Auteur Topic: Dagboeken van afvallers e.a.  (gelezen 7236 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Dagboeken van afvallers e.a.
« Gepost op: 1-01-2022, 21:58:00 »
Dagboek van de afvaller - Aflevering 1

Citaat van: Suzanne
En dan ineens vanuit het niets, kleurt jouw scherm zich met een nietsontziende bijna duivelse rode gloed...
Dit “iconische” beeld staat voor zoveel meer dan alleen maar een spel verlaten.
Dit is een schermbeeld dat nu al 21 jaar misschien wel het gevreesde en vermakelijkste beeld is voor de miljoenen Mol-liefhebbende Nederlanders!
Dít is het moment waardoor wij jaar in jaar uit aan de buis gekluisterd zitten...
“Heb ik het goed of niet? Ga ik nu gezichtsverlies leiden en de groepspoule verliezen, omdat ik het verkeerd heb?”
De adrenaline giert als een dolle door je lijf, verslavend, bijna van god los!
Wat een onmetelijke prestatie om dit fenomeen gecreëerd te hebben.
Een ogenschijnlijk ”gewoon” spel dat inmiddels jaarlijks aan ongekend veel mensen kans biedt om zichzelf helemaal te verliezen in een bedachte en gevisualiseerde wereld die alle facetten van het leven behelst en de kans biedt om aan de zijlijn deel te nemen op veilige onzichtbare afstand, maar wel degelijk telt voor het eigen ego.
Een sprookjesachtige heroïsche wereld, die spanning, sensatie, emotie, vreugde en een jubelstemming teweegbrengt.
Wat een mooi gegeven is dit en dan ook nog eens voelbaar en zichtbaar in beeld gebracht met de onvoorspelbare emoties bij de kandidaten.
Het onvermijdelijke dient zich keer op keer aan, week na week.
Iemand móet het spel verlaten, van misschien wel het mooiste spel dat wij mogen aanschouwen sinds het begin van Nederlandse televisiegeschiedenis.
Het zal je maar gebeuren om als áller állereerste afscheid te moeten nemen…
Exit, Game Over, Bye Bye! Jammer dán.
De ultíeme nachtmerrie voor iedereen die vol verwachting met stiekem gedroomde superheldenkracht in zijn achterhoofd zich kandidaat heeft gesteld.
Deze executie is een onomkeerbaar voldongen feit of erger nog een totale ontreddering!
Welnu, ik kan je nu uit eigen ervaring vertellen, alles wat je maar kunt bedenken is waar.
De executie voor de afvaller (trouwens heel mooi in beeld gebracht), is volksvermaak nummer 1.
Dit realiseerde ik mij maar al te goed toen mij dit overkwam.
Mijn eerste gedachte was de impact van mijn executie bij Mol-liefhebbend Nederland.
Ik voelde op dat moment de blikken en de reacties van jullie kijkers, terwijl jullie er niet eens bij waren… maanden later pas. (haha)
De realisatie dat voor mij het spel gespeeld was, volgde pas seconden later…
Jezus…. Hallo sukkel, (zeg ik nu hoor) waar zit je met je hoofd???
En ja hoor…. Daar kwam hij…..
Een mokerslag… BAM…. bij een voor mij seconden daarvoor, ó zo heldere hemel.
In een flits zag ik mijn lieve dochter Uma, die gespannen en vol verwachting, omringd door haar vriendinnen lekker bij ons thuis op de bank samen de eerste aflevering zouden zien en in totale shock zou verkeren na het zien van mijn executie.
“Oeffff, die kwam hard binnen.”
Ik hield me staande door ineens te bedenken dat het eigenlijk zo gék nog niet was om als eerste af te vallen… mmmm…
Want wie onthoud je immers áltijd bij een nieuw seizoen van WIDM?
De éérste afvaller en de winnaar!
Een mooi door mijzelf aangepraat excuus dat uiteindelijk de pijn verzachtte en mij deed berusten in mijn lot.

