Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84598 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #160 Gepost op: 15-01-2022, 23:56:55 »
Hallo allemaal, nieuw hier [...]
veel uit de post is ergens, in het 11-22 topic bijvoorbeeld, al gemeld, dus dat zou je eens kunnen lezen, en een paar spiegelingen zijn volgens mij nog niet genoemd. weet zelf nog niet of het iets is dit seizoen.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2022, 00:29:46 door Mollem »

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #161 Gepost op: 15-01-2022, 23:59:48 »
Nietszeggend:
Bij de executie stelde Rik vragen over de behaalde troeven. Toen hij Hila vroeg of ze de zwarte troef had behaald, zei ze niets (althans op montagebeelden hoorden we het haar niet zeggen. Je zag op haar briefje dat ze de troef had gekregen).

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #162 Gepost op: 16-01-2022, 00:26:01 »
Hallo allemaal, nieuw hier en nu het bij de 3e aflevering weer "raak" is met het hint-concept wat ik bij afl. 1 al gauw kreeg wil ik deze toch hier droppen, benieuwd wat jullie ervan vinden en hoe dit met de Mol te maken zou kunnen hebben als het klopt...

-> iets met PALINDROOM (zoals lepel of TENET voor collega Christopher Nolan fans :-) )

Algemeen:
- seizoen begin = het einde (gemaskerd bal) -> is het midden van de middelste aflevering dan de sleutel? (beetje zoals bij Memento film met zwart/wit en kleur?)
- Spel titels zijn vaak tegenstrijdig / gespiegeld: (af)troeven, binnen vs. buiten bereik, net of net niet, en de spellen zijn zelf ook vaak gespiegeld, zie onder.

Afl. 1:
- getallen 11, 22 (en 33 op Everon shirt, is enige persoon gebaseerde link, zie ook afl. 2 en 3)
- puzzel-opdracht: gespiegelde instructies per team (bv. breng kist naar sleutel vs. breng sleutel naar kist), som met stokjes was 909
- klok-opdracht 11 en 22

Afl. 2:
- Everon shirt 91932 (1e 3 = palindroom)
- binnen/buiten bereik: ene team draait langs krukken, bij andere team draaien de krukken langs
- jeep/ballon opdracht gespiegeld, komen tegelijk van links/rechts
- foto opdracht: een team maakt met foto de kandidaten na, andere teams maken met kandidaten de foto na

Afl. 3:
- Everon shirt Jordan logo (iets minder duidelijk, maar nog redelijk spiegelbaar)
- ballen opdracht: middelste bootje gespiegeld -250/250, buitenste bootjes niet deze keer
- Vakbondje opdracht: dit was een palindroom, gespiegeld veld van links/rechts

Benieuwd naar de reacties en of dit ergens toe leidt...

Wauw knap gevonden! Ik ga er nog eens rustig naar kijken, Everon komt naast fresia steeds terug op m’n netvlies.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #163 Gepost op: 16-01-2022, 00:35:40 »
De naam Thomas betekent tweeling. Zouden ze dit weer doen nadat Thomas al eens de mol was?
Everon en leatitia zijn qua horoscoop tweeling.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #164 Gepost op: 16-01-2022, 10:00:58 »
De naam Thomas betekent tweeling. Zouden ze dit weer doen nadat Thomas al eens de mol was?
Everon en leatitia zijn qua horoscoop tweeling.

Ook II te zien op het shirt van Rik trouwens.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #165 Gepost op: 16-01-2022, 11:50:18 »
Hintje van Rik richting Kim-Lian of Fresia? Beiden kwamen in ons 'vizier'. Plus oog in oog met de mol en zo.



Of heeft Fresia hier Mol Kim-Lian in het vizier?

« Laatst bewerkt op: 16-01-2022, 12:45:00 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #166 Gepost op: 16-01-2022, 13:35:58 »
Hallo allemaal, nieuw hier en nu het bij de 3e aflevering weer "raak" is met het hint-concept wat ik bij afl. 1 al gauw kreeg wil ik deze toch hier droppen, benieuwd wat jullie ervan vinden en hoe dit met de Mol te maken zou kunnen hebben als het klopt...

