Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 79549 keer)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #760 Gepost op: 21-02-2022, 14:12:00 »
Mijn enige verklaring is deze situatie:

Volgende week valt Fresia af á la Charlotte. We zien Kim en Everon het gouden masker op doen voordat het bal begint. Kandidaat Everon staat tussen de mensen, want hij is een kandidaat. Kim loopt in het rode gewaad naar beneden. Everon wint en Kim is de mol.

Ik hoop dat er nog een opdracht komt tijdens het bal of iets in de trant van; zorg dat je op tijd bij het bal komt en dan voor het oog van de rest de test maken oid.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #761 Gepost op: 21-02-2022, 14:14:45 »
Ik hoop dat er nog een opdracht komt tijdens het bal of iets in de trant van; zorg dat je op tijd bij het bal komt en dan voor het oog van de rest de test maken oid.

Als ie zoiets zou doen zou Rick wel echt ballen hebben.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #762 Gepost op: 21-02-2022, 14:15:13 »
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. En ik vermoed dat er ook nog iets wordt gedaan met die 'schot voor de boeg mollen' uit aflevering 1. Wellicht mogen de kandidaten uit het Afvallershotel tijdens het bal - buiten mededinging - zeggen wie van de drie finalisten het volgens hen is? Misschien krijgen ze maskers op al naar gelang de kleur van degene die ze gekozen hebben?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #763 Gepost op: 21-02-2022, 14:25:29 »
Ik was uit de Kim-tunnel gestapt, veel te opzichtige molacties en ook best wel goede kandidaat-acties. Echter als  je terugkijkt naar de 4e aflevering, minuut 34:15, dan zie je Kim het geld uit het kistje pakken. Het geld dat verduisterd wordt. Als je goed kijkt zie je heel even dat er op dat moment al een gat in het biljet zit, dat Kim snel bedekt met haar vinger voordat Hila iets kan zien.

Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #764 Gepost op: 21-02-2022, 14:35:03 »
Een mol heeft ook wel eens ongeluk. Hoeveel ze heeft ''verdient'' valt nog wel mee.
Maar het gaat ook niet direct om het verdienen an sich, maar om het onnodig verdienen van geld. En dat was bij de millie's en mollie's zeker het geval. Ze had ofwel 'gewoon' de boef mee kunnen fotograferen (zoals Everon deed) of je op andere dingen concentreren en maar een paar foto's maken (zoals Fresia deed). Aan het eind werd immers alleen het totaal verdiende bedrag gemeld en dus niet het individuele aantal foto's...

Everon gaat achter die 250 euro aan, dat slaat nergens op. HEB je een hulpmol, gedraag je je als een jakhals. Kim-Lian is juist stoer dat ze dit achterhoudt.
Ik praat ook niet over hints. Je kunt gewoon zien dat zij de mol is aan het gedrag. Dat kan je elk jaar. Maar dit jaar is het wel erg duidelijk dankzij deze enorme Voorkennisgate.
Dat kan juist slim zijn van mol Everon, door in dat opzicht onmols te doen... En het gedrag van Kim-Lian? Het spijt me, maar ik zie toch echt niet aan haar gedrag dat zij de mol is... Maar dat zal wel aan mij liggen en meer dan de helft van Nederland die op Everon of Fresia zit. Dus zo duidelijk is het niet...

Maar dat vooralsnog hier...... het gaat niet meer gebeuren, wanneer zou dat moeten? Als kandidaat wil je dat nog afgeven, maar dan verklaar je jezelf wel meteen als kandidaat. Dus doet ze het niet. Dus is ze de mol.
Onzinclonclusie natuurlijk. Ook als kandidaat zou je zo laat in het spel het geld niet meer terug geven. Die kans heb je gehad... Zoals je zelf al zegt is dat zeer kandidaats, en gezien de (misschien kleine) kans dat de andere finalist op jou zit als mol zou je dit juist niet moeten doen. Als mol zou het echter wel interessant kunnen zijn om het geld terug te geven, om nog wat aandacht van jou af te halen en op een andere finalist te leggen.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 14:42:15 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #765 Gepost op: 21-02-2022, 15:02:28 »
Mijn enige verklaring is deze situatie:

