Auteur Topic: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur  (gelezen 13167 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #60 Gepost op: 16-01-2022, 12:12:39 »
Ik snap die focus op Hila hierin niet want er waren er meer die los van elkaar in het veld liepen. Ik geloof ook niet dat de vingerafdrukken gereset zijn, dan is de lol er wel vanaf als dat kan.

Nee de mol zal of geld pakken en zich af laten schieten of zich af laten schieten.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #61 Gepost op: 16-01-2022, 12:15:36 »
Is er iemand die invloed op de volgorde van binnengaan probeert te hebben?

Alleen Thomas wisselt op initiatief van Kim-Lian met haar van plek, waardoor hij in de eerste groep terechtkomt. Het is alleen nogal een passieve manier van Thomas om in de eerste groep te komen. En ik vraag me af of zijn groep wist dat ze als eerste naar binnen moesten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2022, 12:21:08 »
Volgorde mochten ze volgens mij zelf bepalen, maar ik kan me niet herinneren dat we dat overleg meekrijgen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2022, 13:13:49 »
Nu Everon mij deze aflevering erg opvalt vind ik in dit spel opmerkelijk dat hij čn geen geld binnenhaalt en zowel Kim als Fresia ( Fresia heel snel) worden afgeschoten. Het zou me niets verbazen als Everon hier deels verantwoordelijk voor is. Nadat Kim haar laatste leven kwijt is, wordt Everon kort erna ook neergeschoten. Hij heeft bar weinig uitgevoerd , zie hem ook niet op zoek naar kistjes. En in de biecht de nadruk op Sahil leggen die maar 100 euro binnenbracht…….. ::vergroot::

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2022, 13:22:30 »
Toch ook nog even aandacht voor Laetitia. We zien in beeld hoe ze haar verdiende geld verliest. Ze rent door, maar bedenkt zich en raapt het geld weer op. Is dit een mislukte molactie? Bijvoorbeeld omdat ze zich na de actie bedacht dat het te opvallend zou zijn als ze haar geld zomaar zou wegsmijten? Daar komt bij dat de drie kandidaten van haar groepje vooraf hadden afgesproken elkaar te zullen dekken, maar nadat Laetitia haar geld heeft gevonden, verlaat ze zo snel mogelijk de fabriekshal. Zo vergroot ze de kans dat haar medekandidaten uit deze groep worden afgeschoten. En zelf wordt ze ook niet gedekt tijdens haar terugtocht. Hoopte ze dat ze onderweg afgeschoten zou worden, smeet ze haar geld weg toen dat niet gebeurde en mislukte deze molactie uiteindelijk totaal?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2022, 13:42:10 »
Ik ga er meer vanuit dat de mol geen geld meeneemt naar de basis... maar mensen afschrijven omdat ze wel geld meenemen doe ik niet op basis van deze opdracht... Maar Laetitia zakt wel in mijn lijstje, ook omdat andere stijgen. Everon laat zich uiteindelijk makkelijk afschieten, Hila, Thomas en Kim-Lian zijn verdacht lang alleen om te kunnen saboteren, er zijn nog vele scenario's.
We hebben het bepalen van de volgorde van groepjes niet gezien trouwens.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2022, 14:14:00 »
Laetitia en Sahil en  Arno zie ik niet hun sloten ontgrendelen, geen rode/groene lampjes niks. Deze slotjes leken open. Kregen ze gefundenes fressen aangeboden? Deze mochten ze "open" maken?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2022, 14:28:45 »
gewone retake omdat de camera er niet goed op zat. Bij Sahil hoor je wel duidelijk 'klik'

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2022, 14:44:58 »
Toch wel te goed zien dat Kim gewoon geld weggooit in die opdracht. En er ligt daar ook nog iets van een biljet op een tafeltje waar ze net van wegkruipt.

Ik vond het ook opvallend, hoewel het niet in your face was. Ik kan het echter niet rijmen met mijn idee dat ze te opvallend in beeld gebracht wordt om mol te zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2022, 14:53:23 »
Er is een shot dat er stof/blaadje in een goot valt als Kim-Lian wegloopt, dat is geen geld. Geld op een andere plek? Dan ben ik benieuwd naar een screenshot van dat moment...
« Laatst bewerkt op: 16-01-2022, 15:09:37 door Mollem »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2022, 15:07:18 »
Er is een shot dat er stof/blaadje in een goot valt als Kim-Lian wegloopt, dat is geen geld. Geld op een andere plak? Dan ben ik benieuwd naar een screenshot van dat moment...

Ik keek op een tablet. Was nog wel van plan om het op de pc na te kijken.  Het is overduidelijk geen stof hoor. Het is een klein rechthoehig velletje, maar de kleur lijkt niet echt op geld.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2022, 15:09:58 door Niké Spits »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2022, 15:21:57 »
Toch wel te goed zien dat Kim gewoon geld weggooit in die opdracht. En er ligt daar ook nog iets van een biljet op een tafeltje waar ze net van wegkruipt.
Misschien heb ik het gemist… maar dit is me echt niet opgevallen. De enige die ik geld heb zien weggooien (en weer oppakken) ís Laetitia.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2022, 15:26:40 »
De rode cijfers vielen me op,  is er een puzzelaar die daar nog iets mee kan?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2022, 15:30:38 »
Er staat

48/4,5,6,7,8,9,10,⚡️,11

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2022, 16:10:58 »
Helaas wordt deze opdracht niet optimaal in beeld gebracht en is het speuren tot een minimum beperkt door het aanbod van opdracht 3.  Hier kan een mol vrolijk wat geld binnenbrengen omdat de kans dat iemand 1500 euro wegspeelt bij opdracht drie enorm groot is.

