Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 79541 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #740 Gepost op: 21-02-2022, 04:56:21 »
Kreeg de indruk dat de regie haar best heeft gedaan om Everon verdacht neer te zetten. Zoals op het strand de focus dat hij Kim Lian overal en nergens laat graven. Maar hoe vreemd is het eigenlijk dat Kim Lian meteen haar metaaldetector aan de kant mietert, tussendoor een schepje van een kind vraagt, daarmee een beperkt gebiedje graaft (diep maar niet breed) en zo makkelijk naast spullen kan graven? Ze kan aan het eind gerust haar best doen voor één step, 1500 euro blijft uit de pot. En moet ze wel haar best doen omdat Everon niet van plan is haar daar alleen te laten om die step niet in elkaar te krijgen of te laat aan te komen?

De tapijten lijkt ze erg haar best te doen. Maar ze start in de straat waar allerlei spullen van de rand moeten worden gehaald. Later bedenkt ze twee straten te doen en kiest de straat met de lastigste bocht erheen en erg breed. Ze legt grote kleden erg ver over elkaar en loopt verder met pannenlappen en zakdoeken heen en weer. Bewonderd een kleedje wat ze misschien zelf wil gaan kopen. En corrigeer gerust maar ze loopt winkels in waar anderen al geweest zijn en die winkeliers komen even later hun kleden terug halen.

De containeropdracht is lastig wat uit te halen. Ze neemt  nogal de regie over de vragen en lijkt degene te zijn die beslist dat de vragen 'op' zijn. Speelt ze hier een spelletje? Ze weet dat iedereen haar verdenkt en als ze dan een container aanwijst om we te halen, zit het er wel in dat Thomas en Everon voor die container gaan. Everon had een betere positie om te mollen denk ik maar hij lijkt de juiste containers weg te halen.

Denk nog steeds Kim Lian. Stort deze tunnel in de finale in elkaar, zal het Everon zijn. Waarom Fresia zo gestegen is op de lijstjes, begrijp ik eigenlijk niet.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #741 Gepost op: 21-02-2022, 11:23:08 »
Waarom is Kim-Lian NIET de mol?

Kim-Lian wordt eigenlijk al in aflevering 1 buitenspel geplaatst aangezien ze alleen in een tent moet slapen. Ik heb het gevoel dat ze hier eigenlijk al best verdacht is bij haar medekandidaten. Kim-Lian wordt dus eigenlijk vanaf dag 1 erg verdacht, waarschijnlijk gedraagt ze zich dus mysterieus en heeft ze als tactiek om nepmol te spelen. Echter zie ik dit niet meteen terug in aflevering 1. In de eerste opdracht wil ze alle jokers wegkopen, maar dat zou een kandidaat ook doen en Fresia en Everon kiezen hier dus ook voor. In de 2de opdracht was er weinig te mollen en in de 3de opdracht slaagt ze er niet in om het minst verdacht te zijn bij de kijker. Conclusie na 1 aflevering: Kim-Lian wordt verdacht bij enkele kandidaten, maar ze heeft geen enkele molactie uitgevoerd. Slecht begin als mol toch?

In aflevering 2 wordt Kim-Lian erg verdacht in beeld gebracht. Bij de lopende band zien we ze drinken van de vloeistof. Waarom doet ze dit? Erg vreemde actie, want als mol zitten er 5 kandidaten in de zaal op je vingers te kijken. Bij het ballonprikken doet ze helemaal geen moeite om in het laatste duo terecht te komen. Dat is toch wel de beste molpositie? In de 3de opdracht herkent ze als enige haar foto niet, maar die Zweedse vlag was niet zo duidelijk. Ze zorgt er dan wel voor dat er geen bijbel is, maar de witte kap doet ze wel correct. In deze aflevering werd Kim-Lian dus extreem verdacht in beeld gebracht en toegegeven hier kunnen we wel wat molacties ontdekken, maar de zogenaamde molacties hebben wel weinig geld uit de pot gehaald.

