Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84544 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #180 Gepost op: 19-01-2022, 12:03:41 »
Nog even wat bespiegelingen op de openingsscène uit aflevering 1: het gemaskerd bal.

De meesten van ons gaan ervan uit dat de persoon in het rode gewaad de Mol is. Echter, de scène vertoont grote gelijkenissen met de film Eyes Wide Shut met Tom Cruise. Cruise verkrijgt op clandestiene wijze een uitnodiging voor een gemaskerd bal van een geheim genootschap. De voorzitter van dit genootschap draagt een rood gewaad en een gouden masker. Mocht de opening van WIDM op deze film zijn gebaseerd, is het dan niet logischer dat Rik van de Westelaken de persoon in het rode gewaad is? De Mol staat in dat geval tussen de mensen met donkere gewaden. Net zoals Tom Cruise dat doet in de film. De Mol zal zich dan tussen zijn of haar medekandidaten onthullen. Net zoals Cruise door de man in het rode gewaad gedwongen wordt om zich ten overstaan van iedereen te ontmaskeren.

Een andere overeenkomst met de film zijn de benodigde uitnodiging en wachtwoord. Het wachtwoord voor het WIDM-bal is Gemaskerd Bal. In de film is het wachtwoord Fidelio. Fidelio is een bekende opera van Beethoven. De hoofdrol in die opera wordt gezongen door een vrouwelijke sopraan. Haar karakter heet Leonore. In het verhaal vermomt Leonore zich als jongen en noemt zich Fidelio om haar gevangengenomen man te bevrijden. Ik zie hier wel een gemaskerd bal/Mol-verhaaltje in. Laetitia is eveneens sopraan en haar naam begint ook met een L. Daarnaast zien we dat er op het bal op cello's wordt gespeeld. Laetitia speelde ook cello.

Tel daarbij op dat Laetitia zich bij de katapults als schutter aanbood met de opmerking "Maar ik heb ook best wel balgevoel hè!" en ik zie daar wel een brutale verwijzing naar het gemaskerd bal in.

« Laatst bewerkt op: 19-01-2022, 12:08:26 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #181 Gepost op: 19-01-2022, 12:24:07 »
Interessant Blip! "Het wachtwoord voor het WIDM-bal is Gemaskerd Bal" Hoe leg jij zo direct die link met een wachtwoord? "Gemaskerd Bal" is de dresscode toch?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #182 Gepost op: 19-01-2022, 12:48:23 »
Ah, staat er dress code? Ik dacht pass code. Bij dress code wordt ie misschien wat minder sterk, helaas. Toch ademt dat hele bal Laetitia.

Edit 1: Of er voor het WIDM-bal een wachtwoord nodig is, is ook eigenlijk niet zo belangrijk. De overeenkomsten met Eyes Wide Shut zijn hoe dan ook opvallend. Temeer daar het wachtwoord Fidelio in de film toegang geeft tot de gemaskerde bijeenkomst:

"In 2017 maakte [Laetitia] haar debuut in Carré als Marzelline in Beethovens Fidelio met het orkest van de 18e eeuw." [BRON]

Edit 2: Een paar keer opvallende muziek gehoord in aflevering 3.

  • Als Everon en Kim-Lian samen op de katapult plaatsnemen horen we het nummer Spies in Disguise van Dominic Lewis uit de film My Spy.

  • Aan het einde van het onderonsje op de hotelkamer van Hila en Kim-Lian horen we het nummer Roommates and a Liar van Klaus Badelt uit The Time Machine.

  • Als Welmoed en Kim-Lian de opdracht 'Vakbondje' uitvoeren is de hele tijd Le Secret van Mathieu Lamboley te horen uit de misdaadserie Lupin.
Spion, leugenaar, geheim. En elke keer komt Kim-Lian in de betreffende scène voor.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2022, 17:37:20 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #183 Gepost op: 19-01-2022, 18:09:03 »
Hmm ook daar is wel een link met opera en Laetitia. Toch vind ik de link met de masquerade van the phantom of the opera dan net iets duidelijker. Ach ja, beide wijzen ze op Laetitia  ::jaja::

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #184 Gepost op: 19-01-2022, 20:16:49 »

[/i][/li]
   [li]Aan het einde van het onderonsje op de hotelkamer van Hila en Kim-Lian horen we het nummer Roommates and a Liar van Klaus Badelt uit The Time Machine.


Als de titel van dit nummer DE hint is van dit seizoen, dan is óf Hila of Kim de Mol. Case closed.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #185 Gepost op: 19-01-2022, 21:41:45 »
Rik zegt tijdens zijn intropraatje tegen elke deelnemer: "Het is aan jou om de mol te ontmaskeren".
In het woord "ontmaskeren" komt de naam Tomas voor.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #186 Gepost op: 19-01-2022, 21:48:41 »
Aan het begin van afl 1 zien we ook een shot van de maan voorbij komen.
Dit is een mogelijke hint naar Laetitia.

https://www.avrotros.nl/prinsengrachtconcert/archief/detail/dvoraks-lied-aan-de-maan-door-laetitia-gerards-en-lucas-jussen/

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #187 Gepost op: 19-01-2022, 21:55:21 »
Eén van mijn allerfavorietste aria's  ::jaja::

