Auteur Topic: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur  (gelezen 13078 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Gepost op: 15-01-2022, 20:02:38 »


Bespreek hier de 2e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 21:37:10 door Heinz »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2022, 21:36:03 »
Geweldige opdracht, gelaagd, zoals wij graag zien. Terugkijken in slow motion , er gebeurde veel.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2022, 21:38:17 »
Op voorhand klonk het niet zo veelzeggend, maar die vingerafdruk slotjes is wel interessant, maar dat betekent dat iedereen van te voren zijn/haar vingeradruk op zo'n slotje heeft gehad. ::vergroot::
Zou de mol hier weten welk kistje van hem/haar was?

Tevens vind ik dit deuren openen voor toekomstige opdrachten, om het geklier met codes te verminderen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2022, 21:39:11 »
Vond het juist een totaal nietszeggende opdracht. Wel een leuke toevoeging van de vingerafdrukken. Kan best dat de mol even snel wat stof heeft aangeraakt.

Zoals elke lasergame weer totaal niet goed in beeld gebracht, geen infographics en ik zie 10x een kandidaat en een schutter 1 meter van elkaar aflopen  ??? ??? ???

Mooie setting, mooie beelden eromheen maar ik ben geen fan

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2022, 21:39:38 »
Zal de mol hier ook kistjes hebben verstopt of kon dat niet?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2022, 21:39:49 »
De enige opdracht in de aflevering die enigszins interessant was. Maar wel onmogelijk te halen. Wat kunnen we uit deze opdracht halen?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2022, 21:40:52 »
Mooie opdracht! Leuk dat het meer was dan een standaard laser opdracht. Arno, Laetitia en Sahil halen alledrie geld op, bijzonder dat dit trio het zoveel beter doet dan de rest (al waren zij ook de enigen die samenwerkten). Liet Laetitia overigens een briefje liggen op de grond?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2022, 21:44:30 »
Sahil pakt toch echt meer dan 100?

Edit: Is nu ook net bij moltalk

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2022, 21:46:48 »
De enige opdracht in de aflevering die enigszins interessant was. Maar wel onmogelijk te halen. Wat kunnen we uit deze opdracht halen?
- Dat Sahil 100 euro achterhoudt
- Pakt Laetitia alles van de grond?
- Zij die afgeschoten zijn (zeker snel) zijn verdacht.
- Kunnen we nagaan of Kim-Lian en Hila idd alle kistjes hebben gehad? Want dan hebben ze waarschijnlijk wel geopend maar niet ingeleverd.

Kortom voldoende naar mijn mening.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2022, 21:47:25 »
Jammer dat we maar zo weinig horen van het achtergehouden geld wat Fresia opgooit en waarvan ze Kim beschuldigd

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2022, 21:48:00 »
Mooie opdracht! Leuk dat het meer was dan een standaard laser opdracht. Arno, Laetitia en Sahil halen alledrie geld op, bijzonder dat dit trio het zoveel beter doet dan de rest (al waren zij ook de enigen die samenwerkten). Liet Laetitia overigens een briefje liggen op de grond?
Zij wisten waar de kistjes stonden, dat hielp enorm natuurlijk en sommige waren al open dus dan kan je direct door. + Sahil sleepte Arno erdoorheen.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2022, 21:51:12 »
Jammer dat we maar zo weinig horen van het achtergehouden geld wat Fresia opgooit en waarvan ze Kim beschuldigd

Vond ik eigenlijk zelfs het meest interessante moment van de aflevering  ;) Zeker de moeite waard om nog een keer terug te kijken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2022, 21:58:37 »
Waarom reageerde die vingerafdrukdinges zo slecht? Heeft de Mol overal honing aan lopen smeren? :P ;)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2022, 22:07:24 »
Waarom reageerde die vingerafdrukdinges zo slecht? Heeft de Mol overal honing aan lopen smeren? :P ;)

Ik hoop wel dat de mol er iets aan heeft kunnen saboteren. Ben benieuwd of er hier in de laatste aflevering nog iets over zien.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2022, 22:10:34 »
Die slotjes kunnen meerde vingerafdrukken onthouden. Dus het kan heel goed mogelijk zijn dat de mol toegang had tot alle kistjes.  ;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2022, 22:13:08 »
Ik hoop wel dat de mol er iets aan heeft kunnen saboteren. Ben benieuwd of er hier in de laatste aflevering nog iets over zien.
Daar zat ik ook aan te denken, maar van de laatste groep lijkt iedereen geld te pakken. Van wat ze uit de kistjes pakken ontbreekt volgens mij niet veel (alleen wat Sahil inlevert). Dus als de mol wat gedaan heeft, heeft het beperkt effect gehad.

Ik ga ook nog eens kijken of naast Arno iemand anders een teamgenoot heeft kunnen schieten.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 22:24:44 door Rat »

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2022, 22:21:54 »
Fresia vond ik verdacht in deze opdracht. Één van de twee extra levens pakken terwijl ze er nog geen verloren had en dan verbazend snel alle drie weg laten knallen. Zichzelf uit het spel gewerkt en gezorgd dat haar teamgenoten minder kans hadden om langer in het spel te blijven. Prima strategie voor een Mol lijkt me zo.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2022, 22:25:39 »
Wat mij ook opvalt is dat er 2000,- te verdienen was, wat in godsnaam zou dan de verdeling zijn geweest?
als er in ieder kistje ommenaarbij 200 euro zou zitten. Redden ze nooit de 2000,-

210 X 9 = 1890
220 X 9 = 1980
230 X 9 = 2070

Er moeten dus kistjes zijn geweest waarin max. 230 euro zat.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2022, 22:29:06 »
Jammer dat het bij daglicht was. De porto en de plattegrond tekenen had niet zoveel waarde volgens mij. Weer nauwelijks strategieoverleg vooraf of tijdens. We hadden het in het lasertopic juist vandaag over top 3 laseropdrachten maar deze komt niet in mijn lijstje, weinig spanning. De Albanese gunners van dienst waren erg doeltreffend als kandidaten eruit geschoten moesten worden maar het bevatte voor mij echt geen adrenaline.
Kon nog niet terugzien of Arno de extralevenknop niet goed heeft ingedrukt, maar zoja dan is er een extra leven 'weggedrukt'....
Actie van Sahil beetje too obvious...

In neem aan dat de afbeelding van de vingerafdruk bij het kistje van de mol ook van de mol is, voor wat dat waard is  :-X
En kwam er iemand terug met 210€? terugkijken...

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2022, 22:33:29 »
Ik vraag me af of het nog uitmaakt welke vinger je gebruikt? Kan het zijn van iedereen de wijsvinger, maar dat de mol bijvoorbeeld de middelvinger heeft afgegeven of de vinger van de andere hand? Dan zien we in beeld fanatieke pogingen maar mooi dat het niet lukt dat kistje open te krijgen.