In aflevering 3 begint Kim-Lian geld te verdienen. In de eerste opdracht doet ze eerst helemaal niets totdat ze Everon gaat helpen en ze meteen 250 euro verdienen. Bij het lasershooten gaat ze alweer de aandacht op haar vestigen omdat ze van groepje wil ruilen. Een mol wil toch weinig aandacht trekken en zeker als het geen invloed heeft op een sabotage. Ze zegt dat ze alle kistjes geprobeerd heeft, maar waarom zou je dat zeggen? Hiermee maak je jezelf toch ook weer verdacht? De opdracht hierop volgend valt Kim-Lian volledig door de mand. Ze gaat namelijk met Welmoed 1.500 euro verdienen. We zien niet wij de beslissing precies neemt, maar we zien wel dat Kim-Lian akkoord gaat (doordat ze even knikt). Hier verdient ze dus maarliefst 750 euro, waar alle anderen niets verdienen.

In aflevering 4 gaat ze lekker verder met geld verdienen. Ze kan als enige van de groep het correcte bedrag noemen, namelijk 134 euro. Bij de volgende opdracht, zorgt ze ervoor dat Hila 250 euro krijgt en ze doet zelf het kistje open met de 250 euro. Hier heeft ze dus invloed op 500 euro. Echter geeft ze dat geld niet af, wat erg vreemd is, want iedereen kan achterhalen wie die 250 euro niet gegeven heeft. Hila weet het 100% zeker en valt niet veel later af, omdat ze volledig op Kim-Lian heeft ingezet? Bij zoek de verschillen verdient ze opnieuw geld. Ze geeft duidelijke intstructies aan Sahil en Fresia en kan zelf 2 verschillen opnoemen, wat 200 euro oplevert. Deze aflevering heeft ze dus veel geld verdiend EN heeft ze zichzelf nogmaals verdacht gemaakt. Wat een mol dus absoluut niet wil.

In de eerste opdracht van aflevering 5 komt ze opnieuw verdacht in beeld aangezien ze vol modder zit en geen geld vindt. Bij de zwanenopdracht zien we Kim-Lian erg veel in het water op zoek naar correcte zwanen. Samen met Sahil hebben ze ook redelijk wat correcte zwanen gevonden. Op het einde komen ze bijna te laat, maar met een ultieme eindsprint halen ze het nog net. Waarom doet ze hier zo haar best om op tijd te komen? Als ze dan toch de obvious mol speelt, kon ze hier heel erg makkelijk iets minder hard trappen en net te laat komen.
Bij de derde opdracht is Kim-Lian voorstander om voor het maximale bedrag te spelen. Er kan dus plots dubbel zoveel verdiend worden. Dit kan als mol wel een tactiek zijn omdat er dan ook 0 euro verdiend kan worden, maar dan moet je wel een molactie in gedachten hebben en ze doet dat niet. Thomas wilde zelfs opgeven en het is Kim-Lian die hem overtuigt om toch verder te doen.

In aflevering 6 zien we Kim-Lian 2 kistjes ophalen en gaat ze meteen terug met deze 2 kistjes en ze krijgt van Thomas nog 2 kistjes. Uiteindelijk lukt het haar om de 4 kistjes te openen en 1.400 euro te verdienen. Waar Kim-Lian toch verantwoordelijk is voor 700 euro. Daarna liegt ze tegen Sahil over het verdiende geld, waarom zou je dit doen als mol? Je gaat alweer de aandacht op jezelf vestigen. In de opdracht met de jetski’s zien we Kim-Lian ook weinig verkeerd doen. Ze doet samen met Laetitia en Thomas veel goed en zo wordt er ook een aardig bedrag verdiend.

In aflevering 7 wordt ze weer verdacht gemaakt door de productie. Door haar zogezegde voorkennis dat de opdracht met dieren zou zijn. In deze opdracht doet ze het samen met Fresia wel erg slecht, maar hier doet niemand het echt goed. In de volgende opdracht neemt ze zeker 5 goede foto’s en verdient zo minstens 250 euro.