Ok, dit betoog daar gelaten, denk ik terug aan wat mij nu eigenlijk allemaal in zeer korte tijd is overkomen.
Je stapt je huis uit, arriveert op Schiphol en vanaf dat moment begint het spel al in je hele “zijn” te leven.
Je hoofd bedenkt ineens dat alles wat er om je heen gebeurt, wel eens verdacht zou kunnen zijn en deel zou kunnen uitmaken van het spel…!
Wat een ….instant MINDFUCK ….ahhhhh.
“The Game Is Ón”, hoor ik mezelf steeds herhalen.
“Opletten Klemann, níet indutten nu, óren en vooral ógen openhouden. Kóm op, kom óp, je kán het!”
Eenzijdige Peptalk om jezelf moed in te spreken, want niemand anders zal dat doen.
Dát is dus wat deelname aan WIDM ongemerkt met je doet!
Hoe cool of goed voorbereid je ook denkt te zijn, verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Wij, de kandidaten, waren vooraf niet aan elkaar voorgesteld en mochten ook geen contact met elkaar zoeken voordat we op onze eindbestemming zouden zijn.
Op Schiphol kregen wij een summiere bio van de andere deelnemers in handen.
Via een tussenstop reisden we uiteindelijk verder naar de plaats van bestemming in een veel kleiner vliegtuig, en hadden we stiekem voor het eerst oogcontact met elkaar.
Eenmaal aangekomen in Tirana, de hoofdstad van Albanië, konden we voor het eerst uitbundig kennismaken met elkaar.
Het voelde meteen goed aan.
Sommige deelnemers had ik wel eens ontmoet en de andere voor mij nog onbekenden waren meteen heel warm en open.
Wij zouden vanaf dat moment een verbintenis met elkaar aangaan die zijn weerga niet kende….
Excitement en vreugde alom. Wat een moment was dat zeg!
Maar alsof de duvel ermee speelde, moesten wij bijna gelijktijdig omschakelen naar de WIDM-modus omdat wij herkent werden door twee Nederlanders die meteen dachten:
Hé! Wel erg verdacht zoveel BN’ers bij elkaar.
Zij maakten foto’s en filmpjes van ons.
Alle alarmbellen gingen rinkelen bij de productie die meteen op hen af vlogen ..
Naderhand zijn we vaker in dit soort situaties terecht gekomen, hoi Petra! (hahaha)
Maar wonder boven wonder bleef het gastland van WIDM en zo ook de kandidaten tot aan de bekendmaking geheim.
Hulde aan onze Super Productie voor deze molwaardige prestatie!

In het hotel in Shkodër werd ons de spelregels uitgelegd. Daarna verzamelden wij ons in de lobby van het hotel en toen werden we in twee busjes naar onze eerste opdracht van WIDM gebracht.
Geheel onverwacht werden wij in de busjes geconfronteerd met het zien van de mollicitaties van de andere kandidaten die in Nederland hadden plaatsgevonden!
Wij zagen flitsen van elkaar en hoorden hoe wij het spel zouden spelen én of we bereid waren om de Mol te zijn….Holy Shit!!
Bijna iedereen wilde de Mol zijn!!!
Verwarring en paniek alom.
Precies dat wat “part of the game” is en nodig is om je uit je comfortzone te halen…