Volgende week valt Fresia af á la Charlotte. We zien Kim en Everon het gouden masker op doen voordat het bal begint. Kandidaat Everon staat tussen de mensen, want hij is een kandidaat. Kim loopt in het rode gewaad naar beneden. Everon wint en Kim is de mol.
Dat zou inderdaad kunnen, maar het hoeft niet. De rode mantel is afwijkend, die is voor de mol. Of een gouden masker per se voor mol en winnaar zijn weggelegd blijkt uit niks, dus kan ook door iets anders komen of toeval zijn. Dus ik kan er net niks mee.

Ik was uit de Kim-tunnel gestapt, veel te opzichtige molacties en ook best wel goede kandidaat-acties. Echter als  je terugkijkt naar de 4e aflevering, minuut 34:15, dan zie je Kim het geld uit het kistje pakken. Het geld dat verduisterd wordt. Als je goed kijkt zie je heel even dat er op dat moment al een gat in het biljet zit, dat Kim snel bedekt met haar vinger voordat Hila iets kan zien.
en waarom brengt dat je terug in de KL-tunnel? Ze maakt later toch zelf bekend aan de kijkers dat zij geld achterover drukt.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 15:04:06 door Theovv »

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #766 Gepost op: 21-02-2022, 15:28:24 »
Zijn we wel zeker van wie de boef-foto was? Dat us in de uitzending volgens mij niet duidelijk benoemd, alleen hebben mensen dat in Moltalk proberen te reconstrueren volgens mij. Kan dus nog steeds trucage zijn.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #767 Gepost op: 21-02-2022, 16:44:40 »
De montage suggereert dat het Everon was, maar dat is niet waterdicht volgens mij.

Kijkend met de kennis van nu naar aflevering 1... Kim is de enige die de zin krijgt: "Aan jou de taak om de mol te ontmaskeren". Dat zou dan in de meest letterlijke zin uitkomen op het gemaskerd bal.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #768 Gepost op: 21-02-2022, 17:01:20 »
We zien natuurlijk vele malen meer niet dan wel. Kandidaten bespreken de opdrachten en het kan prima zijn dat Welmoed al de 1500 geclaimd heeft. Dan zou het Kim Lian meer verdacht maken als ze ineens de credits zou pakken dan dat ze Welmoed er sympathiek voor in het zonnetje zet. Prima kandidaats te verkopen. Kim Lian wilde de vrijstellingen maar Welmoed ging voor het geld (en was al afgevallen). De reden dat ik het ben blijven toeschrijven aan Welmoed is omdat er ontzettend in geknipt en geplakt is. We niet zien wat Welmoed voorstelt maar niet wat Kim Lian bespreekt. En omdat Kim Lian zich volgens mij even met een superzuur gezicht liet kennen toen ze haar zak daarna ook nadrukkelijk liet vallen.

De foto-boot opdracht vind ik het onduidelijk of de suggestie dat Everon de boef gefotografeerd heeft en Kim Lian niet, juist is. We horen Kim Lian bij het fotograferen zeggen dat ze misschien de boef gefotografeerd heeft of dat die net achter iets verscholen stond op het moment van de foto. De foto van de boef zien we de boef ergens achter vandaan komen. De groep krijgt de foto's niet te zien, voor hen is het sowieso raden wie hoeveel foto's heeft gemaakt en wie de boef gefotografeerd heeft. Er is zelfs onduidelijkheid over. Als Fresia bekent dat ze 2 foto's heeft gemaakt wordt dat niet helemaal geloofd.