In aflevering 8 doet Kim-Lian goed haar best in de tapijt-opdracht. Ze gaat er volledig voor. Ze komt ook met de goede suggestie om te focussen op 2 straten. In de hijskraan doen Fresia en Kim-Lian het ook niet slecht. Al worden er wel te weinig vragen beantwoord. Ze duidt nog een container aan die naar haar gevoel ook weg moet. Wat uiteindelijk wel klopte (dit kan wel omgekeerde psychologie zijn als mol). Bij de step-opdracht is Kim-Lian slim genoeg om een achterwiel van een andere step te gebruiken als voorwiel en zo hebben ze toch een volledige step en hebben ze 500 euro verdiend.

Conclusie na 8 afleveringen is dat ze erg veel geld verdiend heeft en dat ze zichzelf steeds verdacht maakt en ook de productie maakt haar verdacht. Alle factoren gecombineerd lijkt het me dus uitgesloten dat Kim-Lian de mol is. Ik ben dus erg verbaasd dat ze hier op het forum nog altijd als hoofdverdachte staat.
Kon het zelf niet beter zeggen! Dat andere kandidaten en ook sommige kijkers haar verdacht vinden komt volgens mij omdat ze soms wat raar / zweverig doet. Maar waarom zou iemand dat een Mol maken als dit geen geld uit de pot haalt? Aan die andere reden waarom ze zo verdacht is, is volgens mij het langste topic (op dit moment 801 reacties!) in dit forum gewijd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #742 Gepost op: 21-02-2022, 11:46:12 »
Een mooi betoog van Convans! Met sommige dingen ben ik het absoluut eens dat ze onmols zijn, zoals best veel geld verdienen met kistjes en foto's. Van de kleinere bedragen vind ik ze juist prima mols uit te leggen.

Het belangrijkste ding bij Kim-Lian als Mol lijkt te zijn dat ze rare opvallende dingen doet die je van een Mol niet verwacht. Trolmol vind ik wel een leuke term, zoals Thomas het een beetje introduceerde. Thomas biecht na de opdracht met de boze badmeesters: "Waarom doet ze dit? Weet je wat het is met Kim-Lian? Ik denk dat Kim-Lian en Sahil, dat een van de twee de Mol is en de ander wil verwarren. Of dat Kim-Lian naar mij doet alsof zij een normale kandidaat is door Mol Sahil te gaan trollen. Eh, zoiets? (...) Zij begint steeds raardere, extremere psychologische spelletjes te spelen met de anderen."

Met dit in het achterhoofd worden heel veel dingen die Convans als onmols betiteld ineens mols.

Ik zou het voor de verandering wel leuk vinden om eens zo'n Mol te hebben. Staat dit niet voor niets op de officiële site te lezen bij de uitleg van het spel:

Citaat van: wieisdemol.nl
HET SPEL

De bekende Nederlanders reizen met elkaar naar het buitenland. Daar moeten ze allerlei opdrachten uitvoeren. Met deze opdrachten verdienen ze geld voor de pot, en dit lukt alleen als ze goed samenwerken. Maar… één van de kandidaten is een bedrieger: de Mol. Hij of zij heeft als doel de opdrachten te saboteren, zodat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Natuurlijk moet de Mol zo onopvallend mogelijk zijn slag slaan, of juist niet – om de anderen op het verkeerde been te zetten.

Of ik er zonder die ene grote hint in geloofd had zullen we nooit weten. Ik vermoed dat ik dan Everon als Mol gehad had, ook al zie ik het niet in zijn gedrag terwijl ik het bij Kim-Lian wel denk te zien.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #743 Gepost op: 21-02-2022, 11:53:39 »
Een mooi betoog van Convans! Met sommige dingen ben ik het absoluut eens dat ze onmols zijn, zoals best veel geld verdienen met kistjes en foto's. Van de kleinere bedragen vind ik ze juist prima mols uit te leggen.

