Auteur Topic: [Aflevering 5] - Kettingreactie  (gelezen 8227 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2022, 14:28:54 »
Fijn dat de enige alles of niets uitkomst voor de pot een eigen keuze was van de groep. Mogen ze er in houden wat mij betreft.

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2022, 14:36:51 »
Ja. En nee. Het is een shirt van Larry Bird, (voormalig) basketballer bij de Boston Celtics.

Ja, dat snap ik. Maar het betekent toch echt vogel. In het kader van potentiële hints. (Niet dat ik er zelf in geloof, maar er wordt hier zo vaak zo ver gezocht dat ik dit toch  ook wel het melden waard vond - ook omdat 11 + 22 = 33)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2022, 15:17:22 »
Dit gevoel krijg ik ook. Ik denk eerlijk gezegd dat we dit jaar een vrij slechte mol hebben. Het doet me sterk terugdenken aan IJsland (sorry AM).

Dat vraag ik me af. Of de KL bom komt, weet ik nog niet, wand ze gaat ineens twijfelen van de goede mol naar de bijrmol. De mol was deze aflevering eindelijk wat prominenter in beeld en voor het eerst een waarschijnlijke molactie van de mol zelf gezien. Dat de mol onnodig geld binnen heeft gebracht is duidelijk,  maar die -€5000 maakt een hoop goed.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2022, 16:46:03 »
Als het goed is, mag het ook gezegd worden!

Leuke aflevering met goede opdrachten!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2022, 18:59:06 »
Ik had aan het begin van de aflevering wel een beetje een 'Kiev' vibe in het busje en dan niet bij Kim Lian, maar bij Everon. Hij heeft blijkbaar eerst geroepen dat iedereen er was en dat Fresia en Sahil nog beneden waren en toen riep hij opeens 'dramatisch': Wacht eens even..' waarop Kim hem aanvult: Waar zijn Sahil en Fresia? Kwam me erg 'gescript' over van Everon  ::jaja::

Dat had ik ook met Everon. Iets teveel GTST-gehalte, dat moment. ;). Dus verdacht. Everon-tunnel hier.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2022, 19:21:00 »
Het is al 100 keer gezegd, maar wat een toffe aflevering!

Opdrachten waren haalbaar, mol had genoeg kansen om te saboteren,  en voor de kijker was er genoeg stof tot analyseren.

Lang geleden dat ik zo genoten heb van een aflevering van de Nederlandse Mol!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2022, 19:56:19 »
Nou dan ik ook nog een bijdrage over de kwaliteit van aflevering 5: heel erg mooie aflevering!
De inleiding van opdracht twee gaf me echt kippenvel, met Tsjaikovski's Zwanenmeer en juistgetimede shots van alle opblaaszwaantjes  ::bravo::
Het Albanese ministerie van toerisme zal heel blij zijn met deze beelden  ::tandpastasmiley::

En er was blijkbaar tijd over om het ochtendtoneelstukje -fresia en sahil al weg- breed te filmen. Als die momenten nog natuurlijker, zonder over te doen, in het programma zouden komen zou het er voor mij nog beter op worden.

€3.000+ verdiend. Je zou inderdaad vermoeden dat er een veiling aan zit te komen over twee weken...

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2022, 22:51:48 »
Nou dan ik ook nog een bijdrage over de kwaliteit van aflevering 5: heel erg mooie aflevering!
De inleiding van opdracht twee gaf me echt kippenvel, met Tsjaikovski's Zwanenmeer en juistgetimede shots van alle opblaaszwaantjes  ::bravo::
Het Albanese ministerie van toerisme zal heel blij zijn met deze beelden  ::tandpastasmiley::

En er was blijkbaar tijd over om het ochtendtoneelstukje -fresia en sahil al weg- breed te filmen. Als die momenten nog natuurlijker, zonder over te doen, in het programma zouden komen zou het er voor mij nog beter op worden.

€3.000+ verdiend. Je zou inderdaad vermoeden dat er een veiling aan zit te komen over twee weken...

Nee, ik denk een mol met vrijstelling in afl 1 die nog 5000 uit de pot gaat kosten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2022, 22:56:35 »
Nou ja, dat is ook wat er steeds meer in mijn gedachten komt. Om die 5.000 eruit te kunnen halen moet er wel flink verdiend worden  :-X

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #69 Gepost op: 31-01-2022, 10:09:54 »
Wat gaan ze doen als straks de drie met hun vrijstelling hun vrijstellingen tegelijk inzetten terwijl de enige zónder vrijstelling de mol is?  ::tandpastasmiley::
Dat gaat niet gebeuren. De vrijstellingen mogen (volgens Moltalk) worden ingezet tot aflevering 8. Dat 'tot' werd met veel nadruk gezegd, dus het kan nog in aflevering 6 (6 deelnemers) en 7 (5 deelnemers). Maar in het geval er toch zo'n situatie zou ontstaan, kan de productie op dat moment altijd besluiten om de zwarte vrijstelling in het spel te brengen.