Aangekomen op de sprookjesachtige, maar enigszins angstaanjagende locatie moesten we één voor één de berg op niet wetende wat ons te wachten stond.
Daar stond Rik en die vertelde ons bij welk team wij ingedeeld waren.
Ook vroeg hij wie volgens ons de Mol was, jeetje, bizar.
Tijdens het spel, met alle puzzels, waar ik wel een beetje in teleurgesteld was omdat het niks thrillseekends bevatte, werd ik rustig en dacht .. The best is yet to come!
Na deze opdracht werd ons verteld dat we de nacht zouden doorbrengen in de ruïnes van het kasteel, waarvan de binnenplaats was omgetoverd tot een luxe glamping!
Zo’n romantische setting.
Ik ging in standje ontspannen en we werden getrakteerd op al het goede wat Albanië ons te bieden heeft qua cultuur, culinaire hoogstandjes, de Albanese avondgloed en niet als laatste de zeer verrassende Albanese wijnen! Joehoe!
Ik dacht, het zit erop voor vandaag.
Maar niks was minder waar…
We moesten die avond nog een opdracht vervullen die niemand zag aankomen!
Die nacht, in de ruïnes van deze eeuwenoude beschaving, moesten wij met zandlopers een tijd berekenen zonder hulp van “moderne middelen”.
Het werd een nacht, die je normaal alleen in films ziet! (Thanks Guus!)
De basis van onze vriendschappen werd daar gevestigd.
Na een korte en koude nacht in onze glamping en de hoerastemming dat we allemaal de opdracht goed hadden volbracht, werden we afgezet bij een hotel waar wij later die dag de test moesten maken. Die avond zou de eerste executie plaatsvinden…
Ik vond de test ondoenlijk. Teveel los zand. Het kon voor mijn gevoel nog alle kanten opgaan en niemand was eigenlijk heel erg verdacht.
Ik zeg je ….Russisch Roulette is beter voorspelbaar.
Het theater van Shkodër bleek de plek van de executie. Al maandenlang wegens Corona gesloten. Daar werd ons meegedeeld dat wij voorgesteld zouden worden aan het Nederlandse publiek en dat we een uitgelezen kans zouden krijgen om via een kort pleidooi, de kijkers ervan te overtuigen waarom wij NIET de Mol waren!
Hiermee kon je een vrijstelling winnen om in het spel te blijven..
Hemeltjelief, wéér zo’n MINDFUCK!!!
Enfin, recapituleren en áánvallen maar dacht ik.
Ik was behoorlijk zeker van mijn zaak en zou zeker goed over kunnen brengen waarom ik ábsoluut níet de Mol kon zijn…
Enfin… jullie weten nu… de rest is “History”.
De troostprijs die mij te wachten stond na mijn executie, kon ik toen nog niet overzien.
Nooit eerder in de geschiedenis van WIDM mochten de afvallers blijven in het land van bestemming.
Albanië… wat een ongelofelijk mooi land! Het heeft mijn hart gestolen.
Voor ieder wat wils, cultuur, strandvakantie, meren, bergen, wintersport, wijngebieden, culinair, maar vooral de bewoners van dit land… Wat een lieve mensen… Zeldzaam!
We reisden mee met het hele WIDM-circus, maar hadden geen enkel contact meer met de deelnemende kandidaten en we werden ook angstvallig van elkaar gescheiden.
Het allermooiste van dit hele verhaal was dat ons nog een kans geboden werd om samen met elkaar uit te vinden wie van ons nu daadwerkelijk de Mol was aangezien steeds meer kandidaten zich schaarden bij de afvallers.
Achter de schermen konden wij elkaar updaten over het spelverloop en bleven zo dus nog altijd deelnemen voor ons gevoel aan het spel. Grandioos!
De meest waanzinnige theorieën en “worse case scenario’s” lieten wij erop los onder het genot van heerlijk gezelschap, goed eten, prachtige locaties en de nodige Raki’s en wijnen achter onze kiezen.
Wat een rijkdom en wat een onuitwisbare belevenis...
Ik wil alle lieverds bij WIDM nogmaals heel erg bedanken voor jullie gezelschap en liefde!
En ik wens jullie kijkers heel veel plezier, spanning en sensatie toe met WIDM 2022!

Veel geluk en liefs,
Suzanne xxx

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-van-de-afvaller-aflevering-1/
« Laatst bewerkt op: 13-03-2022, 10:43:12 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #1 Gepost op: 1-01-2022, 22:11:36 »
Dit:

Citaat van: Suzanne
"We reisden mee met het hele WIDM-circus, maar hadden geen enkel contact meer met de deelnemende kandidaten en we werden ook angstvallig van elkaar gescheiden.
Het allermooiste van dit hele verhaal was dat ons nog een kans geboden werd om samen met elkaar uit te vinden wie van ons nu daadwerkelijk de Mol was aangezien steeds meer kandidaten zich schaarden bij de afvallers.
Achter de schermen konden wij elkaar updaten over het spelverloop en bleven zo dus nog altijd deelnemen voor ons gevoel aan het spel. Grandioos!"

