Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84548 keer)

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #600 Gepost op: 21-02-2022, 11:41:00 »
Wat zegt Rik voorafgaand aan opdracht 2?

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #601 Gepost op: 21-02-2022, 11:49:43 »
Als je willekeurige letters neemt van alle uitspraken van Rik en die dan nog eens door elkaar husselt, kun je volgens mij wel elke kandidatennaam maken.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #602 Gepost op: 21-02-2022, 11:54:54 »
Mwah, krijg vooral het idee dat dit weer zo'n gevalletje ''hint aanpassen aan je eigen mol'' is, net zoals die morsehint naar Nathan:

- Vanaf rechts gaan tellen is al behoorlijk vergezocht. Dat je dan wel die letters eruit krijgt is niet heel toevallig, de R-E-S-I-A zitten allemaal bij de meest voorkomende letters in het Nederlands;
- Kan me niet voorstellen dat 'gemaskerd bal' een opdracht is, dus de A valt al weg.* Daarnaast is het sowieso al een aanname dat deze 'opdracht' zo wordt genoemd in de uitzending;
- Bovendien vraag ik me af of je deze shots mee moet tellen, want dit zijn gewoon shots van de finale. Die andere maskers zijn er apart overheen gemonteerd.

* Ter vergelijking: In de leaderhint van S19 zat ook de executie op de daken van Medellín die op een gegeven moment wegviel, maar hier werd geen letter voor gebruikt, simpelweg omdat dit geen officiële opdracht was.

Dus ja, ik vind hem niet heel sterk. Mocht er nou toch een F bijkomen ga ik er nog eens naar kijken, dan wordt het een ander verhaal, maar ik verwacht dat dit aankomende zaterdag weer van tafel kan.

Terechte opmerking over het gemaskerd bal inderdaad! Vanaf rechts lezen vind ik niet heel ver gezocht. Vanaf links lezen zou het namelijk wel erg makkelijk maken. We hebben in het verleden wel vaker hints gezien die je niet traditioneel van links naar rechts leest.

Sowieso wordt het even afwachten of er nog een F bijkomt, voor mijn Kim tunnel niet ideaal maar goed je kan maar beter een open vizier houden richting de finale.  ::tandpastasmiley::

Offline Smeets

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #603 Gepost op: 21-02-2022, 12:11:27 »
Ik kwam de volgende hint tegen die wel heel erg sterk is en ook erg neigt naar een officiële hint van WIDM maker. Zoals al eerder opgemerkt zie je in de leader van WIDM maskers verschijnen. Deze verschijnen tijdens bepaalde opdrachten uit verschillende afleveringen. Van de opdracht pak je dan het n nummer van rechts (horend bij de aflevering) dus: aflevering 1 = 1e letter van rechts, aflevering 2 is 2e letter van rechts etc. Dan krijg je:
Aflevering 2: Prikactie
Aflevering 4: Hoog spel spelen
Aflevering 5: Uit de lucht gegrepen
Aflevering 6: Reddingsactie
Aflevering 9: Gemaskerd bal

Het laatste masker uit de leader komt uit een opdracht in aflevering 9 en dat is iets met foto's. Je zou bijna kunnen zeggen dat die opdrachttitel "Fotomodel" of iets dergelijks gaat worden.

Toevoeging: enige waar ik nog mee zit is Gemaskerd Bal, komt deze uit aflevering 9 of 10. Indien deze uit aflevering 9 komt zou je alleen de letters kunnen tellen. Komt deze uit aflevering 10 dan zou je de spatie ook nog mee kunnen tellen.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 12:35:59 door Smeets »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #604 Gepost op: 21-02-2022, 12:18:40 »
Ik kwam de volgende hint tegen die wel heel erg sterk is en ook erg neigt naar een officiële hint van WIDM maker. Zoals al eerder opgemerkt zie je in de leader van WIDM maskers verschijnen. Deze verschijnen tijdens bepaalde opdrachten uit verschillende afleveringen. Van de opdracht pak je dan het n nummer van rechts (horend bij de aflevering) dus: aflevering 1 = 1e letter van rechts, aflevering 2 is 2e letter van rechts etc. Dan krijg je:
Aflevering 2: Prikactie
Aflevering 4: Hoog spel spelen
Aflevering 5: Uit de lucht gegrepen
Aflevering 6: Reddingsactie
Aflevering 9: Gemaskerd bal

Het laatste masker uit de leader komt uit een opdracht in aflevering 10 en dat is iets met foto's. Je zou bijna kunnen zeggen dat die opdrachttitel "Fotogeniek" of iets dergelijks gaat worden.

in aflevering 10 krijgen we geen opdrachten maar de ontknoping wie de mol is.

