Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik  (gelezen 15768 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #80 Gepost op: 10-01-2022, 16:19:27 »
Kim-Lian loopt als tweede het podium op, en kiest de positie met haar rug naar de toeschouwers. De drie achter haar dirigeert ze naar de andere plekken.
Wat zij doet is voor de toeschouwers het slechtst zichtbaar.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #81 Gepost op: 10-01-2022, 17:20:50 »
Bij 6 opdrachten te zien dat er €100,- is te verdienen, Totaal €2500,- te verdienen.    
Dus nog €1900,- over voor de laatste 4 opdrachten   
Gezien het soort opdrachten verwacht ik bij het bestek(ook nadat gezegd wordt dat deze goed is voor €100,- door leatitia) en de brandweerauto ook 100 euro te verdienen   
Als ik er dan vanuit ga dat er 8 knikkers waren levert die opdracht €200,- op   
Blijft er €1500,- over voor de pingpongballen, (60% van de opdracht!!!)   
500+(2*250)+(2*150)+(20*10)=1500 (schatting van de balletjes)   

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #82 Gepost op: 10-01-2022, 18:31:00 »
Eens, er zal hier voor de publieksgroep ook vast veel genepmold zijn.

Ik denk dat we ons de vraag kunnen stellen in hoever de publieksgroep echt zicht had op wie wat deed?

Groep 1 (buiten bereik) stond op vaste grond met draaiende opdrachten voor zich. Publiek heeft dus een rugzicht op de voorste spelers maar spelers hebben volop kringzicht op elkaar.
Groep 2 (binnen bereik) staat op  draaiend plateau met rug naar elkaar en slechts beperkt vooraanzicht naar publiek toe tot ze weer 'weggedraaid' zijn.

Als mol zou ik dan liefst in groep 2 zitten. Makkelijker in geniep ongedaan maken wat groep1 evt al klaarspeelde of verder saboteren met een kleine 'stop' als publiek in zicht komt.

De groepen werden dit maal niet door de mol samengesteld, maar door aanwezige kandidaten. Kunnen we dan concluderen dat wie niet aanwezig was bij indeling, niet de mol kan zijn?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2022, 19:21:17 »
'Voor elke groene knikker in het kleine bakje verdienen jullie 25 euro', zegt Rik. Dus geen alles-of-niets opdracht hier. Beetje gek dus dat deze geldige is afgekeurd, omdat voor de andere groene knikkers geen chopsticks zijn gebruikt. Maar het zou kunnen. Of hij is er later weer uit gekieperd door iemand anders.

Die taart heeft dus ook groene 'knikkers' ::vergroot:: zouden die in de kom terecht gekomen zijn, i.p.v. de daadwerkelijke knikkers?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2022, 19:36:46 »
'Voor elke groene knikker in het kleine bakje verdienen jullie 25 euro', zegt Rik. Dus geen alles-of-niets opdracht hier. Beetje gek dus dat deze geldige is afgekeurd, omdat voor de andere groene knikkers geen chopsticks zijn gebruikt. Maar het zou kunnen. Of hij is er later weer uit gekieperd door iemand anders.

Deze opdracht keurt Rik af vanwege het niet correct uitvoeren door sommige kandidaten

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2022, 21:52:15 »
Die taart heeft dus ook groene 'knikkers' ::vergroot:: zouden die in de kom terecht gekomen zijn, i.p.v. de daadwerkelijke knikkers?
Maakt niet echt uit. Everon zat ook met zijn handen in de pot om er een groene knikker uit te peuteren nadat hij die met de stokjes naar boven had gewurmd. Het was niet de correcte manier dus telde dit onderdeel niet.
Wat wel opvallend was dat de kom met balletjes opnieuw gevuld was bij de 2de ronde. Ze kregen dus opnieuw de kans om te scoren met deze, terwijl de andere gewoon voortgezet werden. Deze konden het meeste geld opbrengen. Geen van beide groepen bakten er iets van.
De dobbelstenen waren klaar, de honing ook in de eerste ronde. De besteklade bleek ook klaar, dat riep Hila op het einde.


Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #86 Gepost op: 11-01-2022, 09:56:19 »
Die honing heeft echt veel gesaboteerd. Als je Fresia ziet gooien ketsen de balletjes vaak af op één kant van de kom doordat ze op de schijf draait t. o. v. de kom. Tijdens de eerste ronde was deze opdracht denk ik veel makkelijker geweest, omdat de kom in het midden van de schijf stond en dus t.o.v. de kandidaten die ook stilstonden niet bewoog.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #87 Gepost op: 11-01-2022, 13:00:50 »
Ze begonnen ook weer met een kom vol pingpongballen. (bedragen zien we nu niet meer)
De vraag is: kregen de kandidaten in ronde 2 weer een volle kom met àlle pingpong ballen? Of alleen met de ballen die mis waren gegooid, en door de crew verzameld werden op het podium.

