Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 79531 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #780 Gepost op: 21-02-2022, 18:14:01 »
Als Kim-Lian echt een kandidaat was geweest had ze dat geld direct aan Everon gegeven toen hij erom vroeg. Immers, zij heeft hem als mol, en het is toch een een-tweetje.

Huh? Sinds wanneer staan kandidaten geld af aan de Mol als die daarom vraagt? Het zou al erg genoeg zijn dat de Mol penningmeester is, maar dan ga je het die niet nog makkelijker maken door geld dat bij jou veilig voor hem is, af te geven.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #781 Gepost op: 21-02-2022, 19:31:54 »
Het zou al erg genoeg zijn dat de Mol penningmeester is, maar dan ga je het die niet nog makkelijker maken door geld dat bij jou veilig voor hem is, af te geven
Dit is totaal onlogisch. Jij zegt dus dat de mol 250 euro vraagt, zij levert dat in, en de mol versnippert dat bedrag. Nu is dus 100% zeker voor Kim-Lian wie de mol is. Dat noemen ze blijkbaar een Gouden Vrijstelling nu. Het is hetzelfde als de mol spotten op die boot. En dat zou dan alleen voor Kim-Lian als enige gegeven worden, deze optie. Egnie.

Je hebt WEL een groot punt dat de mol nooit de penningmeester is. Dat sluit Everon alvast uit als mol. Dat zijn we wel eens aangezien jij Fresia hebt als mol. Maar die had dan weer een andere vertrouwensfunctie; de moltelefoon. Kras ook door Fresia. Blijft over: ...-...

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #782 Gepost op: 21-02-2022, 19:48:22 »
Eh, Kees Tol was toch ook penningmeester? En ik dacht zelfs het geld wat ze met een opdracht verdienden dat dat uit de pot kwam, en dus eigenlijk niet extra.
Niet dat Everon mijn mol is trouwens, maar zo zwart-wit kun je niet stellen dat Everon niet de mol kan zijn, volgens mij.


Als Kim-Lian echt een kandidaat was geweest had ze dat geld direct aan Everon gegeven toen hij erom vroeg. Immers, zij heeft hem als mol, en het is toch een een-tweetje. Dus ze kan veilig dat geld in de pot brengen zonder dat de KANDIDATEN dat weten. Wat had zij erbij te winnen om op dat moment nog dat geld te behouden? Een kandidaat WIL zoveel mogelijk geld in de pot.
Als Kim-Lian kandidaat is, dan kijken hoe Everton hierop reageert, en dan beoordelen of dat Mols is of niet. En dan evt op een andere mol over, wat ze zelf ook al suggereert. En aangezien ze de afgelopen afleveringen toch al steeds wisselde in (hoofd)verdachte zoals iemand eerder zo mooi opsomde, is dat helemaal niet zo heel drastisch. Best slim zelfs, eigenlijk.
Bovendien, op de totale pot is 250 niet echt veel. Liever langer in het programma blijven, en die kans is groter als je op deze manier meer weet over wie de mol is, dan 250 meer of minder in de pot.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 19:50:26 door Mollonia »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #783 Gepost op: 21-02-2022, 20:47:07 »
Kim blijft voor mij de mol om tig redenen, maar vooral ook door dit:



Heel duidelijk dat Everon achter het masker zit. Daardoor valt hij voor mij al uit de running als mol. Dan blijft alleen de optie winnaar en verliezer over. Er word al wekenlang gebouwd naar een Kim en Everon top 2. Dan is mijn logische stap dat Everon wint en Kim-Lian ontmaskert.

Had Arno niet onlangs in een TV-programma verteld
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #784 Gepost op: 21-02-2022, 20:52:16 »
Had Arno niet onlangs in een TV-programma verteld
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ze gaan niet het hele programma wijden aan een rood gewaad en er dan niks meedoen ::rofl::. Dat zou een enorme anti-climax zijn.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #785 Gepost op: 21-02-2022, 20:54:20 »
Natuurlijk, dat ben ik met je eens. Maar dat kan toch ook de winnaar zijn?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #786 Gepost op: 21-02-2022, 20:54:43 »
Ze gaan niet het hele programma wijden aan een rood gewaad en er dan niks meedoen ::rofl::. Dat zou een enorme anti-climax zijn.

