Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 32030 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Molgeld
« Reactie #180 Gepost op: 21-02-2022, 21:00:51 »
Als je het in beeld bekijkt zie je duidelijk dat het geen gat is. Aan de andere kant van het biljet zit namelijk niets en is gewoon heel.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #181 Gepost op: 22-02-2022, 15:20:13 »
Er zijn al vele shots van molgeld gedeeld, maar onderstaand moment heb ik nog nergens gezien?
Bestand opladen lukt niet maar het gebeurt in afl 1 tussen 26:07 en 26:12.
Het is het moment dat Fresia haar 'het is toch niet zo simpel jongens' in de Aftroeven groep gooit. Ze houdt op een onnatuurlijke manier het gevouwen bundeltje gevonden geld in haar linkerhand. Het buitenste lijkt donkerblauw met een opvallend grote wit gedeelte dat in mijn geconditioneerde geest wel lijkt op een simpel wit 'zorro maskers, maar het stilstaand beeld geeft geen uitsluitsel hieromtrent.

Het lijkt wel of Kim heel nadenkend naar het bundeltje kijkt.

Wat volgt: Fresia overhandigt het bundeltje aan Kim die het op haar beurt aan Rik geeft.

Volgende aflevering horen we Fresia dan Kim beschuldigen om 250€ tijdens die 1e opdracht te hebben achter gehouden.

Misschien kan de betere techneut een duidelijkere screenshot maken?

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #182 Gepost op: 22-02-2022, 17:18:59 »
Dat is het masker van het 100 biljet.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #183 Gepost op: 23-02-2022, 10:30:40 »
Als je linksonder midden kijkt, lijkt het of je een meisjesfiguur ziet met lange zwarte haren, witte blouse. Twee kleine streepjes als ogen. Lijkt op Fresia. Zie die streepjes later niet meer op briefje van 250.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 10:32:18 door Memmymol »

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #184 Gepost op: 2-03-2022, 14:48:44 »
Ik vind deze wel lijken. Het briefje zie we in (af)troeven in de handen van Rik.

Ik heb na aanleiding van dit en het facial paint-idee (eerder in dit topic) de gezichten van de finalisten vergeleken met het masker van het €250 biljet. De gezichten van de twee vrouwen komen niet overeen qua neus en verhoudingen met het masker. Van Everon komen de neus, lippen en gezichtsverhoudingen wel heel sterk overeen. Dus het facial paint-idee kan nog tot de mogelijkheden behoren. We zullen het zaterdag zien (of niet haha).
« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 14:51:35 door Elliebellie »

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #185 Gepost op: 2-03-2022, 15:56:48 »
Ik heb na aanleiding van dit en het facial paint-idee (eerder in dit topic) de gezichten van de finalisten vergeleken met het masker van het €250 biljet.

Hier houd ik wel van  ::jaja::
Goed uitgezocht. Benieuwd of dit terugkomt  ::ok::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #186 Gepost op: 2-03-2022, 16:08:40 »
Ik heb na aanleiding van dit en het facial paint-idee (eerder in dit topic) de gezichten van de finalisten vergeleken met het masker van het €250 biljet. De gezichten van de twee vrouwen komen niet overeen qua neus en verhoudingen met het masker. Van Everon komen de neus, lippen en gezichtsverhoudingen wel heel sterk overeen. Dus het facial paint-idee kan nog tot de mogelijkheden behoren. We zullen het zaterdag zien (of niet haha).

Iig duidelijk dat die niet bij Kim en Fresia past, maar ja ik had ook al geprobeerd met verschillende gezichten. Everon past wel beter, maar echt goed vind ik hem nog niet passen. 