-> iets met PALINDROOM (zoals lepel of TENET voor collega Christopher Nolan fans :-) )

Algemeen:
- seizoen begin = het einde (gemaskerd bal) -> is het midden van de middelste aflevering dan de sleutel? (beetje zoals bij Memento film met zwart/wit en kleur?)
- Spel titels zijn vaak tegenstrijdig / gespiegeld: (af)troeven, binnen vs. buiten bereik, net of net niet, en de spellen zijn zelf ook vaak gespiegeld, zie onder.

Afl. 1:
- getallen 11, 22 (en 33 op Everon shirt, is enige persoon gebaseerde link, zie ook afl. 2 en 3)
- puzzel-opdracht: gespiegelde instructies per team (bv. breng kist naar sleutel vs. breng sleutel naar kist), som met stokjes was 909
- klok-opdracht 11 en 22

Afl. 2:
- Everon shirt 91932 (1e 3 = palindroom)
- binnen/buiten bereik: ene team draait langs krukken, bij andere team draaien de krukken langs
- jeep/ballon opdracht gespiegeld, komen tegelijk van links/rechts
- foto opdracht: een team maakt met foto de kandidaten na, andere teams maken met kandidaten de foto na

Afl. 3:
- Everon shirt Jordan logo (iets minder duidelijk, maar nog redelijk spiegelbaar)
- ballen opdracht: middelste bootje gespiegeld -250/250, buitenste bootjes niet deze keer
- Vakbondje opdracht: dit was een palindroom, gespiegeld veld van links/rechts

Benieuwd naar de reacties en of dit ergens toe leidt...

Je Triggert me hier wel mee, wat dacht je van ‘goede tijden, slechte tijden’ waar Everon in speelt of speelde?? Past hier perfect bij, ik ga nu heel hard twijfelen of hij het toch is..

Hij heeft duidelijk samen met fresia naar het geld gekeken bij opdracht 1.1, hij wist hoeveel het was. Zou hij het zo gestuurd hebben dat de 100 euro eruit ging, net het geld waar de aanwijzing op staat en samen afgesproken hier iemand anders verdacht op te maken? Ik zie het voor me.

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #167 Gepost op: 16-01-2022, 13:54:12 »
Weer een nieuw overzicht, hoewel deze komende dagen nog wel aangevuld zal worden. Wat opvalt is dat afleveringstitels van de eerste 3 weken helemaal niet naar Thomas lijken te wijzen.

Ik probeer voor mezelf punten (1 tot 5) te geven voor hoe sterk ik de hints vind. Hierbij staat Kim-Lian bovenaan mijn lijstje, daarna Everon en Arno.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022, 22:49:49 door Q_TALPA_E »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #168 Gepost op: 16-01-2022, 14:10:12 »
'Nietszeggend' niet naar Thomas? ik vond deze biecht waar hij niets zegt nogal veelzeggend  ::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #169 Gepost op: 16-01-2022, 17:57:57 »
Kim-Lian heeft het op een gegeven moment over dat ze Michael Jackson heeft gehoord op de radio. Dat zou volgens haar de link naar Everon als mol moeten zijn. Het kan ook een verwijzing naar haarzelf zijn. Kim-Lian heeft het programma beat it gepresenteerd. Misschien wijst het universum haar wel aan :P.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #170 Gepost op: 16-01-2022, 18:03:30 »
Op het molboekje van Sahil staat geschreven "Geen Mol Boekje". Zou het feit dat er 'Geen mol' staat nietszeggend zijn, omdat hij het wél is?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #171 Gepost op: 17-01-2022, 16:53:09 »
Weer een nieuw overzicht, hoewel deze komende dagen nog wel aangevuld zal worden. Wat opvalt is dat afleveringstitels van de eerste 3 weken helemaal niet naar Thomas lijken te wijzen.
Nog eentje voor Laetitia die ik net opmerkte bij het terugkijken van de executie van afl. 3.