En nog steeds geldt: een mol kan het nooit perfect doen, kandidaten kunnen bovendien stevig roet in het eten gooien en soms moet de mol het programma een beetje helpen om iets op gang te brengen bijvoorbeeld.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #769 Gepost op: 21-02-2022, 17:02:55 »
Zijn we wel zeker van wie de boef-foto was? Dat us in de uitzending volgens mij niet duidelijk benoemd, alleen hebben mensen dat in Moltalk proberen te reconstrueren volgens mij. Kan dus nog steeds trucage zijn.
Ja, is zeker. Anders laten ze dat niet bij Moltalk zo zien.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #770 Gepost op: 21-02-2022, 17:07:50 »
Ja, is zeker. Anders laten ze dat niet bij Moltalk zo zien.
En gezien de reactie van Everon zal dat inderdaad ook wel zo zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #771 Gepost op: 21-02-2022, 17:09:20 »
als kandidaat zou je zo laat in het spel het geld niet meer terug geven. Die kans heb je gehad... Zoals je zelf al zegt is dat zeer kandidaats
Als Kim-Lian echt een kandidaat was geweest had ze dat geld direct aan Everon gegeven toen hij erom vroeg. Immers, zij heeft hem als mol, en het is toch een een-tweetje. Dus ze kan veilig dat geld in de pot brengen zonder dat de KANDIDATEN dat weten. Wat had zij erbij te winnen om op dat moment nog dat geld te behouden? Een kandidaat WIL zoveel mogelijk geld in de pot.

Nee, KANDIDAAT Everon heeft het door, en wil dat geld terug in de pot. Dus doet hij bovenstaande. Hij weet dat als zij inderdaad de mol is zij het niet zal geven. Een hele slimme kandidaatsactie. En zij laat het maar gebeuren want is de mol en kiest voor het script dat zij hem dan maar als mol neemt in de biechten.

Ja, Sahil ging ook met geld naar huis. Maar die ging met geld naar huis. M.a.w. dat geld won hij toch niet. Als Sahil erin was gebleven had hij vast een moment gevonden om het geld in de pot te brengen. Hij is nogal warrig, hij vergat serieus dat hij de moltelefoon had gestolen, maar dat geld brandde hem wel in de zakken. Een kandidaat moffelt dat geld gewoon op de een of andere manier terug. Als Kim-Lian echt een kandidaat is dan doet ze dat nog aanstaande zaterdag, op EEN of andere manier......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #772 Gepost op: 21-02-2022, 17:13:54 »
Als Kim-Lian echt een kandidaat was geweest had ze dat geld direct aan Everon gegeven toen hij erom vroeg. Immers, zij heeft hem als mol, en het is toch een een-tweetje. Dus ze kan veilig dat geld in de pot brengen zonder dat de KANDIDATEN dat weten. Wat had zij erbij te winnen om op dat moment nog dat geld te behouden? Een kandidaat WIL zoveel mogelijk geld in de pot.
En jij denkt dan niet dat als ze voor de zoveelste keer het geld gaan tellen en die 250 Euro zit erbij Fresia niet ineens gaat doorvragen van wie dat geld komt? Nee, het zal me niks verbazen als kandidaat Kim-Lian tijdens de slotaflevering ineens die 250 Euro op tafel legt en dat ze zo dus 250 Euro meer gaat winnen dan men zou denken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #773 Gepost op: 21-02-2022, 17:14:14 »
Als Kim-Lian echt een kandidaat was geweest had ze dat geld direct aan Everon gegeven toen hij erom vroeg. Immers, zij heeft hem als mol, en het is toch een een-tweetje. Dus ze kan veilig dat geld in de pot brengen zonder dat de KANDIDATEN dat weten. Wat had zij erbij te winnen om op dat moment nog dat geld te behouden? Een kandidaat WIL zoveel mogelijk geld in de pot.

Nee, KANDIDAAT Everon heeft het door, en wil dat geld terug in de pot. Dus doet hij bovenstaande. Hij weet dat als zij inderdaad de mol is zij het niet zal geven. Een hele slimme kandidaatsactie. En zij laat het maar gebeuren want is de mol en kiest voor het script dat zij hem dan maar als mol neemt in de biechten.

