Auteur Topic: [Aflevering 5] - Kettingreactie  (gelezen 8257 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #40 Gepost op: 30-01-2022, 00:14:21 »
Jongens kunnen die opmerkingen over uit de lucht gegrepen opdracht naar dat topic?  Gaat hier over de aflevering an sich .  ::bravo::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #41 Gepost op: 30-01-2022, 00:22:30 »
Ik vond het een superleuke aflevering qua opdrachten! Erg leuk gedaan. Bij opdracht 3 wel lastig om te moljagen, weinig dingen die aan een individu toe te schrijven waren, ook omdat ik het onoverzichtelijk vond wie nou wanneer waarheen aan het lopen was met welk beeld of sokkel.

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #42 Gepost op: 30-01-2022, 01:18:31 »
Ik vond dat deze aflevering veel aandacht had voor vogels.

Eerste opdracht natuurlijk dat Fresia en Sahil gingen vliegen.

Tweede opdracht de zwanen.

En in de derde opdracht (ook nog tijdens het tonen van de schermen) hoorde je veel vogels op de achtergrond. Ook zie je een keer bij het tonen van de plattegrond van opdracht 3 opeens een (geanimeerde) zwerm vogels vliegen.

Vergeet de pelikanen en de eend niet.

En: Everon heeft het woord 'bird' op zijn tanktop :-)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #43 Gepost op: 30-01-2022, 08:15:47 »
Dat er tenminste twee kandidaten de vrijstelling op zak houden, geeft mij het gevoel dat de mol al breed bekend is binnen (een deel van) de groep.
Dit gevoel krijg ik ook. Ik denk eerlijk gezegd dat we dit jaar een vrij slechte mol hebben. Het doet me sterk terugdenken aan IJsland (sorry AM).

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #44 Gepost op: 30-01-2022, 10:26:06 »
Dit gevoel krijg ik ook. Ik denk eerlijk gezegd dat we dit jaar een vrij slechte mol hebben. Het doet me sterk terugdenken aan IJsland (sorry AM).
In ‘niet de mol’ hoor je de afvallers zeggen dat het zo’n fijne groep is, geen subgroepjes, vrienden met elkaar, iedereen wil spelen, niet mollen. Probeer dan maar eens een goede mol te zijn.
Het zegt dus misschien meer over de kwaliteit van de groep dan over die van de mol.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #45 Gepost op: 30-01-2022, 10:36:15 »
Nou, ik denk dat als Evron was afgevallen toen na die actie van Thomas, dat er dan wel een heel ander beeld was geweest...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #46 Gepost op: 30-01-2022, 10:45:14 »
Dit gevoel krijg ik ook. Ik denk eerlijk gezegd dat we dit jaar een vrij slechte mol hebben. Het doet me sterk terugdenken aan IJsland (sorry AM).
Of dat sommige kandidaten 's avonds op hun mobiel naar een topic van deze site hebben gekeken waar toen al massaal berichten werden gepost. En misschien één kandidaat extra in de gaten zijn gaan houden?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2022, 10:53:06 »
Citaat
En: Everon heeft het woord 'bird' op zijn tanktop :-)

Ja. En nee. Het is een shirt van Larry Bird, (voormalig) basketballer bij de Boston Celtics.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #48 Gepost op: 30-01-2022, 11:10:36 »
Wat een fantastische aflevering!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2022, 11:12:53 »
Absoluut de beste aflevering van dit seizoen tot nu toe  ::bravo:: ::bravo::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #50 Gepost op: 30-01-2022, 11:21:14 »
Of dat sommige kandidaten 's avonds op hun mobiel naar een topic van deze site hebben gekeken waar toen al massaal berichten werden gepost. En misschien één kandidaat extra in de gaten zijn gaan houden?

Haha! Dat is vast niet wat ze bedoelden als extra laag met de livestream: "Dit jaar hebben jullie thuis voor het eerst direct invloed op het verloop van het spel"  ::rofl::

