Auteur Topic: [Kandidaat] Laetitia Gerards  (gelezen 27894 keer)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #140 Gepost op: 30-01-2022, 14:58:30 »
Bij de opdracht in de ruïnes viel het me al op dat Laetitia het runeteken voor de S omschreef als “Het Harry Potter” teken. En wat hoor ik net? Aan het begin van de Zwanenmeer-opdracht, als Rik het spel begint uit te leggen: het Harry Potter muziekje.

Aanvulling: deze hint is ook op Facebook gezet en daar komt een hoop kritiek omdat men zegt dat het een muziekstuk uit De Notenkraker is. En wat blijkt? Dat is ook zo. Het is een stuk uit De Notenkraker. Maar dit is zeker weten prominent aanwezig in minstens 1 Harry Potter film. Het heet GEEN “Hedwig’s theme”, zoals ik eerder onterecht schreef.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 15:02:04 door Nemi »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #141 Gepost op: 30-01-2022, 15:12:26 »
Ik kreeg van iemand (geen molloot) de tip dat er veel operamuziek wordt gebruikt in de afleveringen, ook geregeld vrij onopvallend / vertraagd als achtergrondmuziek. Dit zou een hint kunnen zijn naar operazangeres Laetitia.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2022, 16:57:11 »
Ook andere muziek, ik hoorde een kort stukje van The Lion Sleeps Tonight.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2022, 16:58:40 »
Veel opera en klassieke muziek, maar ook veel filmmuziek.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2022, 17:08:26 »
Misschien dat de Lion volgende keer weer toeslaat.

Offline SlimmerAlsJij

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2022, 17:35:30 »
Aflevering 5 kwam Laetitia eindelijk uit haar mollenhol. Eerst met de verdubbelaar die verdween, daarna tijdens het Zwanenmeer (hint) dat haar walkitalki het niet meer deed. Ook werd er bij deze opdracht de nadruk gelegd op wie de "poetsmiep" was. Dit gegoogled voor een exacte definitie, maar die was er niet. Zit ook geen naam in dit woord verstopt, maar het enige 8 letterwoord dat kan, is "piepstem".

Afschuwelijk seizoen, iedereen is zo'n mol dat de echte mol niet eens iets hoeft te doen...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2022, 17:44:33 »
"piepstem"

Los van dat je een o mist vind ik dit niet zo aardig naar onze getalenteerde sopraan. ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #147 Gepost op: 30-01-2022, 17:45:54 »
Ik denk dat laatste.
Aangezien ze direct of indirect verantwoordelijk is voor 750 euro (500 van Thomas door goede aanwijzingen te geven en 250 van haar zelf in een opdracht die makkelijk te mollen is) denk ik inderdaad dat ze het vergeet.
Goed opgemerkt Heinz. Het feit dat de montage haar verdachter neerzet (ook nog ff inzoomen op de voetprint naast t roze zakje) dan ze is zegt genoeg denk.
Dat geldt natuurlijk nog meer voor Kim-Lian met haar modderbad.  ;D
Sowieso denk ik niet dat de kandidaten aan de grond wisten dat er twee verdubbelaars in het spel zaten. Thomas nam alleen het bordje met 'verdubbelaar' mee, niet het zakje. Dus Laetitia zal daar ook niet gedacht hebben van 'Oeps, die ben ik vergeten'.
Dat verklaart haar gebrek aan reactie op de verdubbelaar van Thomas bij Rik, maar niet dat ze het zakje niet ging bekijken toen ze los was. Het blijft vreemd voor een kandidaat.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #148 Gepost op: 30-01-2022, 19:54:38 »
maar niet dat ze het zakje niet ging bekijken toen ze los was. Het blijft vreemd voor een kandidaat.

Als kandidaat wil je alles pakken wat er te pakken valt toch. Er had een joker in kunnen zitten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #149 Gepost op: 30-01-2022, 21:43:51 »
Over een joker gesproken:

Laetitia zet nog steeds haar vrijstelling niet in, wel zette ze in aflevering 5 een joker in. Ze kreeg deze joker van Thomas in aflevering 4. Maar dit betekent dus dat Laetitia in aflevering 4 zowel geen vrijstelling als geen joker inzette. Dat is toch een beetje al te gek?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #150 Gepost op: 30-01-2022, 22:00:32 »
Zeker van haar mol of 'ego is de mol'

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #151 Gepost op: 30-01-2022, 23:54:57 »
Ik heb het idee dat ze sinds de foto opdracht Kim Lian door heeft. Die blik toen ze wegliepen nadat Kim de Zweedse vlag negerde, sprak boekdelen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #152 Gepost op: 31-01-2022, 17:59:40 »
Klopt het dat Lae maar 1 x haar scherm heeft gezien?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #153 Gepost op: 31-01-2022, 18:02:10 »
Nae, twae.




Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #154 Gepost op: 31-01-2022, 18:30:58 »
Ah dankjewel! Oprechte reactie wat mij betreft..

Bij nader inzien vind ik het toch niet zo oprecht, geen zucht van het adem inhouden en er zit iets ontspannends in haar ogen. Dit verwarde ik met oprecht.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2022, 22:40:23 door Rozz75 »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #155 Gepost op: 31-01-2022, 18:39:50 »
Nae, twae.

Ah, door deze plaatjes moet ik er ineens weer aan denken: het viel me op dat ze bijna altijd helemaal achteraan in een hoek zit, tijdens de executie. Behalve die keer dat Welmoed er uit ging. Ik denk dat ze op dat moment niet bang waren voor verdachte gezichtsuitdrukkingen (of gestamp  ::rofl::) zoals toen Arno er uit ging. Want met Welmoed was ze natuurlijk dikke vriendinnen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 18:41:47 door Nemi »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #156 Gepost op: 31-01-2022, 19:00:49 »
Ik ga het hier toch zeggen. Is het misschien teveel moeite om Laetitia gewoon bij haar naam te noemen? Ik vind Lae namelijk tamelijk irritant, maar ben misschien wel de enige.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #157 Gepost op: 31-01-2022, 19:05:32 »
Lijkt me nou niet iets om een probleem van te maken.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #158 Gepost op: 31-01-2022, 19:07:33 »
De enige reden is dat het sneller typt Martin! ‘Je kunt je ergeren aan vanalles en nog wat maar je bent het niet verplicht’  ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Laetitia Gerards
« Reactie #159 Gepost op: 31-01-2022, 19:13:52 »
We zullen er op letten Mar!