Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 32172 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molgeld
« Reactie #200 Gepost op: 3-03-2022, 21:24:13 »
ik wil geen spelbreker zijn, ... nou ja, eigenlijk wel: geen drie verschillende briefjes. 1-reflectie, zie je ook bj andere briefjes, 2-een klein stukje gaffertape om het briefje op zn plek te houden in het kistje, 3-briefje zonder 1 en 2... ::ohno::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #201 Gepost op: 3-03-2022, 21:31:03 »
Op het tweede plaatje zie je rechts een oog.
Dit briefje had Rik bij aftroeven in zijn handen en dit is niet het briefje uit het kistje van Kim/Sahil met die draaischijf.
Op dit briefje is een oog te zien en is denk ik het enige bewijs van de maskerhint. Maar ja, te weinig pixels he. Misschien als je de belichting aanpast...
Dit briefje is het goud in handen (denk ik).
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 21:33:37 door foxhunter »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Molgeld
« Reactie #202 Gepost op: 3-03-2022, 21:32:52 »
ik wil geen spelbreker zijn, ... nou ja, eigenlijk wel: geen drie verschillende briefjes. 1-reflectie, zie je ook bj andere briefjes, 2-een klein stukje gaffertape om het briefje op zn plek te houden in het kistje, 3-briefje zonder 1 en 2... ::ohno::

Neemt niet weg dat dit nog steeds een facial paint van de mol kan zijn en dus een hint.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #203 Gepost op: 3-03-2022, 21:45:41 »
Achter de maskers op alle/veel coupures zitten ogen (zie plaatje van de briefjes van Mollenstreken), al zijn ze op bijvoorbeeld op het briefje dat Everon vasthoudt niet te zien, dus wellicht zijn de briefjes met de ogen niet bij alle opdrachten te verdienen.

We zijn met zijn allen echter nooit echt verder gekomen met die ogen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #204 Gepost op: 3-03-2022, 21:47:41 »
Dit briefje had Rik bij aftroeven in zijn handen en dit is niet het briefje uit het kistje van Kim/Sahil met die draaischijf.
Op dit briefje is een oog te zien en is denk ik het enige bewijs van de maskerhint. Maar ja, te weinig pixels he. Misschien als je de belichting aanpast...
Dit briefje is het goud in handen (denk ik).

Op al die briefjes staan ogen toch? Ik zie achter al die maskers ogen.
Deze lijkt n beetje op Glen vanwege de lichtpuntjes in de pupillen en de afstand wit tot de iris


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #205 Gepost op: 3-03-2022, 22:00:57 »
Het gaat om opdracht aftroeven met goud in handen. De twee briefjes van 250 euro die we daar zien zijn m. i. verschillend.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #206 Gepost op: 3-03-2022, 23:16:08 »
Het gaat om opdracht aftroeven met goud in handen. De twee briefjes van 250 euro die we daar zien zijn m. i. verschillend.

Je hebt gelijk! Uit de linkerfoto kun je ogen halen en rechts is er alleen zwart op de plek van de ogen. Helaas is de resolutie niet zo hoog, waardoor je niet heel makkelijk het kan vergelijken met de ogen van de kandidaten. Dat probleem had ik ook met de ogen in de foto van mollenstreken. Ze zijn daar inderdaad wel zichtbaar achter het €250 masker (en de andere biljetten).

Foxhunter, waren deze screenshots van biljetten, die beiden tijdens (af)troeven waren gevonden?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #207 Gepost op: 4-03-2022, 09:30:05 »
Ik zou de face paint fantastisch vinden. Echter in het licht van de zwarte pieten discussie zou dat wel eens heel gevoelig kunnen komen te liggen. Dat het masker meer past bij een mannengezicht is ook voor de handliggend. In de periode van de maskers was men niet zo feministisch. Vrouwen dienden zich aan te passen aan de man. Ik denk dat de maskers beter bij de symmetrie van een man passen en minder bij die van een vrouw.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #208 Gepost op: 4-03-2022, 09:49:35 »
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een afbeelding van de mol (in wat voor vorm dan ook) op 1 enkel briefje te vinden is. Een paar jaar geleden was er met een combinatie van een heleboel briefjes op de achterkant een afbeelding van de mol te vinden, maar daar had je er dus een heleboel samen voor nodig.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #209 Gepost op: 4-03-2022, 09:55:22 »
Je hebt gelijk! Uit de linkerfoto kun je ogen halen en rechts is er alleen zwart op de plek van de ogen. Helaas is de resolutie niet zo hoog, waardoor je niet heel makkelijk het kan vergelijken met de ogen van de kandidaten. Dat probleem had ik ook met de ogen in de foto van mollenstreken. Ze zijn daar inderdaad wel zichtbaar achter het €250 masker (en de andere biljetten).

