Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik  (gelezen 15773 keer)

Offline Dannyb1994

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2022, 09:28:34 »
Deze opdracht vond ik echt geniaal. Helemaal het stuk dat ze eerst met de hun handen in de honing gaan zitten en daarna die veren in proberen te pakken  ;D.

Wel ontzettend moeilijk om te zien wat er in de choas gebeurt en wat express word gedaan.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2022, 10:36:42 »
Overigens noemen jullie dat het gemakkelijk is voor de mol om te mollen want er wordt toch niet opgelet als je bezig bent... tegelijkertijd bekijken vijf andere kandidaten wel álles vanuit het publiek.

Precies. Dat betekent dat de acties van met name Kim-Lian heus wel zijn opgevallen bij de groep die in de zaal zat. Ze kan natuurlijk een in-your-face-mol zijn, maar ze scoort hier bij mij toch niet echt molpunten mee.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2022, 11:32:05 »
Arno riep meteen niet 2 handen te gebruiken. Een goede tip die de mol niet zou geven
Een betere tip was geweest de honing over te slaan en die aan hem over te laten, omdat de rest zéker zou mislukken als iedereen in de honing zou zitten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2022, 11:52:00 »
Heerlijke opdracht om ontspannen op de bank naar te kijken!

Wat de drinkactie van Kim-Lian aangaat: als je de frame zo ziet waren er nog maar 5 seconden te gaan. En volgens mij was de fles ook nog lang niet vol, dus was die toch al mislukt?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2022, 11:52:32 »
De som van de dobbelstenen in opdracht 1 hoe ze op het begin in beeld worden gebracht is 92, Hila en Sahil zijn beiden geboren in 1992.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2022, 11:54:29 »
Mij viel het volgende op toen de tweede groep bezig was. Op tijdstip 16:01 heeft Welmoed de enveloppen met veren in haar hand en zegt ze 'Waarom zitten deze allemaal in de verkeerde kleur?' Vervolgens zien we dat ze o.a. de rode veer weer uit de envelop haalt en daarna van alles verwisselt.

Aan het einde van de eerste ronde zien we Thomas met een envelop waar de rode veer uitsteekt. Er wordt (als de biecht van Laetitia klopt) geen geld verdiend met de enveloppen met veren. Het lijkt mij dat Thomas - per ongeluk dan wel opzettelijk - de rode veer in de verkeerde envelop heeft gestopt. Óf de rode veer zat wel degelijk in de juiste envelop en Welmoed jokt over het feit dat de veren in de verkeerde envelop zitten. Hetgeen een nogal brutale molactie zou zijn.

Derde mogelijkheid: Thomas kreeg de envelop met de verkeerde veer van een andere kandidaat. Wat we dan niet in beeld zien. Maar ik ga er in dit geval even vanuit dat er wat te speuren valt voor de oplettende kijker. Wat mij betreft dus zowel Thomas als Welmoed hier verdacht.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2022, 12:39:02 »
Goed gespot. Het is schieronmogelijk om per tafeltje te reconstrueren wat er is gebeurd. Daar was het de opdracht ook niet naar. Wat het wel was, wat mij betreft, was een kampioenschap openbaar molgedrag tonen, het was een demonstratie kijk-mij-mollen. Misschien vanwege het feit dat men al meteen dacht dat geld verdienen buiten bereik was, 'dus laten we er dan maar een gekke boel van maken'.
Je ziet echt duidelijk dat sommigen er zeer bewust een potje van maken, in de hoop dat het leuke beelden oplevert. Het enige doel van zo'n opdracht tussendoor is wat mij betreft een groot rookgordijn optrekken voor de kandidaten en ons kijkers. Het valt achteraf ook totaal niet te controleren voor ons wat wel en niet klopt.
De mol kan in beide groepen zitten, in de eerste om de toon te zetten en opdrachten te verprutsen voor beide groepen, (honing op alle tafels achterlaten is een goeie, of dingen kwijtmaken, balletjes met veel veel punten weggooien -mocht dat het geval zijn, volgens mij zei Rik daar niets over), of in de tweede groep de opdrachten die bijna zouden slagen (veren? bestek?) toch nog laten mislukken. Nadeel is dat en vijf mensen zouden kunnen zien wat je doet, maar in de complete chaos kun je als mol makkelijk meegaan.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2022, 13:31:25 »
Eens, er zal hier voor de publieksgroep ook vast veel genepmold zijn. Toch denk ik dat er met de enveloppen met veren juist subtiel te mollen viel. Je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de kant van de envelop waar een gekleurde veer opstaat niet zichtbaar is. Dat is vrij makkelijk te doen.