Het belangrijkste ding bij Kim-Lian als Mol lijkt te zijn dat ze rare opvallende dingen doet die je van een Mol niet verwacht. Trolmol vind ik wel een leuke term, zoals Thomas het een beetje introduceerde. Thomas biecht na de opdracht met de boze badmeesters: "Waarom doet ze dit? Weet je wat het is met Kim-Lian? Ik denk dat Kim-Lian en Sahil, dat een van de twee de Mol is en de ander wil verwarren. Of dat Kim-Lian naar mij doet alsof zij een normale kandidaat is door Mol Sahil te gaan trollen. Eh, zoiets? (...) Zij begint steeds raardere, extremere psychologische spelletjes te spelen met de anderen."

Met dit in het achterhoofd worden heel veel dingen die Convans als onmols betiteld ineens mols.

Ik zou het voor de verandering wel leuk vinden om eens zo'n Mol te hebben. Staat dit niet voor niets op de officiële site te lezen bij de uitleg van het spel:

Of ik er zonder die ene grote hint in geloofd had zullen we nooit weten. Ik vermoed dat ik dan Everon als Mol gehad had, ook al zie ik het niet in zijn gedrag terwijl ik het bij Kim-Lian wel denk te zien.

Door de hint wordt alles uitvergroot.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #744 Gepost op: 21-02-2022, 12:08:35 »
Akkoord Heinz, ze doet echt vreemde zaken en dan is er interpretatie mogelijk dat dit haar moltactiek is. Dan zou dit een unieke tactiek zijn.

Ik geef toe dat er enkele zaken lijken of ze voorkennis heeft en die grote hint is natuurlijk ook een dingetje. Maar net door die hint, wil ik er niet in geloven. Ik kan er niet bij dat dit zo weggegeven wordt door de productie.

Daarnaast zijn er zonder naar gedrag te kijken, gewoon erg veel zaken die tegen haar als mol spreken. Ik kan trouwens van Everon en Fresia ook wel een betoog schrijven waarom ze het niet zijn, maar dat zal toch heel wat korter zijn.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #745 Gepost op: 21-02-2022, 12:11:20 »
Akkoord Heinz, ze doet echt vreemde zaken en dan is er interpretatie mogelijk dat dit haar moltactiek is. Dan zou dit een unieke tactiek zijn.

Ik geef toe dat er enkele zaken lijken of ze voorkennis heeft en die grote hint is natuurlijk ook een dingetje. Maar net door die hint, wil ik er niet in geloven. Ik kan er niet bij dat dit zo weggegeven wordt door de productie.

Daarnaast zijn er zonder naar gedrag te kijken, gewoon erg veel zaken die tegen haar als mol spreken. Ik kan trouwens van Everon en Fresia ook wel een betoog schrijven waarom ze het niet zijn, maar dat zal toch heel wat korter zijn.

Ze heeft als mol soms rare keuze's gemaakt waardoor ze later moeilijk kon mollen. Mol actie van de containers was wel mooi.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #746 Gepost op: 21-02-2022, 12:49:28 »
Waarom is Kim-Lian NIET de mol?

Kim-Lian wordt eigenlijk al in aflevering 1 buitenspel geplaatst aangezien ze alleen in een tent moet slapen. Ik heb het gevoel dat ze hier eigenlijk al best verdacht is bij haar medekandidaten. Kim-Lian wordt dus eigenlijk vanaf dag 1 erg verdacht, waarschijnlijk gedraagt ze zich dus mysterieus en heeft ze als tactiek om nepmol te spelen. Echter zie ik dit niet meteen terug in aflevering 1. In de eerste opdracht wil ze alle jokers wegkopen, maar dat zou een kandidaat ook doen en Fresia en Everon kiezen hier dus ook voor. In de 2de opdracht was er weinig te mollen en in de 3de opdracht slaagt ze er niet in om het minst verdacht te zijn bij de kijker. Conclusie na 1 aflevering: Kim-Lian wordt verdacht bij enkele kandidaten, maar ze heeft geen enkele molactie uitgevoerd. Slecht begin als mol toch?