Offline Arctic

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #70 Gepost op: 31-01-2022, 21:40:35 »
Dat gaat niet gebeuren. De vrijstellingen mogen (volgens Moltalk) worden ingezet tot aflevering 8. Dat 'tot' werd met veel nadruk gezegd, dus het kan nog in aflevering 6 (6 deelnemers) en 7 (5 deelnemers). Maar in het geval er toch zo'n situatie zou ontstaan, kan de productie op dat moment altijd besluiten om de zwarte vrijstelling in het spel te brengen.

ik denk dat ze bij een gelijke stand de resultaten van de tests gaan gebruiken

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #71 Gepost op: 1-02-2022, 00:05:45 »
Iemand alsnog op de testtijd naar huis sturen kan niet, want dan moet Rik gaan uitleggen waarom iemand die net een vrijstelling heeft ingezet, toch afvalt. De kandidaten weten waarschijnlijk wel wie degene zonder vrijstelling is. En de enige persoon zonder vrijstelling is dan automatisch de mol.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #72 Gepost op: 1-02-2022, 16:23:14 »
Iemand alsnog op de testtijd naar huis sturen kan niet, want dan moet Rik gaan uitleggen waarom iemand die net een vrijstelling heeft ingezet, toch afvalt. De kandidaten weten waarschijnlijk wel wie degene zonder vrijstelling is. En de enige persoon zonder vrijstelling is dan automatisch de mol.

Mee eens, dat laten ze niet gebeuren, hoop ik dan tenminste. Maar uiterlijk inzetten bij aflevering 7 betekent 5 personen in het spel, dus ik zie ook niet dat dat een probleem zal worden. Grote kans dat er komende aflevering wel een of meerdere vrijstellingen ingezet worden en het kan dus best zo zijn dat er iemand met vrijstelling naar huis gaat, omdat diegene hem niet wilde inzetten. Ik snapte het al niet dat die deze aflevering niet ingezet werd, maar volgende week niet inzetten snap ik nog minder (mede omdat ik denk dat de mol helemaal geen vrijstelling heeft).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #73 Gepost op: 2-02-2022, 02:29:37 »
Voor de mensen die in de Laetitia tunnel zitten, hierbij de kers op de taart!  ::tandpastasmiley::

Nadat Hila een rood scherm te zien krijgt, maakt Laetita een M-teken door 3 vingers op haar voorhoofd te plaatsen. En let ook op die blik in haar ogen, die horen echt bij een mol!

Als je de beelden terugkijkt, dan beweegt Laetitia in eerste instantie haar hand richting haar mond (wat een natuurlijke reactie is), maar lijkt zich dan te bedenken dat ze iets anders moet doen, en beweegt dan haar hand dan naar haar voorhoofd. Die beweging ziet er onnatuurlijk uit, en maakt het verdacht..


« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 02:45:09 door mastermol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #74 Gepost op: 2-02-2022, 07:30:17 »
Als mol wil je op de grond zitten, maar Fresia kreeg de telefoon van Welmoed en moest dus vliegen.
Een mol wil hier graven, natuurlijk.
Maar het belangrijkste bij deze opdracht is het doorbreken van de ketting. Dat doen Fresia, Sahil en Everon. Waarbij je moet bedenken dat er twee vliegtuigjes waren. Fresia zou dat ook nog moeten oplossen, dat het tweede vliegtuig de ketting niet kon doorbreken.
Meest mols hier toch Everon, Fresia tweede. Gelukkig is de telefoon gestolen.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #75 Gepost op: 2-02-2022, 08:49:30 »
Meest mols hier toch Everon, Fresia tweede. Gelukkig is de telefoon gestolen.

Ik vind Fresia hier helemaal niet mols. Zelfs niet een beetje. Of het goed gooien moet mols zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #76 Gepost op: 2-02-2022, 09:07:37 »
Eens, de mol zit alleen in de lucht en heeft een goed excuus om de zakjes niet binnen bereik van de kandidaten te gooien. Sahil is het bewijs dat het blijkbaar niet zo makkelijk was (of hij moet de mol zijn, wat ik niet geloof).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #77 Gepost op: 2-02-2022, 14:22:25 »
Sahil is het bewijs dat het blijkbaar niet zo makkelijk was (of hij moet de mol zijn, wat ik niet geloof).
Van andere kandidaten had ik dit misschien wel geloofd.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #78 Gepost op: 2-02-2022, 23:18:27 »
Waarom 2811 als code? Die vraag werd eerder al gesteld.
Is er misschien een relatie met 11:22 op de een of andere manier? Betekende dat simpelweg 11 kandidaten in seizoen 22? Of dat de eerste aflevering werd uitgezonden op 1-1-'22?

Vrij ver gezocht denk ik zelf, maar toch nog even verder denken. Als 11 inderdaad weer 1 januari is, wie was er op die datum 28 jaar oud? Laetitia.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Kettingreactie
« Reactie #79 Gepost op: 10-02-2022, 11:40:34 »
Ze moesten even op dreef komen hoor, maar daar zijn we dan met topopdrachten ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human