Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 85708 keer)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #140 Gepost op: 15-01-2022, 21:44:22 »
Zwijgen is het weerhouden van iets zeggen.
Nietszeggend is iets zeggen zonder enige relevantie.

Beide natuurlijk voor meerdere interpretaties in te vullen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #141 Gepost op: 15-01-2022, 21:46:20 »
Ja, ik weet het verschil wel, maar letterlijk "niets zeggen(d)" is zwijgen.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #142 Gepost op: 15-01-2022, 21:47:24 »
Of je zegt letterlijk niets, dan ben je in de meest letterlijke zin van het woord 'nietszeggend'.

Of anders nog: is er een kandidaat geweest die letterlijk het woord 'niets' heeft genoemd? Ik verwacht niet dat het dát zou zijn, want de makers weten ook dat dat direct uitgezocht gaat worden, maar toch...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #143 Gepost op: 15-01-2022, 21:56:08 »
Vanuit mijn tunneltje dan maar:

De titel 'nietszeggend'
Na het moment dat Thomas zijn zakje laat vallen en Everon dus Niets heeft (of zoals Rik zei 'met lege handen'), zegt Everon helemaal niets meer terwijl hij langs Thomas loopt om door de deur naar buiten te gaan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #144 Gepost op: 15-01-2022, 22:01:55 »
Ik las gelijk: Waar R ook is, is V uur. En toen stopte de tijd ook nog eens om 17:05. Maar kan er geen hol mee.
Laten we jabberen.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #145 Gepost op: 15-01-2022, 22:06:55 »
Wat mij opvalt is dat er opdrachten zijn met een 0/1 concept (ja/nee voor niet computermensen.  :P) in de opdrachtstitel:

- (af)troeven
- binnen en buiten bereik
- net of net niet

Weet niet zo goed wat je hiermee zou moeten, maar het begint me wel op te vallen.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #146 Gepost op: 15-01-2022, 22:11:26 »
Wat mij opvalt is dat er opdrachten zijn met een 0/1 concept (ja/nee voor niet computermensen.  :P) in de opdrachtstitel:

- (af)troeven
- binnen en buiten bereik
- net of net niet

Weet niet zo goed wat je hiermee zou moeten, maar het begint me wel op te vallen.

Binnen en buiten bereik = BBB
Net of net niet = NNN

 ::)

Denk niet dat er aanwijzingen in de titels/of-constructies gaan zitten, to be honest. Maar wel iets om in de gaten te houden!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #147 Gepost op: 15-01-2022, 22:14:48 »
Nietszeggend: Fresia wil heel erg graag ‘ballen schieten’, vervolgens steekt Laetitia haar hand nog op en zien we haar ineens achter de katapult zitten..
We horen fresia daar niets over zeggen terwijl ze zo graag wilde.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #148 Gepost op: 15-01-2022, 22:18:52 »
Nietszeggend

Kim Lians worp van het zandzakje was nietszeggend

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #149 Gepost op: 15-01-2022, 22:30:40 »
Tijdens een tussenstukje met kandidaten die aan het eten en praten waren hingen er fietsen aan de muren. Op 1 daarvan stond Bianchi 1936. Als je dat opzoekt op Google staat bij het 2e resultaat een soort motorfiets die gebaseerd is op de Freccia Celeste waarmee iemand de Bianche 1936 won. Hele sterke aanwijzing naar Fresia!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #150 Gepost op: 15-01-2022, 22:36:04 »
Nietszeggend

Kim Lians worp van het zandzakje was nietszeggend
Mooi.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #151 Gepost op: 15-01-2022, 22:39:00 »
Deze en vorige aflevering is me opgevallen dat er regelmatig katten te zien zijn. Vorige aflevering sowieso 1 keer en deze aflevering sowieso 2 keer. Kim-Lian heeft vorig jaar een luisterboek ingesproken genaamd 'Warrior Cats'.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #152 Gepost op: 15-01-2022, 22:57:51 »
Die katten vielen mij ook op. Aangezien ik in de fresia tunnel zit, even op insta gekeken. Daar vond ik deze foto 🙈

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #153 Gepost op: 15-01-2022, 23:03:09 »
En wat nu als het een afvallershint is? Elk masker zit voor 1 kandidaat. (Glenn, Thomas, Arno, Suzanne, Laetitia, Welmoed) Daarvan zijn Suzanne en Glen al naar huis. Kunnen we dus nog vier mensen wegstrepen? Hou je vijf namen over om tussen te kiezen.

Thomas heeft nog jokers op zak
Laetitia nog een vrijstelling.
Welmoed ging naar huis.
Had Arno zijn vrijstelling al ingezet? Dan ga ik voor hem in de pool.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #154 Gepost op: 15-01-2022, 23:09:20 »
Wat mij opvalt is dat er opdrachten zijn met een 0/1 concept (ja/nee voor niet computermensen.  :P) in de opdrachtstitel:

- (af)troeven
- binnen en buiten bereik
- net of net niet

Weet niet zo goed wat je hiermee zou moeten, maar het begint me wel op te vallen.