'Nietszeggend' --> Rik feliciteert alle kandidaten met een groen scherm ...behalve Laetitia.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 16:55:00 door Amethyst »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #172 Gepost op: 17-01-2022, 22:02:21 »
Gezien mijn forumavatar (met al jaren dezelfde basis) zal ik deze er nog maar even in gooien. Bij "Binnen en Buiten Bereik" (afl.2, opdr.1) schakelt het scherm over naar dit shot met met kort het klokje op 01:03. Die cijfers zijn te verdraaien zijn naar "mol". Een mogelijke (lage kans) hint naar Everon, Laetitia of Kim-Lian.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #173 Gepost op: 17-01-2022, 23:37:31 »
Als nieuweling ingelezen in dit draadje. En ik mis toch wel het 1 en ander:

Aflevering 1: de tijd zal het leren.
In de intro zie je allerlei flitsen van beelden vanuit de afleveringen. 2x zie je een klok. Vóór Everon en na Everon. Hij is dus omringd door de tijd..

Aflevering 2 en 3: zwijgen en nietszeggend. Al in aflevering 1 zag je beelden van de ontmaskering die lijkt te zijn geïnspireerd op de Masquerade scene in The Phantom of the Opera. En hoe heet het lied dat the phantom daar zingt? Why so silent.

Aflevering 3: nietszeggend
Een uitspraak van Everon: het was echt 1 grote mindfuck. Je weet niet of Hila de zwarte vrijstelling heeft en of ze die gaat inzetten. Eigenlijk weet je helemaal niets.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #174 Gepost op: 18-01-2022, 08:08:40 »
'nietszeggend' --> bij de test worden alle overgebleven kandidaten als verdachten genoemd, behalve Laetitia

/via Siem

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #175 Gepost op: 18-01-2022, 08:45:05 »
Tijdens 'Net of Net Niet' biedt Laetitia zich aan voor het katapultschieten met de opmerking: "Maar ik heb ook best wel balgevoel hè." Mocht ze de Mol zijn, dan ben ik benieuwd of ze hier alvast refereert aan het gemaskerde eindbal van de finale. Zou ik wel een lekkere brutale opmerking vinden voor een Mol.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #176 Gepost op: 18-01-2022, 09:03:55 »
Het valt me telkens op dat er meer dan gebruikelijk aandacht wordt gevestigd op de vlag van het land. Nu staat er natuurlijk op de vlag een tweekoppige adelaar... En laat de naam 'Arno' nou letterlijk 'machtige adelaar' betekenen. Betekent dit dat hij als Mol twee gezichten heeft?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #177 Gepost op: 18-01-2022, 14:33:52 »
Aan het einde van aflevering 3 zien we een vooruitblik op aflevering 4. Het allerlaatste wat we horen is Fresia die roept: "De mol is in ons midden!" Fresia is de middelste persoon op de groepsfoto van dit seizoen.



(Voor degenen die twijfelen of het wel echt Fresia's stem is: 10 tellen eerder roept Fresia "Etherdiscipline!" Speel beide geluidsfragmenten achter elkaar af en je hoort duidelijk dat het dezelfde stem is.)
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #178 Gepost op: 18-01-2022, 15:00:34 »
Allemaal weer mooie vondsten!  ::ok::  Nieuwkomers, Nemi, met nieuwe inzichten.
De '01:03 = mol'  en 'Mol is in ons midden > midden op groepsfoto' zijn wel gerecyclede hints van vorige seizoenen, maar misschien moeten we daar ons niets van aantrekken..?

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #179 Gepost op: 18-01-2022, 22:41:12 »
Arno roept in aflevering 3 meerdere malen dat hij Butch Cassidy is, in de gelijknamige film gespeeld door Robert REDford. Is Arno de Mol in het rode gewaad?
Ook in andere afleveringen zie je de kleur rood steeds terugkomen.

Everon zegt trouwens dat Kim-Lian perfect gekleed is voor een lasergame, alsof ze het wist.
Maar Everon is met zijn rode shirt ook een lekker doelwit, alsof ie het wist want uit de andere opdrachten blijkt dat hij genoeg zwarts en donkerblauws bij zich heeft. (En niemand anders van de groep heeft verder iets felgekleurd aan).
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022, 23:10:36 door molletje1985 »