Is toch wel heel bijzonder dit jaar. Maakt ook dat we niet zo'n medelijden hoeven te hebben met de afvallers. ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #2 Gepost op: 1-01-2022, 22:35:37 »
Afgaande op de hoge score voor Suzanne als afvaller in de Pool, stel ik vast dat al was uitgelekt dat zij de eerste afvaller was. Hoe is dat zo gekomen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #3 Gepost op: 1-01-2022, 22:37:17 »
Daar is volgens mij geen sprake van, ik weet er in ieder geval niks van.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #4 Gepost op: 1-01-2022, 22:38:34 »
Daar is volgens mij geen sprake van, ik weet er in ieder geval niks van.

Ze was als enige die dag erna nog online was op Instagram?  ??? Terwijl de rest al weer stil was.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #5 Gepost op: 1-01-2022, 22:39:35 »
Ah, OK. Ik had geen idee. Ik ben een heel ouderwetse molspeurder die niet de activiteit op social media checkt. :P

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #6 Gepost op: 1-01-2022, 22:58:11 »
Dat is er wel van uitgaande dat ze weer een mobiele telefoon verbod hebben, dat was de laatste jaren niet zo toch? Nu wel weer?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #7 Gepost op: 1-01-2022, 23:04:08 »
Dat is er wel van uitgaande dat ze weer een mobiele telefoon verbod hebben, dat was de laatste jaren niet zo toch? Nu wel weer?

Ik bedoelde meer dat ze echt de hele tijd online was.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #8 Gepost op: 1-01-2022, 23:31:43 »
Ja, ze hebben weer een telefoonverbod. Jammer dat zij dan online ging. Zo ongeveer de helft van de pooldeelnemers wist dit dus.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #9 Gepost op: 2-01-2022, 00:21:19 »
Dat is maar de vraag. De oudere man/vrouw is ook vaak een veel verwachte eerste afvaller/onderschatte speler voor mijn gevoel. Dat kan dus ook zeker een rol spelen?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #10 Gepost op: 2-01-2022, 00:28:25 »
Ik wist het niet. Maar ik gokte ook op haar als eerste afvaller. Omdat a) de oudste vaak de pineut is, b) ik geen moment dacht dat zij de mol kon zijn en c) ik in de pool vaak meega met de grote meerderheid bij dit soort dingen (je wint misschien geen extra punten maar je raakt ook niet achterop).

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #11 Gepost op: 2-01-2022, 00:34:52 »
Ik doe niet mee aan de pool, maar ik had bij haar totaal geen molvibes.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #12 Gepost op: 2-01-2022, 00:37:10 »
Ik was hiervan ook niet op de hoogte, maar hulde voor diegenen die dat hebben uitgezocht en ontdekt, zo werkt het nou eenmaal. Dee eerste afl. is een bijna totale gok -het scenario van de 'vrijstelling had eigenlijk rood dus iedereen gaat door' was ook overtuigend- en ik gok dan vaak op de Ron's omdat die kans mij het grootst lijkt om niet nader te noemen redenen.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #13 Gepost op: 2-01-2022, 09:10:16 »
Niemand die iets te zeggen heeft over de inhoud van haar dagboek ???

Ik vond het heerlijk om te lezen.
Dank je Suzanne  ::bravo::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #14 Gepost op: 6-01-2022, 15:43:32 »
Heerlijk verhaal, wat je wel doet beseffen: waarom vinden we het zo leuk dat er iemand moet afvallen? Ik ben er nog niet helemaal uit.
Ze overdrijft wel een beetje dat het puur volksvermaak is, het is voor mij ook het spel, en je denkt steeds wie zal het zijn en waarom en hoe is dat zo gekomen. En als eerste eruit is gewoon dikke pech, dat weet iedereen en het is echt wel navoelbaar dat iemand al die leuke avonturen verder moet missen. Vind het een verbetering dat men niet meer linea recta naar huis hoeft.

