Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok  (gelezen 7008 keer)

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2022, 11:01:54 »
Als je 2 uur =120 minuten moet afmeten met een zandloper van 1.05 en je telt steeds 5 sec te kort dan ben je die 10 minuten marge al precies kwijt
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 11:05:37 door Jcw »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2022, 11:08:14 »
Ja, ware het niet dat ze niet alleen met die kleine die 120 minuten gingen aftellen. Die was alleen voor de paar laatste minuten en dan is die marge veel te klein.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2022, 11:09:23 »
Als je 2 uur =120 minuten moet afmeten met een zandloper van 1.05 en je telt steeds 5 sec te kort dan ben je die 10 minuten marge al precies kwijt

Klopt , alleen hebben ze nog zandlopers met wat meer tijd en zullen ze nooit kiezen om 120 keer een zandloper om te draaien van 1 minuut, als er bv ook een naast staat van 30 minuten .   
De opdracht was veel lastiger geweest als je inderdaad verplicht was om bv 120 keer een zandloper om te draaien over een timeframe van zeg 10 uur . Dan moest je shifts maken , vertrouwen hebben in elkaar etc.   Nu was het gewoon zo’n 2 uur wakker blijven en een paar keer de zandloper om draaien .  Geen kans voor de mol

Offline Drgonnofski

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2022, 11:12:26 »
Klopt , alleen hebben ze nog zandlopers met wat meer tijd en zullen ze nooit kiezen om 120 keer een zandloper om te draaien van 1 minuut, als er bv ook een naast staat van 30 minuten .   
De opdracht was veel lastiger geweest als je inderdaad verplicht was om bv 120 keer een zandloper om te draaien over een timeframe van zeg 10 uur . Dan moest je shifts maken , vertrouwen hebben in elkaar etc.   Nu was het gewoon zo’n 2 uur wakker blijven en een paar keer de zandloper om draaien .  Geen kans voor de mol

Vooral dit. Die 2 uur was een makkelijke timer. Tuurlijk zijn er andere opties maar zoals die "vroeger" was vond ik hem beter. Nu was de tijd te kort en stond iedereen er met zn neus op. Het was leuker geweest zoals suzanne vroeg als het 11 uur de dag erna was. Imo

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2022, 11:36:12 »
Citaat
Als je 2 uur =120 minuten moet afmeten met een zandloper van 1.05 en je telt steeds 5 sec te kort dan ben je die 10 minuten marge al precies kwijt

Dan tel je 120 keer 5 seconden te weinig. Totaal 600 seconden is inderdaad tien minuten. Maar aangezien het omdraaien ook steeds een seconde of zo zal kosten, kun je zelfs met 120 misrekeningen nog binnen de marge blijven. Dit was op deze manier echt te makkelijk om fout te doen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2022, 13:33:30 »
Sahil leek me nog verdacht door 40x de kleinste zandloper om te willen draaien. Maar zelfs een keer te veel of te weinig zou geen resultaat opleveren. 20 keer draaien natuurlijk wel, maar als iemand daarin was meegegaan, zou dat wel heel vreemd zijn geweest.
Ideaal om iemand die op de rand van een voutje staat alleen achter te laten en in de verleiding te brengen om zichzelf verdacht te maken, hij bleef met Welmoed achter, Fresia en Laetitia liepen rond.

Voor de rest hadden ze nog de hele nacht de tijd om de iPads door te laten lopen? Maar dat is niet gelukt, want..?

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2022, 13:59:43 »
Misschien is bij deze opdracht niet zo zeer de eindtijd relevant maar meer de tijd waarbij de tablets onzichtbaar werden. Dit was 9:35 of 21:35, waarbij 9:35 meer voor de hand ligt omdat er ook 11:22 als eindtijd gegeven wordt. Hoewel dat eerder leuk is voor de 22e keer dat er een mol is met 11 kandidaten.
Voor de rest viel hier Thomas op met zijn foute berekening 7 keer de 15 min. zandloper en dan nog 7 keer de 1 in. zandloper.
En Sahir met zijn tig keer de kortstlopende zandloper.
 