Dan weten we nu al dat de mol 100% een vrouw is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #787 Gepost op: 21-02-2022, 21:34:59 »
Dan weten we nu al dat de mol 100% een vrouw is.

En Fresia is het niet, dus dan kom ik weer terug bij Kim ::rofl::.

Offline DirkDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #788 Gepost op: 21-02-2022, 21:45:05 »
Ik lees in dit topic, en ook andere topics, dat mensen Kim-Lian een slechte mol zouden vinden. En hoewel iedereen het concept van een goede mol anders invult is Kim in ieder geval origineel. Ik zou goed snappen dat er gekozen is voor een totaal nieuwe moltactiek. Een trolmol hebben we nog niet eerder gezien, althans niet dat ik me kan herinneren. Juist het spel met mols en onmols, wat Kim constant speelt, is leuk en nieuw. Geld opzichtig stelen, zeggen dat je een spel met dieren gaat doen vlak voor je het gaat doen, modderbad nemen, dan weer een klein bedrag verdienen, daarna weer liegen over het bedrag wat verdiend is om ook weer te liegen over de moltelefoon. Ik denk dat dit een verwarmol is, die de kandidaten constant de vraag stelt: zou een mol dit doen? Het komt neer op het volgende: voor een mol maakt het niet zoveel uit of hetgeen wat hij of zij doet mols of onmols is, het gaat er alleen om hoe het geïnterpreteerd wordt door de rest. Met een twijfelende Thomas als laatste afvaller lijkt het me dan gewoon een geslaagde mol die weinig verdacht wordt en niet veel geld verdiend. Met welke tactiek dat gebeurt is mij om het even, en de door Kim gebruikte tactiek vind ik dus zelfs nieuw. Nu nog maar hopen dat ik geen spoken zie.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #789 Gepost op: 21-02-2022, 21:52:03 »
Ik lees in dit topic, en ook andere topics, dat mensen Kim-Lian een slechte mol zouden vinden. En hoewel iedereen het concept van een goede mol anders invult is Kim in ieder geval origineel. Ik zou goed snappen dat er gekozen is voor een totaal nieuwe moltactiek. Een trolmol hebben we nog niet eerder gezien, althans niet dat ik me kan herinneren. Juist het spel met mols en onmols, wat Kim constant speelt, is leuk en nieuw. Geld opzichtig stelen, zeggen dat je een spel met dieren gaat doen vlak voor je het gaat doen, modderbad nemen, dan weer een klein bedrag verdienen, daarna weer liegen over het bedrag wat verdiend is om ook weer te liegen over de moltelefoon. Ik denk dat dit een verwarmol is, die de kandidaten constant de vraag stelt: zou een mol dit doen? Het komt neer op het volgende: voor een mol maakt het niet zoveel uit of hetgeen wat hij of zij doet mols of onmols is, het gaat er alleen om hoe het geïnterpreteerd wordt door de rest. Met een twijfelende Thomas als laatste afvaller lijkt het me dan gewoon een geslaagde mol die weinig verdacht wordt en niet veel geld verdiend. Met welke tactiek dat gebeurt is mij om het even, en de door Kim gebruikte tactiek vind ik dus zelfs nieuw. Nu nog maar hopen dat ik geen spoken zie.

Ik vind het persoonlijk een slechte tactiek die ervoor zorgde dat ze later in afleveringen moeilijker kon mollen. 