In het laatste geval was het voor een Mol in ronde 1 handig om pingpong ballen niet te gooien, maar achter te houden / te laten verdwijnen. Zoals Laetitia mogelijk doet (zie foto's in Laetitia topic).

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #88 Gepost op: 11-01-2022, 19:13:35 »
De vaas met pingpongballen stond op het tafeltje dat voor de taart kwam. Het kan zijn Laetitia het balletje nog niet had gegooid toen ze zich op de taart focuste. Ik vind het moment ervoor met Kim-Lian opvallender, die gooit het balletje nog even weg terwijl ze al naar de taart kijkt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #89 Gepost op: 12-01-2022, 00:39:34 »
Even een screenshot van de dobbelstenen op het moment dat wordt geroepen dat ze alle enen hebben en dat niemand aan de dobbelstenen moet komen.
Twee dobbelstenen liggen zeker niet op 1. Ik heb geprobeerd om de dobbelstenen te tellen omdat het er minder lijken dan de 22 waar ze mee begonnen. Iemand zei hier al dat het er nog maar 20 waren. Ik vind het moeilijk te zien.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #90 Gepost op: 12-01-2022, 08:00:37 »

Volgens mij was de clou bij de dobbelsteen-opdracht dat het niet alleen 22 dobbelstenen waren ,
maar wanneer je de voorkanten bij elkaar optelt kom je op 11 uit. Dus weer 11 en 22. (K en seizoen 22)

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #91 Gepost op: 12-01-2022, 09:15:16 »
Ik vind de lopende band eigenlijk meer op een draaischijf lijken. Waar verwijst dit naar? Radio, plaatjes draaien? Of naar Kim-Lian's programma Stelletje Pottenbakkers? Ze heeft trouwens zelf ook een bedrijfje Ziss Keramiek.

Hila presenteert bij EenVandaag de rubriek Nieuwstrend, met "nieuws dat je bij de koffieautomaat bespreekt".
De 'knikkers' leken ook erg op koffiebonen.
Rode bonen zijn onrijp, groene bonen zijn rijp om geplukt te worden.

Verder stond Arno op de meeste handige plek om de opdrachten te saboteren.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2022, 09:56:25 door molletje1985 »

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #92 Gepost op: 12-01-2022, 13:24:39 »
Misschien is deze hint al voorbijgekomen.

In Mollenstreken belt Lavezzi met Rik. Hij stelt hem de vraag: 'In welke groep zat de mol?' De verbinding met Rik verbreekt vervolgens en Rik is buiten bereik.

Zat de mol dus in de groep 'Buiten bereik'? Leuk als de makers hier een hint in verstoppen.

Vanaf 6:59:

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #93 Gepost op: 12-01-2022, 13:36:30 »
Even een screenshot van de dobbelstenen op het moment dat wordt geroepen dat ze alle enen hebben en dat niemand aan de dobbelstenen moet komen.
Twee dobbelstenen liggen zeker niet op 1. Ik heb geprobeerd om de dobbelstenen te tellen omdat het er minder lijken dan de 22 waar ze mee begonnen. Iemand zei hier al dat het er nog maar 20 waren. Ik vind het moeilijk te zien.
Dit is een shot voor dat alle dobbelstenen op 1 liggen, om te laten zien dat er overal honing zit. Als Arno roept "We hebben alle een's" (+/- 12:55 in de aflevering) dan kun je een aantal veertjes op het blad zien. In het shot dat erna komt zitten er nog geen veertjes op het blad, dus eerder in tijd!
« Laatst bewerkt op: 12-01-2022, 13:50:05 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #94 Gepost op: 12-01-2022, 13:53:29 »
Misschien is deze hint al voorbijgekomen.

In Mollenstreken belt Lavezzi met Rik. Hij stelt hem de vraag: 'In welke groep zat de mol?' De verbinding met Rik verbreekt vervolgens en Rik is buiten bereik.

Zat de mol dus in de groep 'Buiten bereik'? Leuk als de makers hier een hint in verstoppen.

Vanaf 6:59:

Ik zag deze net ook en dit zou inderdaad een heel subtiele hint zijn omdat het niet ook echt wordt gezegd. Daar komt bij dat de Mol volgens mij het liefst in deze groep zou willen zitten om de zaak meteen te verpesten. En ten tweede omdat er in de groep binnen bereik kandidaten zitten die volgens mij de Mol niet zijn (Sahil, Welmoed) en Glen sowieso al niet.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #95 Gepost op: 12-01-2022, 14:04:34 »
Ik vind Welmoed net iets te nadrukkelijk zeggen dat de mol het liefste in buiten bereik zou zitten omdat je dan alles onder de honing kan smeren. In de tweede groep, binnen bereik kan je veel eenvoudiger opdrachten laten mislukken door te saboteren, er komt geen groep meer na die acties kan herstellen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #96 Gepost op: 12-01-2022, 17:20:48 »
We hebben van alles gezien, maar van Fresia eigenlijk niks, op 1 balletje van 10 euro raak gooien na.