Offline Smeets

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #605 Gepost op: 21-02-2022, 12:23:31 »
in aflevering 10 krijgen we geen opdrachten maar de ontknoping wie de mol is.
Excuses, was een fout van mij. De missende letter komt uit aflevering 9 en niet uit aflevering 10.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #606 Gepost op: 21-02-2022, 12:30:24 »
Als je willekeurige letters neemt van alle uitspraken van Rik en die dan nog eens door elkaar husselt, kun je volgens mij wel elke kandidatennaam maken.

Is niet erg. Vorig jaar geloofde ook niemand mij met Renee is de Mol tijdens de grot opdracht... :\'( ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #607 Gepost op: 21-02-2022, 17:25:27 »
Te leuk om te laten liggen. Fourty-Fourty. tis net geen Fifty-Fifty.  ::pinokkio::

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #608 Gepost op: 21-02-2022, 19:51:25 »
Heel creatief ontdekt en het zou ook mooi verstopt zijn en op zo'n manier gedaan dat je pas laat uitsluitsel hebt. Ik zou het dus een erg goede hint vinden!

Maar er zijn wel wat dingen op aan te merken. De letters die gevonden worden zijn best veel voorkomend, de titel "gemaskerd bal" is verzonnen en misschien wat te rechttoe rechtaan voor wat de uiteindelijke (woordgrappige) titel van die opdracht zal zijn. En er mist nog de F wat de hint pas compleet maakt.
Is het met dit soort verborgen hints niet zo dat er meestal nog een M of Mol in zit? Zoals in de pijlenhint naar Fresia, mol F?

Offline nielsbr

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #609 Gepost op: 21-02-2022, 22:55:59 »
Terechte opmerking over het gemaskerd bal inderdaad! Vanaf rechts lezen vind ik niet heel ver gezocht. Vanaf links lezen zou het namelijk wel erg makkelijk maken. We hebben in het verleden wel vaker hints gezien die je niet traditioneel van links naar rechts leest.

Dit verhaal past prima in mijn palindroom theorie van de eerste paar afleveringen (ver terug in dit topic) met heel veel gespiegelde opdracht concepten (11,22, (af)troeven spel uitleg, 909 som, jeeps links/rechts, krukken stil/bewegen, en vakbondje was letterlijk een palindroom speelveld!). Ook de "mol in het midden" past hierbij. En het seizoen begon letterlijk met het einde (het bal)!

Laatste paar afleveringen is dit flink afgenomen, maar ik luister aparte uitspraken ook van rechts naar links, bv.
Thomas: "Let Op Mijn Woorden" (letterlijk? WMOL)
Kim-Lian deze keer aan begin tegen Fresia : "Lach Om Mij" (MOL)

Daarnaast zijn er veel gespiegelde symbolen in beeld incl. Everons kleding met nummers maar ook iamtoro logo en tekst (bevat 'oro' =palindroom én goud in één!)

Ben zo benieuwd of er een flard van palindroom in de officiële hints zit, maar tot één persoon kom ik hier niet mee helaas...
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 23:02:57 door nielsbr »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #610 Gepost op: 21-02-2022, 23:41:11 »


Dat shot van de container “Glen, Kim Lian, Suzanne” zit me niet lekker. Die komma achter Kim Lian staat ook hoger dan de andere komma’s, dus er is misschien in gefotoshopt…

Deze drie hebben echt niets gemeen behalve dat ze bij Arno in the team zaten bij de zandloper opdracht. Maar daar hadden we al een andere vraag over.

Zouden dit de 3 minst verdachte kandidaten zijn geweest bij de livestream?

Of kan het een een stukje van de “ketting” schot voor de boeg verdenkingen zijn?
Glens schot voor de boeg antwoord laat nog een mogelijkheid open achter de komma. Hij noemt dat Thomas hoog staat, maar zou kunnen dat er nog iets anders achteraan komt.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #611 Gepost op: 21-02-2022, 23:51:53 »

Dat shot van de container “Glen, Kim Lian, Suzanne” zit me niet lekker. Die komma achter Kim Lian staat ook hoger dan de andere komma’s, dus er is misschien in gefotoshopt…

Deze drie hebben echt niets gemeen behalve dat ze bij Arno in the team zaten bij de zandloper opdracht. Maar daar hadden we al een andere vraag over.

Zouden dit de 3 minst verdachte kandidaten zijn geweest bij de livestream?

Hier dacht ik ook aan, maar in niet de mol zei Splinter dat Suzanne de derde meest verdachte was. De enige optie die ik kan verzinnen is dat ze alle drie van kamperen houden.

Offline Moldam

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #612 Gepost op: 22-02-2022, 07:58:35 »
Hier dacht ik ook aan, maar in niet de mol zei Splinter dat Suzanne de derde meest verdachte was. De enige optie die ik kan verzinnen is dat ze alle drie van kamperen houden.