Verder viel me op dat Welmoed een tijdlang de boormachine bij zich houdt waarmee de brandweerwagen in elkaar gezet moest worden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2022, 13:38:13 »
Als Kim-de mol is kan je haar en de productie wel geen molacties vol in beeld verwijten.

De theorie die ik lees van hoge balletjes misgooien/wegwerken vind ik wel een goede.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #49 Gepost op: 9-01-2022, 14:10:16 »
Vanwege die opvallende hint "Gooi elke dobbelsteen op 1!" (Op1), heb ik gisteravond proberen te puzzelen of misschien meerdere/alle tafeltjes hints naar Welmoed bevatten. Ik kwam niet heel ver, maar toch een beetje:

Brandweerautootje met Engels opschrift verwijst volgens mij naar 9/11, Welmoed is geboren op 11 september.

De ganzenveren verwijst naar haar vak als journalist en mogelijk naar haar auteurswerk, bijvoorbeeld het schrijven van het Grut Frysk Diktee in 2018 (https://fryskdiktee.nl/2018/04/17/welmoed-sijtsma-skriuwt-it-grut-frysk-diktee-2018/).

Vond haar verdacht gedrag vertonen met de enveloppen, maar ook met het vasthouden van de elektrische schroevendraaier & andere onderdelen brandweerautootje terwijl ze met de sokken bezig is. (edit: zie dat Blip dit al gezegd had)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2022, 15:59:22 door ErikY »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2022, 14:22:53 »
De mol zal hier of obvious mollen zoals Kim, of sneaky. Daarmee bedoel ik ijverig lijken, maar de sokken stiekem verkeerd doen, de veren verkeerd doen, dat soort zaken.
De vijf toekijkende kandidaten zullen dan ook niks verdachts zien. We hebben van alles gezien, maar van Fresia eigenlijk niks, op 1 balletje van 10 euro raak gooien na.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2022, 15:09:43 »
Verder viel me op dat Welmoed een tijdlang de boormachine bij zich houdt waarmee de brandweerwagen in elkaar gezet moest worden.

Goed gespot!  ::ok::
Glen en Sahil gaven volgens mij elkaar de schuld van het feit dat de brandweerwagen telkens weer uit elkaar lag? Zou best kunnen wijzen op een mollenactie. En dan lijkt Welmoed logischer dan Sahil, denk ik.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #52 Gepost op: 9-01-2022, 16:34:27 »
Wat mij betreft vielen Kim en Welmoed het meest op, al is dat ook wel een montagedingetje waarschijnlijk.

Kim gooit eerst een sok in het 'lege' mandje.

Niet handig: je handen in de honing stoppen, al kan ik me nog enigszins voorstellen dat je dat zonder voorkennis wel doet.

Ook niet handig: je hand in de veren steken en vervolgens alles wat je hebt (ook de gekleurde) op de grond laten vallen (Kim)

Op het draaivlak liggen allemaal sokken, maar het is mij niet helder hoe die daar komen.

Op het moment dat Laetitia roept, dat ze van de dobbelstenen af moeten blijven, heeft Kim iets in haar handen dat ze lijkt te verscheuren.

Kim leidt Laetitia af, op het moment dat die met de sokken bezig is: "Hier, een gekleurd veertje." Geen idee wat haar bedoeling daar als kandidaat is.