In aflevering 2 wordt Kim-Lian erg verdacht in beeld gebracht. Bij de lopende band zien we ze drinken van de vloeistof. Waarom doet ze dit? Erg vreemde actie, want als mol zitten er 5 kandidaten in de zaal op je vingers te kijken. Bij het ballonprikken doet ze helemaal geen moeite om in het laatste duo terecht te komen. Dat is toch wel de beste molpositie? In de 3de opdracht herkent ze als enige haar foto niet, maar die Zweedse vlag was niet zo duidelijk. Ze zorgt er dan wel voor dat er geen bijbel is, maar de witte kap doet ze wel correct. In deze aflevering werd Kim-Lian dus extreem verdacht in beeld gebracht en toegegeven hier kunnen we wel wat molacties ontdekken, maar de zogenaamde molacties hebben wel weinig geld uit de pot gehaald.

Ze is niet bij de groep als de moltelefoon gaat. Heeft zo geen invloed op groepsverdeling, een belangrijk moment voor een mol. En de mol weet wanneer Rik gaat bellen.

Ze raadt de lightpainting van Everon voordat Everon het zelf kan raden.


In aflevering 3 begint Kim-Lian geld te verdienen. In de eerste opdracht doet ze eerst helemaal niets totdat ze Everon gaat helpen en ze meteen 250 euro verdienen. Bij het lasershooten gaat ze alweer de aandacht op haar vestigen omdat ze van groepje wil ruilen. Een mol wil toch weinig aandacht trekken en zeker als het geen invloed heeft op een sabotage. Ze zegt dat ze alle kistjes geprobeerd heeft, maar waarom zou je dat zeggen? Hiermee maak je jezelf toch ook weer verdacht? De opdracht hierop volgend valt Kim-Lian volledig door de mand. Ze gaat namelijk met Welmoed 1.500 euro verdienen. We zien niet wij de beslissing precies neemt, maar we zien wel dat Kim-Lian akkoord gaat (doordat ze even knikt). Hier verdient ze dus maarliefst 750 euro, waar alle anderen niets verdienen.

Klopt. Die 1500 euro was onnodig. Ze molt heel opzichtig voor hele kleine bedragen (250 euro achterhouden) maar voor 2 jokers kiezen en zo 1500 euro uit de pot halen doet ze niet, terwijl dat veel minder opvalt en prima kandidaats uit te leggen is (zie Thomas). Daarnaast legt ze er later nog een keer de nadruk op dat dat geld alleen dankzij Welmoed is, een mol zou zich dat wat meer kunnen toe-eigenen, zeker in lijn met dat ze ook het zakje dropt en met alleen Welmoed erbij wel doet alsof ze het ermee eens is. Zo had die 1500 euro in ieder geval nog op kunnen leveren dat ze minder verdacht werd.

In aflevering 4 gaat ze lekker verder met geld verdienen. Ze kan als enige van de groep het correcte bedrag noemen, namelijk 134 euro. Bij de volgende opdracht, zorgt ze ervoor dat Hila 250 euro krijgt en ze doet zelf het kistje open met de 250 euro. Hier heeft ze dus invloed op 500 euro. Echter geeft ze dat geld niet af, wat erg vreemd is, want iedereen kan achterhalen wie die 250 euro niet gegeven heeft. Hila weet het 100% zeker en valt niet veel later af, omdat ze volledig op Kim-Lian heeft ingezet? Bij zoek de verschillen verdient ze opnieuw geld. Ze geeft duidelijke intstructies aan Sahil en Fresia en kan zelf 2 verschillen opnoemen, wat 200 euro oplevert. Deze aflevering heeft ze dus veel geld verdiend EN heeft ze zichzelf nogmaals verdacht gemaakt. Wat een mol dus absoluut niet wil.