Ik heb de opdracht nog eens teruggekeken en alleen op Fresia gelet. Wat vooral opvalt is hoeveel aandacht de camera heeft voor de andere vier kandidaten. Datgene wat we wel van Fresia zien, is nogal vreemd. Vanaf het begin lijkt ze overal en nergens heen te lopen, terwijl de anderen redelijk keurig op hun plek achter het voetenschot blijven. Ze pakt nieuwe pingpongballetjes terwijl ze er nog een aantal in haar linkerhand heeft, en gooit alleen met de nieuwe. We zien haar meerdere malen rondjes draaien op de schijf met haar handen vol pingpongballen, waarvan er meerdere op de grond vallen.

Ze roert doelloos in de bak met knikkers en rent dan weer naar iets anders. Als ze met haar rug naar het publiek staat, op het verste punt achterop het podium, lijkt het alsof ze groene knikkers teruggooit in de bak met rode (maar dit is slecht te zien, dus ik kan me vergissen). Op het moment dat Glen zich weer beklaagt over het kapotte brandweerautootje, draait ze zich snel om als hij haar kant opkijkt en kijkt ze ineens geïnteresseerd naar de vloer. Het laatste wat we van haar zien is dat ze heldhaftig een balletje van 10 euro in de bak gooit. Tussendoor vraagt Hila haar nog of ze de bak met sokken wil controleren, waar uiteindelijk geen geld mee wordt verdiend. Blijkbaar waren ze klaar met de sokkenopdracht, maar liet Fresia's controle vervolgens te wensen over.



Conclusie: opvallend afwezig in de montage, een heldhaftig einde dat 'wat was die Fresia toch  goed bezig!' schreeuwt. Maar eigenlijk bakt ze er vrij weinig van en kun je je afvragen of zij misschien degene was die het autootje steeds sloopte (schuldige blik na opmerking Glen?), of ze de sokken overhoop heeft getrokken tijdens haar 'controle', of ze groene knikkers in de bak met rode heeft teruggegooid en wat ze met al die pingpongballen heeft gedaan.

Fresia wordt steeds in beeld gebracht als die fanatieke kandidaat die veel goed doet, maar ik begin daar toch steeds meer twijfels bij te krijgen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #97 Gepost op: 12-01-2022, 18:30:05 »
Goed gevonden. Hetzelfde geldt trouwens voor Hila, rent van hot naar her (wat wel kon bij de tweede ronde, geen Schotten ertussen) maar je ziet haar eigenlijk niets doen. Ze komt ook steeds bij het autootje voor sahil en Glenn, die over het autootje klagen dat het steeds kapot is. Ook bijzonder..
« Laatst bewerkt op: 12-01-2022, 20:24:13 door Rozz75 »

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #98 Gepost op: 12-01-2022, 19:34:46 »
Bij deze opdracht viel natuurlijk goed te mollen, veren en enveloppen verwisselen, pingpongballetjes weggooien, (handig ook met honing erop dan stuiteren ze minder) pingpongballetjes in sokken stoppen, onderdelen lang vasthouden enz.

Belangrijkste was om van de pingpongballetjes af te komen, je ziet Fresia met veel pingpongballetjes in haar handen, je ziet echter ook een beeld (zie hieronder) met alleen armen en handen vol met pingpongballetjes (die vervolgens de verkeerde kant op wegdraait) van iemand die voor Sahil op de draaischijf staat, dit is Welmoed volgens mij.

Welmoed laat in deze opdracht achteloos een zwarte veer vallen (wat met donker gordijn niet zo opvalt), houdt onderdelen van verschillende opdrachten lang vast en ze lijkt volledig in control, verder doet ze weinig moeite om op de anderen van de Binnen Bereik groep te letten.

Opvallend beeld vind ik, dat ze eerst door haar "haar" strijkt (kijkt angstvalllig om, voor de rest is juist erg zelfverzekerd) vervolgens bukt met sok, veer en envelop in de hand.

Uiteindelijk moeilijk te bepalen allemaal, tweede groep bijvoorbeeld was 2 minuten van de 10 minuten opdracht in beeld ofzo.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2022, 21:04:13 door ErikY »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #99 Gepost op: 12-01-2022, 20:22:35 »
Goed gevonden. Hetzelfde geldt trouwens voor Hila, rent van hot naar her (wat welkom bij de tweede ronde, geen Schotten ertussen) maar je ziet haar eigenlijk niets doen. Ze komt steeds voor sahil en Glenn bij het autootje. Ook bijzonder..
Ook bij de tweede ronde waren er schotten geplaatst.