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #27 Gepost op: 2-01-2022, 14:10:33 »
Thomas viel inderdaad op, maar daar hadden ze het ook over 107 minuten. Ze hadden er vijf minuten naast gezeten als ze Thomas hadden gevolgd. Sahir zat er echt een uur naast. Dat is het enige verdachte dat ik zag.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #28 Gepost op: 2-01-2022, 14:27:15 »
Met stip de allersaaiste opdracht ik ooit in Wie de de Mol heb gezien. Gewoon een paar keer wat zandlopertjes omdraaien in een heel beperkte tijd met dan ook nog eens een mega-marge. Ik was echt verbaasd dat deze opdracht geen twist had (hoewel de Nederlandse makers daar sowieso niet meer zo goed in blijken te zijn) of zoals eerder geschreven dat er 's nachts niet meer gemold is.
Echt té flauw en té saai, absoluut niet Wie is de Mol-waardig. :(

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2022, 00:19:57 »
Ik denk dat de mol in deze opdracht geen kans zag om te mollen en daarom ook geen streken heeft uitgehaald. Ik kan me voorstellen dat de mol het in de eerste aflevering nog wat rustig aan doet. Deze opdracht was ook niet makkelijk te saboteren. Ik had het tof gevonden als de mol zandlopers van het ene groepje had kunnen omwisselen met een van een ander groepje, maar daar was eigenlijk geen ruimte voor.

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2022, 11:01:04 »
Ik dacht bij één klok te zien dat Hila korte tijd alleen stond daar. De mol had dan wel een paar minuten ernaast gezeten toch? Ze lijkt me daardoor minder verdacht

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2022, 11:06:19 »
Ik dacht bij één klok te zien dat Hila korte tijd alleen stond daar. De mol had dan wel een paar minuten ernaast gezeten toch? Ze lijkt me daardoor minder verdacht

Niet per se. Als je niet de hoop hebt om succesvol te kunnen mollen, kun je beter onder de radar blijven, dan het halfslachtig proberen omdat het "moet"..

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #32 Gepost op: 3-01-2022, 14:40:17 »
Deze opdracht vond ik het vooral wel interessant dat Sahil een duidelijk fout voorstel deed, en dit in no time door (vooral) Laetitia werd gecorrigeerd. Het kwam voor mij over als een klein mollenvalletje, waarbij Laetitia nu voor hem wellicht minder verdacht wordt.

Ik sluit echter ook niet uit dat een slimme mol deze vallen snel doorziet, en ook verwacht natuurlijk, en er zo snel mogelijk juist gebruik van wil maken. Het direct 'happen' vind ik zelfs niet zo heel kandidaats denk ik. In plaats van meteen roeptoeteren over de fout, zou ik als kandidaat liever even kijken wie en hoe er op gereageerd wordt, welke eventuele discussie ontstaat.

Maar ja, dat is het terugkerende dilemma bij elke potentiële molactie  ::tandpastasmiley:: Is iets verdacht, dus een mogelijke molactie? Of is iets verdacht, dus zou een mol dat nooit doen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #33 Gepost op: 3-01-2022, 15:25:24 »
Met stip de allersaaiste opdracht ik ooit in Wie de de Mol heb gezien. Gewoon een paar keer wat zandlopertjes omdraaien in een heel beperkte tijd met dan ook nog eens een mega-marge. Ik was echt verbaasd dat deze opdracht geen twist had (hoewel de Nederlandse makers daar sowieso niet meer zo goed in blijken te zijn) of zoals eerder geschreven dat er 's nachts niet meer gemold is.
Echt té flauw en té saai, absoluut niet Wie is de Mol-waardig. :(

Goh, liever eens te makkelijke opdracht dan een onmogelijk haalbare opdracht. Het was bijna verhelderend. 

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #34 Gepost op: 3-01-2022, 16:45:24 »
Niet per se. Als je niet de hoop hebt om succesvol te kunnen mollen, kun je beter onder de radar blijven, dan het halfslachtig proberen omdat het "moet"..

Mollen was niet onmogelijk geweest. Stel je pakt een zandloper die er een half uur over doet en je draait die bij - noem maar wat - 13 minuten éénmaal om (of je pretendeert hem weer recht te hebben gezet, omdat hij om viel), dan zit je er ineens 4 minuten naast. Knap als jij dan ziet dat ie ineens net over de helft is, plaats van net ervoor.

De chaos wordt natuurlijk nog groter als een groep gaat roepen "nog 2 minuten" terwijl de andere groep zegt "huh? nog 6 toch?"

