Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84539 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #100 Gepost op: 10-01-2022, 22:24:35 »
m.b.t. afleveringstitel aflevering 2: zwijgen:

1) Laetitia zweeg toen Kim de verkeerde lichttekening aanwees. Arno verbeterde Hila, Welmoed hielp Sahil, maar Laetitia wees wel met haar arm de tekening voor Glen aan -dwingend / bevestigend - maar zweeg. Ze leek te helpen, maar deed het niet.
2) En ze zweeg - zie rozz75 hieronder - over haar joker.

Die ga ik even terug kijken, goed gevonden foxhunter!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #101 Gepost op: 10-01-2022, 22:43:04 »
ihkv zwijgen = goud
Hila zoekt een 'goudkleurig jasje' voor de foto

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #102 Gepost op: 11-01-2022, 00:50:16 »
Het meeste is al over het zwijgen gezegd, dus Ik voeg er nog één aan toe:

Zwijgen betekent vaak iets achter houden. Kim-Lian verzweeg dat er een bijbel op de foto moest staan tegen Leatitia. Ze hielt cruciale informatie achter, want deze moest wel op de foto staan volgens de mol.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #103 Gepost op: 11-01-2022, 12:56:59 »
De som die op de grond lag tijdens de allereerste opdracht (Af)troeven was 3 - 5 = 0. De juiste oplossing voor deze puzzel was 9 - 0 = 9. In het klaverjassen is de 9 een troefkaart. 3, 5 en 0 zijn dat niet. Wat gebeurt er als we cijfers omzetten naar letters en dan de troeven weghalen (af, troeven)?

DRIE MIN VIJF IS NUL
NEGEN MIN NUL IS NEGEN

Van DRIE MIN VIJF IS NUL kun je LUIN VIJF DRIE IS N M maken.
Van MIN NUL IS kun je LUIN IS N M maken.

Thomas van Luyn is 53 jaar oud. Luin53 is 'n M(ol)? En Luin is 'n M(ol)? Wellicht nogal doelredenerend, maar toch opvallend dat je dit van beide sommen kunt maken als je de opdrachttitel letterlijk opvat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #104 Gepost op: 11-01-2022, 13:20:28 »
In het klaverjassen is de 9 een troefkaart. 3, 5 en 0 zijn dat niet.
Ik vind de hint erg leuk gevonden, maar volgens mij klopt dit niet. Bij klaverjassen (en bridge) heb je een troefkleur die elke ronde verandert. Dus het ene rondje is schoppen de troefkleur en het volgende misschien harten. Dus een 9, of welke andere kaart dan ook, is nooit intrinsiek troef.

Het is toevallig wel zo dat bij klaverjassen de negen van de troefkleur een hogere waarde heeft dan de negen van een andere kleur. Als schoppen bijvoorbeeld de troefkleur is, is de negen van schoppen opeens de op één na hoogste kaart in het spel, terwijl de overige negens relatief laag zijn. Maar dit zou ik wel een heel obscure eigenschap vinden om een hint op te baseren.  ::tandpastasmiley:: Bij bridge gaat deze vlieger trouwens niet op: daar is er helemaal niks bijzonders aan de negen, troef of niet.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #105 Gepost op: 11-01-2022, 13:52:14 »
Kim Lian vindt bij de foto opdracht een kruisje aan een ketting. Zou dat een link kunnen hebben met het kettinkje met kruistekentje van mol Kim Pieters in widm 10?

Oh en... dit zie ik nu pas:
Kim draagt het kruisje ook nog om haar eigen arm na afloop van de de opdracht.
Verder is te zien dat ze het kettinkje al in haar hand achter haar rug heeft voordat ze het vindt op de markt. Maar dat kan natuurlijk ook wat geknip in de chronologie van de beelden zijn.


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #106 Gepost op: 11-01-2022, 16:37:25 »
Zwijgen:
Sahil is de enige die tijdens de test wel wat verteld, maar zwijgt over zijn verdenkingen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #107 Gepost op: 11-01-2022, 16:39:47 »
Zwijgen:
Sahil is de enige die tijdens de test wel wat verteld, maar zwijgt over zijn verdenkingen.

Er waren meerdere kandidaten die niets zeiden over hun verdenkingen toch?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #108 Gepost op: 11-01-2022, 16:48:12 »
In het thema spreken is zilver, zwijgen is goud.

Spreken alle kandidaten die we gezien en gehoord hebben over hun verdenkingen, hierbij nemen ze allemaal Sahil mee.

Sahil zegt ook wat, maar zwijgt over zijn verdenkingen. (omdat hij zichzelf niet mee kan nemen als verdachte?)

Er waren meerdere kandidaten die niets zeiden over hun verdenkingen toch?
Klopt maar die hebben we niet horen praten. (Arno, Hila en Kim-Lian)
Mijn gok? Omdat ze Sahil niet mee namen in hun verdenkingspraatje.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2022, 16:51:47 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #109 Gepost op: 11-01-2022, 17:11:10 »
Ik vroeg me af of er misschien een hint zat in die brandweerwagen. Ook al omdat er ATTENTION op stond. Het kenmerkende van een brandweerwagen is een ladder die kan worden uitgeschoven, de hoogte in.
In het kader van vergezocht en geen typische WIDM hint misschien:

Ladder => toonladder
De hoogte in => sopraan


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #110 Gepost op: 11-01-2022, 17:59:38 »
Ik vroeg me af of er misschien een hint zat in die brandweerwagen. Ook al omdat er ATTENTION op stond. Het kenmerkende van een brandweerwagen is een ladder die kan worden uitgeschoven, de hoogte in.
In het kader van vergezocht en geen typische WIDM hint misschien:

Ladder => toonladder
De hoogte in => sopraan

Leuk gevonden Molest!
Hila kwam trouwens steeds voor sahil en Glenn bij het autootje, beide gaven aan dat ie steeds weer kapot was..