50/50? Kim
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #155 Gepost op: 15-01-2022, 23:10:21 »
Nietszeggend

Kim Lians worp van het zandzakje was nietszeggend

Of : Kim-Lian had niets te zeggen toen generaal Welmoed besloot dat ze voor het geld moesten gaan  ;D

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #156 Gepost op: 15-01-2022, 23:35:56 »
Thomas heeft nog jokers op zak
Laetitia nog een vrijstelling.
Welmoed ging naar huis.
Had Arno zijn vrijstelling al ingezet? Dan ga ik voor hem in de pool.

Thomas heeft nog één joker. Behalve Laetitia hebben Sahil en Fresia nog een groene vrijstelling.

Offline nielsbr

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #157 Gepost op: 15-01-2022, 23:41:23 »
Hallo allemaal, nieuw hier en nu het bij de 3e aflevering weer "raak" is met het hint-concept wat ik bij afl. 1 al gauw kreeg wil ik deze toch hier droppen, benieuwd wat jullie ervan vinden en hoe dit met de Mol te maken zou kunnen hebben als het klopt...

-> iets met PALINDROOM (zoals lepel of TENET voor collega Christopher Nolan fans :-) )

Algemeen:
- seizoen begin = het einde (gemaskerd bal) -> is het midden van de middelste aflevering dan de sleutel? (beetje zoals bij Memento film met zwart/wit en kleur?)
- Spel titels zijn vaak tegenstrijdig / gespiegeld: (af)troeven, binnen vs. buiten bereik, net of net niet, en de spellen zijn zelf ook vaak gespiegeld, zie onder.

Afl. 1:
- getallen 11, 22 (en 33 op Everon shirt, is enige persoon gebaseerde link, zie ook afl. 2 en 3)
- puzzel-opdracht: gespiegelde instructies per team (bv. breng kist naar sleutel vs. breng sleutel naar kist), som met stokjes was 909
- klok-opdracht 11 en 22

Afl. 2:
- Everon shirt 91932 (1e 3 = palindroom)
- binnen/buiten bereik: ene team draait langs krukken, bij andere team draaien de krukken langs
- jeep/ballon opdracht gespiegeld, komen tegelijk van links/rechts
- foto opdracht: een team maakt met foto de kandidaten na, andere teams maken met kandidaten de foto na

Afl. 3:
- Everon shirt Jordan logo (iets minder duidelijk, maar nog redelijk spiegelbaar)
- ballen opdracht: middelste bootje gespiegeld -250/250, buitenste bootjes niet deze keer
- Vakbondje opdracht: dit was een palindroom, gespiegeld veld van links/rechts

Benieuwd naar de reacties en of dit ergens toe leidt...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #158 Gepost op: 15-01-2022, 23:44:38 »
Thomas heeft nog één joker. Behalve Laetitia hebben Sahil en Fresia nog een groene vrijstelling.

Klopt maar Sahil en Fresia hebben geen masker in de intro voor hun fragment. Dus die neem ik even niet mee in deze mogelijke afvallershint.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #159 Gepost op: 15-01-2022, 23:49:25 »
Hallo allemaal, nieuw hier en nu het bij de 3e aflevering weer "raak" is met het hint-concept wat ik bij afl. 1 al gauw kreeg wil ik deze toch hier droppen, benieuwd wat jullie ervan vinden en hoe dit met de Mol te maken zou kunnen hebben als het klopt...

-> iets met PALINDROOM (zoals lepel of TENET voor collega Christopher Nolan fans :-) )

Algemeen:
- seizoen begin = het einde (gemaskerd bal) -> is het midden van de middelste aflevering dan de sleutel? (beetje zoals bij Memento film met zwart/wit en kleur?)
- Spel titels zijn vaak tegenstrijdig / gespiegeld: (af)troeven, binnen vs. buiten bereik, net of net niet, en de spellen zijn zelf ook vaak gespiegeld, zie onder.

Afl. 1:
- getallen 11, 22 (en 33 op Everon shirt, is enige persoon gebaseerde link, zie ook afl. 2 en 3)
- puzzel-opdracht: gespiegelde instructies per team (bv. breng kist naar sleutel vs. breng sleutel naar kist), som met stokjes was 909
- klok-opdracht 11 en 22

Afl. 2:
- Everon shirt 91932 (1e 3 = palindroom)
- binnen/buiten bereik: ene team draait langs krukken, bij andere team draaien de krukken langs
- jeep/ballon opdracht gespiegeld, komen tegelijk van links/rechts
- foto opdracht: een team maakt met foto de kandidaten na, andere teams maken met kandidaten de foto na

Afl. 3:
- Everon shirt Jordan logo (iets minder duidelijk, maar nog redelijk spiegelbaar)
- ballen opdracht: middelste bootje gespiegeld -250/250, buitenste bootjes niet deze keer
- Vakbondje opdracht: dit was een palindroom, gespiegeld veld van links/rechts

Benieuwd naar de reacties en of dit ergens toe leidt...

Ik zou zeggen hou het in de gaten. Ik kan me niet voorstellen dat elk voorbeeldje uit je lijst ook echt klopt, maar een doorlopende hint komt soms in een seizoen wel eens elke aflevering een keer terug. Alleen is het nu de vraag over welke Mol dit thema gaat.