Auteur Topic: [Kandidaat] Laetitia Gerards  (gelezen 27896 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #160 Gepost op: 31-01-2022, 19:34:56 »
We zullen er op letten Mar!

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #161 Gepost op: 31-01-2022, 19:42:38 »
Gek genoeg is het trouwens "Lea" voor intimi (en dyslectici).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #162 Gepost op: 31-01-2022, 19:55:36 »
Laetitia heeft oorbellen in V vorm. Twee menselijke figuurtjes die samenkomen in de punt. Toevallig weer de 22e letter van het alfabet.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #163 Gepost op: 31-01-2022, 19:56:03 »
Ik ga het hier toch zeggen. Is het misschien teveel moeite om Laetitia gewoon bij haar naam te noemen? Ik vind Lae namelijk tamelijk irritant, maar ben misschien wel de enige.

Ik snap je! Vermoedelijk denken ze haar te noemen bij de naam die haar vrienden haar geven en wat de kandidaten in WIDM nu ook beginnen te doen. Maar dan moet ze toch iets beter opletten. Dat “koosnaampje” zoals vrienden haar noemen is Lea. Geen Lae  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #164 Gepost op: 31-01-2022, 19:57:52 »
Als jij iets beter had opgelet had je gezien dat ik dat net zei. Maar goed, ik zal haar voortaan Lea noemen. ;)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #165 Gepost op: 31-01-2022, 20:02:54 »
Als jij iets beter had opgelet had je gezien dat ik dat net zei. Maar goed, ik zal haar voortaan Lea noemen. ;)

Die had ik idd even gemist, maarre.. heel fijn haha.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #166 Gepost op: 31-01-2022, 20:10:10 »
Ach het is maar net waar mensen zich druk om willen maken ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #167 Gepost op: 31-01-2022, 20:12:29 »


  • Lea's kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 5 en vind je hier

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #168 Gepost op: 31-01-2022, 21:35:36 »
Heinz, I see what you did there.  ;D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #169 Gepost op: 31-01-2022, 22:10:08 »
Die gifjes zijn toch weer verfrissend, zo onder elkaar. Twee keer knipperen met haar ogen, onderste testscherm drie keer knipperen met haar ogen. Voor wat t waard is  ::rofl::
Ik vind haar naam te mooi om af te korten, en wij zijn misschien molloten, maar zeker geen intimi van de kandidaten.
Lætitia it is.
Tho, Fre, Eef, Suus, Lea, kandidaten onder elkaar, maar ik hou het bij hun namen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #170 Gepost op: 31-01-2022, 22:26:47 »
OK, nu genoeg over haar naam. Laten we het weer over haar (on)molse acties hebben. Mist er nog iets in het overzicht waar ik naar linkte of staan er foutjes in? Ik hoor het graag. :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #171 Gepost op: 31-01-2022, 22:30:42 »
OK, nu genoeg over haar naam. Laten we het weer over haar (on)molse acties hebben. Mist er nog iets in het overzicht waar ik naar linkte of staan er foutjes in? Ik hoor het graag. :)

Je hebt gelijk, is verwijderd want nutteloze discussie.
 ::schaam::

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #172 Gepost op: 31-01-2022, 22:40:31 »
Wel potverrr de potverr!  ::rofl:: (ow, in de tussentijd is het bericht waar dit een reactie op is verwijderd…)

Maarre back to business:

Uiteindelijk ben ik vanavond pas een tweede keer gaan kijken. Alleen opdracht 1 nog maar trouwens. Bij de eerste keer kijken viel dat roze etuitje met de verdubbelaar natuurlijk al op. Die “vergat” ze en ze vergat daar later ook iets over te zeggen. Erg twijfelachtig, maar wat ik dan raar vond is dat ze wel het geld had. Maar wacht even..