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Molgeld
« Reactie #187 Gepost op: 2-03-2022, 16:44:35 »
Dus Everon paste het beste bij het postuur van het rode gewaad bij de ontmaskering én het masker past het beste bij zijn hoofd...  ::vergroot::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Molgeld
« Reactie #188 Gepost op: 2-03-2022, 16:47:55 »
Goed gedaan, maar ik snap niet waarom het masker van briefje 250 naar de Mol zou moeten verwijzen. Kan iemand dat uitleggen?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #189 Gepost op: 2-03-2022, 17:16:55 »
Goed gedaan, maar ik snap niet waarom het masker van briefje 250 naar de Mol zou moeten verwijzen. Kan iemand dat uitleggen?
Er is geen stockfoto gevonden van het masker dat op het briefje van 250 euro staat, terwijl dat voor de overige briefjes vrij makkelijk te vinden was. Ze kwamen allemaal van gettyimages. Waarom dit briefje? Geen idee, al konden ze bij de opdracht "hoog spel spelen" allemaal individueel een briefje van 250 winnen, een briefje dat Kim-Lian toen achter heeft gehouden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molgeld
« Reactie #190 Gepost op: 2-03-2022, 17:20:11 »
En die briefjes van 250 zaten  in aflevering 1 waar een aanwijzing op het molgeld stond.
Vervolgens zie je deze briefjes niet meer terug tot Hoog spel spelen.
Ik heb er niet meer op gelet of deze later nog terugkwamen.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Molgeld
« Reactie #191 Gepost op: 2-03-2022, 17:23:41 »
Oeh dat vind ik een hele mooie! Past ook mooi in mijn tunnel.   ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #192 Gepost op: 2-03-2022, 21:27:48 »
Ik heb na aanleiding van dit en het facial paint-idee (eerder in dit topic) de gezichten van de finalisten vergeleken met het masker van het €250 biljet.
Wouw, wat een werk. Goede poging om er iets van te maken. Enige gelijkenis met Everons gezicht is wel te zien.
We zien Everon ook altijd met een kortgeschoren baard, dan kan je je bijna niet voorstellen dat hij die hiervoor even zou afscheren. En dat lijkt me nou juist iets om achteraf, de goed voorbereide mol met afgeschoren baard aan die paint te zien beginnen. Net zoals watervrees veinzen en dan op de waterscooter vlak langs komen. De  verborgen surprises. Kijk er naar uit.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #193 Gepost op: 2-03-2022, 21:45:53 »
De verhoudingen tussen de mond, neus en ogen overtuigen toch wel, evenals de vorm van de neus en de lippen. Die passen wel bij het gezicht van Everon, maar niet bij de gezichten van Kim-Lian en Fresia. De vorm van de ogen die achter het masker te zien zijn vind ik op het eerste gezicht niet op die van Everon lijken, maar het is erg slecht te zien door de lage resolutie van het beeld.

Ik denk dat dit wel eens dé hint op het geld kan zijn voor de kandidaten. Het is in ieder geval subtiel genoeg.

Ik verwacht dat ze een masker hebben gemaakt op basis van een afdruk van het gezicht van de mol en toen hebben beschilderd. Ik vind vooral de vakjes boven het oog duiden op stukje huisvlijt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #194 Gepost op: 3-03-2022, 01:17:15 »
Hier houd ik wel van  ::jaja::
Goed uitgezocht. Benieuwd of dit terugkomt  ::ok::

Wat leuk! Ik las toevallig deze week jouw onderzoek naar de schouders onder het rode gewaad, die vond ik ook erg sterk gevonden! Goed gespeurd! ::vergroot::

De maskerafdruk/face paint zou inderdaad een heel leuk en origineel idee zijn voor een subtiele hint naar de kandidaten en speurders thuis (die stock photos van alle anderen biljetten konden vinden, waarvoor hulde). En inderdaad ook heel leuk voor de surprise achteraf zonder baardje. Helaas wist ik geen ogen achter het masker te onderscheiden. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 01:22:39 door Elliebellie »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Molgeld
« Reactie #195 Gepost op: 3-03-2022, 15:29:32 »
Maar dat de ogen dan bij deze zijn weggepoetst in de nabewerking kan de maskerhint omstoten.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molgeld
« Reactie #196 Gepost op: 3-03-2022, 15:41:53 »
Oeh dat vind ik een hele mooie! Past ook mooi in mijn tunnel.   ;D

Ja, eens!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Molgeld
« Reactie #197 Gepost op: 3-03-2022, 15:56:42 »


Opvallend ook dat je hier in het linkeroog géén 'driehoekje' ziet en in het exemplaar dat Elliebellie gebruikte wél. Lijkt er dus op dat de Mol het in deze foto droeg en de andere foto (van Elliebellie) gewoon een leeg masker was.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Molgeld
« Reactie #198 Gepost op: 3-03-2022, 20:20:56 »
Maar waarom hebben we dan het masker zelf nog niet gevonden?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #199 Gepost op: 3-03-2022, 21:18:50 »
Ik heb het masker van mollenstreken  gebruikt, zodat het een hogere kwaliteit foto was en een vooraanzicht. Er zijn dus minimaal 3 verschillende €250 biljetten:

• Driehoekje bovenrand linkeroog in foto mollenstreken.
• Wit figuurtje in het midden dat werd verdiend tijdens (in ieder geval) Hoog spel spelen. En waar KL dit figuurtje later uit heeft gehaald.
• Zonder beiden werd (in ieder geval) verdiend bij Zand erover.

Heel apart dat er meerdere versies zijn. Ik heb de foto's van de eerdere posts van anderen in dit topic opnieuw geplaatst ter vergelijking.