Auteur Topic: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken  (gelezen 9909 keer)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #80 Gepost op: 13-01-2022, 18:13:07 »
Ik deel de mening niet dat Fresia het hier van alle kandidaten zo ongeveer het beste zou hebben gedaan. Ja, de meeste foto's zijn geraden. Maar:

  • Aan het begin van de opdracht zegt Fresia tegen Thomas: "Ik zou gewoon een hoofd maken. Uitzetten. Rondje van de mond en twee ogen. En als je dan een muzieknoot erbij hebt, met lange haren, dan weet iedereen dat het Laetitia is." Dat is natuurlijk niet waar, het kan immers ook Glen of Kim-Lian zijn. Thomas corrigeert: "Dan denkt iedereen dat het Glen is." Fresia (armen over elkaar, bijt op nagels, schudt haar hoofd): "Nee."
  • In eerste instantie maakte Fresia een andere tekening van Everon. Heeft ze op eigen initiatief een nieuwe gemaakt, of op aandringen van Thomas?
  • De enige goede dingen die ze doet is [1] de nationaliteit van Hila verbeteren (maar verder geen suggestie voor iets anders doen) en [2] de vlag van Zweden bedenken voor Kim-Lian. Mocht ze de mol zijn, dan kun je natuurlijk niet alles verprutsen zonder dat het opvalt. We zagen Thomas de vlag van Marokko bedenken. Van wie kwamen de suggesties voor de andere tekeningen? Dit wordt niet getoond.
  • Zo eenduidig waren de uiteindelijke foto's nu ook weer niet. De foto van Glen had ook van Hila of Welmoed kunnen zijn, de foto van Laetitia had van Glen of Kim-Lian kunnen zijn en de foto van Welmoed had Laetitia of (in mindere mate) Hila kunnen zijn. De kandidaten hebben gewoon erg goed geraden. Dat is iets anders dan dat Fresia zo goed getekend zou hebben.
Fresia is na deze aflevering bij mij juist met stip gestegen. Verdacht gedrag in alle opdrachten, maar steeds op de minst opvallende manier. En wordt in de montage steeds weggezet als die fanatieke kandidaat die alles goed doet. Ik zie toch echt wat anders.

Goed gezien en opgemerkt. Helemaal mee eens!

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #81 Gepost op: 13-01-2022, 18:50:04 »
Als de mol in deze opdracht niet gemold heeft vreet ik m'n hoed op.

- Kim-Lian heeft de pot 200 euro gekost met de foute lichtfoto. En nog eens 200 euro (samen met Laetitia) met de missende bijbel.
- Welmoed heeft de pot 400 euro gekost met de missende snor en de instrument positie (samen met Sahil).
- Glen heeft de pot 200 euro gekost met de foute tafelpoot.
Voor details zie ook m'n post op pagina 2.

Ik geloof niet dat de mol voor de positie van het maken van de lichtfoto's kiest. En indien wel verwacht ik dat ie daar wel agressief moet mollen. Daarom gaat voor mij een potloodstreep door Thomas, Fresia, Arno, Hilia en zelfs Everon. Zo gezien heb ik best wat gehad aan deze opdracht.  ::trots::



Eens, ik bleef ook met een 'huh' achter toen ik hoorde wat er verdiend was. En het is wel van belang, want het betekent dat de mol heel erg zijn of haar best kan doen op het item dat toch vervalt als zij/hij haar foto niet herkend.
Een 'huh' moment had ik ook wel, want van het één gratis element wist ik niet af.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2022, 09:08:22 »
Ik denk dat de mol een boodschap meegeeft met de gekozen items op de foto.
Hier is volgens mij nog niet iets over gezegd, toch?

Nu denk ik dat het aanwijzingen zijn naar Fresia. Omdat ze met voetbal te maken heeft (ze voetbalt zelf en is voetbalpresentator/analyst) geven de items 'voet' (daar speel je het spel mee), 'de snor' (Johan Derksens bijnaam, collega van Fresia), tafelpoot (dé smoes van een blessure bij voetballers), Bijbel  (de Voetbalbijbel, hét boek van Johan Cruijff, al is deze wel wat ver gezocht), de plek rechtsboven in (de kruising van het doel) hints naar Fresia.