De kettingreactie mislukte sowieso doordat Everon zijn sleutel niet vond. Maar als de mol aan een ketting zat, dan kon ze dat niet weten. En moest dus zelf mollen om ervoor te zorgen dat de kettingreactie mislukte.
En ja, dan vind ik LaeTITIA (  ::zwaai:: ) toch weer verdacht. Vooral vanwege het voorkomen van de kettingreactie. Want daarmee kon ze het meeste geld uit de pot houden. Toch denk ik dat ze ook probeerde zo veel mogelijk tijd te rekken zodat ze te laat zou zijn met het geld. En misschien probeerde ze wel het geld níet te krijgen:

-Het zwarte zakje heeft ze al snel. Ze benadrukt gelijk weer hoe goed ze is met haar: “Lekker bezig!” Maar daarna is ze extreem lang aan het graven naar de sleutel. De opdracht duurde 45 minuten en na 24 minuten zat ze nog steeds vast.

-Sahil gooit een tweede zakje naar haar, maar die kan ze niet vinden. Ze doet dan ook heel relaxed en een beetje lacherig.

-Het bekende roze zakje. In het eerste shot stond ze met haar voet op de waterlijn en leek ze er best bij te kunnen. Ze had de ketting namelijk vast met haar hand waardoor ze minder speling had. Als ze was gaan liggen, kon ze er dan echt niet bij? Ze probéérde het niet eens. Uiteindelijk heeft ze toch de sleutel en ze komt los. Maar ze “vergeet” het roze zakje.

-Thomas geeft haar haar aanwijzing: komt in het water uit. Dan zegt ze: “Ik vraag me af of het geld in het water ligt, dus laat ik daar maar niet gaan graven.” Huh?? Deed dus niks met de aanwijzing van Thomas. En ze hadden nota bene allemaal waterschoentjes gekregen dus was ze nou echt zo verbaasd dat ze het water in moest?

-Nadat ze de aanwijzing van Thomas kreeg, gaf ze hem ook direct een aanwijzing. Via dezelfde porto. Dat was niet de bedoeling, daar had ze de andere porto voor.

-Ze had heel kort via de porto contact met Kim-Lian dus schijnbaar moet ze daar een aanwijzing van krijgen of ontvangen. We horen niet dat het gesprek wordt afgemaakt en later zegt Kim-Lian ook dat ze helemaal niks meer doorkreeg via haar porto’s. Heeft Laetitia hier de kettingreactie verbroken? (Dat Everon niet bij zijn zakje kon, kon ze immers niet weten vanaf die plek.) Of is er wel contact geweest met Kim-Lian en is dat er uit geknipt?

-Uiteindelijk vindt ze toch haar geld. Onduidelijk hoe ze aan die aanwijzing kwam, was niet op de plek van Thomas zijn aanwijzing. Misschien toch Kim-Lian gesproken maar hebben ze dat er uit geknipt? In dat geval was de aanwijzing van Thomas (die in het water uitkwam) dus niet voor haar bedoeld. Maar dan moet ze die boodschap op de porto ‘Verzenden’ hebben gekregen. Had ze niet door dat dat niet klopte?

Uiteindelijk 750,- in de pot waarvan 250 van Laetitia. Maar ze hadden met deze opdracht 2000,- kunnen verdienen! Dus 1250,- uit de pot gehouden door een beetje mollen. Vanuit haar gezien dan, want dat de kettingreactie was verbroken doordat Everon geen sleutel vond, wist ze toen nog niet.

Die kettingreactie kan ook verbroken zijn doordat Thomas het via de verkeerde porto aan Laetitia doorgaf. Maar dat vind ik veel minder waarschijnlijk. Dan had hij toch op zijn minst die verdubbelaar kunnen laten liggen? Het klunzen imago heeft hij toch al.

Ook Kim kan hier gemold hebben door te klooien met die porto. Of Everon door het zakje niet te kunnen pakken. Toch zie ik bij bij Laetitia veel meer aanwijzingen dat er iets niet klopte.

Sahil zei trouwens later in zijn biecht nog over Thomas dat hij nieuwsgierig was of hij het roze zakje wel zou pakken of zou doen of hij het niet zou zien. Hintte hij hier op Laetitia? Grote kans dat hij inmiddels van Fresia had gehoord dat zij haar roze zakje naar Laetitia had gegooid.


Nou, jullie merken het, lekker kort weer  ::rofl:: (En dit was nog maar de eerste opdracht). De hartelijke groeten vanuit mijn tunnel!