Ja, Sahil ging ook met geld naar huis. Maar die ging met geld naar huis. M.a.w. dat geld won hij toch niet. Als Sahil erin was gebleven had hij vast een moment gevonden om het geld in de pot te brengen. Hij is nogal warrig, hij vergat serieus dat hij de moltelefoon had gestolen, maar dat geld brandde hem wel in de zakken. Een kandidaat moffelt dat geld gewoon op de een of andere manier terug. Als Kim-Lian echt een kandidaat is dan doet ze dat nog aanstaande zaterdag, op EEN of andere manier......
Als KL de mol is kan ze heel goed liegen. Waarom liegt ze dan hier zo ongeloofwaardig tegen Everon, die er daardoor ook meteen doorheen prikt? Enige verklaring is een kandidaat die verdacht wil worden. En het is nog gelukt ook.

Offline SlimmerAlsJij

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #774 Gepost op: 21-02-2022, 17:17:21 »
Maar Kim Lian kan de mol niet zijn.

Kim Lian en Fesia op Everon
Everon op Kim Lian
Thomas (100-x)% op Kim Lian en x% op Everon.

Als het Kim Lian is, dan zou Fresia eruit zijn gegaan. Als het Everon is, dan zou Thomas eruit zijn gegaan. Als het Fresia is, dan ligt het aan of er generieke vragen waren en zodoende iemand nog wat goeds heeft.

Oftewel, Kim Lian is niet de mol. Gaat nu tussen Everon en Fresia.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #775 Gepost op: 21-02-2022, 17:18:52 »
Citaat
Waarom liegt ze dan hier zo ongeloofwaardig tegen Everon, die er daardoor ook meteen doorheen prikt? Enige verklaring is een kandidaat die verdacht wil worden. En het is nog gelukt ook.

Ik denk dan even aan Merel die na een opdracht met balkons exact dat deed: ongeloofwaardig liegen. En met de hele groep erbij.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #776 Gepost op: 21-02-2022, 17:19:28 »
Als KL de mol is kan ze heel goed liegen. Waarom liegt ze dan hier zo ongeloofwaardig tegen Everon, die er daardoor ook meteen doorheen prikt? Enige verklaring is een kandidaat die verdacht wil worden. En het is nog gelukt ook.

Als Kim Lian de mol is, is ze een in your face mol die met rare acties bovendien veel verwarring sticht. En ligt dit juist prima in lijn met haar doen en laten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #777 Gepost op: 21-02-2022, 17:26:40 »
zo ongeloofwaardig tegen Everon, die er daardoor ook meteen doorheen prikt? Enige verklaring is een kandidaat die verdacht wil worden.
Dit begrijp ik niet. Zij is de mol die overvallen wordt en maar 1 doel heeft: geld verduisteren. Wat moet ze dan zeggen, bij deze condities? Zo slecht liegt ze toch niet? Ze liegt trollerig, precies zoals ze is. "Ik heb dat geld niet en houd er nou eens over op". Ik weet niet hoe je dit beter moet liegen ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #778 Gepost op: 21-02-2022, 17:39:01 »
Ik denk dan even aan Merel die na een opdracht met balkons exact dat deed: ongeloofwaardig liegen. En met de hele groep erbij.

daarom dacht Sara toen dat ze nep mol was.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #779 Gepost op: 21-02-2022, 18:07:30 »
Dit begrijp ik niet. Zij is de mol die overvallen wordt en maar 1 doel heeft: geld verduisteren. Wat moet ze dan zeggen, bij deze condities? Zo slecht liegt ze toch niet? Ze liegt trollerig, precies zoals ze is. "Ik heb dat geld niet en houd er nou eens over op". Ik weet niet hoe je dit beter moet liegen ???
Of een mol die de kandidaat speelt die verdacht wil worden :)