Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok  (gelezen 7009 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Gepost op: 1-01-2022, 11:32:09 »


Bespreek hier de 2e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2022, 16:32:13 door Lucy »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #1 Gepost op: 1-01-2022, 22:09:17 »
Leuke opdracht, maar wel te makkelijk. Tot 4.00 uur 's nachts bijvoorbeeld was beter geweest.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #2 Gepost op: 1-01-2022, 22:10:25 »
Beetje het gevoel van: de productie wou het niet te laat maken, ze moesten 's ochtends ook weer vroeg op  ::rofl::

Of gold er toen in Albanië daadwerkelijk een avondklok?
Tell me what your telescope says

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #3 Gepost op: 1-01-2022, 22:22:02 »
Leuke opdracht, maar wel te makkelijk. Tot 4.00 uur 's nachts bijvoorbeeld was beter geweest.
Ja, maar ging het hem niet over de exacte tijd? 11:22u, 23:22u zou logischer zijn 's avonds. 11 kandidaten, 22ste seizoen dat dan ook nog eens start op 1/1/22.
Misschien de mol in beeld of klank op 11m22s?

Deze opdracht was wel heel moeilijk te mollen, als het onopvallend moet.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #4 Gepost op: 1-01-2022, 22:35:03 »
De enige manier om hierbij te mollen is om met getallen te gaan lopen smijten op het moment dat iedereen het nog een beetje aan het uitvogelen is, maar dit moet dan een te grote margefout geven dat het op enkel een klok 10 minuten is. Dit is namelijk praktisch onmogelijk om te doen voor 3 groepen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #5 Gepost op: 1-01-2022, 22:35:12 »
11:22 uur, de letter K en de letter V van het alfabet, oftewelwel de K van Kim-Lian en de V van haar achternaam?
Graven, graven, graven...

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #6 Gepost op: 1-01-2022, 22:45:46 »
Niet een opdracht voor de kijker.
Viel niet te mollen met zo een sociale controlle, de groepen zitten ook nog eens vlak bijelkaar en de tijd is kort. En dan is er na de eerste paar minuten natuurlijk flink geknipt om het ons te kunnen laten zien, nl meteen naar de laatste secondes. Een paar uur langer zou interessant zijn, zodat men dan elkaar echt af gaat wisselen bij de zandlopers, omdat men in die tijd ook avondeten/slapen/whatever moet doen. Maar nu ik het zeg.. daar zou dan natuurlijk ook niks uit te halen zijn vanwege al het geknip. ;)

Voor de rest was deze aflevering echt een topper.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2022, 22:51:11 door daniwidm »

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #7 Gepost op: 1-01-2022, 22:48:35 »
In het begin wordt er nog wel geprobeerd /geopperd om beurtelings de wacht te houden. In dat geval zou je kunnen mollen, maar de groep laat niemand alleen bij de zandlopers en de drie groepen mogen onderling communiceren. Dus idd weinig molkansen

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #8 Gepost op: 1-01-2022, 22:48:46 »
In potentie een goede opdracht, maar speltechnisch weer eens slecht uitgewerkt in de Nederlandse versie van de Mol.

De marge was belachelijk groot en het tijdvak te klein. Daarnaast ook nog de keuze uit 3 zandlopers die ook nog een mooie ronde tijd representeren.

Beter klok om 4:22 moeten uitzetten. Veel groter tijdvak en dan moeten ze proberen wakker te blijven, afwisselen met tijdshifts en kans om te mollen.
Met zandlopers die bijvoorbeeld 6:43 en 11:35 representeren zou het ook al een stuk interessanter  zijn.

De aflevering was verder tof, maar aub Nederlands team, voeg toch eindelijk eens een speltechnicus toe aan jullie team zodat de opdrachten een stuk beter in elkaar zitten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #9 Gepost op: 1-01-2022, 22:59:51 »
Er zat inderdaad meer in deze opdracht, hoewel de eerste avond misschien niet meteen de zwaarste moest zijn, maar nachtwake, aflossingen en tot 11:22 's morgens was veel gaver geweest natuurlijk. De afweging dat het voor TV minder interessant zou worden, is misschien te doorslaggevend geweest. Deze avond was mijns inziens iets te veel op teambuilding en te weinig op afzien. Ze hadden lekker veel fragmenten van elkaar beter leren kennende kandidaten kunnen laten zien tijdens de opdracht.
Knap dat 1 tablet op 4 seconden nauwkeurig op 11:22pm werd stilgezet, ik vermoed de klok van Glen, met 3x een half uur en een beetje (107min)

Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #10 Gepost op: 1-01-2022, 23:03:36 »
Ja, maar ging het hem niet over de exacte tijd? 11:22u, 23:22u zou logischer zijn 's avonds. 11 kandidaten, 22ste seizoen dat dan ook nog eens start op 1/1/22.
Misschien de mol in beeld of klank op 11m22s?

Deze opdracht was wel heel moeilijk te mollen, als het onopvallend moet.