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #790 Gepost op: 21-02-2022, 22:02:47 »
Ik lees in dit topic, en ook andere topics, dat mensen Kim-Lian een slechte mol zouden vinden. En hoewel iedereen het concept van een goede mol anders invult is Kim in ieder geval origineel. Ik zou goed snappen dat er gekozen is voor een totaal nieuwe moltactiek. Een trolmol hebben we nog niet eerder gezien, althans niet dat ik me kan herinneren. Juist het spel met mols en onmols, wat Kim constant speelt, is leuk en nieuw. Geld opzichtig stelen, zeggen dat je een spel met dieren gaat doen vlak voor je het gaat doen, modderbad nemen, dan weer een klein bedrag verdienen, daarna weer liegen over het bedrag wat verdiend is om ook weer te liegen over de moltelefoon. Ik denk dat dit een verwarmol is, die de kandidaten constant de vraag stelt: zou een mol dit doen? Het komt neer op het volgende: voor een mol maakt het niet zoveel uit of hetgeen wat hij of zij doet mols of onmols is, het gaat er alleen om hoe het geïnterpreteerd wordt door de rest. Met een twijfelende Thomas als laatste afvaller lijkt het me dan gewoon een geslaagde mol die weinig verdacht wordt en niet veel geld verdiend. Met welke tactiek dat gebeurt is mij om het even, en de door Kim gebruikte tactiek vind ik dus zelfs nieuw. Nu nog maar hopen dat ik geen spoken zie.

Dit. En we moeten niet vergeten dat Kim ook nog eens biljetten moest verduisteren met hints erop. Dat zal ook wel een nodige stress hebben gegeven. Hoe ze daar zo cool onder blijft vind ik knap. Ze kan er ook niks aan doen dat
Spoiler: maskerhint (klik om te tonen/verbergen)
dan sta je sowieso al onder de loep. Dan was dit de beste tactiek om te gebruiken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #791 Gepost op: 21-02-2022, 23:29:06 »
Ik lees in dit topic, en ook andere topics, dat mensen Kim-Lian een slechte mol zouden vinden. En hoewel iedereen het concept van een goede mol anders invult is Kim in ieder geval origineel. Ik zou goed snappen dat er gekozen is voor een totaal nieuwe moltactiek. Een trolmol hebben we nog niet eerder gezien, althans niet dat ik me kan herinneren. Juist het spel met mols en onmols, wat Kim constant speelt, is leuk en nieuw. Geld opzichtig stelen, zeggen dat je een spel met dieren gaat doen vlak voor je het gaat doen, modderbad nemen, dan weer een klein bedrag verdienen, daarna weer liegen over het bedrag wat verdiend is om ook weer te liegen over de moltelefoon. Ik denk dat dit een verwarmol is, die de kandidaten constant de vraag stelt: zou een mol dit doen? Het komt neer op het volgende: voor een mol maakt het niet zoveel uit of hetgeen wat hij of zij doet mols of onmols is, het gaat er alleen om hoe het geïnterpreteerd wordt door de rest. Met een twijfelende Thomas als laatste afvaller lijkt het me dan gewoon een geslaagde mol die weinig verdacht wordt en niet veel geld verdiend. Met welke tactiek dat gebeurt is mij om het even, en de door Kim gebruikte tactiek vind ik dus zelfs nieuw. Nu nog maar hopen dat ik geen spoken zie.

In zekere zin was Yvon Jaspers ook een trolmol. Eerst bewust, als opvallende hulpmol, later doordat ze niet echt een overtuigende actrice was (en zich bovendien niet op het molschap had kunnen voorbereiden). Haar molgedrag viel bijna alle kandidaten enorm op, maar doordat haar gedrag zó overdreven mols was kon bijna niemand het geloven en stemde bijgevolg elke afvaller op Lottie Hellingman.

En nee, dat is geen intelligente of onderhoudende moltactiek, wat de tarotkaarten ook mogen beweren.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 23:31:06 door Michmol »
Woosie down?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #792 Gepost op: 21-02-2022, 23:34:49 »
Renée leek voor het seizoen voorkennis te hebben in een video van de Telegraaf. Ze kreeg precies die vraag ...of ze de Mol had gecoacht. Ze reageerde apart. Betrapt, of geacteerd betrapt.

Even daarvoor zei ze in dat interviewtje dat ze vooral bij Kim molvibes kreeg, en een beetje bij Everon.

