Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 31443 keer)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2022, 21:42:52 »


Het valt me op dat de 5 zo groot is in dit lettertype voor de cijfers. 5e letter van het alfabet = E... Everon de Mol?  ::)

Die 5 is groot ja, lettertype lijkt verder gewoon Times New roman, of iets wat er op lijkt. De cijfers passen alleen niet

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2022, 22:16:42 »
€500,- is nu ook gevonden:

Linkje naar de foto voor volledigheid:
https://media.gettyimages.com/photos/venetian-carnival-mask-picture-id532522164?s=2048x2048

Er zijn dus nu 10 briefjes gevonden, 10 kandidaten, welk briefje missen wij nog, dat zou dan van de MOL moeten zijn. We hebben 10 verschillende maskers en mogelijk het masker van de MOL bovenaan de trap. Kan natuurlijk ook zijn dat er geen briefje is voor de MOL?
Heeft iemand al geprobeerd de maskers op de kop te zetten? Misschien dat dat wat oplevert?
Zag dat het briefje van €100 een leeuw midden op het voorhoofd had, betekent dat iets? Zijn op de briefjes veel grazende dieren te zien, en de vlag met de adelaar, zou er een link zijn? Opletten of er nog meer dieren in beeld komen.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Molgeld
« Reactie #62 Gepost op: 21-01-2022, 22:25:26 »
Zag dat het briefje van €100 een leeuw midden op het voorhoofd had, betekent dat iets? Zijn op de briefjes veel grazende dieren te zien, en de vlag met de adelaar, zou er een link zijn? Opletten of er nog meer dieren in beeld komen.

Over de vlag met adelaar had ik in het hintstopic al eens wat geroepen. Het valt me op dat de vlag van het land dit seizoen vaker terugkomt in de beelden dan in andere seizoenen. De tweekoppige adelaar zou kunnen slaan op Arno, omdat die naam letterlijk 'machtige adelaar' betekent. Tweekoppig zou dan uiteraard slaan op de twee gezichten van de Mol.

Valt me overigens op dat bij het biljet van 1000 euro, met het welbekende masker uit de eerste teaser, de tweekoppige adelaar als enige een zwarte kleur heeft. Bij andere biljetten uit het Mollenstreken-screenshotje is die wit.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #63 Gepost op: 21-01-2022, 23:05:06 »
Er zijn dus nu 10 briefjes gevonden, 10 kandidaten, welk briefje missen wij nog, dat zou dan van de MOL moeten zijn. We hebben 10 verschillende maskers en mogelijk het masker van de MOL bovenaan de trap. Kan natuurlijk ook zijn dat er geen briefje is voor de MOL?
Heeft iemand al geprobeerd de maskers op de kop te zetten? Misschien dat dat wat oplevert?
Zag dat het briefje van €100 een leeuw midden op het voorhoofd had, betekent dat iets? Zijn op de briefjes veel grazende dieren te zien, en de vlag met de adelaar, zou er een link zijn? Opletten of er nog meer dieren in beeld komen.

10 briefjes nu idd, 3 min bedragen en 7 plus bedragen. Mis nog een stock foto van een masker, dat is die van 250. Iemand die inmiddels al gevonden?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molgeld
« Reactie #64 Gepost op: 21-01-2022, 23:17:57 »
wat een superspeurwerk  ::ok::

Even brainstormen. In het overzicht meen ik dat het 250 briefje uit de opdracht aftroeven is. Omdat alle stockfoto's zo snel zijn gevonden en deze niet, zou het niet kunnen zijn dat dit masker voor widm is gemaakt en dus ('jullie hadden goud in handen') een aanwijzing bevat? Het gekleurde moziaiek boven het rechteroog is opvallend, de ogen erachter misschien van de mol?

Verder: de ogen achter 500euro lijken mij niet moeilijk te achterhalen... Laetitia?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2022, 23:32:50 door Mollem »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Molgeld
« Reactie #65 Gepost op: 21-01-2022, 23:25:52 »
Is het wel een masker, of is het gewoon kneitergoede schmink en plaksels op het gezicht van de Mol?  ::)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2022, 00:16:30 »
wat een superspeurwerk  ::ok::

Even brainstormen. In het overzicht meen ik dat het 250 briefje uit de opdracht aftroeven is. Omdat alle stockfoto's zo snel zijn gevonden en deze niet, zou het niet kunnen zijn dat dit masker voor widm is gemaakt en dus ('jullie hadden goud in handen') een aanwijzing bevat? Het gekleurde moziaiek boven het rechteroog is opvallend, de ogen erachter misschien van de mol?

