen als: is de mol een man, in welk groepje zat de mol bij opdracht 1 etc). Dan zou ze ongemerkt deels op Thomas hebben ingezet en daarom door zijn. En de rest omdat ze allemaal verkeerd zitten, en Laetitia de traagste was.


Dat is precies wat ik eerder elders op het forum al zei: Kim-Lian is per ongeluk door vanwege de overeenkomsten tussen Everon en Thomas. Als Thomas daadwerkelijk de Mol is, dan gaan we straks naar de finale terwijl hij niet of amper verdacht wordt. Dan kan de slotuitzending hilarisch worden. En heeft Rik in het Molboekje niet gezegd dat dit misschien wel het beste seizoen van de afgelopen vijf jaar is? Dat zegt hij vast niet over een finale waarbij iedereen al lang en breed op de Mol zat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #609 Gepost op: 12-02-2022, 23:57:13 »
Bij de tweede opdracht kan je goed mollen. Jammer dat ze goed deed. Bij de eerste opdracht heeft ze als mol wel goed gedaan.
Ik vond het wel typisch dat er maar 1 bandiet gefotografeerd werd en de edit dit plakte op Everon. Gewoon de hele foto zag je, vlak nadat Everon bekende dat hij het waarschijnlijk was geweest. Ik bedoel, als mol ga je toch ZEKER de bandiet schieten. Per ongeluk had iedereen dat al bijna gedaan dus dat kon makkelijk, en je kon het sowieso keihard ontkennen na afloop. Wat Kim-Lian dan WEL weer goed deed.

Maar nou hebben we het er steeds allemaal over dat het zo in your face is, en dan editten ze deze opdracht op zo'n malle manier weg. Alsof er nog wat te redden is, alsof NIET heel Nederland al op Kim-Lian zit. Beetje verkrampt stukje.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #610 Gepost op: 13-02-2022, 00:02:22 »
Dit is niet per se een reactie op de post hierboven, maar in het algemeen ben ik benieuwd hoe degenen die nu zeggen dat Kim niet de Mol is omdat het te duidelijk is gaan reageren mocht ze straks wel de Mol blijken. Hopelijk niet "het was te duidelijk" want dat klopt dan niet want dan had je haar wel als Mol gezien toch? Het zou gewoon een bepaalde strategie zijn om het op deze manier te doen. Of dat leuk is, is een andere vraag.

Dan geef ik het gewoon toe dat ik fout zat, maar ik ben benieuwd hoe de Kimtunnelaars zouden reageren als hun tunnel uiteindelijk instort. Geven jullie dan ook toe dat het er wel te dik bovenop lag en dat ze extra verdacht is gemaakt door de edit, mede omdat ze de finale gaat halen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #611 Gepost op: 13-02-2022, 00:03:00 »

Dat is precies wat ik eerder elders op het forum al zei: Kim-Lian is per ongeluk door vanwege de overeenkomsten tussen Everon en Thomas. Als Thomas daadwerkelijk de Mol is, dan gaan we straks naar de finale terwijl hij niet of amper verdacht wordt. Dan kan de slotuitzending hilarisch worden. En heeft Rik in het Molboekje niet gezegd dat dit misschien wel het beste seizoen van de afgelopen vijf jaar is? Dat zegt hij vast niet over een finale waarbij iedereen al lang en breed op de Mol zat.
Rik zou dat vast niet gezegd hebben over Kim-Lian. ::ohno:: Als KL de MOL is.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #612 Gepost op: 13-02-2022, 00:03:46 »
Ik vond het wel typisch dat er maar 1 bandiet gefotografeerd werd en de edit dit plakte op Everon. Gewoon de hele foto zag je, vlak nadat Everon bekende dat hij het waarschijnlijk was geweest. Ik bedoel, als mol ga je toch ZEKER de bandiet schieten. Per ongeluk had iedereen dat al bijna gedaan dus dat kon makkelijk, en je kon het sowieso keihard ontkennen na afloop. Wat Kim-Lian dan WEL weer goed deed.

Maar nou hebben we het er steeds allemaal over dat het zo in your face is, en dan editten ze deze opdracht op zo'n malle manier weg. Alsof er nog wat te redden is, alsof NIET heel Nederland al op Kim-Lian zit. Beetje verkrampt stukje.

Maar schat, als ze het tonen bij moltalk dan heeft de productie er ook al goedkeuring voor gegeven, dan ga je valse informatie delen. Rop en Marlijn worden dan letterlijk opgelicht. Dat kan niet de bedoeling zijn.  ???
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #613 Gepost op: 13-02-2022, 00:07:21 »
Maar schat, als ze het tonen bij moltalk
Moltalk? Heb ik even gemist, toonden ze daar nog meer?

Het was gewoon in de uitzending, nadat Rik bekend maakte hoeveel geld er was verdiend. Toen praatten de kandidaten nog even na met elkaar.