Bij MolTalk vorige zaterdag had ze Everon nipt op 1 en Kim op 2. 

In beide gevallen noemde Renée niemand anders. Toch apart dat ze ons net dat Molduel voert. Dat lijkt de regie ook al weken te doen.

:facepalm:

Dit past natuurlijk perfect bij de troll die dit hele seizoen zou kunnen zijn. De ontmaskering van Kim-Lian al in augustus vorig jaar.

Renée die ons in december alvast het Molduel door de strot duwt en daar de Mol nog een keer ontmaskert. Past allemaal in dat plaatje.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #793 Gepost op: 21-02-2022, 23:40:58 »
:facepalm:

Dit past natuurlijk perfect bij de troll die dit hele seizoen zou kunnen zijn. De ontmaskering van Kim-Lian al in augustus vorig jaar.

Renée die ons in december alvast het Molduel door de strot duwt en daar de Mol nog een keer ontmaskert. Past allemaal in dat plaatje.

Fout op fout

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #794 Gepost op: 21-02-2022, 23:57:14 »
Natuurlijk, dat ben ik met je eens. Maar dat kan toch ook de winnaar zijn?

Zou niet eens zo onlogisch zijn dat de figuur in het rode gewaad niet de mol is.  WIDM weet  ook wel dat iedereen dit verwacht en juist daarom is het des te verrassender als er last minut e toch nog een plottwist komt, a la Sara/Merel portret op het water.

Om met de onsterfelijke woorden van Herman Kuiphof te spreken: "Zijn we er toch (weer) ingetuind!"  ::oink::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #795 Gepost op: 22-02-2022, 00:13:03 »
Dossier Trol Mol

''wat is ze toch een kwiebus!''
Credits naar Heinz, Ronaldanius, Annabeestje en alle anderen voor de aanwijzingen.


HINTS
- Zoals gebruikelijk sloegen de afleveringstitels op de mol. De afleveringstitel van aflevering 1 heette ''de tijd zal het leren''. De klokken moesten op 11:22 gezet worden. De 11e letter van het alfabet is een K en het is seizoen 22. K(im) is de mol van seizoen 22. De afleveringstitel van aflevering 2 heette ''zwijgen''. Dit kon slaan op het feit dat Kim niet de vlag van Zweden herkende. De afleveringstitel van aflevering 3 heette ''nietszeggend''. Alles wat de mol deze aflevering verdiende voor de pot werd er weer uitgehaald door een andere kandidaat. Haar verdiensten waren nietszeggend. De afleveringstitel van aflevering 4 heette ''stemmen''. Kim-Lian is een stemactrice. Aflevering 5 heette ''kettingreactie''. Kim-Lian zorgde voor een kettingreactie bij de busjes door op te merken dat de opdracht al begonnen was. Aflevering 6 heette ''golfbeweging''. Kim-Lian maakte een golfbeweging met haar lichaam na het krijgen van haar groene scherm. Aflevering 7 heette ''coulissen''. Kim-Lian hielt het briefje van 250 euro voor haar gezicht, waarbij ze met haar oog door het briefje heen keek. Hierdoor stond ze achter het masker en dus in de coulissen als mol. Aflevering 8 heette mollenvanger. Kim is de enige die niet met de metaaldetector op zoek ging naar de onderdelen. Ze groef als een mol, de anderen moest dus als mollenvanger(s) op zoek naar haar.
- Na opdracht 1.1 (af)troeven heeft Rik het over dat de kandidaten goud in handen hebben. De naam Kim betekent goud. Bovendien gebruikt Kim de gehele eerste aflevering een gouden pen.
- Kim verwijst twee keer naar oud-mol en naamgenoot Kim. 1). tijdens de opdracht met de foto's pakt Kim een kruisje. Dit was in seizoen 10 een verwijzing naar mol Kim. 2). tijdens Luid Sprekers is één van de zinnen ''Kennis Is Macht'', ook dit was destijds een verwijzing naar de mol.
- In opdracht 3.3 Huis(ont)houden verwijzen de verschillen naar Kim. De kerstboom = 5 Days of Christmas. Gouden sleutel = Fort Boyard. Porselein kopjes en de vazen = Stelletje Pottenbakkers!. Religieuze muur = The Passion. TV = Call TV.
Parkieten = RIO, Kim-Lian heeft de stemmen voor deze film gedaan. Bloemen = Nummer van Kim-Lian heet garden of love.
- Tijdens de opdracht 4.1 Luid Sprekers is één van de zinnen ''de mol (als leider) is in ons midden'', een verwijzing die later ook nog eens terug komt. Als je alle kandidaten op alfabetische volgorde zet staat Kim in het midden. De naam Kim betekent ook leider.
- Kim lijkt vaak voorkennis te hebben. O.a kleedde ze zich voor de lasergame opdracht in camouflage en wist ze  ook dat er een opdracht met schapen zou komen.
- Tijdens de opdracht 8.3 Zand Erover zegt Kim :"Ik krijg flashbacks" terwijl ze graaft. Een mol graaft natuurlijk heel graag, maar de mol heeft die opdracht ook de onderdelen begraven. Een slimme verwijzing van mol Kim naar wat ze die ochtend heeft gedaan.
-
Spoiler: maskerhint (klik om te tonen/verbergen)