Tuurlijk is het opvallend dat sahil met 100 euro binnenkomt, maar is het als mol niet makkelijker om te claimen geen geld te hebben kunnen vinden of gewoon afgeschoten te worden .  Maar zoals gezegd sluit ik het zelfs niet uit dat de mol hier gewoon super speelt en met een redelijk bedrag binnen komt , wetende dst dit in opdracht drie toch weer meteen weg is .
Ik denk er precies zo over.

Vanuit de mol gezien was opdracht 2 bij uitstek een opdracht om eens goed de kandidaat uit te hangen omdat alleen hij/zij weet dat het geld er in de volgende opdracht toch direct weer uit gaat. Een 210-220 euro is dan een fijn bedrag om binnen te halen en tegelijkertijd als fanatieke kandidaat te worden gezien.

Wat is een mol erbij gebaat om bij het lasergamen al dan niet opzichtig te mollen? Dan speelt hij/zij zich toch juist onnodig in de kijker??
Laten we eerlijk wezen, we zitten pas in aflevering 3, dan wil je als mol toch niet al zo duidelijk gezien worden? De mogelijke “molacties” waren eigenlijk allemaal te zien (zo kun je teruglezen in dit topic).

Om deze reden vind ik een Sahil en een Kim Lian juist niet verdacht en een Laetitia bijvoorbeeld wel.

(Oké, ik geef toe, het is ook voor een groot deel de hoop in mij die zich hier uitlaat ::) Want ik zie veel liever een mol die op de achtergrond opereert en zich in het begin nog wat gedeisd houdt, dan een opzichtige mol - Kim Lian - die heel NL en een aantal kandidaten nu al in het vizier heeft ::ohno:: )

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2022, 16:57:15 »
Vanuit de mol gezien was opdracht 2 bij uitstek een opdracht om eens goed de kandidaat uit te hangen omdat alleen hij/zij weet dat het geld er in de volgende opdracht toch direct weer uit gaat.
Ik blijf hier moeite mee hebben. Ja, de mol weet dat in de volgende opdracht er geld uit de pot zou kunnen gaan (niets is zeker) maar als je als mol de pot zo laag mogelijk wil houden, dan ga je in de opdracht daarvoor niet onnodig geld verdienen. Uiteraard moet je je als m wel eens kandidaats gedragen om onder de radar te blijven maar goed de kandidaat uithagen vind ik dan wel het andere uiterste.

Ik zou het als mol in ieder geval nooit doen, het past mijns inziens niet in de opdracht die je als mol hebt.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2022, 17:00:03 »
Ik blijf hier moeite mee hebben. Ja, de mol weet dat in de volgende opdracht er geld uit de pot zou kunnen gaan (niets is zeker) maar als je als mol de pot zo laag mogelijk wil houden, dan ga je in de opdracht daarvoor niet onnodig geld verdienen. Uiteraard moet je je als m wel eens kandidaats gedragen om onder de radar te blijven maar goed de kandidaat uithagen vind ik dan wel het andere uiterste.

Ik zou het als mol in ieder geval nooit doen, het past mijns inziens niet in de opdracht die je als mol hebt.

Eens! Zou het zelf wel jammer vinden als een mol dat zou doen. Natuurlijk kan iemand op de verkeerde plek komen te staan tijdens een spel of mikken op een rode ballon maar een groene raken. Doelbewust goed je best doen, omdat het er toch wel uit gaat, is het andere uiterste.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2022, 17:02:59 »
Zoals ik net in een ander topic las is het mooi geformuleerd:

Ik vind zulk 'compensatiegedrag' altijd nogal lelijk voor een Mol.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2022, 17:25:11 »
Zo kijkt iedereen er weer anders tegenaan natuurlijk ;)

Ik weet in ieder geval dat ook een mol soms wel zijn best doet en geld in de pot brengt (noem eens 1 mol die dit helemaal niet gedaan heeft?) en ik geloof ook dat hij/zij dat wil en moet doen om vertrouwen te winnen van de groep. Dit vind ik dus niet eens zo gek.

Ik snap zo vaak niet wat de beweegredenen zijn van een mol. Er zijn zelfs mollen die hele hoge bedragen binnen halen om onverklaarbare reden. Dan heb ik toch liever een mol die een klein bedrag binnenhaalt wat er toch bij een volgende opdracht weer uitgaat.
En meer dan eens zit ik na de ontknoping met vraagtekens over gedrag dat de mol heeft laten zien bij een opdracht. Daar krijg ik nooit meer antwoord op.. Het zijn al met al ook mensen die van opdrachten willen genieten (lasergamen is voor velen favoriet, dus waarom daar dan niet lekker even loslaten dat je de mol bent, genieten van de opdracht en tegelijkertijd vertrouwen winnen?)

Met het oog op alle Kim-tunnelaars kan ik het kandidaatse gedrag van haar in het volgende voorbeeld niet uitleggen voor een mol:
Vanuit zichzelf aan Everon gaan hangen bij opdracht 1. Totaal onnodig maar wel met als gevolg een doelpunt in de +250 euro ???






« Laatst bewerkt op: 16-01-2022, 17:27:03 door Molleck »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] - Opdracht 2: Waar rook is, is vuur
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2022, 21:50:00 »
De weerstand die Hila krijgt van de schutters lijkt me voor de buehne. De eerst wordt snel afgeschoten, de tweede rent weg. Daarna is Hila heel lang ergens daarachter geweest en was er geen schutter. Nadat Welmoed om hulp vraagt gaan ze samen weer daarachter kistjes zoeken en prompt staat daarachter een schutter. Hila waarschuwt Welmoed niet en Welmoed wordt afgeschoten. Daarna heeft Hila weer het rijk alleen. En laat zich weer afschieten. Ik vind dit een mol scenario.