In de eerste opdracht van aflevering 5 komt ze opnieuw verdacht in beeld aangezien ze vol modder zit en geen geld vindt. Terwijl ze waarschijnlijk het modderbad had genomen toen ze nog geen aanwijzingen had gekregen, ipv toen ze kon zoeken naar het geld. Extra verdacht gemaakt door de regie door de chronologische volgorde aan te passen. Bij de zwanenopdracht zien we Kim-Lian erg veel in het water op zoek naar correcte zwanen. Samen met Sahil hebben ze ook redelijk wat correcte zwanen gevonden. Op het einde komen ze bijna te laat, maar met een ultieme eindsprint halen ze het nog net. Waarom doet ze hier zo haar best om op tijd te komen? Als ze dan toch de obvious mol speelt, kon ze hier heel erg makkelijk iets minder hard trappen en net te laat komen.
Bij de derde opdracht is Kim-Lian voorstander om voor het maximale bedrag te spelen. Er kan dus plots dubbel zoveel verdiend worden. Dit kan als mol wel een tactiek zijn omdat er dan ook 0 euro verdiend kan worden, maar dan moet je wel een molactie in gedachten hebben en ze doet dat niet. Sterker nog, ze corrigeert samen met Laetitia de fout dat het doopvontbeeld naar het theater moet. Dat was heel ver omgelopen geweest. Ze zeggen dat ze met het beeld naar het theater komen. Laetitia zegt "maar moet dat beeld ook naar het theater? Dan zegt Kim Lian: Op het briefje staat iets over een fontein. Daarmee is duidelijk dat dit dus niet klopt en Thomas concludeert dit vervolgens ook, terwijl hij daarvoor vastberaden op weg was met het beeld naar het theater. Thomas wilde zelfs opgeven en het is Kim-Lian die hem overtuigt om toch verder te doen.

In aflevering 6 zien we Kim-Lian 2 kistjes ophalen en gaat ze meteen terug met deze 2 kistjes en ze krijgt van Thomas nog 2 kistjes. Uiteindelijk lukt het haar om de 4 kistjes te openen en 1.400 euro te verdienen. Waar Kim-Lian toch verantwoordelijk is voor 700 euro. Daarna liegt ze tegen Sahil over het verdiende geld, waarom zou je dit doen als mol? Je gaat alweer de aandacht op jezelf vestigen. In de opdracht met de jetski’s zien we Kim-Lian ook weinig verkeerd doen. Ze doet samen met Laetitia en Thomas veel goed en zo wordt er ook een aardig bedrag verdiend.

Liegt er opzichtig tegen Everon over de 250 euro die missen. Everon prikt er ook meteen doorheen en verdenkt haar ook.

Kon makkelijk geld laten verdwijnen toen ze alleen was met de kistjes. Als Rik dan vervolgens niet alle info had gegeven over het totaalbedrag, het aantal kistjes en pijlen had niemand dat kunnen achterhalen.

Maakt op het nippertje nog een kistje open net voor de tijd voorbij was.

Stelt voor om verdenkingen op haar te vestigen door de moltelefoondiefstal op zich te nemen.

Maakt samen met Laetitia ene hele boot met boeien in orde.


In aflevering 7 wordt ze weer verdacht gemaakt door de productie. Door haar zogezegde voorkennis dat de opdracht met dieren zou zijn. In deze opdracht doet ze het samen met Fresia wel erg slecht, maar hier doet niemand het echt goed. In de volgende opdracht neemt ze zeker 5 goede foto’s en verdient zo minstens 250 euro.

In aflevering 8 doet Kim-Lian goed haar best in de tapijt-opdracht. Ze gaat er volledig voor. Ze komt ook met de goede suggestie om te focussen op 2 straten. In de hijskraan doen Fresia en Kim-Lian het ook niet slecht. Al worden er wel te weinig vragen beantwoord. Ze duidt nog een container aan die naar haar gevoel ook weg moet. Wat uiteindelijk wel klopte (dit kan wel omgekeerde psychologie zijn als mol). Bij de step-opdracht is Kim-Lian slim genoeg om een achterwiel van een andere step te gebruiken als voorwiel en zo hebben ze toch een volledige step en hebben ze 500 euro verdiend.

