Auteur Topic: [Aflevering 5] - Kettingreactie  (gelezen 8261 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #20 Gepost op: 29-01-2022, 22:37:09 »
Heb er al eerder over gepost. Wat een vreemde groep! Veel samenwerking,veel gezelligheid, veel geld verdienen. Het lijkt wel of het allemaal hartsvrienden / vriendinnen zijn. Moeilijk voor de MOL.
Sahil was minder aanwezig, heeft wel de telefoon onder zijn hoede genomen. Zijn Fresia, Laetitia en Sahil toch al wel zo zeker van hun zaak dat zij de vrijstelling niet inzetten?  :-X

Offline jelis

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #21 Gepost op: 29-01-2022, 22:38:06 »
Ik vond dat deze aflevering veel aandacht had voor vogels.

Eerste opdracht natuurlijk dat Fresia en Sahil gingen vliegen.

Tweede opdracht de zwanen.

En in de derde opdracht (ook nog tijdens het tonen van de schermen) hoorde je veel vogels op de achtergrond. Ook zie je een keer bij het tonen van de plattegrond van opdracht 3 opeens een (geanimeerde) zwerm vogels vliegen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #22 Gepost op: 29-01-2022, 22:44:01 »
Eindelijk een aflevering met opdrachten die iets in zich hadden.  Mooi gebruik van de aanwezige schoonheid van de locatie. Wat feitjes die je in de testen kan steken.

Opdrachten ook waarbij je kan kijken wat je als mol zou kunnen doen ,bv gaat een mol vliegen ? 
Deze smaakt naar meer . ::bravo::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #23 Gepost op: 29-01-2022, 22:44:52 »
Dit was echt een prima aflevering, voor mij de eerste in die categorie dit seizoen. De opdrachten waren zowel leuk bedacht, fijn speel- en haalbaar als goed in beeld gebracht. Uitmuntend. ::ok::
Woosie down?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #24 Gepost op: 29-01-2022, 22:46:51 »
Geweldige aflevering! Morgen op mijn gemak nog eens alles terugkijken, want er gebeurde soms zoveel dat het bijna niet meer te volgen was. Ook afgeleid door de mooie beelden van de prachtige omgeving. Leuke opdrachten, zou willen dat ik erbij was geweest!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #25 Gepost op: 29-01-2022, 22:48:13 »
Opdracht 3 was gewoon prachtig gemonteerd. Want de opdracht op zich leek vrij simpel: breng 5 beelden en 5 sokkels naar de juiste plek, aan de hand van wat aanwijzingen.

Maar je hoort mij zeker niet klagen! Het is juist een compliment dat ze een in basis zo eenvoudige opdracht zo mooi in beeld hebben weten te brengen!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #26 Gepost op: 29-01-2022, 22:50:44 »
Beste aflevering van het seizoen! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #27 Gepost op: 29-01-2022, 22:54:50 »
Echt super aflevering, zoals iedereen al zegt!

Waar ik met m'n hoofd niet bij kan: de drie vrijstellingen worden wéér niet ingezet en dan zegt Sahil ook nog te "spreiden over twee". Ik riep echt tegen mijn tv NEE GAST DOE NORMAAL!  ::oink::  ::oink::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #28 Gepost op: 29-01-2022, 22:56:42 »
Ongelofelijk hè. Ik vreesde voor Fresia en dat ze zichzelf voor haar fanatieke hoofd zou slaan als ze er met een vrijstelling uit zou liggen.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #29 Gepost op: 29-01-2022, 23:06:59 »
Echt. Ik dacht bij de executie er gaat met zekerheid iemand huilend met een vrijstelling naar huis! De kans was ook fifty-fifty!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #30 Gepost op: 29-01-2022, 23:11:16 »
Gevoel zegt me dat Fresia er wel toe in staat is om pas in de laatste test voor de finale de vrijstelling in te zetten en zo in de finale te komen. Van Laetitia heb ik het gevoel dat ze 'm volgende week wel zal gaan inzetten. Sahil ook volgende week of een week later.

Wat ik wel steeds denk: voor hetzelfde geld gaat er later dit seizoen nóg een zwarte vrijstelling in het spel komen. Dan is je stukje zekerheid van een ronde verder weer helemaal weg. Zelf hou ik ook wel van een gokje, maar met dit in het achterhoofd had ik zelf deze week toch echt wel mijn vrijstelling ingezet.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #31 Gepost op: 29-01-2022, 23:13:41 »
Echt super aflevering, zoals iedereen al zegt!