Verder: de ogen achter 500euro lijken mij niet moeilijk te achterhalen... Laetitia?

Ik moet zeggen dat de 500 ook lastig was, zelfs nu we de stock foto hebben, met zoeken komt die bij mij niet snel naar voren. Zelfs niet met image search op die afbeelding.

Maar blijft idd gek dat de 250 nog niet gevonden is terwijl we toch goed een beeld er van hebben

En is er nog een 11e biljet? Ivm de 11 kandidaten.

Zien we alle kandidaten straks bij het gemaskerde bal met deze maskers op?


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2022, 08:41:21 »
Het zou ook kunnen dat we het masker op het 11e briefje al gezien hebben in september op de site. Er mist denk ik nog een briefje van -500, met net zon grote 5 als op de +500 +250 en - 250. Dan is de verdeling van de grote 5 weer fifty/fifty.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molgeld
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2022, 10:31:06 »
[..]
Zien we alle kandidaten straks bij het gemaskerde bal met deze maskers op?

Ik vind de maskers die we hebben gezien tijdens de ontmaskering erg afwijken van wat er op het geld staat, en ook het masker voorafgaand aan de stream ziet er anders uit wat mij betreft. Ik kan nog geen verbanden leggen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2022, 10:36:10 »
en ook het masker voorafgaand aan de stream ziet er anders uit wat mij betreft.
Dat masker staat op de 1000 euro.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molgeld
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2022, 10:40:06 »
Ten opzichte van het gemaskerd bal  ;)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Molgeld
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2022, 10:40:43 »
zien we alle kandidaten straks bij het gemaskerde bal met deze maskers op?

Lijkt me sterk. Al deze maskers komen uit stockfoto’s. De kans dat ze precies die maskers gaan vinden lijkt me zeer minimaal.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molgeld
« Reactie #72 Gepost op: 22-01-2022, 10:42:11 »
Is het wel een masker, of is het gewoon kneitergoede schmink en plaksels op het gezicht van de Mol?  ::)

Dit is wel een optie ::ok:: neus en mond zien er anders uit dan bij de andere maskers.

Is het briefje van 250 euro helemaal niet meer teruggekomen in het spel?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Molgeld
« Reactie #73 Gepost op: 22-01-2022, 11:05:36 »
Dit is wel een optie ::ok:: neus en mond zien er anders uit dan bij de andere maskers.

Is het briefje van 250 euro helemaal niet meer teruggekomen in het spel?

Een briefje van 250 is uberhaupt een vrij abnormaal idee, 200 en 50 is gangbaarder dan.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #74 Gepost op: 22-01-2022, 11:20:36 »
Een briefje van 250 is uberhaupt een vrij abnormaal idee, 200 en 50 is gangbaarder dan.
In euros wel. In guldens was het altijd 10, 25, 50, 100, 250, etc. Het klopt ook met de rest van de coupures in het spel (briefjes van 25 en -250 bestaan ook)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Molgeld
« Reactie #75 Gepost op: 22-01-2022, 12:53:26 »
Dat dan weer wel, wat staat er eigenlijk op het briefgeld, misschien is dat indirect een verwijzing wie er achter het masker zit.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2022, 13:18:08 »
Dat dan weer wel, wat staat er eigenlijk op het briefgeld, misschien is dat indirect een verwijzing wie er achter het masker zit.
De tekst bedoel je? Het bedrag en "Albanië" in het Albanees.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Molgeld
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2022, 13:24:10 »
Nee de plaatjes, tekst is niet bepaald indirect.  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2022, 15:35:05 »
Hoe meer ik naar dat briefje van 250 kijk, hoe meer ik de indruk krijg dat ik naar de geschminkte lippen van Hila zit te kijken...

Rik zei: "Jullie hadden goud in handen". Hila betekent halo of aura/aureool. Dat laatste woord is afgeleid van aurum, goud. Aureool is een (meestal) goudkleurige krans om het hoofd van een heilige of persoon die als goddelijk wordt gezien.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molgeld
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2022, 15:52:40 »
Ik kreeg toegestuurd dat op het instagramaccount van Mollenstreken een duidelijke foto van het molgeld te zien is. Meteen ff gecheckt en het klopt. Misschien kunnen we hier verder mee komen?
Bedankt voor het posten! Zoals iedereen al geconcludeerd heeft lijken hierop meerdere briefjes ogen te zien te zijn. Hopelijk krijgen we op een gegeven moment nog hogere kwaliteit afbeeldingen, want heel veel is het niet. Al is het soms een kwestie van het vinden van de juiste foto waarmee de match gemaakt kan worden.