Conclusie na 8 afleveringen is dat ze erg veel geld verdiend heeft en dat ze zichzelf steeds verdacht maakt en ook de productie maakt haar verdacht. Alle factoren gecombineerd lijkt het me dus uitgesloten dat Kim-Lian de mol is. Ik ben dus erg verbaasd dat ze hier op het forum nog altijd als hoofdverdachte staat.
Mooi betoog! Ik heb nog wat aangevuld op basis van mijn lijstje (van de niet-molse kant).


Een mooi betoog van Convans! Met sommige dingen ben ik het absoluut eens dat ze onmols zijn, zoals best veel geld verdienen met kistjes en foto's. Van de kleinere bedragen vind ik ze juist prima mols uit te leggen.


Kleine bedragen is normaal prima mols uit te leggen. Waarom dat bij KL niet zo is komt omdat ze niks doet om grote bedragen uit de pot te houden.

Als je jezelf heel verdacht maakt om kleine bedragen te laten verdwijnen en ondertussen hele grote bedragen in de pot laat komen die je met veel minder verdachtmaking had kunnen blokkeren kan ik alleen maar concluderen dat je niet de mol bent maar een nepmollende kandidaat speelt.

2000 euro van de beelden, geld van de zwanen en 1500 bij vakbondje had ze niet alleen kunnen voorkomen met acties die prima kandidaats uit te leggen waren geweest, ze doet hier steeds het tegenover gestelde (eerst voor alles of niets kiezen en dan beeld dat naar verkeerde plek gaat corrigeren, geen jokers kiezen en benadrukken dat het geld alleen door Welmoed verdiend is zonder dit toe te eigenen,  op het laatst nog extra zwanen gaan halen en toch nog hard genoeg trappend op tijd binnenkomen).

Zo heeft iedereen natuurlijk acties die zowel kandidaats als niet-kandidaats zijn, dus er blijf altijd een kans dat KL het toch is. De omgekeerde psychologie met de containers zou ze dan mooi uitgevoerd hebben. Ook van mijn mol Fresia kan ik niet alles verklaren. Maar op basis van (mijn) logica verdenk ik KL niet.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 12:58:27 door Theovv »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #747 Gepost op: 21-02-2022, 12:57:12 »
En inmiddels is Kim naar de derde plek gezakt bij het publiek
Yessssss nu is het echt case closed.

Kim-Lian is de mol!!!!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #748 Gepost op: 21-02-2022, 13:06:00 »
Bijna goed, Lo.

Kim-Lian is de trol, Fresia is de Mol!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #749 Gepost op: 21-02-2022, 13:13:12 »
Junges, we moeten nog twee weken dus zullen we het iets inhoudelijker houden nog? ;)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #750 Gepost op: 21-02-2022, 13:36:16 »
En inmiddels is Kim naar de derde plek gezakt bij het publiek. Ze heeft nu net als Everon 32% van de stemmen.  Ze zal alleen net iets minder dan Everon hebben.
Is het ooit eerder zo geweest dat de 3 finalisten even verdacht waren (zowel bij het publiek als hier op het forum volgens mij)? Naar mijn idee was er altijd wel 1 die door de meerderheid uitgesloten werd van molschap. Nu durf ik niemand echt uit te sluiten.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #751 Gepost op: 21-02-2022, 13:40:15 »
Is het ooit eerder zo geweest dat de 3 finalisten even verdacht waren (zowel bij het publiek als hier op het forum volgens mij)? Naar mijn idee was er altijd wel 1 die door de meerderheid uitgesloten werd van molschap. Nu durf ik niemand echt uit te sluiten.

Gewone kijker denkt dat Thomas gespreid heeft tussen kim en Everon. Fresia en kim op Everon en Everon op Kim. Dan is het logisch dat de gewone kijker denkt dat Kim de mol niet kan zijn omdat Thomas af viel en niet Fresia. Fresia wordt waarschijnlijk meest verdacht omdat ze minst geld verdiend heeft.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #752 Gepost op: 21-02-2022, 13:44:16 »
Yessssss nu is het echt case closed.