Toegevoegd:

- Kim en Hila slapen op kamer 301, dit kun je lezen als 3=M 0=O 1=L.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #796 Gepost op: 22-02-2022, 01:28:00 »
Wanneer hebben we kunnen zien dat het Hila en Kim-Lian waren, die in kamer 301 sliepen? Bij mijn weten hebben we nooit gezien wie er in die kamer sliep.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #797 Gepost op: 22-02-2022, 01:31:58 »
Ik weet wel dat ze in 109 sliepen.. zag je na t gefluister samen in de kamer na de laseropdracht

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #798 Gepost op: 22-02-2022, 04:05:47 »
Ik lees in dit topic, en ook andere topics, dat mensen Kim-Lian een slechte mol zouden vinden. En hoewel iedereen het concept van een goede mol anders invult is Kim in ieder geval origineel. Ik zou goed snappen dat er gekozen is voor een totaal nieuwe moltactiek. Een trolmol hebben we nog niet eerder gezien, althans niet dat ik me kan herinneren. Juist het spel met mols en onmols, wat Kim constant speelt, is leuk en nieuw. Geld opzichtig stelen, zeggen dat je een spel met dieren gaat doen vlak voor je het gaat doen, modderbad nemen, dan weer een klein bedrag verdienen, daarna weer liegen over het bedrag wat verdiend is om ook weer te liegen over de moltelefoon. Ik denk dat dit een verwarmol is, die de kandidaten constant de vraag stelt: zou een mol dit doen? Het komt neer op het volgende: voor een mol maakt het niet zoveel uit of hetgeen wat hij of zij doet mols of onmols is, het gaat er alleen om hoe het geïnterpreteerd wordt door de rest. Met een twijfelende Thomas als laatste afvaller lijkt het me dan gewoon een geslaagde mol die weinig verdacht wordt en niet veel geld verdiend. Met welke tactiek dat gebeurt is mij om het even, en de door Kim gebruikte tactiek vind ik dus zelfs nieuw. Nu nog maar hopen dat ik geen spoken zie.

Denk dat ze de mol is en als dat uitkomt, vind ik het juist een heerlijke mol in een leuk seizoen. 

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #799 Gepost op: 22-02-2022, 11:41:12 »
en waarom brengt dat je terug in de KL-tunnel? Ze maakt later toch zelf bekend aan de kijkers dat zij geld achterover drukt.
Kijk naar het gifje, je ziet een witte vlek (gat) in het biljet, waar Kim snel haar vingers op legt.
Ik keek net bij het topic molgeld, kwam ik deze link tegen, al was toen het gat in het biljet nog niet bekend.
https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71587.msg2443902#msg2443902
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 14:38:28 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!