Ik ga ervan uit dat de mol de bandiet heeft geschoten en dan vervolgens dat in zo'n napraatje ontkent. Thomas en Everon waren juist beiden aan het opbiechten dat zij het wel eens gedaan konden hebben. Onmols.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #614 Gepost op: 13-02-2022, 00:18:58 »
Bij Moltalk hebben ze een overzicht getoond van hoeveel foto's iedereen heeft geschoten en welke goed waren, daarbij hebben ze de boef bij Everon gezet. Dit is dus informatie die wij mogen weten.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #615 Gepost op: 13-02-2022, 00:23:29 »

Dat is precies wat ik eerder elders op het forum al zei: Kim-Lian is per ongeluk door vanwege de overeenkomsten tussen Everon en Thomas. Als Thomas daadwerkelijk de Mol is, dan gaan we straks naar de finale terwijl hij niet of amper verdacht wordt. Dan kan de slotuitzending hilarisch worden. En heeft Rik in het Molboekje niet gezegd dat dit misschien wel het beste seizoen van de afgelopen vijf jaar is? Dat zegt hij vast niet over een finale waarbij iedereen al lang en breed op de Mol zat.

Ja precies, het zou hilarisch zijn en passend bij wat Rik en ook glenn hebben gezegd over de uitkomst.
Zo komt ie toch weer terug op m’n radar, maar fresia blijft m’n nummer 1. Nog maar eens goed terug kijken naar Thomas!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #616 Gepost op: 13-02-2022, 00:28:46 »
Het was gewoon in de uitzending, nadat Rik bekend maakte hoeveel geld er was verdiend. Toen praatten de kandidaten nog even na met elkaar.

Ik ga ervan uit dat de mol de bandiet heeft geschoten en dan vervolgens dat in zo'n napraatje ontkent. Thomas en Everon waren juist beiden aan het opbiechten dat zij het wel eens gedaan konden hebben. Onmols.
Everon zegt: 'Het zou kunnen dat ik die boef heb gefotografeerd, maar dat heb ik niet tegen de groep gezegd'. Klopt ook met de beelden. Thomas en Laetitia geven aan dat zij het misschien waren.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #617 Gepost op: 13-02-2022, 00:39:11 »
Ik geloof niet dat Moltalk een wekelijks soort "aflevering 10-achtig" verschijnsel is hoor. Dat ze met de regie afkaarten wat wel en wat niet een feit is. Nee, zij zien ook maar gewoon de uitzending en moeten op basis daarvan ook maar aannames maken. Ze krijgen alleen de uitzending een dag eerder te zien dus ze zijn voor zichzelf wel voorbereid, maar ze krijgen geen back up/steun van de regie, dat is toch nergens voor nodig? Het zijn feitelijk ook alleen maar molloten die een moltalk houden net zoals wij hier op het forum, geen verlengstuk van de uitzending.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #618 Gepost op: 13-02-2022, 01:14:02 »
Dan geef ik het gewoon toe dat ik fout zat, maar ik ben benieuwd hoe de Kimtunnelaars zouden reageren als hun tunnel uiteindelijk instort. Geven jullie dan ook toe dat het er wel te dik bovenop lag en dat ze extra verdacht is gemaakt door de edit, mede omdat ze de finale gaat halen.

Ik zou reageren zoals ik reageerde toen Milouska, Jon, Kim, A-M, Margriet, Jan, Merel, Renée onthuld werden als mol. De verdenkers feliciteren.

Persoonlijk vind ik het na 22 seizoenen wel eens verfrissend om een reversed psychology toe te passen. Too obvious dus ze is het niet maar niets is wat het lijkt en soms is iets wat het lijkt dus ze is het toch.

Natuurlijk kan zij de opvolger van Roderick, Anniek, Sanne, Liesbeth, Rik, Stine/Simone/Olcay, Rocky zijn. Ik heb juist wel genoten toen we een in your face mol hadden zoals met seizoen 5. Mag het eens dat je als kijker een keer voor aflevering 10 de mol mollen streken ziet uithalen? Waarom moet dat kapot ge-edit worden zodat verliezend en winnend finalist de bliksemafleiders zijn?

Met een who dunnit vind ik het juist niet je van het om de belangrijkste moves en hints naar de mol achter te houden tot een ontknoping terwijl we in de afleveringen geen spoor naar de mol krijgen. En je kunt discussiëren of het jouw voorkeur verdiend om aflevering op aflevering zo met je neus op de feiten gedrukt te worden als kijker. Wat valt er dan nog te speuren als kijker?

Niet veel nee. Tegelijkertijd raffelen ze de hints altijd af in een ontknoping: en oh ze staan online. Ik kijk naar voorkennis, hints + mol positie. Niet naar follow the money, idealiter zou de mol X doen, deelnemer doet dit niet dus kan niet de mol zijn. Of de makers zouden dit nooit doen dus deelnemer is de mol niet.

Ik zie bij KL nog genoeg hints, voorkennis, gekke dingen waarom ik haar op 1 houd. Maar ik vlak Fresia niet uit. Zij kan prima de 'fanatieke kandidaat' als dekmantel hebben en ondertussen weinig bijdragen aan de pot. Dus volgens klassieke follow the money moet je bij haar uit komen. En ik ga niet in een Everon/Fresia/Thomas topic negatief reageren op de kandidaat zelf. Eerst maar zien die ontknoping en de ontmaskering van de mol. Tot die tijd laat elk kandidaattopic lekker tunnelen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #619 Gepost op: 13-02-2022, 07:34:04 »
Ik zie Kim wel voor aan om op de boot te zitten ongemaskerd langs de kandidaten te varen.