Of iets met de woorden die genoemd worden? Ik zal eens puzzelen.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 08:40:50 door ThaStayFan »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2022, 12:58:06 »
Ik weet er nog wel een: scoren aan de lopende band. Weliswaar een andere opdracht.
Het negende object misschien het kruis?  van kruising.
Bij de nonnen zegt Rik: een hele hoop mensen. De muur bij een vrije trap. Fresia ligt in een deuk op dat moment.
Een witte kap: voetballer met zijn hoofd in het verband.
Voor de test zie je na de geiten een gat in het glas alsof er een bal doorheen is gegaan. Bij Arno tijdens de test de zon als bol/bal.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 00:25:35 door foxhunter »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2022, 16:45:16 »
daar zou best een hibnt in kunnen zitten, had ik nog niet aan gedacht  ::tandpastasmiley::

Ik denk dat de mol een boodschap meegeeft met de gekozen items op de foto.
Hier is volgens mij nog niet iets over gezegd, toch?

Nu denk ik dat het aanwijzingen zijn naar Fresia. Omdat ze met voetbal te maken heeft (ze voetbalt zelf en is voetbalpresentator/analyst) geven de items 'voet' (daar speel je het spel mee), 'de snor' (Johan Derksens bijnaam, collega van Fresia), tafelpoot (dé smoes van een blessure bij voetballers), Bijbel  (de Voetbalbijbel, hét boek van Johan Cruijff, al is deze wel wat ver gezocht), de plek rechtsboven in (de kruising van het doel).

Of iets met de woorden die genoemd worden? Ik zal eens puzzelen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #85 Gepost op: 2-02-2022, 09:12:19 »
Wat wordt Fresia deze opdracht onverdacht neergezet. Thomas en Fresia zijn perfect bezig geweest. Ik mis nu de verdachtmakingen zo na aflevering vijf ga je toch kijken wie er verdacht wordt neergezet. Dit is het ultieme voorbeeld van twee kandidaten die niet verdacht worden neergezet, daarom opvallend. Als dit maar eenmalig is bij Fresia, dan is deze lol het geld wel waard.

In de lightpaintings zie ik Ruud Gullit (Glen), Johan Cruijff (Welmoed met haar lok opzij), twee vlaggen van deelnemende landen aan een voetbalwedstrijd, een voetbalveld (de cash), twee doelen (spierballen Everon).
Met wat fantasie: Arno met strikje lijkt wel op een cornervlag, de zanger: in een stadion wordt ook vaak gezongen door supporters (en popartiesten).
Met andere woorden: Zou hier van te voren over nagedacht zijn?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 09:19:32 door foxhunter »

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #86 Gepost op: 2-02-2022, 16:29:21 »
Weet niet of er zo veel hints in de tekeningen zitten, Foxhunter (zou wel leuk zijn natuurlijk).
Maar ben het met je eens dat Fresia in die opdracht weg werd gehouden van verdachtmakingen, aangezien ze haar best deed (of was het juist Thomas)? We zien erg weinig van het tot stand komen van de foto's en wat we zien daar neemt Fresia het voortouw, heeft Thomas de rest gedaan?

En het werk was al gedaan: het aanduiden van de elementen die terug moeten komen in de foto.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - opdracht 3 - Ver gelijken
« Reactie #87 Gepost op: 8-02-2022, 09:20:06 »
De vaas bij Welmoed en Sahil kan wel eens iets zijn uit de derde helft.
Dit glas ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Vaasje ) wordt gebruikt om tapbier in te schenken.
En daarmee zijn alle! elementen van de lightpaintings en van de schilderen te herleiden naar voetbal.

Leuk voor aflevering 10 of Moltalk met alle "mol" acties.