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #188 Gepost op: 20-01-2022, 10:07:27 »
Nog een hint gevonden en weer naar iemand anders  :)

(af)t roeven --> everon

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #189 Gepost op: 20-01-2022, 10:17:34 »
Aan het begin van afl 1 zien we ook een shot van de maan voorbij komen.
Dit is een mogelijke hint naar Laetitia.

https://www.avrotros.nl/prinsengrachtconcert/archief/detail/dvoraks-lied-aan-de-maan-door-laetitia-gerards-en-lucas-jussen/

Ik vind dit altijd een lastige. Dit is toevallig één van de vele 'covers' die Laetitia (waarschijnlijk eenmalig) heeft gezongen in het verleden. Als het een eigen nummer zou zijn geweest, vond ik 'm sterk, maar ik verwacht niet dat ze een hint maken op een eenmalig voorval van een paar luttele minuutjes  ;D

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #190 Gepost op: 20-01-2022, 13:08:09 »
Nog een hint gevonden en weer naar iemand anders  :)

(af)t roeven --> everon

I like ;-)


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #191 Gepost op: 20-01-2022, 14:02:51 »
Ik zit net pas voor het eerst het filmpje Albanië was de geheime bestemming van seizoen 22 te kijken. Daarin horen we in totaal twee muzieknummers:

  • Australian Cassowary van Jacob Shea uit de natuurdocumentaire Seven Worlds, One Planet

  • Maghra's Fable van Bear McCreary uit de serie See
Als ik even mag doelredeneren...pak de eerste letters van de songtitels en hussel die: FCAM. Fresia Cousiño Arias Mol?

Ik weet het, dit is geen hele objectieve hint. Maar het past wel erg goed.  ;)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2022, 15:33:46 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #192 Gepost op: 20-01-2022, 15:34:52 »
Leuke hint mbt fresia!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #193 Gepost op: 21-01-2022, 15:39:14 »
De vingerafdruk die gebruikt is in de laseropdracht is niet dezelfde als het standaard logo.  ::vergroot:: Het zou mij niet verbazen als die van de mol is...

edit: Op het molgeld staat ook een klein vingerafdrukje.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2022, 16:01:19 door annebeestje »

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #194 Gepost op: 21-01-2022, 15:44:25 »
De vingerafdruk die gebruikt is in de laseropdracht is niet dezelfde als het standaard logo.  ::vergroot:: Het zou mij niet verbazen als die van de mol is...

Zijn alle vingerafdrukken hetzelfde? Of heeft elk kistje een andere vingerafdruk

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #195 Gepost op: 21-01-2022, 15:45:25 »
De vingerafdruk die gebruikt is in de laseropdracht is niet dezelfde als het standaard logo.  ::vergroot:: Het zou mij niet verbazen als die van de mol is...

Maar hoe de *peep* ga je dat uitvogelen...?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #196 Gepost op: 21-01-2022, 15:46:47 »
Zijn alle vingerafdrukken hetzelfde? Of heeft elk kistje een andere vingerafdruk

Geen idee... De andere bordjes komen niet goed in beeld.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #197 Gepost op: 21-01-2022, 16:22:55 »
Geen idee... De andere bordjes komen niet goed in beeld.

Kistje Leatitia en Thomas is gelijk lijkt het.

Vond wel apart, op een kistje in beeld bij Kim lijkt vaag een M te staan? Zie foto
Kunnen natuurlijk de kistjes van vorig jaar hebben gebruikt, daar stonden letters op. Maar zie het alleen op deze

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #198 Gepost op: 21-01-2022, 21:51:18 »
De vingerafdruk die gebruikt is in de laseropdracht is niet dezelfde als het standaard logo.  ::vergroot:: Het zou mij niet verbazen als die van de mol is...

edit: Op het molgeld staat ook een klein vingerafdrukje.

Goede kans dat dit idd van de mol is. Een spitse vinger zo te zien. Kans groot dat dit een dames-vingerafdruk is. Denk ik?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #199 Gepost op: 21-01-2022, 22:21:55 »
Nog even wat bespiegelingen op de openingsscène uit aflevering 1: het gemaskerd bal.

De meesten van ons gaan ervan uit dat de persoon in het rode gewaad de Mol is. Echter, de scène vertoont grote gelijkenissen met de film Eyes Wide Shut met Tom Cruise. Cruise verkrijgt op clandestiene wijze een uitnodiging voor een gemaskerd bal van een geheim genootschap. De voorzitter van dit genootschap draagt een rood gewaad en een gouden masker. Mocht de opening van WIDM op deze film zijn gebaseerd, is het dan niet logischer dat Rik van de Westelaken de persoon in het rode gewaad is? De Mol staat in dat geval tussen de mensen met donkere gewaden. Net zoals Tom Cruise dat doet in de film. De Mol zal zich dan tussen zijn of haar medekandidaten onthullen. Net zoals Cruise door de man in het rode gewaad gedwongen wordt om zich ten overstaan van iedereen te ontmaskeren.

E bal/Mol-verhaaltje in. Laetitia is eveneens sopraan en haar naam begint ook met een L. Daarnaast zien we dat er op het bal op cello's wordt gespeeld. Laetitia speelde ook cello.




Je zou de spijker wel eens op de kop kunnen slaan met de suggestie dat diegene in het rode gewaad, Rik is. Het postuur klopt wel.