Ik weet er nog één: daar zat het geld in?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #613 Gepost op: 22-02-2022, 08:57:16 »
Ja, is dat niet gewoon de meest voor de hand liggende verklaring?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #614 Gepost op: 22-02-2022, 08:58:45 »

Dat shot van de container “Glen, Kim Lian, Suzanne” zit me niet lekker. Die komma achter Kim Lian staat ook hoger dan de andere komma’s, dus er is misschien in gefotoshopt…

Deze drie hebben echt niets gemeen behalve dat ze bij Arno in the team zaten bij de zandloper opdracht. Maar daar hadden we al een andere vraag over.

Zouden dit de 3 minst verdachte kandidaten zijn geweest bij de livestream?

Of kan het een een stukje van de “ketting” schot voor de boeg verdenkingen zijn?
Glens schot voor de boeg antwoord laat nog een mogelijkheid open achter de komma. Hij noemt dat Thomas hoog staat, maar zou kunnen dat er nog iets anders achteraan komt.

eerste en tweede afvaller met de mol.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #615 Gepost op: 22-02-2022, 14:26:45 »
"Stop de tijd!"

Eerder deze week in het molgeld topic, legde ik een link van mogelijk bladgoud op het briefgeld naar de Gouden Televizier-Ring. Van het Gala, naar Kim Lian die het gala presenteerde en naar WIDM, het programma dat de ring won in 2013.

Nu kan ik me goed voorstellen dat die link wat vergezocht lijkt.
En daarom ga ik er gewoon nog een schepje bovenop doen.  ;D

Gisteren heb ik het Gouden Televisier-Ring Gala 2021 teruggekeken.
Tijdens die uitzending is er een speciale rol voor oud mol Renée weggelegd. Zij mocht meedoen met een speciale editie van de quiz Per Seconde Wijzer.
Nu is er iets opvallends te zien tijdens de mini-quiz... Op de quiztafel staan traditiegetrouw altijd twee klokjes op tafel. (Die krijgen de deelnemers kado). In de reguliere uitzendingen staan die klokjes altijd op vijf over acht. Maar let op...in de gala uitzending stonden de nu gouden klokjes op 10:01 precies op het moment dat Renee “stop de tijd” roept.
"De tijd zal het leren", was de titel van aflevering 1. En wij worden Per seconde wijzer. Want… via de tijd krijgen wij de geboortedatum van Kim Lian in het Vizier. 01-10.



Er lijken nu toch wat dingen op hun plek te gaan vallen.
Als "prijs" ontving Renée een unieke gouden envelop met rood lakzegel. Later maakt ze in de live uitzending met die envelop de winnaar bekend maken voor beste acteur/actrice. Aha! Die envelop lijkt wel heel erg op de uitnodiging voor het gemaskerd bal die de afvallers kregen. De gouden envelop... Het tikkende geluidje tijdens het openmaken van de envelop... De gouden ballonen... De rode loper... De gouden sleutel op de TV... De live-uitzending met publieksstemmen...

 ::helderziend::

Ja hoor, daar ben ik weer... nog even over dat televizier gala... Ook hier weer de hint naar het 48e Televisier gala waarin WIDM de ring won? Nummer 48 mist op de parasol..



Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #616 Gepost op: 22-02-2022, 15:37:11 »
Zomaar een lucky shot waarin twee ogen samenvallen.

Everon: Het was goud, deze gaat weer de boeken in. Gouden zon lijkt op logo GTST.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 14:44:23 door foxhunter »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #617 Gepost op: 22-02-2022, 23:17:58 »
De afleveringstitel van aflevering 4 heette ''stemmen''. De stemmen van de kandidaten tijdens Luid Sprekers hadden hints naar de identiteit van de mol.

  • Hint 1: ''de mol is in ons midden''. Als je alle kandidaten op alfabetische volgorde zet staat Kim in het midden.
  • Hint 2: ''de cirkel is rond''. Aan het begin van het seizoen zegt Rik dat Kim de mol moet ontmaskeren. Tijdens het bal doet ze haar masker af. Zo is de cirkel weer rond.
  • Hint 3: ''Kennis Is Macht''. Wie is de mol? Kennis Is Macht, oftewel Kim is de mol.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #618 Gepost op: 23-02-2022, 08:52:29 »
Voor de test aflevering acht zie je beelden van de kandidaten in de tuin met bloemen.
Een beeld van Fresia achter rode bloemen
Een beeld van Thomas en Kim met op de achtergrond rode bloemen.
&
Een beeld van Everon met alleen maar groen.

Net zoals in de leader, daar hebben Fresia en Kim ook rood voorafgaand aan hun verschijning en Everon alleen groen.


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #619 Gepost op: 23-02-2022, 10:07:22 »
Zijn er meer van dit soort "groen" hints te vinden? Dan kan dat aansluiten op de maskers van links naar rechts.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?