Waar ik met m'n hoofd niet bij kan: de drie vrijstellingen worden wéér niet ingezet en dan zegt Sahil ook nog te "spreiden over twee". Ik riep echt tegen mijn tv NEE GAST DOE NORMAAL!  ::oink::  ::oink::

Als mol zet je hem niet in, in de aanname dat zo kandidaten door kunnen gaan op jokers.
Dat er tenminste twee kandidaten de vrijstelling op zak houden, geeft mij het gevoel dat de mol al breed bekend is binnen (een deel van) de groep. Ik vermoed dat we een aantal obvious molacties in de finale gaan zien die ons nu nog zijn onthouden.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #32 Gepost op: 29-01-2022, 23:24:04 »
Prachtige reclame voor Albanië  ::joehoe::
Persoonlijk vond ik de opdrachten afgezien van de zwanenopdracht nog altijd onder niveau, maar de thematiek maakt veel goed.

Wat gaan ze doen als straks de drie met hun vrijstelling hun vrijstellingen tegelijk inzetten terwijl de enige zónder vrijstelling de mol is?  ::tandpastasmiley::

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #33 Gepost op: 29-01-2022, 23:30:10 »
Wat gaan ze doen als straks de drie met hun vrijstelling hun vrijstellingen tegelijk inzetten terwijl de enige zónder vrijstelling de mol is?  ::tandpastasmiley::

Interessant!! Dan weet de crew vast wel een soort draai aan het spel te geven waardoor er een mogelijkheid komt op een finale met 4. Al gok ik zelf eigenlijk dat we nog een afvallerloze aflevering krijgen en sowieso een finale met 4, dus dat in de laatste executie voor de finale er altijd 2 kandidaten zonder vrijstelling zijn. Dat, of dat er nog een zwarte vrijstelling gaat komen die dan vast wel 1 vrijstelling kan laten vervallen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #34 Gepost op: 29-01-2022, 23:30:21 »
Als mol zet je hem niet in, in de aanname dat zo kandidaten door kunnen gaan op jokers.
Dat er tenminste twee kandidaten de vrijstelling op zak houden, geeft mij het gevoel dat de mol al breed bekend is binnen (een deel van) de groep. Ik vermoed dat we een aantal obvious molacties in de finale gaan zien die ons nu nog zijn onthouden.

Ook de gedachte dat er mensen zijn die een vrijstelling hebben en hem niet nodig hebben omdat ze weten wie de mol is, is bij mij al voorbij gekomen.

Namen in dit voorbeeld zijn puur random.

Stel Laetitia, sahil en Kim Lian waren getuigen van een domme molactie van thomas .
Dat betekent dus dat Everon , hila en fresia deze info niet hebben. Fresia heeft groen , dus de kans dat of everon of hila afvallen omdat ze mogelijk vragen inzetten op de foute mol is groot, vandaar dat sahil en Laetitia niets inzetten.

Volgende week kan Laetitia dus ook nog gokken zoals ze zegt, omdat everon dan de hoogste kans heeft fout te zitten .

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #35 Gepost op: 29-01-2022, 23:37:25 »
hmmm.. zie deze 2 screenshots die vlak na elkaar getoond werden.
links: Leatitia zet haar voet bijna in het water, en kan het roze zakje niet bereiken.
rechts: zelfde roze zakje wat nog dichter bij de kant ligt, en waar je haar voetafdruk nog ziet staan. En bij dit shot staat ze er verder vanaf en kan er zogenaamd niet bij..

Dit is of een duidelijke molaktie, of anders wel heel slecht ge-edit..

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #36 Gepost op: 29-01-2022, 23:39:16 »
Dan moet het wel echt een obvious molaktie zijn geweest!! Want als kandidaat daar in Albanië is je brein echt op volle toeren radslagen aan het maken.. dus zelfs dan geloof je het nog niet.. "niets is als het lijkt" (nog vele malen meer dan thuis op de bank).

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #37 Gepost op: 29-01-2022, 23:40:29 »
hmmm.. zie deze 2 screenshots die vlak na elkaar getoond werden.
links: Leatitia zet haar voet bijna in het water, en kan het roze zakje niet bereiken.
rechts: zelfde roze zakje wat nog dichter bij de kant ligt, en waar je haar voetafdruk nog ziet staan. En bij dit shot staat ze er verder vanaf en kan er zogenaamd niet bij..

Dit is of een duidelijke molaktie, of anders wel heel slecht ge-edit..
Zet dat graag in de topic over opdracht 1!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #38 Gepost op: 30-01-2022, 00:02:46 »
Daar komt nog bij, dat je - voor zover ik het begreep - het roze zakje ook nog mocht pakken als je al los was.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #39 Gepost op: 30-01-2022, 00:10:45 »
en in het 2e shot ligt het roze zakje heel anders dan bij het 1e shot. Er is bijna geen stroming, dus Laetitia moet het zakje wel gepakt hebben en daarna weer teruggelegd..