Foxhunter, waren deze screenshots van biljetten, die beiden tijdens (af)troeven waren gevonden?
De linker was op 26:53 van de download. Je ziet hoe klein het originele gedeelte is.
Op het moment dat Rik zegt, team aftroeven jullie hadden wel goud in handen.

Het andere briefje zat in het bakje bij KL bij (af)troeven.

« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 11:06:35 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld
« Reactie #210 Gepost op: 4-03-2022, 09:56:11 »
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een afbeelding van de mol (in wat voor vorm dan ook) op 1 enkel briefje te vinden is. Een paar jaar geleden was er met een combinatie van een heleboel briefjes op de achterkant een afbeelding van de mol te vinden, maar daar had je er dus een heleboel samen voor nodig.

Dat verwacht ik ook niet, maar in 2012 deden ze het nog wel, een klein Anne-Marietje bij het logo:


Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #211 Gepost op: 4-03-2022, 12:56:38 »
De linker was op 26:53 van de download. Je ziet hoe klein het originele gedeelte is.
Op het moment dat Rik zegt, team aftroeven jullie hadden wel goud in handen.

Het andere briefje zat in het bakje bij KL bij (af)troeven.

Oke, dus zelfs binnen dezelfde eerste opdracht waren er biljetten met en zonder ogen. Dat is wel erg opvallend.

Ik heb geprobeerd met de biljetten op de foto van mollenstreken een vergelijking te maken met de ogen van de kandidaten (de foto's die voor de livestream/opnames waren gemaakt
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
). De foto die FS hierboven voor de €50 heeft gebruikt komt qua lichtpuntjes beter overeen zie ik nu. De ogen van Glen en Suzanne van de foto's van voor de opnames komen in ieder geval niet overeen naar mijn mening. Het zou wel mogelijk zijn dat de ogen van Arno achter het €500 biljet zitten.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 13:03:04 door Elliebellie »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molgeld
« Reactie #212 Gepost op: 4-03-2022, 20:22:03 »
Is het niet heel erg afhankelijk van belichting en dergelijke hoe goed ogen nog opgevangen worden door camera's op geprint papier?

In ieder geval nu wel duidelijk dat achter de maskers op het geld ogen zitten. Knap werk iedereen die hier tijd aan heeft besteed!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Molgeld
« Reactie #213 Gepost op: 4-03-2022, 20:58:23 »
Ik vind het wel vreemd dat de andere kandidaten ook op sommige briefjes achter een masker zitten. Ik was er vrij zeker van dat Rik duidde op de ogen achter het masker op de briefjes, maar ik zie alleen maar briefjes van 100 en 250 en niet de briefjes van Suzanne, Arno en Glen. Waarom die biljetten maken als ze toch niet de Mol zijn en niet meer gebruikt gaan worden?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #214 Gepost op: 4-03-2022, 20:58:59 »
Inderdaad knap werk. En wel ironisch dat de maskerhint hiermee vlak voor de ontknoping nog meer op losse schroeven wordt gezet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #215 Gepost op: 5-03-2022, 15:22:40 »
Wat mij betreft ontkracht het de hint in de verste verte niet. Ik weet al vanaf het begin dat alle kandidatenogen op t geld staan.
Het heeft niks te maken met de promo oog in oog met de mol en Kims ogen

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #216 Gepost op: 5-03-2022, 17:16:07 »
Ik weet al vanaf het begin dat alle kandidatenogen op t geld staan.

Hoe wist je dat dan?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Molgeld
« Reactie #217 Gepost op: 5-03-2022, 17:25:37 »
Hoe wist je dat dan?

Het zijn vast die tarotkaarten van Kim!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #218 Gepost op: 5-03-2022, 17:28:47 »
 ::rofl::

Je zag toch al die tijd al ogen op die maskers op dat geld?
Ik ging er gewoon vanuit.. in veel seizoenen staan de kandidaten op op t geld

Ellie stond volgens mij op -250.

Maar het ontkracht de maskerhint niet voor me dus ik hecht er weinig waarde aan 🤷🏼‍♀️

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #219 Gepost op: 5-03-2022, 18:08:31 »
Ik ging er gewoon vanuit..

Maar nooit gemeld...    ???
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!