EDIT: @Heinz weer iets gemist: jouw overzicht. Ik ga gelijk even kijken.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 22:47:00 door Nemi »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #173 Gepost op: 31-01-2022, 22:46:39 »
Interessante observaties hoor, er gebeurden een hoop gekke dingen rondom Laetitia in aflevering 5. Een paar pagina's terug schreef ik dat het waarschijnlijk Laetitia was die Thomas opriep in plaats van andersom en dat het dus goed was dat zij niet de aanwijzingen van Thomas opvolgde. (Al is het inderdaad ook wel raar dat ze niet het water in zou willen.)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #174 Gepost op: 31-01-2022, 22:53:03 »
In de derde opdracht doet Laetitia een ernstige poging tot mollen maar ze stuit op Sahil en Fresia. Dit is wat er volgens mij gebeurt:
- het molscenario is om het verkeerde beeld bij de basiliek resp. Doopkapel te krijgen. Laetitia wil de fontein bij de basiliek krijgen
- zelf arriveert ze als enige bij de pijnappel, het beeld dat effectief naar de basiliek moet
- we horen haar de omschrijving van de pijnappel (iets religieus) zeggen, maar we zien haar hierbij niet in beeld met de portofoon. Heeft ze dit wel echt aan de anderen doorgegeven? Ze doet in het hele verdere verloop niets met de informatie die ze wellicht in de cruciale fase dat de fontein richting basiliek gaat als enige had
- daarna zien we haar wel in beeld het teken van de sokkel zeggen door de portofoon, waarvan ze weet dat het hetzelfde teken is als de fontein waar de andere bij zijn. Ha ja, die wil ze zo snel  mogelijk naar de basiliek.
- als Thomas zegt, “dan komen we naar je toe” wil ze dat vermijden, ze wil dat beeld immers naar de basiliek (voor de pijnappel daar arriveert) en vraagt “ben je zeker dat het hier naartoe moet?”
- we zien niet precies hoe de groep bij monde van Thomas beslist dat de fontein naar de basiliek moet, maar ze zijn op weg
- zelf bekommert ze zich in het theater samen met Fresia om de sokkel die ook naar de basiliek moet, ze zorgt ervoor dat de pijnappel geen aandacht krijgt
- als Fresia de sokkel alleen draagt, wil ze per se met twee - ha ja, anders zouden haar handen vrijkomen om de pijnappel te vervoeren en als mol wil ze die niet zelf naar de verkeerde plek voeren
- wat later is Sahil bij de pijnappel gekomen, beseft dat die naar de basiliek moet en neemt hem mee
- intussen komen Sahil en Kil met de pijnappel Laetitia tegen, die hen vertraagt door te zeggen waar de sokkel die bij de fontein hoort staat, die staat nl. (toevallig?) bij de Doopkapel.
- in een volgend shot zien we Sahil zich verdedigen “dit hoort toch bij de basiliek?”; Laetitia heeft hier vermoedelijk (buiten beeld) in vraag gesteld of het niet naar een andere plaats moet
- dan ontspint zich een discussie waarin Laetitia zich afzijdig houdt, en Fresia en Sahil jammer voor haar tot de conclusie komen dat de fontein foutief naar de basiliek is gegaan en naar de doopkapel moet
- als de ontknoping nadert, zien we Laetitia komen aanhollen bij de 3 sjouwers van het laatste beeld om dan triomfantelijk de pijnappel het langst vast te houden
- ze juicht mee, maar smijt finaal toch het groene zakje op de grond (toch wat frustratie?)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 07:21:26 door Molekule »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #175 Gepost op: 1-02-2022, 07:41:01 »
-Ze had heel kort via de porto contact met Kim-Lian dus schijnbaar moet ze daar een aanwijzing van krijgen of ontvangen. We horen niet dat het gesprek wordt afgemaakt en later zegt Kim-Lian ook dat ze helemaal niks meer doorkreeg via haar  portofoon.  Of is er wel contact geweest met Kim-Lian en is dat er uit geknipt?