In deze alinea zit een dikke spelfout:
'Maar alsof de duvel ermee speelde, moesten wij bijna gelijktijdig omschakelen naar de WIDM-modus omdat wij herkent werden door twee Nederlanders die meteen dachten: Hé! Wel erg verdacht zoveel BN’ers bij elkaar. Zij maakten foto’s en filmpjes van ons.'

Terwijl de rest foutloos is qua d en dt. Ik vraag me af of dit er naderhand door een redactielid tussen is gezet, want waarom zou je zo nadrukkelijk melden dat er fimpjes zijn genomen. Ik denk dat het filmpje dat we zagen alvast in scene is gezet.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2022, 15:46:54 door Run »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #15 Gepost op: 6-01-2022, 21:09:14 »
Niemand die iets te zeggen heeft over de inhoud van haar dagboek ???

excuus, ja, het dagboek van de afvaller. Mooi lang verhaal. Haar bijdrage in #nietdemol met Splinter vond ok zowat nog interessanter.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #16 Gepost op: 8-01-2022, 21:52:46 »
Dagboek van de afvaller - Aflevering 2

Citaat van: Glen
“‘Wie is de Mol?’ Dat is toch dat programma waar ze de rust verstoren in een dorp ergens?!” Ik wist duidelijk NIKS toen ik de vraag kreeg of ik mee wilde doen. “Kijk effe een aflevering voordat je ‘nee’ zegt,” werd gezegd.

En dat deed ik… Een aflevering terugkijken. Één aflevering werd twee afleveringen en ik zat erin vast. Ik besloot het te doen! Me voor te bereiden, een tactiek te bedenken en voor het eerst in m’n leven de boel de boel te laten en op een vliegtuig te stappen… Destination…? Onbekend! Niks voor mij. Je totaal overgeven aan een groep mensen die je (waarschijnlijk) niet kent.

Schiphol, daar begon het. Ik kijk om me heen: waar zijn de anderen? Niemand… Ik krijg een envelop in m’n handen gedrukt. En wordt naar een check in balie gestuurd. There we go Glen Faria...

De groep… We liepen al onhandig langs elkaar op het vliegveld. Veel spelers herkende ik, ondanks de mondkapjes. Bij iedereen die ik tegenkwam dacht ik: ‘Nice!!’. Eerst Welmoed, toen Everon, daarna Hila en de rest.

Wat een top groepje dit! Dat werd al meteen duidelijk toen we met elkaar mochten praten. Iedereen was net zo nerveus als ik… Nou, dat scheelt. Wat me ook opviel is dat dit een groep superintelligente mensen is. Ik wist dat ze allemaal zeker een spel kunnen spelen.

Lekker kletsen, gezellig. Dat dus de hele tijd. En ineens besef ik me.... Shit!!! We zijn al begonnen. Ow My Goddd wat heb ik allemaal gezegd? Ze hebben me door… Of ze denken dat dit wat ik doe allemaal mijn tactiek is. Of ze denken dat ik denk dat zij denken dat dit mijn tactiek is. Of.... Ik dacht: ‘Als mijn hoofd zo door blijft gaan, ontploft ie vanzelf binnen twee dagen. Hoe the fuck ga ik dit volhouden?’

De opdrachten… Aaaaight Glen, je gaat lekker. Je zit er lekker in jongen. Lekker enthousiast iedereen. Wacht effe... Iedereen? Er zit toch een Mol tussen? Iedereen doet zo z’n best. Maar ja, de Mol gaat heus niet nu al mollen? Of juist wel? Kan Sahil die boomstronk echt niet optillen of doet hij maar alsof? Ik word nu al gek!!!! Zo ging het de hele dag.

Oke top!! Het blijkt dat de mensen thuis (het ‘Die Hard’ Molpubliek) denken dat ik het meest te vertrouwen ben. Ik heb iets gewonnen!! Vet blij. Ik mocht iemand immuniteit geven voor de test. Everon natuurlijk!! Toch?!