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #111 Gepost op: 11-01-2022, 19:38:15 »
hmm..
Als dat klopt wat je zegt over het kruisje, dan vind ik dat wel erg verdacht.
Per foto moesten drie attributen hetoond worden diee de mol had uitgekozen. Bij de laatste foto werden er maar 2 attributen getoond
 Waarom werd er 1 attribuut niet getoond in de uitzending? Was dat misschien het kryisbwst op die laatste foto stond? Maar zou je dat dan te makkelijk naar Kim Luan wijzen als zij een kettinkje met kruisje heeft?
Verdacht..


Oh en... dit zie ik nu pas:
Kim draagt het kruisje ook nog om haar eigen arm na afloop van de de opdracht.
Verder is te zien dat ze het kettinkje al in haar hand achter haar rug heeft voordat ze het vindt op de markt. Maar dat kan natuurlijk ook wat geknip in de chronologie van de beelden zijn.

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #112 Gepost op: 11-01-2022, 20:11:36 »
Het meeste is al over het zwijgen gezegd, dus Ik voeg er nog één aan toe:

Zwijgen betekent vaak iets achter houden. Kim-Lian verzweeg dat er een bijbel op de foto moest staan tegen Leatitia. Ze hielt cruciale informatie achter, want deze moest wel op de foto staan volgens de mol.

Datzelfde geldt voor Sahil. Die zij bij het schilderij zelf dat hij o.a. voor de snor zou gaan, ook niet gebeurd. bewust of onbewust?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #113 Gepost op: 11-01-2022, 21:22:29 »
Ik geloof 'm zelf niet helemaal, maar het schijnt dat ook 21:56 al een aantal keren terugkomt. Hoorde er een theorie over dat je moet kijken naar de toetsen op een oude telefoon voor wanneer je smst:

Op de 2 staan ABC
Op de 1 staat niks
Op de 5 staat JKL
Op de 6 staat MNO

Als je van iedere toets een letter pakt, kun je AKM maken: Arno Kantelberg Mol.

Zitten nogal wat haken en ogen aan deze theorie natuurlijk, maar laat ik 'm hier toch maar delen. Voor wat het waard is.  :P

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #114 Gepost op: 11-01-2022, 21:34:31 »
 ::rofl::

je kunt er ook banjo van maken, en nog 100 andere woorden  ::ohno::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #115 Gepost op: 12-01-2022, 10:23:20 »
Tijdens de openingsscène van aflevering 1, het gemaskerd bal, horen we alleen muziek uit de serie Loki. Eerst het nummer Frigga, daarna Oshkosh 1985. Loki is de god van list en bedrog. In de serie komt de mannelijke Loki in aanraking met zijn vrouwelijke variant uit een andere tijdlijn. In het Marvel-universum heet zij Lady Loki, echte naam Sylvie Laufeydottir. Zowel Loki als Lady Loki dragen een gehoornde helm.

Wat opvalt is dat Fresia in de leader een pose aanneemt die erg lijkt op die van het officiële Lady Loki-actiefiguur van Marvel. Voordat Fresia in de leader verschijnt, zien we het decor van een opdracht die we in aflevering 3 gaan zien. Het shot lijkt heel erg op die van het gemaskerd bal, waar de Mol in een rood gewaad bovenaan een trap met rode loper staat. In het shot uit de leader staat een gehoornde buste aan het einde van de loper.

Fresia = Loki = de Mol?



Tel daarbij op dat er vóór Fresia geen verborgen masker in de leader verschijnt (dank, DRenziboy!). Als dit een afvallershint is (voor Suzanne en Glen was een masker te zien), kan ze er wel eens lang inblijven.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #116 Gepost op: 12-01-2022, 11:19:08 »
Ik geloof 'm zelf niet helemaal, maar het schijnt dat ook 21:56 al een aantal keren terugkomt. Hoorde er een theorie over dat je moet kijken naar de toetsen op een oude telefoon voor wanneer je smst:

Op de 2 staan ABC
Op de 1 staat niks
Op de 5 staat JKL
Op de 6 staat MNO

Als je van iedere toets een letter pakt, kun je AKM maken: Arno Kantelberg Mol.

Zitten nogal wat haken en ogen aan deze theorie natuurlijk, maar laat ik 'm hier toch maar delen. Voor wat het waard is.  :P
Zou de mol in staat zijn om de tablet op exact 21:56 uit te tikken en in het geval van Arno een andere groep de tablet laten uit tikken op dat tijdstip? Dan heeft Arno paranormale krachten. Ik geloof het niet.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #117 Gepost op: 12-01-2022, 11:50:27 »
ihkv zwijgen = goud
Hila zoekt een 'goudkleurig jasje' voor de foto


Ja  voor een zwart wit foto nota bene....hoezo goudkleurig

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #118 Gepost op: 12-01-2022, 14:06:24 »
Zaten er gouden munten in de honingpot? Honing is trouwens ook goudkleurig. Misschien is dat de gouden aanwijzing.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #119 Gepost op: 12-01-2022, 21:48:01 »
Ik weet niet of er nog steeds mensen zijn die zoeken naar hints die te maken hebben met 11, 22 etc...
Hier is er weer een: