Auteur Topic: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken  (gelezen 9865 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2022, 16:52:40 »
Kim die de Zweedse vlag niet ziet.

En daardoor kon er met het derde element op de foto geen geld meer verdiend worden.

Maargoed met wat witte A4 wat voor boek moest doorgaan. Wel een tafel regelen maar met andere poot. Welmoed die Sahil de instructie geeft de gitaarsteel verkeerd om te zetten op de foto en een man zonder snor in het midden zet.

Alleen Thomas en Fresia konden weinig verkeerds doen. Al leek die Zweedse vlag meer op Zwitserland.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2022, 17:22:56 »
Is het door montage of voorkennis dat Rik enkel zegt 'Mili' en Welmoed 'John Mili'?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2022, 17:25:49 »
Is de jonge man links op de foto van Sahil en Welmoed nu aan het roken? 

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2022, 17:29:41 »
Dat zou wel een weggever zijn. ::vergroot::



 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2022, 19:13:51 »
Die snor (op de foto van Welmoed en Sahil) is ook om een andere reden bijzonder te noemen. Als Sahil zelf in het midden van de foto was gaan zitten was het goed geweest. Hij heeft immers een (kleine) snor.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2022, 21:14:00 »
Wat nou weer die spatie tussen Ver en gelijken moet betekenen mag Joost weten maar ik vind het geen gezicht.

De opdracht heet ver gelijken misschien omdat het een hint is naar foto 3. Daarop zie je de naam van het café op de parasol staan: "cafe Ver" ( Vero).

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2022, 00:04:02 »
Deze foto kam als sfeerbeeld kort langs. Zien we daar ergens de mol tussen zitten per ongeluk?



Rechtsonder in de hoek zit Hila. Of is het Kim Lian? Als het de KL is zou dit de tweede fotohint zijn. In combinatie met de balonnen en de slok uit de fles wordt het wel erg flauw.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2022, 00:08:25 door Hippie »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2022, 00:12:58 »
Ik denk niet dat Heinz de bedoeling had dat we de foto met Kim-Lian rechtsonder in de hoek serieus gingen nemen Hippie  ::rofl::

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2022, 00:28:53 »
 ::schaam:: Dit is dan toch wel leuk voor hem  ::rofl:: ::rofl:: dat er iemand intrapt. Graag gedaan Heinz!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2022, 08:10:20 »
Ik vond Kim-Lian hier kandidaats. De mol wist met welke elementen er geld te verdienen was in de foto's. Iedereen vond t gek dat zij met witte doeken kwamen ipv zwarte, omdat alle nonnen zwarte gewaden had, dus lijkt verdacht. Maar het geld kwam juist van de ene witte doek in de foto, dus was toch goed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2022, 09:00:53 »
::schaam:: Dit is dan toch wel leuk voor hem  ::rofl:: ::rofl:: dat er iemand intrapt. Graag gedaan Heinz!

Bedankt! ::rofl:: ::bravo::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2022, 09:20:40 »
sjongejonge zeg... ::rofl::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2022, 12:38:19 »
De lichtfoto's bepaalde hoeveel vergelijkingen ze mochten doen:

0 foto's goed = 1 vergelijkingen = max 200,-
1 foto's goed = 2 vergelijkingen = max 400,-
2 foto's goed = 3 vergelijkingen = max 600,-
...
8 foto's goed = 9 vergelijkingen = max 1800,-

zo'n overzichtje miste ik nog wel in de uitzending eigenlijk. Was me niet direct duidelijk wat de invloed was van het niet raden van een foto.

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2022, 15:59:33 »
Leuke opdracht! Inderdaad opmerkelijk dat Kim de witte doeken gebruikt waar ze zwart moeten zijn, en dat de ene witte dan wel precies de keuze van de mol bleek. Aan de andere kant, witte tafellakens zijn ook wel het meest voor de hand liggend om te vinden en lenen.

Als de Zweedse vlag een molactie van KL was, dan moet ik zeggen dat ik dit dan best brutaal vind. Zo vroeg in het spel, met een zwart-witte uitkomst (geen keten van keuzes zeg maar) en waar meerdere kandidaten bovenop staan. Als mol zou ik het heel eng vinden om dan als enige zo voor de verkeerde tekening te kiezen! Het leek zo duidelijk, vooral in combinatie met de andere getekende vlaggen voor andere kandidaten die er naast stonden.

Ik weet niet zo goed wat ik hier dan van vind... Onnodig opvallend, of best stoer? Ik weet dat ik soms best teleurgesteld kan zijn als een mol bij een dergelijke keuze dan veilig voor het geld blijkt te zijn gegaan "om niet verdacht te lijken". Het gaat echter ook weer niet om heel veel geld natuurlijk.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2022, 22:14:20 »
Dat Kim-lian die vlag niet ziet vinden we verdacht, maar er staan toch gewoon 2 kandidaten naast die niets erover zeggen. Door deductie van de andere tekeningen kun je vrij eenvoudig bepalen dat voor glenn en Kim-lian enkel de mislukte vlag en de bol met haar overbleven .

Hebben we hier te maken met een brutale mol en twee kandidaten die haar laten doen omdat ze haar al op het spoor zijn ?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #55 Gepost op: 10-01-2022, 22:33:46 »
Wel toevallig dat die 2 die bij Kim-Lian in het team zaten (Everon en Laetitia) ook 2 van de 3 kandidaten zijn die Kim-Lian hebben genoemd als Mol tijdens de test.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2022, 22:50:29 »


Een 06 nummer in Albanie? "jepet me qera" is in het Nederlands "voor verhuur".
De landcode van Albanie is +355. En de netcode voor Shkodër is 22.

En wat ik kan achterhalen beginnen mobiele telefoonnummers in Albanie met 04. Een mobielnummer zou er dus als volgt uit zien: 042245099.

Hint of denk ik te ver door?

EDIT: Nevermind ik heb het nummer toegevoegd op WhatsApp en dan zie je dit:

Ik denk dus dat niets is.


Maar dit is toch geweldig ?  ::tandpastasmiley:: Welmoed in beeld met MOL vermomd als 06-nummer  :o

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2022, 23:13:16 »
Dat Kim-lian die vlag niet ziet vinden we verdacht, maar er staan toch gewoon 2 kandidaten naast die niets erover zeggen. Door deductie van de andere tekeningen kun je vrij eenvoudig bepalen dat voor glenn en Kim-lian enkel de mislukte vlag en de bol met haar overbleven .

Hebben we hier te maken met een brutale mol en twee kandidaten die haar laten doen omdat ze haar al op het spoor zijn ?
Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje mol op z'n minst moet proberen om hier verkeerd te kiezen. Doen alsof je het toch echt moeilijk vind, hardop twijfelen over één of zelfs meerdere verkeerde foto's, kijken hoe de twee kandidaten naast je reageren. In ieder geval niet meteen roepen bij de juiste foto "ja dat ben ik", zoals bijna iedereen dat deed.

Ik vind ook hier Kim-Lian daarom heel verdacht. Ze twijfelt nl tussen twee verkeerde foto's (zangnoot en warrig haar). Maarja het ligt er duimdik bovenop - dus liever even afwachten, met de tunnels!    ::rofl::

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #58 Gepost op: 11-01-2022, 15:14:14 »
Als je kijkt naar de foto's:
- de foto met Hila is goed gelukt, 2 van de 3 elementen (tafelpoot was niet authentiek, maar wel een kleine ronde tafel)
- de foto met Sahil is de slechtste, 1 van de 3 elementen (alleen de vaas stond goed)
- de foto met de nonnen is redelijk goed gelukt, 1 van de 2 elementen (de tijdschriften met een kruis was geen bijbel)

Dat zou kunnen betekenen dat de mol in het groepje Sahil/Welmoed zit.
Welmoed zorgt voor een man zonder snor in het midden van de foto en dat de banjo verkeerd op de foto komt. Sahil laat het vooral gebeuren.
Afvaller Glen verdacht vooral mannen, dus zou Welmoed een molverdachte kunnen zijn op basis van deze opdracht.
Kijk je ook naar de andere opdrachten (Af)troeven en binnen/buiten bereik, dan zit Sahil tweemaal in het groepje waar de mol het liefste zou zitten, namelijk bij het geld met de aanwijzing er op en in de tweede ronde bij de draaischijf.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2022, 15:34:19 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #59 Gepost op: 11-01-2022, 23:37:36 »
Staat er op de bovenste rij nou m o l en dan het plaatje rechtsboven? Regiewerk uiteraard. Fresia en Thomas zullen deze volgorde niet bepaald hebben. Beetje welwillend je fantasie gebruiken.
m onderaan de marokkaanse ster, o is vierkante vlag of het kruisgedeelte rechtsmidden, en de l de meest rechtse korte dreadlock van Glen.
Het gaat mij om de combi van mol + plaatje rechtsboven.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2022, 23:42:05 door foxhunter »