De executie… Lekker achteroverleunen. Enjoy the ride! Iemand gaat eruit, maar Everon en ik niet. K*TT… Suzanne wel! Dat vind ik verschrikkelijk. Suzanne, m’n maatje. Had ik haar die vrijstelling moeten geven? Hoezo was je zo zeker van Everon? Wat een dag... en wat een spel.... Wat een rit!

Dag twee. Alles schiet te snel voorbij. M’n hoofd is ergens anders mee bezig. Met thuis. “Focus Glen!” Deze groep mensen is te sterk voor dit. Je bent er voor 100 procent, of je moet eraan geloven. En ja!! Rood scherm. Verwacht, maar toch k...

Ik zal deze reis nooit vergeten. Dank iedereen! Voor en achter de schermen. Dit wordt een keihard seizoen!!!

Glen

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-van-de-afvaller-aflevering-2/

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2022, 10:05:59 »
Mooi en invoelbaar! Toffe gast, jammer dat ie eruit is!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2022, 10:32:02 »
Heel prettig om je dagboek te lezen Glen! Dank je wel  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2022, 21:39:04 »
Dagboek van de afvaller - Aflevering 3

Citaat van: Welmoed
Rik die je naam noemt en je vervolgens met priemende ogen aanstaart, indringend zoals alleen hij dat kan... Op teevee duurt dat moment al lang. Nou geloof me; In het echt duurt het nog veel langer. Voor mijn gevoel verstrijken er minuten terwijl mijn hart in m'n keel bonkt. Ik verlang naar de ontlading van een groen scherm. Maar nee, ineens is 'ie daar. BAM. Het rode scherm knalt door merg en been en ineens is het klaar. Ik knipper nog even met mijn ogen, maar er is geen ontkomen aan. De kleur blijft hetzelfde en langzaam begint tot me door te dringen dat het meeslepende avontuur echt hier tot een einde komt.
 
'Nee, nee, nee,' denk ik alleen maar als ik de mensen waar je je in no time aan hecht een laatste knuffel geef. Ik wil met jullie mee. Zet me niet alleen in de auto naar het afvallershotel. Rik vraagt nog waar het mis is gegaan. Haha, wist ik het maar. Ik wil niet dat het avontuur stopt, maar dat doet het dus toch.
 
De ontlading komt als ik word opgewacht door Suus en Glen. Twee fijnere mensen voor zo'n moment bestaan er volgens mij niet. Ik word plat geknuffeld door die twee lieverds en langzaam verdwijnt de zurigheid. Wat de volgende dag overblijft -naast een kleine kater- is het besef dat ik nog een mooie tijd ga beleven buiten het spel. Ik kan nog twee weken genieten van Albanië en een fantastische groep mensen. En eigenlijk is het ook wel fijn dat iedereen hier eerlijk is ;) We lachen, we huilen, we dansen, we zingen en we praten heeeel erg veel met elkaar. Met om de paar dagen een nieuw iemand die ons bij zich voegt. Heel bijzonder!
 
Ik heb de Mol dan wel niet ontmaskerd, maar ben heel dankbaar dat ik mee mocht. Negen opdrachten waar ik me vol overgave in kon storten, die me weer even kind lieten voelen. Wie had nou gedacht dat ik racend over een Albanees strand met een speer ballonnen stond te prikken? Of dat ik rennend door een verlaten loods de lasergame vijanden van me af moest schudden? Ik heb van ieder moment genoten en dat kwam niet in de laatste plaats door alle fijne mensen die mee waren, voor en achter de schermen. Ik had het voor geen goud willen missen.
 
Dus heel erg dankjewel aan het hele team van WIDM. En natuurlijk ook aan alle leuke kijkers. Ik heb heel erg genoten van alle reacties en theorieën. Ik ben dus niet de Mol, maar doe soms gewoon een beetje typisch.
 
Succes met de speurtocht en veel liefs,
Welmoed

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-van-de-afvaller-aflevering-3/