Kim-Lian is de mol!!!!!!
Omdat ze een paar procent achter staat, waar ze afleveringen lang veruit het meest verdacht werd?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #753 Gepost op: 21-02-2022, 13:51:42 »
Kim blijft voor mij de mol om tig redenen, maar vooral ook door dit:



Heel duidelijk dat Everon achter het masker zit. Daardoor valt hij voor mij al uit de running als mol. Dan blijft alleen de optie winnaar en verliezer over. Er word al wekenlang gebouwd naar een Kim en Everon top 2. Dan is mijn logische stap dat Everon wint en Kim-Lian ontmaskert.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #754 Gepost op: 21-02-2022, 13:55:28 »
Kim blijft voor mij de mol om tig redenen, maar vooral ook door dit:



Heel duidelijk dat Everon achter het masker zit. Daardoor valt hij voor mij al uit de running als mol. Dan blijft alleen de optie winnaar en verliezer over. Er word al wekenlang gebouwd naar een Kim en Everon top 2. Dan is mijn logische stap dat Everon wint en Kim-Lian ontmaskert.
van waar/wanneer komt dat linkerbeeld? interessant

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #755 Gepost op: 21-02-2022, 13:56:23 »
van waar/wanneer komt dat linkerbeeld? interessant

Zit in de eerste paar minuten van de eerste aflevering bij het bal. 

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #756 Gepost op: 21-02-2022, 13:57:49 »
Gewone kijker denkt dat Thomas gespreid heeft tussen kim en Everon. Fresia en kim op Everon en Everon op Kim. Dan is het logisch dat de gewone kijker denkt dat Kim de mol niet kan zijn omdat Thomas af viel en niet Fresia. Fresia wordt waarschijnlijk meest verdacht omdat ze minst geld verdiend heeft.
Ik begrijp waar het vandaan komt, maar in mijn herinnering werd in de finale bijna altijd wel 1 kandidaat veel minder verdacht of herinner ik me dat niet goed?

Overigens denkt de gewone kijker dat ze niets weten door de biechten van Thomas en Fresia. De molloten zien in dat het niet anders kan dat Kim-Lian het niet is :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #757 Gepost op: 21-02-2022, 14:00:23 »
Zit in de eerste paar minuten van de eerste aflevering bij het bal.
Bedankt, het was me toen niet opgevallen dat er nog een gouden masker was en dat die hand zichtbaar is en idd op die van Everon lijkt. Ik was in de veronderstelling dat de mol degene was met het gouden masker en de rode mantel. Dit zou in ieder geval dan aangeven dat Everon niet de mol is, maar waarom hij dan ook een gouden masker heeft is apart. Blijkbaar is alleen de rode mantel onderscheidend voor mol vs kandidaat. 
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 14:02:12 door Theovv »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #758 Gepost op: 21-02-2022, 14:04:52 »
Omdat ze een paar procent achter staat, waar ze afleveringen lang veruit het meest verdacht werd?
Nee omdat Talpavenator victorie kraait dat Kim-Lian van plek 1 naar de onderste plek is gezakt. Ik zeg: kraai dan beter victorie dat zij de mol is  ::trots:: ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #759 Gepost op: 21-02-2022, 14:07:19 »
Bedankt, die hand was me toen niet opgevallen. Ik ga het even terugkijken. Ik was in de veronderstelling dat de mol degene was met het gouden masker en de rode mantel. Dit zou in ieder geval dan aangeven dat Everon niet de mol is, maar waarom hij dan ook een gouden masker heeft is apart. Blijkbaar is alleen de rode mantel onderscheidend voor mol vs kandidaat.

Mijn enige verklaring is deze situatie:

Volgende week valt Fresia af á la Charlotte. We zien Kim en Everon het gouden masker op doen voordat het bal begint. Kandidaat Everon staat tussen de mensen, want hij is een kandidaat. Kim loopt in het rode gewaad naar beneden. Everon wint en Kim is de mol.