-Uiteindelijk vindt ze toch haar geld. Onduidelijk hoe ze aan die aanwijzing kwam, was niet op de plek van Thomas zijn aanwijzing. Misschien toch Kim-Lian gesproken maar hebben ze dat er uit geknipt?
Wat Heinz zegt klopt met wat in Moltalk werd getoond in een schema: Laetitia kreeg haar aanwijzing via Kim.
Dat het correct doorgeven van Kim aan Laetitia niet getoond wordt, kan een keuze van de regie zijn omdat dat niet in het straatje past van “Kim als grote molverdachte” (hoe minder nadruk op goede dingen van Kim, hoe beter - bij de kijker komt elk signaal immers gelijk binnen, zoals Remco bij WIDM het mooi aangeeft)

Het feit dat Laetitia toch het geld vindt en op het nippertje op de boot stapt, kan mogelijks verklaard worden doordat zij als mol op een positie stond waar ze de andere bootjes zag voorbij passeren (dat weten we niet natuurlijk, maar zou zeker niet verwonderlijk zijn dat de mol goed gepositioneerd staat om de juiste inschatting en actie te kunnen maken). In dat geval zou ze op het einde weten dat de ketting sowieso verbroken is, en kan ze met een gerust hart mee en zich ondanks het gedoe met de verdubbelaar toch tegelijk ook onverdacht maken. Het valt in ieder geval op dat ze pas op het allerlaatst het geld vindt, en daarvoor vooral heel veel tijd verloor zoals je ook aangeeft. Ze legt er bij aankomst ook erg de nadruk op dat ze haar medekandidaten niet terugziet op het eind bij Rik (behalve Thomas dan).

Als je naar de derde proef (beelden) kijkt, moet je haar eens goed in de gaten houden bij de besluitvorming. Ze laat anderen (Hila en Fresia) beginnen, gaat daar dan snel in mee en zodra een 4e persoon (Thomas) ook voor beelden apart gaat, wil ze snel afkloppen. Dat is echter zonder Kim gerekend. De manier waarop ze daarna toch probeert het tij te keren door te protesteren (“ik wil toch per beeldje”) en eerst haar hand op te steken in de hoop dat de anderen volgen (hierbij verlegen en onschuldig lachend als ze in eerste instantie de enige vreest te zijn) en daarna geconcentreerd afwacht, vind ik heel wat gelijkenis hebben met de manier waarop ze in de allereerste proef van het seizoen haar verborgen joker als eerste boven haalt in de hoop dat anderen dat ook doen.
Het is opnieuw één van de vele dingetjes in haar gedrag. Ook als Thomas het na de afgebroken vleugel van de adelaar wil opgeven, is het niet zij die als eerste zegt “neen doorgaan”, maar zodra 2 anderen het opperen, gaat ze daar wel pijlsnel in mee.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 07:55:09 door Molekule »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #176 Gepost op: 1-02-2022, 12:55:51 »
Tijdens 'Zwanenmeer' zit de fiets van Everon en Laetitia op een gegeven moment vast. Laetitia springt het water in en zegt (deze zin werd ondertiteld tijdens de live-uitzending):

"Moet ik nu echt het water in om hem eruit te halen?"

Meteen gevolg door een biecht:

"We zaten vast.
D
us er was maar één oplossing.
I
k moest het water in."


Toegegeven, minder sterk dan de WIDM tijdens haar testbiecht, waar de letters er in de juiste volgorde uitkwamen. Maar wel opmerkelijk dat we dit bij Laetitia in één uitzending tweemaal zien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #177 Gepost op: 1-02-2022, 13:10:59 »
Dan vraagt ze zich dus 2x af wie de mol is 😂

Een hint zou zijn
I k
B en
D e
M ol

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #178 Gepost op: 1-02-2022, 13:16:48 »
Ik ga het hier toch zeggen. Is het misschien teveel moeite om Laetitia gewoon bij haar naam te noemen? Ik vind Lae namelijk tamelijk irritant, maar ben misschien wel de enige.

Ik zal proberen MJ!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #179 Gepost op: 1-02-2022, 13:53:35 »
Die kuil van Laetitia is toch wel verdacht hoor, bijna een meter de verkeerde kant op! Uiteindelijk vindt ze de sleutel op maar 10 cm aan de andere kant. Waarom is ze daar niet eerder gaan graven, maar steeds verder weg aan de verkeerde kant van de paal?

Sahil gooide er nog maar een zwart zakje tegenaan. Mols om van allebei een zwart zakje te willen hebben, dat was er weer eentje minder voor de anderen. En intussen Kim maar wachten in haar modderbad.