Met de tijd bijna om neemt Kim een slok uit de fles en zegt iets als: "Uitgeput"

Er is wel een beetje vreemd gemonteerd en ik denk ook niet helemaal chronologisch. Welmoed neemt de schroevendraaier mee, gooit dan een handvol willekeurige sokken in het mandje en een op de grond. Een shot later zien we de schroevendraaier weer op zijn plaats liggen. We zien haar verder precies niks doen. Een paar komt ze op de achtergrond voorbij, maar ze doet bij ogenschijnlijk simpele dingen (bestek) niks. Ze opent nog wat enveloppen en vraagt waarom alles van de verkeerde kleur is. Of dat waar is, zien we niet. Op het laatste moment geeft ze de enveloppen over.

EDIT Ik vind het wel vreemd dat een Mol niet bij de groepsverdeling zou zijn (Kim)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 16:39:33 door Waardenburg »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #53 Gepost op: 9-01-2022, 17:21:23 »
Kin Lian wordt wel onnodig verdacht gemaakt hier; 2 voorbeelden.

Alle veren uit de bak halen lijkt onhandig, maar daardoor heb je juist meer overzicht, want je ziet de gekleurde veren gewoon op de grond liggen in plaats van dat je ze moet zoeken in de bak met witte veren. Kregen ze trouwens niet een bedrag voor elke goed geplaatste veer?

Drinken uit de fles voelt super verdacht, maar het leek toch al onhaalbaar en was aan het einde. Prima kandidaats te verklaren.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #54 Gepost op: 9-01-2022, 17:26:51 »

Drinken uit de fles voelt super verdacht, maar het leek toch al onhaalbaar en was aan het einde. Prima kandidaats te verklaren.

Volgens mij ging de volgende groep er nog mee verder.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #55 Gepost op: 9-01-2022, 17:33:31 »
Volgens mij ging de volgende groep er nog mee verder.

Dan nog. Ze waren nog niet eens op een kwart. En dan zou de tweede groep het ineens wel moeten halen?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #56 Gepost op: 9-01-2022, 17:34:42 »
Dan nog. Ze waren nog niet eens op een kwart. En dan zou de tweede groep het ineens wel moeten halen?

Nog steeds geen goede reden om het op te drinken, omdat het niet haalbaar zou zijn. Dan had ze ook de taart wel in het publiek kunnen smijten. Deze opdracht kon echt wel gehaald worden, zo moeilijk was het niet.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #57 Gepost op: 9-01-2022, 18:39:17 »
Nog steeds geen goede reden om het op te drinken, omdat het niet haalbaar zou zijn. Dan had ze ook de taart wel in het publiek kunnen smijten. Deze opdracht kon echt wel gehaald worden, zo moeilijk was het niet.

Nou de reden is overduidelijk. In het theater is de airconditioning kapot (tijdens de livestream). Nu is het 1 dag later, dus de airco zal nog steeds wel kapot zijn. Volgens interviews was het er zo'n veertig graden binnen. Als je helemaal kapot bent en snakt naar drinken snap ik best (hoe raar dat ook overkomt op tv) dat je een slok neemt uit het eerste het beste wat je tegenkomt. Ik zou er dus niet zoveel achter zoeken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #58 Gepost op: 9-01-2022, 19:00:45 »
De taart met de mond aanvallen vond ik dan wel weer een beetje Mols. Lekker fris voor de anderen. Maar goed, het ding met z'n allen netjes met mes en vork (bestek genoeg) opeten was ook geen doen.

De Mol kon hier gewoon of naar hartenlust mollen of de perfecte kandidaat spelen. Dan lijkt me dat eerste leuker.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #59 Gepost op: 9-01-2022, 19:20:28 »
Aan de zijkant van de taart stond ook het mollogo. Kim stond er heerlijk van te smullen. Ze werd er zelfs zwart van om de mond.