11 en 22 spelen in deze aflevering wel een grote rol.  11 mannen en 11 vrouwen waren tot nu toe de mol. Bij Fresia zie ik wel de link naar twee 11 tallen er is statistisch gezien met 6 vrouwen en 5 mannen een iets grotere kans op een vrouw als mol.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #11 Gepost op: 1-01-2022, 23:26:01 »
Sorry maar als kijker was dit geen fijne opdracht . Teveel geknip, te weinig marge om iets laten zien en vooral teveel sfeer belichting.  Als mol was hier al helemaal geen ruimte om iets te doen . Zoals al door andere aangegeven, zandlopers met ronde meeteenheden, een te korte tijdspanne, een te grote foutparkeren en de groepen te dicht op elkaar.

11.22 blijft wel nog even hangen omdat het elf deelnemers, 1-1-22 is etc.

Verder was het overnachten, de teambuilding en de sfeer van de locatie wel top

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #12 Gepost op: 2-01-2022, 00:12:28 »
Zat deze opdracht niet ook al - misschien een beetje afwijkend - in aflevering 2 van seizoen 2 (en ik meen in nog een ander seizoen)? Daar moesten ze toen volgens mij door tot de volgende ochtend (en was Cor volgens mij heel kwaad op de Mol). Dat had inderdaad leuker en vooral uitdagender geweest dan het nu was. Nu kwam men er vrij snel achter hoelang de zandlopers erover deden om leeg te lopen en was de berekening vervolgens snel gemaakt. Je kon bij deze opdracht dan wel weer lekker mollen door veel dingen te vragen of door te geven aan je teamgenoten of aan andere teams en ze zo af te leiden. Vooral Fresia had hier een handje van, had ik het idee. Sahil had ook een mooie eventuele molactie met zijn voorstel om de kleine zandloper te gebruiken: zijn berekeningen klopten, maar hoe vaker je dat ding om gaat draaien, hoe groter het risico dat je fouten gaat maken (dit werd volgens mij ook door iemand opgemerkt in Moltalk). Maar goed, echt veel zou het mollen inderdaad niet uitgemaakt hebben volgens mij, mede omdat de marge van tien minuten op (ruim) twee uur naar mijn mening vrij ruim was. Ben het dan ook eens met degenen die vinden dat deze opdracht meer potentie had. We hebben de voorbije seizoenen genoeg schier onmogelijke opdrachten gezien, maar dit was wel ongeveer het andere uiterste.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 00:15:39 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #13 Gepost op: 2-01-2022, 00:34:27 »
Opvallend dat we de kandidaten ook alcohol zagen nuttigen vlak voor een opdracht. Voor mijn gevoel zie je dat in de Nederlandse mol niet vaak. Wellicht heeft de Mol geprobeerd daarmee nog iets te mollen?

Hoe dan ook 3.20 minuten per groepje is echt een te ruime marge gebleken....

Sahil leek me nog verdacht door 40x de kleinste zandloper om te willen draaien. Maar zelfs een keer te veel of te weinig zou geen resultaat opleveren. 20 keer draaien natuurlijk wel, maar als iemand daarin was meegegaan, zou dat wel heel vreemd zijn geweest.

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #14 Gepost op: 2-01-2022, 01:57:47 »
Ik vond deze opdracht helaas ook niet zo bijzonder, leek teveel op 2 opdrachten uit eerdere seizoenen, en dit was dan nog de makkelijke versie ook..

Het enige wat me hier opviel was Thomas die allerlei berekeningen aan het maken was die niet helemaal klopte maar uiteindelijk zijn alle timers goed stopgezet dus hier valt denk ik weinig uit te halen ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #15 Gepost op: 2-01-2022, 05:13:43 »
Ik vond het opvallend, aangezien het 's avonds was, dat er 11:22 op de ipad stond en geen 23:22.  ::vergroot::
Er is denk ik hier bewust gekozen voor 11 omdat de 11e letter vh alfabet de K is.

Oftewel: Kim-Lian de mol van seizoen 22?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #16 Gepost op: 2-01-2022, 08:34:34 »
Ik vond het opvallend, aangezien het 's avonds was, dat er 11:22 op de ipad stond en geen 23:22.  ::vergroot::
Er is denk ik hier bewust gekozen voor 11 omdat de 11e letter vh alfabet de K is.

Oftewel: Kim-Lian de mol van seizoen 22?

Volgens mij gaan we 11 en 22 gewoon veel terugzien dit seizoen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #17 Gepost op: 2-01-2022, 08:37:28 »
Ik hoopte eigenlijk nog dat de mol s nachts uit zijn tentje geslopen was om ze weer aan te zetten (of 1/3). Ik vond Everon verdacht om die 5 sec te negeren en alles af te ronden op hele minuten, al zal hij wel gelijk hebben en het daarmee nog steeds niet buiten de marge komen denk ik.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #18 Gepost op: 2-01-2022, 09:30:56 »
Hoofddoel was die 11.22. Daarom was 23.22 geen optie.


Opdracht deed inderdaad denken aan die in 2001, waarbij Cor uit zijn slof schoot.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #19 Gepost op: 2-01-2022, 10:11:26 »
Ik vond het opvallend, aangezien het 's avonds was, dat er 11:22 op de ipad stond en geen 23:22.  ::vergroot::
Er is denk ik hier bewust gekozen voor 11 omdat de 11e letter vh alfabet de K is.

Oftewel: Kim-Lian de mol van seizoen 22?
11:22 's avonds is toch niet zo gek. Er zijn heel veel klokken die geen 24-uurs notatie hebben.