Maar áls ze hun mobiel mochten gebruiken, denk ik echt dat dit is gebeurd. Zeker met journalisten en dergelijke in de groep. Je wilt toch koste wat kost informatie over andere kandidaten verzamelen, dan ga je ook Googlen en vind je dit vast ook wel... Dat is hoe dan ook van invloed geweest dan, zelfs als iedereen daardoor een verkeerde kandidaat in de gaten ging houden. Die kandidaat kan daar dan weer gebruik van maken en heeft meer kans om door te gaan. Er was iemand op het forum die wist wanneer er kandidaten online waren, toch?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #51 Gepost op: 30-01-2022, 11:27:11 »
"Dit jaar hebben jullie thuis voor het eerst direct invloed op het verloop van het spel"  ::rofl::
Dit is eigenlijk nog wel het grootste probleem met de livestream en...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #52 Gepost op: 30-01-2022, 11:34:46 »
Laetitia als lokeend die extra zwarte zakjes toegeworpen krijgt. En een rode. Misschien zijn er nog wel meer zakjes bij Laetitia gedropt. Laetitia bleef aan de ketting, terwijl ze allang zichzelf had kunnen bevrijden, de vliegers lokken om maar bij haar zakjes te droppen. Daardoor zijn er minder zakjes over voor de andere kandidaten. Als er dan een niet kan vrij komen zijn er al twee kandidaten die geen geld gaan vinden. Dit is de kettingreactie.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #53 Gepost op: 30-01-2022, 11:37:48 »
Zeker, die livestream zal ook eenmalig blijven lijkt me zo. Maar, als ze geen toegang hadden tot hun telefoons, veranderd dit de zaak wel. Dan is het hooguit al bekend geworden bij de kandidaten in het afvallershotel. Want ook die zullen toch zijn gaan googlen tijdens hun ongeplande en niet al te spannende vakantie in het hotel (ook het afvallershotel is best een dingetje: Zouden ze daar al die tijd opgesloten hebben gezeten? Mochten ze ook de stad in? Wat als een Nederlandse toerist ook in dat hotel had gelogeerd? Etc.)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #54 Gepost op: 30-01-2022, 12:01:37 »
Hele leuke aflevering! ::love::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #55 Gepost op: 30-01-2022, 12:08:53 »
Zeker, die livestream zal ook eenmalig blijven lijkt me zo. Maar, als ze geen toegang hadden tot hun telefoons, veranderd dit de zaak wel. Dan is het hooguit al bekend geworden bij de kandidaten in het afvallershotel. Want ook die zullen toch zijn gaan googlen tijdens hun ongeplande en niet al te spannende vakantie in het hotel (ook het afvallershotel is best een dingetje: Zouden ze daar al die tijd opgesloten hebben gezeten? Mochten ze ook de stad in? Wat als een Nederlandse toerist ook in dat hotel had gelogeerd? Etc.)

Kim plaatst een selfie op insta (foto met laetitia, Fresia, Sahil) met onderstaande tekst:

Citaat
Onze dagen in Berat 🇦🇱❤️
De stad van de 1000 ramen! En ze hadden er ook een lift 😏😉 even snel een backstagekiekje voordat we de telefoon weer moesten inleveren


De foto is gemaakt voorafgaand aan de opdracht huis(ont)houden. Ze konden dus tussen de opdrachten door beschikken over hun telefoon.....

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #56 Gepost op: 30-01-2022, 12:38:45 »
Zeker, die livestream zal ook eenmalig blijven lijkt me zo.
We raken een beetje off-topic, maar het spelbeïnvloedende element is niet de livestream zelf, maar de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Volgens mij kunnen ze prima opnieuw een livestream doen, als ze wat voorzichtiger zijn: als we alleen de pleidooien hadden gehad, was het onmogelijk geweest om een duidelijke verdenking te uiten tijdens de opnames.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 12:40:55 door MolPaul »

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #57 Gepost op: 30-01-2022, 14:11:24 »
Ik had aan het begin van de aflevering wel een beetje een 'Kiev' vibe in het busje en dan niet bij Kim Lian, maar bij Everon. Hij heeft blijkbaar eerst geroepen dat iedereen er was en dat Fresia en Sahil nog beneden waren en toen riep hij opeens 'dramatisch': Wacht eens even..' waarop Kim hem aanvult: Waar zijn Sahil en Fresia? Kwam me erg 'gescript' over van Everon  ::jaja::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #58 Gepost op: 30-01-2022, 14:11:48 »
Of dat sommige kandidaten 's avonds op hun mobiel naar een topic van deze site hebben gekeken waar toen al massaal berichten werden gepost. En misschien één kandidaat extra in de gaten zijn gaan houden?

Hier heb ik ook over na zitten denken. Het was al vrij snel overal bekend dat er
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en zij hebben natuurlijk gewoon hun telefoon.
Dit dacht ik ook nog over de aankondiging van de livestream. Hebben zij dit ook gewoon kunnen zien of zouden ze hun telefoon die dagen ingeleverd moeten hebben? Want dit werd ook groots aangekondigt overal
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 14:15:00 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #59 Gepost op: 30-01-2022, 14:15:34 »
Graag alles over de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
weer in het
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
vanaf nu.