Wel tikkie gewaagd, dat wel, maar ik denk dat Hila inderdaad even in die positie zat.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 16:47:56 door Traveljunkie »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #35 Gepost op: 3-01-2022, 16:48:02 »
Aan het einde werd duidelijk dat 1 team nog 8 minuten , een tweede nog 7 minuten en het team van Fresia nog 6 minuten op de klok had staan. Toen was duidelijk dat de opdracht ging lukken. Fresia profiteert hier dan door nog even hardop met het team af te tellen tot nul en daarna hard te beginnen met juichen, haar team juicht verreweg het hardst. Zij weet hier uit dit moment nog iets uit te halen, de rest laat het liggen. De ideale enthousiaste kandidaat spelen is dan een maximale score.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #36 Gepost op: 3-01-2022, 19:50:45 »
Sahil: "We kunnen ook veel makkelijker doen, jongens. Het is over anderhalve minuut 9:22, dat gaan we hier letterlijk over anderhalve minuut zien. Dan kunnen we ook kiezen om die van drie minuten twintig keer om te draaien. Lekker simpel, hebben we niet dat gezeik met die anderen."

Welmoed: "Maar weet je wat het dan is? Dit is wel echt een goed idee, hé. Maar hoe vaak?"

Laetitia: "Ja, hoe vaak?"

Sahil: "Gewoon twintig keer."

Laetitia: "Dat is niet goed hè?"

Welmoed: "Dit is drie minuten en dat moeten we dan twee uren volhouden. Dan ga ik vast beginnen zo."

Welmoed: "We moeten 11:22 hè?"

Sahil: "11:22, ja, sorry."

Ik zie er niet veel in. Voorstel Sahil was misgegaan (Welmoed gaat er in eerste instantie in mee, Laetitia corrigeert als eerste), maar iedereen had meteen geweten wat er was gebeurd en door wie. Deze groep was gaan juichen en alle anderen hadden meteen geweten dat ze fout zaten. Als het een poging tot mollen was, mogen ze blij zijn dat het mislukte.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #37 Gepost op: 4-01-2022, 10:12:27 »
Sahil: "We kunnen ook veel makkelijker doen, jongens. Het is over anderhalve minuut 9:22, dat gaan we hier letterlijk over anderhalve minuut zien. Dan kunnen we ook kiezen om die van drie minuten twintig keer om te draaien. Lekker simpel, hebben we niet dat gezeik met die anderen."

Welmoed: "Maar weet je wat het dan is? Dit is wel echt een goed idee, hé. Maar hoe vaak?"

Laetitia: "Ja, hoe vaak?"

Sahil: "Gewoon twintig keer."

Laetitia: "Dat is niet goed hè?"

Welmoed: "Dit is drie minuten en dat moeten we dan twee uren volhouden. Dan ga ik vast beginnen zo."

Welmoed: "We moeten 11:22 hè?"

Sahil: "11:22, ja, sorry."

Ik zie er niet veel in. Voorstel Sahil was misgegaan (Welmoed gaat er in eerste instantie in mee, Laetitia corrigeert als eerste), maar iedereen had meteen geweten wat er was gebeurd en door wie. Deze groep was gaan juichen en alle anderen hadden meteen geweten dat ze fout zaten. Als het een poging tot mollen was, mogen ze blij zijn dat het mislukte.

Onmols van Laetitia. En hoezo? Mag de mol geen molacties meer uitvoeren? Het was heel verdacht geweest, akkoord, maar het blijft 'wie is de mol'.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #38 Gepost op: 4-01-2022, 11:36:26 »
Het was door tien kandidaten vrij snel te herleiden geweest tot een persoon. Dat is wat ik er onmols aan vind. Ik vind het daarom eerder een nep-molactie of een oprechte vergissing.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #39 Gepost op: 4-01-2022, 12:21:34 »
Het was door tien kandidaten vrij snel te herleiden geweest tot een persoon. Dat is wat ik er onmols aan vind. Ik vind het daarom eerder een nep-molactie of een oprechte vergissing.

Dat is ook natuurlijk een goede optie. Of gewoon slechte rekenskills. Wat voor Welmoed die zichzelf als goed ziet in rekenen, wel vreemd zou zijn.